Kış Projesi: CAP 232

Aslında zayıflamayacak, 12 balsa çıta yerine 5 kontplak çıta kullanacağım, ama tavsiyenizi göz önüne alacağım.:saygilar:
Zayıflamasa bile çirkin görünecek bence. Depoya nasıl olsa o geniş gövde içinden ulaşırsınız. Hem düzgün toplanırsa depoya sık sık ulaşmanız gerekmeyecek ki.
 
Hocam kolay gelsin bende de yaz başından beri 60lık kit cap 232 var. Sadece kutusunu açıp üsten baktım şimdilik. Siz maşallah sıfırdan yapmaya girmişmişsiniz.Maket bıçağını keskin yapıştırınız sağlam olsun.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu işi yaparken şakül doğru olsuni muz gövde olmasın diye mastar çizgilerine dikkat ettim (fotolarda çizgiler seçiliyordur umarım).


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonra gövdede burkulma var mı diye su terazisiyle kontrol ettim. Bazen gövde muz olmasa da matkap ucu olabiliyor:lollol:. Burada en hassas yer yatay stabilizenin oturacağı yer. kanatla paralel olmalı. yatay stabilizeyi yapıştırmadan önce kanatla beraber kontrol edilecek, sonra yapışacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Malzemeleri elle kestiğim için 1-2 mm lik hatalar var bazı parçalarda ama önemli değil, hepsi zımpara/törpüyle düzelecek toleranslar içinde. Farkeden olursa elle yapıldığı belli olsun diye kasıtlı yaptım derim, yalandan kim ölmüş:evil:. Şöyle bir şey oldu:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonra oturup yarım saat seyrettim.
Arkası yarın.:saygilar:
Muz gövde ve matkap ucu benzetmesini sevdim. :) Ben de tam bunu soracaktım ki, devamını gördüm, gerek kalmadı. Sormaya gerek yok ama, gövde üstünü su terazisi ile denetlemeden önce herhalde gövdenin oturduğu masa üstüne de baktınız tabii, değil mi?
 
Muz gövde ve matkap ucu benzetmesini sevdim. :) Ben de tam bunu soracaktım ki, devamını gördüm, gerek kalmadı. Sormaya gerek yok ama, gövde üstünü su terazisi ile denetlemeden önce herhalde gövdenin oturduğu masa üstüne de baktınız tabii, değil mi?
Aaa, yazmamışım;
Tabii ki önce masaya baktım, hatta masanın uzun ekseninde çok hafif bir kavis var, o yüzden üzerine başka (düz) bir patça koydum.
 
Hocam kolay gelsin bende de yaz başından beri 60lık kit cap 232 var. Sadece kutusunu açıp üsten baktım şimdilik. Siz maşallah sıfırdan yapmaya girmişmişsiniz.Maket bıçağını keskin yapıştırınız sağlam olsun.
Ah bir kitim oleydiiiii
 
Oh oh ne güzel, dahta inşaatlara bir ekleme daha :thumbup::thumbup::thumbup:

Elinize sağlık, gerçek anlamda hem de! Elle kıl testeresiyle kesim yapmak büyük emek işi :saygilar:


Sonra oturup yarım saat seyrettim.

En büyük hakkınız :thumbup:

Kim yapmadı ki?! :lol::thumbup:

:lol::lol:
Falsolu uçaklar, muz uçaklar, matkap uçaklar, simetrik yerine özdeş yapılan gövde yanları... bunlar bu işin tadı tuzu yahu, yapmayana modelci denmez ;D:evil:

firewall'dan itibaren ikinci bölümün üzerine kaput yapayım diye düşünüyorum (kontrplaktan 3-5çıta koymayı ihmal etmeyeceğim tabi, normalde o çıtalar balsa), depoyla uğraşmak gerekirse kolaylık olur sanki.

Amaç sadece depoya rahat erişim ise ben de Sümer abi gibi gerek yok görüşünde olurum. Ama o kısımı servolar piller vs için de kullanmak istiyorsanız, veya yakıttan etkilenmemesi için gerekecek "boyama" işlerini daha rahat yapayım derseniz o zaman kapak yapmaya değer. Kapak yapmaya karar verirseniz de benim tavsiyem gövde yanlarının üst sınırlarına yatay düzlemde kontrplak parçalar ile destek yapmak olur (15-20mm genişlikli). Birleşim yerlerine de üçgen kesit balsa çıta eklenirse sağlamlık konusunda fazlasıyla yeterli olur bence.
 
Oh oh ne güzel, dahta inşaatlara bir ekleme daha :thumbup::thumbup::thumbup:

Elinize sağlık, gerçek anlamda hem de! Elle kıl testeresiyle kesim yapmak büyük emek işi :saygilar:




En büyük hakkınız :thumbup:



:lol::lol:
Falsolu uçaklar, muz uçaklar, matkap uçaklar, simetrik yerine özdeş yapılan gövde yanları... bunlar bu işin tadı tuzu yahu, yapmayana modelci denmez ;D:evil:



Amaç sadece depoya rahat erişim ise ben de Sümer abi gibi gerek yok görüşünde olurum. Ama o kısımı servolar piller vs için de kullanmak istiyorsanız, veya yakıttan etkilenmemesi için gerekecek "boyama" işlerini daha rahat yapayım derseniz o zaman kapak yapmaya değer. Kapak yapmaya karar verirseniz de benim tavsiyem gövde yanlarının üst sınırlarına yatay düzlemde kontrplak parçalar ile destek yapmak olur (15-20mm genişlikli). Birleşim yerlerine de üçgen kesit balsa çıta eklenirse sağlamlık konusunda fazlasıyla yeterli olur bence.
Özgür bey, kapak yapılırsa aynen öyle olacak, hatta F2 ve F3 ün yan kaplamaların üzerinde kalan bölümlerinden birer tane daha yaparak tam çerçeve koymayı düşünüyorum.
Bir de planda "radio compartment" olarak F3-F4 arasını göstermiş ama servolara yatak yok, dolayısıyla henüz tam karar veremedim servoları nereye koyacağıma, bakalım.
 
Oh oh ne güzel, dahta inşaatlara bir ekleme daha :thumbup::thumbup::thumbup:

Elinize sağlık, gerçek anlamda hem de! Elle kıl testeresiyle kesim yapmak büyük emek işi :saygilar:




En büyük hakkınız :thumbup:



:lol::lol:
Falsolu uçaklar, muz uçaklar, matkap uçaklar, simetrik yerine özdeş yapılan gövde yanları... bunlar bu işin tadı tuzu yahu, yapmayana modelci denmez ;D:evil:



Amaç sadece depoya rahat erişim ise ben de Sümer abi gibi gerek yok görüşünde olurum. Ama o kısımı servolar piller vs için de kullanmak istiyorsanız, veya yakıttan etkilenmemesi için gerekecek "boyama" işlerini daha rahat yapayım derseniz o zaman kapak yapmaya değer. Kapak yapmaya karar verirseniz de benim tavsiyem gövde yanlarının üst sınırlarına yatay düzlemde kontrplak parçalar ile destek yapmak olur (15-20mm genişlikli). Birleşim yerlerine de üçgen kesit balsa çıta eklenirse sağlamlık konusunda fazlasıyla yeterli olur bence.
Özgür bey, kapak yapılırsa aynen öyle olacak, hatta F2 ve F3 ün yan kaplamaların üzerinde kalan bölümlerinden birer tane daha yaparak tam çerçeve koymayı düşünüyorum.
Bir de planda "radio compartment" olarak F3-F4 arasını göstermiş ama servolara yatak yok, dolayısıyla henüz tam karar veremedim servoları nereye koyacağıma, bakalım
 
Çalışma devam ediyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bugün eski portatif sandalye tahtalarından küçük üçgenler kesip F1 ve F2 nin arkasına epoksiyle takviye yaptım. Formerları japonla yapıştırmıştım. Uzun vadede nitro yakıt japonu bozabiliyor, ne olur ne olmaz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Burunu ve gövdenin altını kapatmadan önce iniş takımlarının yerlerini ayarladım, 7-8 sene önce havada kanadını kırdığım 61 lik CAP 232 den kalan iniş takımlarını kullandım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Önce vida tutucuların payını hesaplamak için F2 nin geldiği yeri işaretledim, sonra ayaklarla vida deliklerini işaretleyip 5 mm uçla delikleri açtım. Sonra ayakları vidalayıp sıkarak vida tutucuların takoza saplanmasını sağladım.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Vida tutucuları vidaları sıkarak saplamak biraz riskli, vidanın veya tutucunun dişlerini, vidanın kafasını veya allen anahtarı sıyırabilirsiniz, dikkatli olmak lazım. Aslında ideali tahtayı gövdeye monte etmeden bu işi halletmek ama parçalar lazer kesim olmayınca böyle daha pratik.