KomHavk RC Saha Uçuş Kuralları

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,577
Tepkime puanı
6,171
Yaş
66
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
KOMHAVK RC SAHA UÇUŞ KURALLARI

Aşağıdaki maddeler, hepimizin uçuş sahasında karşımıza çıkabilecek tehlikelerden bizleri korumak maksadı ile Komuk üyesi arkadaşların saha tecrübelerine dayanılarak oluşturulmuştur.

Burada okuduklarınız kendi güvenliğiniz kadar, sahada uçan diğer arkadaşlarımızın da güvenliğini sağlamak içindir.

Amaçımız katı kurallar koyarak, hobimizi eziyet haline dönüştürmek değildir. Aksine zevkle yapmakta olduğumuz hobimizi birlik ve beraberlik içinde herhangi bir üzücü olay yaşamadan devam ettirebilmektir.

1-) KomHavk’da dostluk ve yardımlaşma esastır. Eğer uçuş hazırlığı veya uçuş esnasında herhangi bir konuda yardıma ihtiyacınız olursa, hiç çekinmeden çevrenizdekilerden yardım isteyin. Mümkünse tek başınıza uçuşa gitmeyin.

2-) 2.4 Ghz harici bir radyo vericisi kullanıyorsanız, sizden önce gelmiş olan tüm pilotlara frekansınızı bildirin ve her uçuş öncesi frekansınız ile birlikte radyonuzu açacağınıza dair yüksek sesle duyuru yapın. Eğer sizi duymadığından şüphelendiğiniz bir pilot varsa, yanına giderek radyo açacağınızı ve frekansınızı söyleyin.

3-) Eğer R/C uçuş konusunda acemi iseniz, özellikle de ilk uçuşunuzu yapmak üzere piste geldiyseniz; ya da yanınızda getirdiğiniz arkadaşınıza bu hobiye ısındırmak amacı ile modelinizi uçurmasına izin verecek iseniz ;

a.Diğer pilotlar bilgilendirilmiş ve uçuş pisti sizin için tamamen boşaltılmış olmalıdır.

b.İlk uçuşunuz mutlaka yanınızda deneyimli bir pilot yardımıyla olmalıdır.

c.Mümkünse eğitim uçuşları eğitim kablosu takılmış radyo setleri ile yapılmalıdır.

Acemi olanların yukarıdaki kurallara göre hareket etmemesi sahadaki uçuş güvenliğini tehlikeye atacaktır.

[attachimg=1]​

4-) Araç park ve oturma düzeni şekilde gösterilen alanlar içinde kalacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-1 )

5-) Motor çalıştırma, motor ayarı ve performans testleri gibi ön hazırlıklar pistte ve ya oturma bölgesinde yapılamaz. Uçağınızla ilgili tüm ön hazırlıkları, bu işler için ayrılan bölümde yapınız. (Bakınız Şekil Bölge-3 )

6-) Hazırlık aşamasında çalışan motorların pervane çekiş yönü boş araziye doğru olmalıdır.

7-) Uçak ile Helikopterin uçuş karakteristikleri farklıdır ve aynı anda havada olmaları risk teşkil edebilmektedir. Bu nedenle karşılıklı saygı ve anlayış çercevesinde “Ucak Uçuşları” ve “Heli Uçuşları” ayrı ayrı yapılacaktır.

:coolxf: Havada kargaşayı önlemek ve rahat bir uçuş düzeni sağlamak, bekleyen arkadaşlara saygı göstermek amacıyla, uçuş süreniz 15 dakikayı geçmemelidir.

9-) Havada aynı anda 3’den fazla uçak / 2’den fazla helikopter varsa, havadaki araç sayısı azalana kadar uçuşunuzu erteleyin.

10-) İniş ve kalkışlar pist alanı içerisinde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-4 )

11-) Uçuşlar, Uçuş Alanı içinde kalınacak şekilde yapılmalıdır. (Bakınız Şekil Bölge-5 )Uçuşlarınızı kesinlikle izleyicilerin, araçların, diğer pilotların üzerine, tepesine ve arkasına doğru yapmayın. Özellikle akrobatik uçuşlarınızı mümkün olduğunca uzakta yapın.

12-) Dönüşler oturma alanına ters istikametde yapılmalıdır. Bu olası teknik arıza durumlarında ortaya çıkabilecek riskleri minimize edecektir. (Bakınız Şekil Bölge-6 )

13-) Kalkış için piste çıkmadan önce radyonuzun belleğinin doğru modeli gösterdiğinden emin olun. Kanatçık, yükseliş ve yön dümenlerinizin atım yönlerini kalkıştan önce son kez kontrol edin.

14-) İniş ve kalkışlarınızı rüzgara karşı yönde yapın ve iniş/kalkış esnasında pisti uzun süre işgal etmeyin. İniş sonrasında uçağınızı pistten almadan önce iniş yaklaşımında olan başka uçak olup olmadığını kontrol edin. Havada olan diğer pilotları piste çıkacağınız konusunda uyarın.

15-) İnişe karar verdiğinizde "iniş var" diye yüksek sesle bağırarak diğer pilotları uyarın. Acil iniş yapmanız gerekiyorsa, uyarınız birkaç defa ve mümkün olduğunca yüksek bir sesle "acil iniş var" şeklinde olmalıdır.

16-) Dikkatinizin dağılmaması için uçuş sürenizi en fazla 10 dakika ile sınırlayın ve iki uçuş arasına en az 20 dakika süre koyun.

17-) Pilot arkadaslar ucuslar arasinda Kesinlikle Alkol kullanmamalidir.

1:coolxf: Çocuklarla gelecekseniz, çocukların uçakların park edildiği ve çalıştırıldığı bölümde dolaşmasına, piste çıkmasına ve uçuş alanına girmesine izin vermeyin. Dakikada 12,000 devirle dönen bir uçak pervanesinin hiç şakası yoktur!

19-) Herhangibir yaralanma durumunda aracınızdaki ilk yardım çantasını hatırlayın.

20-) Oyuncak sınıfına giren uzaktan kumandalı hava taşıtları ile R/C model uçak/helikopterlerin uçtuğu bölümde uçmayın. Bu oyuncaklar fazla küçük oldukları için kontrolleri çok zordur ve rüzgardan fazlaca etkilenerek kolayca kontrolden çıkabilirler. Bu tür oyuncaklar ile oynamak istiyorsanız pistin 50 metre uzağında uçurun.

21-) Saha temizliğine azami özen gösterin. Özellikle plastik, metal vs parçaların çevre ve orada otlayan hayvanların sağlığına zararlı olduğunu unutmayın.

22-) Üçüncü şahıslara veya mallarına zarar verdiğinizde, maddi ve manevi tazminat talebinin muhatabı, doğrudan doğruya sizsiniz.

23-) Sahada uçuş yapacak üyeler uçuş kurallarını kabul etmiş sayılır ve uygulanmasından sorumludur.
 

Ekli dosyalar

  • Komuk Ucus Pisti.jpg
    Komuk Ucus Pisti.jpg
    83.2 KB · Görülme: 306
  • KOMUK Saha Ucus Kurallari.rar
    283.3 KB · Görülme: 3
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları


Arkadaşlar, daha güvenli bir uçuş için, bir süredir üzerinde çalıştığımız "Komuk Saha Uçuş Kurallarını" ilk mesajda bulabilirsiniz. Yaptığınız katkılardan dolayı tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Bundan sonra olacak önerileriniz ve uygulamadaki katkılarınız için de şimdiden teşekkürler.

Mehmet, sanal saha düzenlemesini gösteren resmi ekleyemedim, yardımcı olabilirmisin?
 
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları

Paylaşım için teşekkür ederiz Ömer abi :thumbup:. Hepimize hayırlı uğurlu olsun. İnşallah 2011 bitmeden yapabileceğimiz ilk buluşmada kuralları sahaya da yansıtırız. :)

Konu sabitlenmiş ve ilk mesaja içerik WORD dokumanı olarak da ilave edilmiştir.Böylece cıktı almak isteyen arkadaşlara kolaylık olur. :saygilar:
 
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları

Ömer abi şöyle bir şey eklemek isterim. Aslında yazıyor ama direkt yazmamış. Şimdi uçağı adam indirdi, taksi yaparak hazırlık kırmızı bölüme doğru gelecek, ya orda sorun olursa direkt olarak (fail safete ayarlı değilse) oturma alanına doğru bir boğa misali saldıracak. İki önerim var. Araçları ve oturma ve hazırlık alanını ağacın arkasına alalım. Geçen seneki orhanlı grubu geldiğindeki gibi veya araçlara oturma alanına doüru taksi yapılmasının paralel yaklaşsınlar. 1.si daha iyi gibi geldi bana. Saygılarımla
 
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları

Uçak piste iniş yaptıktan sonra motor stop edilir ve elimize alınarak hazırlık bölümüne gelinir.Böylece herhangi bir sıkıntı olmaz...
 
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları

Ömer Abi eline sağlık, hepimize hayırlı uğurlu olsun. Eminim tüm modelci arkadaşlarımızla sevgi saygı içerisinde bu kurallara sahip çıkarız ve bence çıkmalıyız da. Ağzımızın tadı hiç bozulmasın, keyifler hiç kaçmasın inşallah :saygilar:
 
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları

Herkesin eline sağlık arkadaşlar, yapılan ne varsa hepbirlikte... %p

mavikaya2011' Alıntı:
Ömer abi şöyle bir şey eklemek isterim. Aslında yazıyor ama direkt yazmamış. Şimdi uçağı adam indirdi, taksi yaparak hazırlık kırmızı bölüme doğru gelecek, ya orda sorun olursa direkt olarak (fail safete ayarlı değilse) oturma alanına doğru bir boğa misali saldıracak. İki önerim var. Araçları ve oturma ve hazırlık alanını ağacın arkasına alalım. Geçen seneki orhanlı grubu geldiğindeki gibi veya araçlara oturma alanına doüru taksi yapılmasının paralel yaklaşsınlar. 1.si daha iyi gibi geldi bana. Saygılarımla

Erkan kardeşim, önerin için teşekkürler. Aslında dediğine katılıyorum. İncelediğimiz yabancı kaynaklarda, uçuş alanlarında bölümleri ayırmak için saman balyası vs gibi fiziki engeller konması öneriliyor. Ancak kendimize ait bir saha olmadığı için, bizim bunu yapma şansımız yok. Bölümleri ancak resim üzerinde sanal olarak belirleyebildik. Araçları ağaçların arkasına almak düşüncesi ise, modelleri hazırlık bölgesine taşımayı gerektireceğinden uygulamada oldukça sıkıntı yaratacaktır. Bu durumda en pratik çözüm, modeli belli bir yere getirdikten sonra, Hüseyin'in dediği gibi stop edip gidip almak.
 
Ynt: Komuk Saha Uçuş Kuralları

Haftasonu uçuşu öncesi hatırlatma olsun diye güncel yapalım dedim. Gerçi ben çıktı da aldım :laugh: Haftasonu gelecek arkadaşlara saha da vermek üzere :thumbup:
 
Ynt: Komuk RC Saha Uçuş Kuralları

Hatırlamakta fayda var :) Hem de Google ARAMA Motorlarında indekslenmiş olsun :laugh:
 
Forumu incelerken gördüğüm bazı noktalarda fikir beyan etmek istiyorum. Güvenliğin önemi tartışılmaz. Özellikle de model uçak ve helikopter işinde. Sahadaki her arkadaşın bu konuda hassasiyet göstermesi gerekir. Kurallar da çok iyi hazırlanmış, ellerinize sağlık. Ancak 17. madde bence hiç uygun değil. Ben kesinlikle alkol karşıtı biri değilim. Ancak az da olsa alkol almış birisinin model uçak uçuruyor olması bana göre ciddi bir risktir. Herkesin alkole yanıtı farklıdır. O nedenle ne kadar içtiğine bakılarak herhangi bir karar vermek güç olur. Bunun objektif yöntemi alkolmetre olabilir ve otomobil kullanmak için uygulanan yasal sınır olan 50 promil sınır değer olarak alınabilir. Ancak bu da pratikte uygulanabilecek bir yaklaşım değil.
Yazın sıcağında alınacak alkolün, sıvı kaybeden vücuda çok daha fazla etki edeceği, kışın ise soğukta farkında olmadan fazlaca alkol tüketilebileceği de bir gerçek.
Hepsini bir yana bırakın... Allah korusun ama birgün sahada istenmeyen bir kaza olsa ve birileri birilerini şikayet etse. Sonra da bu uçuş kurallarını gerekçe göstererek "bu adamlar alkollü olarak uçak uçuruyorlar" dese hukuki açıdan neler olabilir bir düşünün.
Kısaca, sahada bir iki bira içilebilir belki ama bence alkol alan arkadaş kesinlikle uçuş yapmamalı ve 17. madde kesinlikle kurallar arasından çıkarılmalı.
Takdirlerinize sunarım...
 
KomHavk RC Saha Uçuş Kuralları

Sümer Yamaner' Alıntı:
Forumu incelerken gördüğüm bazı noktalarda fikir beyan etmek istiyorum. Güvenliğin önemi tartışılmaz.
Sümer Bey, her üyemizin fikri bizim için çok değerlidir, hele bir de bu konuda deneyim ve tecrübe sahibi ise fikirleri daha da bir değerli olur ;)

Sümer Yamaner' Alıntı:
.... Kurallar da çok iyi hazırlanmış, ellerinize sağlık. Ancak 17. madde bence hiç uygun değil. Ben kesinlikle alkol karşıtı biri değilim. Ancak az da olsa alkol almış birisinin model uçak uçuruyor olması bana göre ciddi bir risktir. Herkesin alkole yanıtı farklıdır. ......
Size kesinlikle katılıyorum ama Solaklar için bu kuralı bilinçli modelci arkadaşlarımızın insiyatifine bıraktık ve çok şükür şu ana kadar herhangi bir problem veya sorun ile karşılaşmadık.

Bu kural "Arslanbey" için şu şekilde konuldu.

2-) Arslanbey uçuş alanında herhangi bir şekilde Alkol alınması kesinlikle yasaktır. Bu kural uçuş yapmayan misafirler için de geçerlidir. Bu kuralın ihlali, MIN 1 aydan başlayan sahaya giriş izni IPTALI ile CEZALANDIRILACAKTIR.
 
Mehmet Bey, sizi çok iyi anlıyorum da kurallar manzumesi içine yazarsanız ileride sıkıntı çıkabilir diye düşünüyorum. Yani aramızda çözebileceğimiz bir şeyi yazıya dökmemek daha mantıklı olabilirdi gibime geliyor. O nedenle yazdım.
 
KomHavk RC Saha Uçuş Kuralları

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mehmet Bey, sizi çok iyi anlıyorum da kurallar manzumesi içine yazarsanız ileride sıkıntı çıkabilir diye düşünüyorum. Yani aramızda çözebileceğimiz bir şeyi yazıya dökmemek daha mantıklı olabilirdi gibime geliyor. O nedenle yazdım.
Bu açıdan düşünmemiştik :rolleyes: Haklı olabilirsiniz %p Farklı bakış açısı için teşekkürler :)