Katlanır pervane 8x6 yerine kullanılır mı ?

Katılım
15 Nis 2021
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
Yaş
30
Konum
GAZİANTEP
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba herkese

Uçağımda 8x6 pervane kullanıyorum ve acemi olduğum için çok pervane kırıyorum.

Bir arkadaşta katlanır Drone pervanesi var teknik olarak ölçülerini bilmiyor ama ölçüm yapıp bana foto attı sizlerden ricam bu pervane 8x6 pervanenin yaptığı işi yapar mı tecrübelerinize güveniyorum ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
8x6 demek 8 inç uzunluğunda ve 6 inç hatveye sahip (detayları forumda araştırırsan bulabilirsin) pervane demek. Bir inçi 2.5cm olarak alırsak 20cmlik uzunluğa sahip bir pervaneye sahip olman lazım. Ki tam olarak verim alabilmek için sadece uzunluk da yeterli olmaz. Hatve de oldukça önemli.

Büyük pervanelerin katlanabilir olması da muhtemelen çok istenilen birşey değildir. Zaten söylediğim boyuttaki bir pervaneyi, resimdeki dizayn ile katlanır şekilde kullanmak mümkün olmayacaktır diye düşünüyorum.
 
8x6 demek 8 inç uzunluğunda ve 6 inç hatveye sahip (detayları forumda araştırırsan bulabilirsin) pervane demek. Bir inçi 2.5cm olarak alırsak 20cmlik uzunluğa sahip bir pervaneye sahip olman lazım. Ki tam olarak verim alabilmek için sadece uzunluk da yeterli olmaz. Hatve de oldukça önemli.

Büyük pervanelerin katlanabilir olması da muhtemelen çok istenilen birşey değildir. Zaten söylediğim boyuttaki bir pervaneyi, resimdeki dizayn ile katlanır şekilde kullanmak mümkün olmayacaktır diye düşünüyorum.
Teşekkür ederim ??‍♂️☺️
 
Teşekkür ederim ??‍♂️☺️
Bende yakın zamana kadar katlanır pervane kullanıyordum aldığım motorun kv düşük gelince normalde 10-11 inç 3 kanatlı pervane kullanacaktım ama sırf meraktan nasıl oluyormuş diye 13x8 katlanır pervane aldım gayet memnunum ben sadece 2 tane sıkıntı yaşadım. Pervanenin katlama kısmı metal olduğu için normal bir pervane göre ağır bu sebeple uçagın güç tüketimi arttı.
Ve iniş sırasında gazı tam kapattığımda pervanede katlanınca daha aerodinamik oluyor ve uçak daha zor yavaşlıyor ve istediğim noktaya inemiyorum. Bunu önlemek amaçlı gazı inis te ucundan açıyorum bu sayede pervane döndüğü için açık durumda kalıyor fakat çok az itki oluşturduğu için hızlanma değil hava sürtünmesinden dolayı yavaşlama sağlıyor.
Benim tavsiyem 8x4 katlanır alacağına 7inc daha küçük 3 kanatlı pervane al aynı performansı alırsın katlanır alacaksanda dikey şekilde katlananlardan al
 
Uçak ve planör pervaneleri geriye (mil yönüne ) katlanırken multikopter ve helikopter pervaneleri taşıma kolaylığı sebebiyle dönüş yönüne katlanır. Uçakta kullanmak uygun olmayacağını düşünüyorum.
 
Birde ben şunu merak ettim pervane kırmanızın nedeni nedir uçarken düşmek veya bir yere çarpmak mi inerken yere sürtmek mi belki iniş takımlarınız yeterli boyutta olmaya bilir.
Katlanır pervane her zaman sorununuzu çözmeyebilir. Iniş esnasında bir miktar gaz vermeniz gerekirse onunda yere sürtüp kırılma ihtimali var. Kırılınca normal pervanelerden daha çok sorun yaratır. Turkiyede yedeğini bulamazsınız yurt dışından almak zorunda kalırsanız oda normal pervane fiyatına hatta daha pahalıya gelebilir
 
Pervanenin katlama kısmı metal olduğu için normal bir pervane göre ağır bu sebeple uçagın güç tüketimi arttı.
Bu kadar hassas olcum yapabilen sisteminizin detaylarini paylasabilir misiniz? Bu sonuca varirken baska hangi degiskenleri kullandiniz, onlari nasil olctunuz? Duz ucusta olcum yaptiginizi varsaysak hava yogunlugunu nasil olctunuz? Son olarak ta data logger/telemetri ile yaptiginiz olcumlerin tamamini paylasir misiniz?
 
Bu kadar hassas olcum yapabilen sisteminizin detaylarini paylasabilir misiniz? Bu sonuca varirken baska hangi degiskenleri kullandiniz, onlari nasil olctunuz? Duz ucusta olcum yaptiginizi varsaysak hava yogunlugunu nasil olctunuz? Son olarak ta data logger/telemetri ile yaptiginiz olcumlerin tamamini paylasir misiniz?
Yerdeyken pens ampermetre ile tam gazda çektiği akıma baktım buna yeterli sizin değindiğiniz kadar ayrıntılı hesaplamaya gerek duymadım bencede gerek yok profesyonel bir uçak iha yapmıyoruz. Ayrıca Neden buna neden bu kadar takıldınız anlamadım ki teknik olarak düşündüğümüzde dönen kütle artıkça aynı dönüş hızını kazandırmak zorlaşır kazandırmak daha da zorlaşır.
1/2.m.w.r*2 formülü dönme kineyim enerjisini veriri m artığı için cisime aynı dönüş hızını kazandırmak için daha fazla enerji harcamak lazım.
Ayrıca eğer bildiğiniz başka birşey varsa sizde paylaşın.
 
Son düzenleme:
1/2.m.w.r*2 formülü dönme kineyim enerjisini veriri m artığı için cisime aynı dönüş hızını kazandırmak için daha fazla enerji harcamak lazım.
Ayrıca eğer bildiğiniz başka birşey varsa sizde paylaşın.%p
"dönme kineyim enerjisini veririm" bu nedir bilemedigim icin bu konuda birsey paylasamayacagim.

Bahsettiginiz acisal momentle ilgili ise yaptiginiz olcumu pervane olmadan, aerodinamik etkenleri en aza indirerek sadece obaklar ile gerceklestirseniz bile yaptiginiz cikarim yanlis olacaktir. Hazreti Galileo, Hazreti Euler ve Hazreti Huygens buyurduklari uzere karsilastirma yaptiginiz obaklar ayni kutleye sahip olsa bile moment of inertia Turkce meali ile eylemsizlik momentini hesaba katmadan bir degerlendirmede bulunamazsiniz. Karsilastirilmasi yapilan obaklarolin kutle dagilimi acisal momenti etkileyecektir.
Bu kadar kucuk bir farki tespit ettiginizi soylemeniz beni heyecanlandirmisti ancak desteksiz bir cikarim oldugunu soylediginiz icin de tesekkur ederim.