Kış Projesi: CAP 232

Katılım
16 Ara 2020
Mesajlar
148
Tepkime puanı
463
Yaş
51
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Uçak
Selam RC Kolikciler;

Pandemi zamanlarında uçuşa gitme problemimiz var, hafta sonu buluşmaları kesat. Ben de boş oturmayayım, teyyare yapayım dedim, işe koyuldum. Mümkün olduğunca yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım, önerileriniz/tavsiyeleriniz başım gözüm üstüne.

Prole CAP 232. Daha önce bir tane 0,25 lik yapmıştım, sonra THK'dan 0,61 liğini ARF alıp uçurmuştum. 0,61lik uçağı 0,91 likle uçuruyordum, 3 yıl falan çok keyifli uçuşlar yaptım Konya'da, ama sonunda havada kanadı kopardım tabi :p. Planını Outerzone'dan indirdim. Kanat açıklığı 1,81; 0,90 ve ya daha büyük nitro motora göre (ben 1,08 OS Max BX-1 takacağım); 4,5-6,5 kg arası ağırlıkta. Bitince ortaya çıkmasını umduğumuz şey şu aşağıdaki. Bakalım becerebilecek miyim?


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Malzemeleri toplarken epeyce uğraştım. Bir dükkandan istenen tüm balsa/ve kontrplakları bulmak imkansız. Neyse, zor/şer internet/kırtasiye/koçtaş falan derken malzemeleri toparladım. Ağacı, japon yapıştırıcısı, epoksisi falan derken Yaklaşık 500 tl kadar tuttu.
Önce gövdenin "former"larını hazırladım. tamamını elle 4 mm kontrplaktan kıl testereyle kestim, eski usül. Lazer kesim büyük teknoloji vesselam :lol:.
Gvde yanlarına konan formerlar üzerine kavis verebilmek içim yaklaşık 1 mm derinliginde uzun eksen istikametinde kıl testere ile çizikler atmak zorunda kaldım (Hazırlarken kontrplağın esneme yönüne dikkat etmemişim de:rolleyes:).

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra plan üzerinde formerları birleştirdim, kabaca uçağın burun kısmı (aslında gövdenin yarısı diyebiliriz). Birleştirmeyi hızlandırıcılı japon yapıştırıcıyla yaptım hızlı olayım diye, ama muhtelif yerlerine epoksi ve üçgen çıtalarla takviye yapacağım tabi. Aslında elimde 5 dk lık epoksi olsaydı onunla başlamak daha iyiydi ama olsın, azıcık ilave ağırlık bu ebatta teyyare için sorun olmaz diye düşünüyorum. Ortaya şöyle birşey çıktı:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Müteakiben iskeletin üzerine yapıştırılacak olan gövde yanlarını 4 mm balsadan hazırladım. Bu arada plan inch üzerinden olduğundan kullandığım malzemelerin ölçüleri birebir değil, yaklaşık değerde metrik ölçüleri kullanıyorum. Örneğin gövde yanları 3/32 inch idi, ben 4 mm balsa kullandım. Former ların bazıları 1/6, bazıları 1/8 inch kontrplaktı, ben alayını 4 mm kullandım vs.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yanlara yaklaşık 3,5 tabaka 4 mm balsa gitti. Yüzeyler geniş olunca ek yapmak zorunda kaldım.
Velhasıl hafta sonu böyle geçti. İnşaat ilerledikçe sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
 
Elinize sağlık. Güzel bir şeyler çıkacağı belli. :D
Plaka ahşaba ek yaparken sanırım zig zag şeklinde kesi ile daha geniş bir tutunma yüzeyi elde etmek mümkün oluyor. Bir de ilk birleştirilmiş fotoğrafta sanki gövde burulmuş gibi geldi bana. Sonraki fotoğraflara bakınca öyle olmadığını anladım. Ama her durumda gövdenin inşaat sırasında burulmaması için ciddi önlemler almanızı öneririm haddim olmayarak.
Kolay gelsin.
 
Hiç anlamadığım bir iş olduğu için yorum yapmıyorum. Fakat sonuçta tahta inşaat ve güzel olan kısmı canlı canlı devam ediyor olması :D Forumda bu tarz inşaatlara bir yenisi güncel olarak eklenecek olması hoşuma gitti. Detaylı açıklamalarınızla birşeyler öğrenirim diye düşünüyorum. Yakın takipteyim :D

Kolay gelsin :saygilar:
 
Elinize sağlık. Güzel bir şeyler çıkacağı belli. :D
Plaka ahşaba ek yaparken sanırım zig zag şeklinde kesi ile daha geniş bir tutunma yüzeyi elde etmek mümkün oluyor. Bir de ilk birleştirilmiş fotoğrafta sanki gövde burulmuş gibi geldi bana. Sonraki fotoğraflara bakınca öyle olmadığını anladım. Ama her durumda gövdenin inşaat sırasında burulmaması için ciddi önlemler almanızı öneririm haddim olmayarak.
Kolay gelsin.
Teşekkürler, fotolardan öyle görünüyor, birleştirirken gerekli mastarları kullandım, kalabalık etmesin diye hepsinin fotosunu koymadım. Her former da orta çizgisi var, dizerken kontrol edildi. Bittikten sonra plan üzerinde kontrol edildi. ama hatırlatma yerinde, yoksa gövde falsolu oluyor (daha önce öyle bir uçak yapmıştım ;)).
 
Teşekkürler, fotolardan öyle görünüyor, birleştirirken gerekli mastarları kullandım, kalabalık etmesin diye hepsinin fotosunu koymadım. Her former da orta çizgisi var, dizerken kontrol edildi. Bittikten sonra plan üzerinde kontrol edildi. ama hatırlatma yerinde, yoksa gövde falsolu oluyor (daha önce öyle bir uçak yapmıştım ;)).
Kim yapmadı ki?! :lol::thumbup:
 
Eline sağlık. 4mm Balsa kaplama için biraz fazla değil mi? Benim 35 cc'lik uçağımda bile kaplama için 1,5 ve 2 mm kullanılmış.
Teşekkürler, planda 4,75 mm lik balsa vermiş, ben 4 mm kullandım. Ama haklısınız, 2 mm de iş görür. Açıkçası elimdeki 2 mm balsaları sinirlere sakladım, meret çok pahalı.
 
Hiç anlamadığım bir iş olduğu için yorum yapmıyorum. Fakat sonuçta tahta inşaat ve güzel olan kısmı canlı canlı devam ediyor olması :D Forumda bu tarz inşaatlara bir yenisi güncel olarak eklenecek olması hoşuma gitti. Detaylı açıklamalarınızla birşeyler öğrenirim diye düşünüyorum. Yakın takipteyim :D

Kolay gelsin :saygilar:
Teşekkürler;
Öğretmek haddime değil, ama bu işe niyetlenenlere hatırlatmalar olabilir. Ayrıca öğrenmenin yaşı yok. Mesela kontranın esnek yönünü boylamasına kullansaydım ekstradan uğraşmam gerekmeyecekti. Müteakip inşaatlarda dikkat edeceğim.
 
Kolay gelsin Selahattin abi.Ben de Carl Goldberg Tiger 2 yapımına başlamıştım bir kaç ay önce.Ancak hem malzeme eksikliği hem de okul işlerinin yoğun olması nedeniyle devam edemedim.Güzel bir model ortaya çıkacağına ve yeni bilgiler öğreneceğime eminim.Konunun takipçisi olacağım.Keşke Kıbrısta olsaydın abi yeni pistimizde yapardık ilk uçuşunu. Kolay gelsin.:)
 
Kolay gelsin Selahattin abi.Ben de Carl Goldberg Tiger 2 yapımına başlamıştım bir kaç ay önce.Ancak hem malzeme eksikliği hem de okul işlerinin yoğun olması nedeniyle devam edemedim.Güzel bir model ortaya çıkacağına ve yeni bilgiler öğreneceğime eminim.Konunun takipçisi olacağım.Keşke Kıbrısta olsaydın abi yeni pistimizde yapardık ilk uçuşunu. Kolay gelsin.:)
Vallahi süper olurdu Tamer, neyse sağlık olsun.
Fırsat buldukça inşaata devam et
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Pandemi zamanlarında uçuşa gitme problemimiz var, hafta sonu buluşmaları kesat. Ben de boş oturmayayım, teyyare yapayım dedim, işe koyuldum. Mümkün olduğunca yaptıklarımı sizlerle paylaşacağım, önerileriniz/tavsiyeleriniz başım gözüm üstüne.
Keyifle takip edeceğimiz yeni bir imalat konumuz daha oldu :thumbup::heartxf::bravo:
 
İnşaata devam:
Bugün gövdeyle uğraşmaya devam ettim. Ufak ufak teyyare gibi görünmeye başladı. Böyle oldukça ben de keyfe geliyorum tabi.
Önce depoya taban olacak 3 mm kontrplakları yapıştırdım. Bu arada teyyarenin içi üç oda bir salon, tüm donanımı rahat rahat yerleştirecek yer var.Burada fikirlerinizi almak isterim; normalde kokpite kadar çıtaları dizip üzerini balsayla kaplamak gerek (plana göre), be firewall'dan itibaren ikinci bölümün üzerine kaput yapayım diye düşünüyorum (kontrplaktan 3-5çıta koymayı ihmal etmeyeceğim tabi, normalde o çıtalar balsa), depoyla uğraşmak gerekirse kolaylık olur sanki.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bunlar tamamlanınca gövde yanlarını iskelete yapıştırdım. Yapıştırırken uhu hart kullanmaya niyetlendim ama beklemeye üşendiğim (ve uhu hart 6 senelik olduğu için) yine japon yapıştırıcaya döndüm.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yanları yapıştırdıktan sonra kalan son iki joiner'ı da yerlerine montajladım ve kuyruğu birleştirdim. Kuyruk birleştirme idareten yapıldı, takozunu falan koymadım henüz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu işi yaparken şakül doğru olsuni muz gövde olmasın diye mastar çizgilerine dikkat ettim (fotolarda çizgiler seçiliyordur umarım).


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonra gövdede burkulma var mı diye su terazisiyle kontrol ettim. Bazen gövde muz olmasa da matkap ucu olabiliyor:lollol:. Burada en hassas yer yatay stabilizenin oturacağı yer. kanatla paralel olmalı. yatay stabilizeyi yapıştırmadan önce kanatla beraber kontrol edilecek, sonra yapışacak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Malzemeleri elle kestiğim için 1-2 mm lik hatalar var bazı parçalarda ama önemli değil, hepsi zımpara/törpüyle düzelecek toleranslar içinde. Farkeden olursa elle yapıldığı belli olsun diye kasıtlı yaptım derim, yalandan kim ölmüş:evil:. Şöyle bir şey oldu:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonra oturup yarım saat seyrettim.
Arkası yarın.:saygilar: