- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,577
- Tepkime puanı
- 6,171
- Yaş
- 66
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
KOMHAVK RC SAHA UÇUŞ KURALLARI
Aşağıdaki maddeler, hepimizin uçuş sahasında karşımıza çıkabilecek tehlikelerden bizleri korumak maksadı ile Komuk üyesi arkadaşların saha tecrübelerine dayanılarak oluşturulmuştur.
Burada okuduklarınız kendi güvenliğiniz kadar, sahada uçan diğer arkadaşlarımızın da güvenliğini sağlamak içindir.
Amaçımız katı kurallar koyarak, hobimizi eziyet haline dönüştürmek değildir. Aksine zevkle yapmakta olduğumuz hobimizi birlik ve beraberlik içinde herhangi bir üzücü olay yaşamadan devam ettirebilmektir.
1-) KomHavk’da dostluk ve yardımlaşma esastır. Eğer uçuş hazırlığı veya uçuş esnasında herhangi bir konuda yardıma ihtiyacınız olursa, hiç çekinmeden çevrenizdekilerden yardım isteyin. Mümkünse tek başınıza uçuşa gitmeyin.
2-) 2.4 Ghz harici bir radyo vericisi kullanıyorsanız, sizden önce gelmiş olan tüm pilotlara frekansınızı bildirin ve her uçuş öncesi frekansınız ile birlikte radyonuzu açacağınıza dair yüksek sesle duyuru yapın. Eğer sizi duymadığından şüphelendiğiniz bir pilot varsa, yanına giderek radyo açacağınızı ve frekansınızı söyleyin.
3-) Eğer R/C uçuş konusunda acemi iseniz, özellikle de ilk uçuşunuzu yapmak üzere piste geldiyseniz; ya da yanınızda getirdiğiniz arkadaşınıza bu hobiye ısındırmak amacı ile modelinizi uçurmasına izin verecek iseniz ;
a.Diğer pilotlar bilgilendirilmiş ve uçuş pisti sizin için tamamen boşaltılmış olmalıdır.
b.İlk uçuşunuz mutlaka yanınızda deneyimli bir pilot yardımıyla olmalıdır.
c.Mümkünse eğitim uçuşları eğitim kablosu takılmış radyo setleri ile yapılmalıdır.
Acemi olanların yukarıdaki kurallara göre hareket etmemesi sahadaki uçuş güvenliğini tehlikeye atacaktır.
4-) Araç park ve oturma düzeni şekilde gösterilen alanlar içinde kalacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-1 )
5-) Motor çalıştırma, motor ayarı ve performans testleri gibi ön hazırlıklar pistte ve ya oturma bölgesinde yapılamaz. Uçağınızla ilgili tüm ön hazırlıkları, bu işler için ayrılan bölümde yapınız. (Bakınız Şekil Bölge-3 )
6-) Hazırlık aşamasında çalışan motorların pervane çekiş yönü boş araziye doğru olmalıdır.
7-) Uçak ile Helikopterin uçuş karakteristikleri farklıdır ve aynı anda havada olmaları risk teşkil edebilmektedir. Bu nedenle karşılıklı saygı ve anlayış çercevesinde “Ucak Uçuşları” ve “Heli Uçuşları” ayrı ayrı yapılacaktır.
Havada kargaşayı önlemek ve rahat bir uçuş düzeni sağlamak, bekleyen arkadaşlara saygı göstermek amacıyla, uçuş süreniz 15 dakikayı geçmemelidir.
9-) Havada aynı anda 3’den fazla uçak / 2’den fazla helikopter varsa, havadaki araç sayısı azalana kadar uçuşunuzu erteleyin.
10-) İniş ve kalkışlar pist alanı içerisinde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-4 )
11-) Uçuşlar, Uçuş Alanı içinde kalınacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-5 )Uçuşlarınızı kesinlikle izleyicilerin, araçların, diğer pilotların üzerine, tepesine ve arkasına doğru yapmayın. Özellikle akrobatik uçuşlarınızı mümkün olduğunca uzakta yapın.
12-) Dönüşler oturma alanına ters istikametde yapılmalıdır. Bu olası teknik arıza durumlarında ortaya çıkabilecek riskleri minimize edecektir. (Bakınız Şekil Bölge-6 )
13-) Kalkış için piste çıkmadan önce radyonuzun belleğinin doğru modeli gösterdiğinden emin olun. Kanatçık, yükseliş ve yön dümenlerinizin atım yönlerini kalkıştan önce son kez kontrol edin.
14-) İniş ve kalkışlarınızı rüzgara karşı yönde yapın ve iniş/kalkış esnasında pisti uzun süre işgal etmeyin. İniş sonrasında uçağınızı pistten almadan önce iniş yaklaşımında olan başka uçak olup olmadığını kontrol edin. Havada olan diğer pilotları piste çıkacağınız konusunda uyarın.
15-) İnişe karar verdiğinizde "iniş var" diye yüksek sesle bağırarak diğer pilotları uyarın. Acil iniş yapmanız gerekiyorsa, uyarınız birkaç defa ve mümkün olduğunca yüksek bir sesle "acil iniş var" şeklinde olmalıdır.
16-) Dikkatinizin dağılmaması için uçuş sürenizi en fazla 10 dakika ile sınırlayın ve iki uçuş arasına en az 20 dakika süre koyun.
17-) Pilot arkadaslar ucuslar arasinda Kesinlikle Alkol kullanmamalidir.
1 Çocuklarla gelecekseniz, çocukların uçakların park edildiği ve çalıştırıldığı bölümde dolaşmasına, piste çıkmasına ve uçuş alanına girmesine izin vermeyin. Dakikada 12,000 devirle dönen bir uçak pervanesinin hiç şakası yoktur!
19-) Herhangibir yaralanma durumunda aracınızdaki ilk yardım çantasını hatırlayın.
20-) Oyuncak sınıfına giren uzaktan kumandalı hava taşıtları ile R/C model uçak/helikopterlerin uçtuğu bölümde uçmayın. Bu oyuncaklar fazla küçük oldukları için kontrolleri çok zordur ve rüzgardan fazlaca etkilenerek kolayca kontrolden çıkabilirler. Bu tür oyuncaklar ile oynamak istiyorsanız pistin 50 metre uzağında uçurun.
21-) Saha temizliğine azami özen gösterin. Özellikle plastik, metal vs parçaların çevre ve orada otlayan hayvanların sağlığına zararlı olduğunu unutmayın.
22-) Üçüncü şahıslara veya mallarına zarar verdiğinizde, maddi ve manevi tazminat talebinin muhatabı, doğrudan doğruya sizsiniz.
23-) Sahada uçuş yapacak üyeler uçuş kurallarını kabul etmiş sayılır ve uygulanmasından sorumludur.
Aşağıdaki maddeler, hepimizin uçuş sahasında karşımıza çıkabilecek tehlikelerden bizleri korumak maksadı ile Komuk üyesi arkadaşların saha tecrübelerine dayanılarak oluşturulmuştur.
Burada okuduklarınız kendi güvenliğiniz kadar, sahada uçan diğer arkadaşlarımızın da güvenliğini sağlamak içindir.
Amaçımız katı kurallar koyarak, hobimizi eziyet haline dönüştürmek değildir. Aksine zevkle yapmakta olduğumuz hobimizi birlik ve beraberlik içinde herhangi bir üzücü olay yaşamadan devam ettirebilmektir.
1-) KomHavk’da dostluk ve yardımlaşma esastır. Eğer uçuş hazırlığı veya uçuş esnasında herhangi bir konuda yardıma ihtiyacınız olursa, hiç çekinmeden çevrenizdekilerden yardım isteyin. Mümkünse tek başınıza uçuşa gitmeyin.
2-) 2.4 Ghz harici bir radyo vericisi kullanıyorsanız, sizden önce gelmiş olan tüm pilotlara frekansınızı bildirin ve her uçuş öncesi frekansınız ile birlikte radyonuzu açacağınıza dair yüksek sesle duyuru yapın. Eğer sizi duymadığından şüphelendiğiniz bir pilot varsa, yanına giderek radyo açacağınızı ve frekansınızı söyleyin.
3-) Eğer R/C uçuş konusunda acemi iseniz, özellikle de ilk uçuşunuzu yapmak üzere piste geldiyseniz; ya da yanınızda getirdiğiniz arkadaşınıza bu hobiye ısındırmak amacı ile modelinizi uçurmasına izin verecek iseniz ;
a.Diğer pilotlar bilgilendirilmiş ve uçuş pisti sizin için tamamen boşaltılmış olmalıdır.
b.İlk uçuşunuz mutlaka yanınızda deneyimli bir pilot yardımıyla olmalıdır.
c.Mümkünse eğitim uçuşları eğitim kablosu takılmış radyo setleri ile yapılmalıdır.
Acemi olanların yukarıdaki kurallara göre hareket etmemesi sahadaki uçuş güvenliğini tehlikeye atacaktır.
[attachimg=1]
4-) Araç park ve oturma düzeni şekilde gösterilen alanlar içinde kalacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-1 )
5-) Motor çalıştırma, motor ayarı ve performans testleri gibi ön hazırlıklar pistte ve ya oturma bölgesinde yapılamaz. Uçağınızla ilgili tüm ön hazırlıkları, bu işler için ayrılan bölümde yapınız. (Bakınız Şekil Bölge-3 )
6-) Hazırlık aşamasında çalışan motorların pervane çekiş yönü boş araziye doğru olmalıdır.
7-) Uçak ile Helikopterin uçuş karakteristikleri farklıdır ve aynı anda havada olmaları risk teşkil edebilmektedir. Bu nedenle karşılıklı saygı ve anlayış çercevesinde “Ucak Uçuşları” ve “Heli Uçuşları” ayrı ayrı yapılacaktır.
Havada kargaşayı önlemek ve rahat bir uçuş düzeni sağlamak, bekleyen arkadaşlara saygı göstermek amacıyla, uçuş süreniz 15 dakikayı geçmemelidir.
9-) Havada aynı anda 3’den fazla uçak / 2’den fazla helikopter varsa, havadaki araç sayısı azalana kadar uçuşunuzu erteleyin.
10-) İniş ve kalkışlar pist alanı içerisinde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-4 )
11-) Uçuşlar, Uçuş Alanı içinde kalınacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-5 )Uçuşlarınızı kesinlikle izleyicilerin, araçların, diğer pilotların üzerine, tepesine ve arkasına doğru yapmayın. Özellikle akrobatik uçuşlarınızı mümkün olduğunca uzakta yapın.
12-) Dönüşler oturma alanına ters istikametde yapılmalıdır. Bu olası teknik arıza durumlarında ortaya çıkabilecek riskleri minimize edecektir. (Bakınız Şekil Bölge-6 )
13-) Kalkış için piste çıkmadan önce radyonuzun belleğinin doğru modeli gösterdiğinden emin olun. Kanatçık, yükseliş ve yön dümenlerinizin atım yönlerini kalkıştan önce son kez kontrol edin.
14-) İniş ve kalkışlarınızı rüzgara karşı yönde yapın ve iniş/kalkış esnasında pisti uzun süre işgal etmeyin. İniş sonrasında uçağınızı pistten almadan önce iniş yaklaşımında olan başka uçak olup olmadığını kontrol edin. Havada olan diğer pilotları piste çıkacağınız konusunda uyarın.
15-) İnişe karar verdiğinizde "iniş var" diye yüksek sesle bağırarak diğer pilotları uyarın. Acil iniş yapmanız gerekiyorsa, uyarınız birkaç defa ve mümkün olduğunca yüksek bir sesle "acil iniş var" şeklinde olmalıdır.
16-) Dikkatinizin dağılmaması için uçuş sürenizi en fazla 10 dakika ile sınırlayın ve iki uçuş arasına en az 20 dakika süre koyun.
17-) Pilot arkadaslar ucuslar arasinda Kesinlikle Alkol kullanmamalidir.
1 Çocuklarla gelecekseniz, çocukların uçakların park edildiği ve çalıştırıldığı bölümde dolaşmasına, piste çıkmasına ve uçuş alanına girmesine izin vermeyin. Dakikada 12,000 devirle dönen bir uçak pervanesinin hiç şakası yoktur!
19-) Herhangibir yaralanma durumunda aracınızdaki ilk yardım çantasını hatırlayın.
20-) Oyuncak sınıfına giren uzaktan kumandalı hava taşıtları ile R/C model uçak/helikopterlerin uçtuğu bölümde uçmayın. Bu oyuncaklar fazla küçük oldukları için kontrolleri çok zordur ve rüzgardan fazlaca etkilenerek kolayca kontrolden çıkabilirler. Bu tür oyuncaklar ile oynamak istiyorsanız pistin 50 metre uzağında uçurun.
21-) Saha temizliğine azami özen gösterin. Özellikle plastik, metal vs parçaların çevre ve orada otlayan hayvanların sağlığına zararlı olduğunu unutmayın.
22-) Üçüncü şahıslara veya mallarına zarar verdiğinizde, maddi ve manevi tazminat talebinin muhatabı, doğrudan doğruya sizsiniz.
23-) Sahada uçuş yapacak üyeler uçuş kurallarını kabul etmiş sayılır ve uygulanmasından sorumludur.