İnsan kıskanıyor...

Abi herşeyden önce tebrik ederim, hayırlı olsun. Sakıncası yoksa hangi bölümde söyleyebilir misin? Tanıdıklarımın olduğu bir yerde ise konuşur "torpil" ayarlarım, daha çok zorlarlar daha çok sıkıştırırlar, gözünün yaşına bakmazlar! :thumbup:

Ders çıkartılacak şeyler benim yazılarım değil, benimkiler laf salatası, asıl dersi zamanında söylemiş birisi, onu anlayıp sindirsin yeter:

"Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden, rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklallerini kaybetmeye mahkumdurlar."

Sağol, teşekkürler. Darısı sıradakilerin başına! :)
İTÜ Gemi İnşaat Fakültesi Gemi ve Deniz Teknolojileri Mühendisliği diye bir bölüm. Torpil önerin hoşuma gitti. Varsa tanıdık görüşelim :evil:

Bir de şu "birisi"nin adını ille de yazmak lazım mı gerçekten diye düşünüyorum. Çevremde çok fazla kişi var bu lafı söylemiş olanı bilemeyecek. Neyse o ayrı bir konu ve bu forumda tartışılmaması gerek bence...
 
Son düzenleme:
Yıldız'da okurken ben de DBF için bir takım kurma girişiminde bulunmuştum ancak okuldan zerre destek alamamıştım. Hatta hocalar da girişimimi garipsemişlerdi. DBF hayal olunca onun yerine THK'nın ilk TYU yarışmasına tek başıma başvurmuştum. Sponsor bulmak için bir sürü yere bireysel olarak başvurmuştum. Olumlu cevap aldıklarım da olmuştu. Hatta Baykar Makina'ya da o dönemde denk gelmiştim. O sene için THK bir önceki senenin DBF yarışmasının kurallarını Kasım ayında duyurmuştu. Sonra Şubat ayında kuralları o senenin DBF kurallarına değiştirmişlerdi. O zamana kadar yaptığım tüm konsept tasarım da çöp olmuştu. Mart Nisan ayında da tasarım raporu isteniyordu. Zaten sonra yarışacak takım bulamadılar. Yarışma da yapılamamıştı. O dönemde Evren abinin bahsettiği o İTÜ'nün atölyesine kaç kez gittim geldim hatırlamıyorum bile. Miraç'la tanışıklığımız da o dönem de olmuştu. Ekipman desteğinde bile bulunacaktı sağolsun. Ben küsüp işin peşini bıraktım. Bizim havacılık kulübü de sadece yamaç paraşütüne yatırım yapıyordu. Model atölyesini canlandırmaya çok çalıştım ama okuldan bütçe çıkmadı bir türlü. Neyse şimdi YTÜ'nün de bir DBF takımı var. Seninle o zaman hiç karşılaştık mı acaba Evren abi, kim bilir. Sonra yollar kesişmiş iyi ki :). Haftasonları göletteki buluşmalar da güzeldi be. Bir ara oralara da takılmıştım.

Bu arada ben RC milli takım sporcusu kim, çok merak ettim :)
 
Ben kısaca bana garip gelen bir konuyu sormak istiyorum bu seneki Tübitak iha yarışmasına ve teknofest in savaşan iha konseptine baktığımda genelde amaç hız manevra kaabiliyeti oluyor. Ama takımlara baktığımda ki bazı büyük üniversite takımlarının sosyal medyadan takip ediyorum 2021 yarışma tasarımlarını paylaşanlar oldu hepsi zagi, mini talon ,sky hunter, veya tam adını bilmediğim ama kuyruk kısmının sadece karbon bir çubuktan oluştuğu modeller yapıyorlar. Tek fark boyutları değişiyor. Bana kalsa bir mini extra 330 katana tarzı modeller kısaca sport akrobasi tarzı uçaklar yapılsa daha iyi sonuçlar elde edilebilirmiş gibi geliyor. Yukarıda belirttiğim fpv modeller genelde havada uzun süre kalma ve stabil uçuş için tasarlanmış moddeller bir tübitak iha yarışmasının bir turu 1.30dk üzerine çıkmıyor eğer pid iyi ayarlanırsa stabilliktede sorun kalmaz gibi geliyor bana
Sizce ne kadar haklıyım
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Ben kısaca bana garip gelen bir konuyu sormak istiyorum bu seneki Tübitak iha yarışmasına ve teknofest in savaşan iha konseptine baktığımda genelde amaç hız manevra kaabiliyeti oluyor. Ama takımlara baktığımda ki bazı büyük üniversite takımlarının sosyal medyadan takip ediyorum 2021 yarışma tasarımlarını paylaşanlar oldu hepsi zagi, mini talon ,sky hunter, veya tam adını bilmediğim ama kuyruk kısmının sadece karbon bir çubuktan oluştuğu modeller yapıyorlar. Tek fark boyutları değişiyor. Bana kalsa bir mini extra 330 katana tarzı modeller kısaca sport akrobasi tarzı uçaklar yapılsa daha iyi sonuçlar elde edilebilirmiş gibi geliyor. Yukarıda belirttiğim fpv modeller genelde havada uzun süre kalma ve stabil uçuş için tasarlanmış moddeller bir tübitak iha yarışmasının bir turu 1.30dk üzerine çıkmıyor eğer pid iyi ayarlanırsa stabilliktede sorun kalmaz gibi geliyor bana
Sizce ne kadar haklıyım
Çünkü tek bildikleri uçak o. Yarışma denilince artık o karbon kuyruklu şey standart olmuş. Ben de bilinen kalıpların dışına çıkılamamasından nefret ettiğim için açtım bu konuyu.
 
Çünkü tek bildikleri uçak o. Yarışma denilince artık o karbon kuyruklu şey standart olmuş. Ben de bilinen kalıpların dışına çıkılamamasından nefret ettiğim için açtım bu konuyu.
Yok hocam bizim uçurduğumuz uçak onlar uçak bilmiyor onlar sadece iha biliyor.
Şu iha kısmınada biraz karşıyım iha çok genel birşey helikopterden bir ihadı Normal bir rc uçakta dronda ama adı daha havalı olduğu için sanırım öyle deniyor
Düşünsenize habere çıkıyorsunuz ve yazıyor tek başına sıfırdan bir IHA yaptı baya havalı. Ama onun yerine kendi uçağını yaptı deseler oda neymiş iki karton yapıştırmış bir dahta yontmuş bir motor takmış ne işe yarıyacak o gibi algılanıyor
 
Sağol, teşekkürler. Darısı sıradakilerin başına! :)
İTÜ Gemi İnşaat Fakültesi Gemi ve Deniz Teknolojileri Mühendisliği diye bir bölüm. Torpil önerin hoşuma gitti. Varsa tanıdık görüşelim :evil:

Bir de şu "birisi"nin adını ille de yazmak lazım mı gerçekten diye düşünüyorum. Çevremde çok fazla kişi var bu lafı söylemiş olanı bilemeyecek. Neyse o ayrı bir konu ve bu forumda tartışılmaması gerek bence...
Bizim kaplumbayı mogan gölüne salmıştık o sayılır mı bilmem de rektöre Kapiş derseniz yardımcı olabilir
 
Ben kısaca bana garip gelen bir konuyu sormak istiyorum bu seneki Tübitak iha yarışmasına ve teknofest in savaşan iha konseptine baktığımda genelde amaç hız manevra kaabiliyeti oluyor. Ama takımlara baktığımda ki bazı büyük üniversite takımlarının sosyal medyadan takip ediyorum 2021 yarışma tasarımlarını paylaşanlar oldu hepsi zagi, mini talon ,sky hunter, veya tam adını bilmediğim ama kuyruk kısmının sadece karbon bir çubuktan oluştuğu modeller yapıyorlar. Tek fark boyutları değişiyor. Bana kalsa bir mini extra 330 katana tarzı modeller kısaca sport akrobasi tarzı uçaklar yapılsa daha iyi sonuçlar elde edilebilirmiş gibi geliyor. Yukarıda belirttiğim fpv modeller genelde havada uzun süre kalma ve stabil uçuş için tasarlanmış moddeller bir tübitak iha yarışmasının bir turu 1.30dk üzerine çıkmıyor eğer pid iyi ayarlanırsa stabilliktede sorun kalmaz gibi geliyor bana
Sizce ne kadar haklıyım
merhaba ben de yarışmaya hazırlanıyorum 25-30 dk uçabilecek elektirikli stabilitesi mümkün olan fazladan ağırlık taşıyabilecek türde bir uçak söyleyebilirmisiniz maddi sınır yok
 
Ben kısaca bana garip gelen bir konuyu sormak istiyorum bu seneki Tübitak iha yarışmasına ve teknofest in savaşan iha konseptine baktığımda genelde amaç hız manevra kaabiliyeti oluyor. Ama takımlara baktığımda ki bazı büyük üniversite takımlarının sosyal medyadan takip ediyorum 2021 yarışma tasarımlarını paylaşanlar oldu hepsi zagi, mini talon ,sky hunter, veya tam adını bilmediğim ama kuyruk kısmının sadece karbon bir çubuktan oluştuğu modeller yapıyorlar. Tek fark boyutları değişiyor. Bana kalsa bir mini extra 330 katana tarzı modeller kısaca sport akrobasi tarzı uçaklar yapılsa daha iyi sonuçlar elde edilebilirmiş gibi geliyor. Yukarıda belirttiğim fpv modeller genelde havada uzun süre kalma ve stabil uçuş için tasarlanmış moddeller bir tübitak iha yarışmasının bir turu 1.30dk üzerine çıkmıyor eğer pid iyi ayarlanırsa stabilliktede sorun kalmaz gibi geliyor bana
Sizce ne kadar haklıyım
Selamlar mesajınıza yeni denk geldim. Karbon çubuklu model ile görev 1 27sn de yapılmıştır ve toplam uçuş ağırlğı 680 gram idi. Extra 330 gibi bir modelle o hafifliklere inilemeyeceğini düşünüyorum. Bir de yarışmanın puan hesabında yarışma uçağı ağırlığının negatif etkisi bulunmakta. İkinci bir cevap olarak da yarışmada ikinci bir görev daha bulunuyor. Bu görevde uçaklar ağırlık taşıyor ve hedef vurmaya çalışılıyor. O yüzden yavaş uçabilen bir uçak tercih edilmeye çalışılıyor. Bu da takımlara daha küçük kanat yerine uzun bir kanat yapısına itiyor. İki görev içinde optimum bir kanat analizi ve tasarımı yapılıyor.
 
Selamlar mesajınıza yeni denk geldim. Karbon çubuklu model ile görev 1 27sn de yapılmıştır ve toplam uçuş ağırlğı 680 gram idi. Extra 330 gibi bir modelle o hafifliklere inilemeyeceğini düşünüyorum. Bir de yarışmanın puan hesabında yarışma uçağı ağırlığının negatif etkisi bulunmakta. İkinci bir cevap olarak da yarışmada ikinci bir görev daha bulunuyor. Bu görevde uçaklar ağırlık taşıyor ve hedef vurmaya çalışılıyor. O yüzden yavaş uçabilen bir uçak tercih edilmeye çalışılıyor. Bu da takımlara daha küçük kanat yerine uzun bir kanat yapısına itiyor. İki görev içinde optimum bir kanat analizi ve tasarımı yapılıyor.
Selamlar,
Özellikle Savaşan İHA yarışmasında takımlara baktığımızda V kuyruk tercih ediyorlar yarışmanın isterlerine baktığımızda V kuyruk mantıksız görünüyor(anladığım kadarıyla). Fakat yarışmacılar manevra kabiliyetini arttırdığını söylüyor. Eğer amacımız manevra kabiliyeti ise elevatörü önde olan jet tarzı bir model yarışma için kat kat daha avantajlı olmaz mı? Ben böyle bir modelin yarışmada çok büyük farklara sebep olacağını düşünüyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Selamlar,
Özellikle Savaşan İHA yarışmasında takımlara baktığımızda V kuyruk tercih ediyorlar yarışmanın isterlerine baktığımızda V kuyruk mantıksız görünüyor(anladığım kadarıyla). Fakat yarışmacılar manevra kabiliyetini arttırdığını söylüyor. Eğer amacımız manevra kabiliyeti ise elevatörü önde olan jet tarzı bir model yarışma için kat kat daha avantajlı olmaz mı? Ben böyle bir modelin yarışmada çok büyük farklara sebep olacağını düşünüyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
kanart kullanan model uçak çok az gördüm onlar da yurtdışında jet takan üst seviyeler, edf ile kullanan görmedim. Sizin yorumunuza ek olarak ben de bir f14 gibi değişken kanat açısına sahip bir uçağın bu yarışmada çok daha başarılı olabileceğini düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Muzaffer POLAT
Bu tip modeller için edf motor şart değil bence. FPV Drone'lar için kullanılan yeterli itkideki motorlar da gayet yeterli bir çözüm olacaktır. Hele ki aerodinamik üzerine biraz daha çalışılırsa aracın manevra kabiliyeti inanılmaz derecede artar V-Tail modellere göre. Hatta kıyaslanamaz!
 
Canard kullanan uçaklarının (ölçekli) hızı ile yarışma görevlerini yapabilecek misiniz?
 
Geçen yılki lise iha yarışmasında olabilirdi. Fakat savaşan iha yarışmasında olur mu bilmem hesaplamak gerek.
 
Bu tip modeller için edf motor şart değil bence. FPV Drone'lar için kullanılan yeterli itkideki motorlar da gayet yeterli bir çözüm olacaktır. Hele ki aerodinamik üzerine biraz daha çalışılırsa aracın manevra kabiliyeti inanılmaz derecede artar V-Tail modellere göre. Hatta kıyaslanamaz!
fpv drone lar bu yarısma kurallarına göre uygun değil diye biliyorum ben