Kuyruk Servo Sorunu

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
Hazır burdan acemi sorularımı sormaya başlamışken kuyrukla ilgili diğer sorularımıda sorsam Mehmet Bey müsade ettiği süre boyunca . Olur mu ?

Mesala bugün sağı solu kurcalarken gördüm ki , kumanda da rate mod ve hh modu switchlere atayabiliyormuşuz ?

Kbar min - Vstabide direk seçebiliyorsun hangi modda uşmak istediğini fakat kumandadan nasıl atama yapılıyor ?
 

Ali Haydar GÖK

Çalışkan Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
210
Tepkime puanı
221
Yaş
22
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Eğer yanlış bilmiyorsam o modlardan biri ile ayar yapılıyor biri ile uçuluyor :) yani 2 modda geçiş yaparak iki farklı uçuş stili yok. Biri ayar yapımını kolaylaştırmak amaçlı bir mod. Yanlış bilmiyorsam hh mod bu. Uçmak içinse rate modda olması gerekiyor. Forumda bu konu ile alakalı, hatta bir sürü konu ile alakalı baya zevkli konular var. Ben son 24 saatte forumda en az 5 saat bilgi okudum keyifle :D tavsiye ederim boş vakitlerde.
Düzenleme: Uçmak için rate modda değil head lock modda olması gerekiyormuş..
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
Her iki modda uçmak için kullanılabilir. Bu kesin bilgi . Benim gibi acemiler için head lock / head hold mod tavsiye ediliyor çünlü kuyruk rüzgara maruz kaldığında itildiği son noktadan itildiği ilk noktaya gelip kendini toparlıyor . Rate mod itildiği noktada kendini bırakıyor . Yani rate mod daha pro kullanıcılar için desek tam isabet olur .

Benim seyrettiğim videoda eğitimi veren kişi , helikopterinizi kaldırmadan önce rate moda alın ki servonuz direk kendini merkeze çeksin böylece kalkış sırasında sorun yaşamazsınız fakat kalktıktan sonra modu mutlaka hh moduna alın ki uçuş sırasında sıkıntı yaşamayın diyordu .
Yani bu demektirki kumanda dan bunu switchle değiştirebiliyor .

Mehmet beyin eğitim videolarında da böyle birşey söylediğini( "head hold / rate mod " geçişi ile ilgili ) gayet iti hatırlıyorum .

Diğer ayarlarla ilgili bie sıkıntım şu anda yok . Gerçi hala millet kuyruğu nasıl bukadar stabil olan bir ayar yapabiliyor anlamış değilim . Dün seyrettiğim eğitim videosunda adam sıfırdan ayarlayıp heliyi çok rahat hover hold falan kullanmadan uçurdu . Kuyruk hiçbir şekilde stick input almadan hareket etmedi .
Benim helide antalyada lara beache ilk defa gitmiş 19luk delikanlınıj gözlere gibi bi sağa bi sola dönüp duruyor :lollol::lol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK

Ali Haydar GÖK

Çalışkan Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
210
Tepkime puanı
221
Yaş
22
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
450 size bir modelde kuyruğunu ok gibi yapmaya çalışmak çok büyük zevk verse de imkanı çok mümkün olmuyor :D en azından benim için ve modelim için bu böyle :D Bu yüzden idare edecek kadar ayarlayıp uçmaya odaklanıp zevk almaya bakmak lazım :)

Bu arada uçuş videolarınızı foruma yüklerseniz zevkle izlerim şahsen :)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN

Ali Haydar GÖK

Çalışkan Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
210
Tepkime puanı
221
Yaş
22
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Benim seyrettiğim videoda eğitimi veren kişi , helikopterinizi kaldırmadan önce rate moda alın ki servonuz direk kendini merkeze çeksin böylece kalkış sırasında sorun yaşamazsınız fakat kalktıktan sonra modu mutlaka hh moduna alın ki uçuş sırasında sıkıntı yaşamayın diyordu .
Yani bu demektirki kumanda dan bunu switchle değiştirebiliyor .
Bu konu ile alakalı acaba izlediğiniz videolarda gyrolu flaybarlı modeller hakkında konuşuluyor olabilir mi? Doğrusu ben kbar menüsünde gyro modunu değiştirme yeri hiç görmedim. Yada güncel ünitelerde bununla alakalı herhangi birşey görmedim.
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
@ Ali Haydar : Videoları yüklerim yüklemesine de bahçem çok büyük olmadığı için mümküj olduğunca test ve ayar amaçlı uçuyorum. Gerçi olduğum yerde uçmaya müsait ve hatta kanunen kimsenin başımı ağırıtamayacağı oldukça büyük bir alanda var .

Videoların hepsi FBL . Hatta birtanesinde uçuran pilot herhangi bir hold mod kullanmadan kumandayı bırakıp kamerayla helikopterin nekadar stabil olduğunu çekmiş . :angry: C.tesi işi gücü bırakıp bütün gün ayar yapmaya ve deneme uçuşu yapmaya çalışıcam . Bakalım sonuç ne olcak .

Vstabiyi açtığında ana menü tail rotor kısmında " Expert Parameter " yani şu mavi şapkaya dokunduğunda kuyrukla ilgili ince ayar menüsünü göreceksin . Bu menünün sağ alt kısmında da " MODE " seçeneklerinde gyro ayarlarını görebilirsin .

Burdan direk helikopterin başlangıç ayarlarını rate mode veya lock mode olarak seçebilir ve uçurabilirsin.

Anladığım kadarıyla active bank selection kısmıyla alakalı . Banklerin arasında Aux Gyro gain ve bank 0/1/2/3 diye opsiyonlar var .Yazılımı biraz daha kurcalayayım ben en iyisi .
 

Ali Haydar GÖK

Çalışkan Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
210
Tepkime puanı
221
Yaş
22
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Evet haklısın şimdi hatırladım. Hiç ihtiyacım olmadı gyro modu değiştirmeye. Ama birgün lazım olursa artık yerini biliyorum en azından :D
Bu arada anladığım kadarıyla kuyruğun çok hızlı hareket etmesinden yakınmıştın. Yaw rate'i 80e indirmeni tavsiye ederim. Hatta 70 bile olabilir. O zaman kuyruk tam istediğin gibi olacaktır diye düşünüyorum ;)
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
Bunlar benim ayarlarım değil . Sana göstermek için SS aldım . Yaw bende 70 . Şu aktif bank selection la biraz uğraşayım belki ordan istediğimi bulurum . Asıl istediğim switche bağlanmış mod değişimi .
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
Evet arkadaşlar şimdi zurnanın zırt dediği yerdeyim . Kuyruk servo sorunu anlam veremediğim şekilde çözüldü .

Yeni sorularımı sıralıyorum müsadenizle ;

Helikopter %100 her iki yanada eşit bir şekilde dengelenmiş durumda . Servo kolları 90° ve swash leveler ile yapılan trim ayarları neticesinde
ch1 ( elevator ) = 0
ch2( pitch) = 0
ch3( aileron)=9
ölçülen değer 0 ° pitch hem ön palde hemde arkda palde( canopy ve kuyruk tarafı palleri ) . Şimdi soru ve sorunlar burda baş gösterir durumda .

12° derecelik açı kollektif ayarlarına geçildiğinde arka palde hem pozitifte hemde negatifte net bir şekilde elde edilirken ön palde maalesef 12.4°(+-1) ile 11.6°(+-1) gibi bir değer ölçülüyor . Bu durum palden swasha inen kolların ayarlanmasıyla düzeltilebilen bir durum ancak benim elde ettiğim değerlerde maalesef bunu rod kafalarını yarım tur da döndrüsem elde edemiyorum . Kurtarmıyor . Dolayısıyla bu derecelerde bırakıyorum değerlerimi .

Sorum şu , her iki palin de kol mesafeleri swash tan pale aynı olmasına rağmen böyle bir fark oluşma sebebi veya sebepleri nelerdir ?
Uçuş sırasında yaratacağı dengesizlik ne derecede önemilidir ? (acemi uçuşu için )
Trimle düzeltme yapsam ve servo kolu ayarıyla bu derece farkını düzeltsem paldeki 0° pitch kaybolcağı için çok ciddi bir sorunla karşılaşırmıyım ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,383
Tepkime puanı
9,017
Yaş
37
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Ozgur bey palin 0 derecesi her iki uctaki maks derecesinden daha onemli bir degerdir herseyden once. Zaten 0.5 derece farklar da ucusta hissedilecek farklar degil.

Pal acilarini on pal ve arka palde olcerseniz 100 seferinden 99’unda farkli degerler bulursunuz. Palleri iki pal de ayni konumdayken olcmek ve ayarlamak gerekir. Yani birini olc, kafayi 180 derece cevir, arkadaki pal one gelsin, oyle olc, gibi.

Pallerin her konumda ayni degeri vermesi icin ana saftin tam olarak yercekimi vektoru uzerinde olmasi lazim. Diger bir deyisle, tam terazide bir duzleme tam dik konumda olmasi lazim. Bunu ayarlamak mumkun tabi ama, diger turlusu daha pratik.

Pratikte benim ayar islemim su sekildedir, pallerden birini master pal secer ve tum ayari o pal uzerinde yaparim. Sonra ikinci pali ilk palin konjmunda 0 derecede 0 olacak sekilde ayarlarim.
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
Emre hocam teşekkürler . Benim kafayı sıyırdığım kısım helikopter terazideyken açı farkı oluşuyor olması .Bugün söylediğini mutlaka deneyeceğim . Hatta videosunu buraya yüklerim . Havada güzel birde sorunsuz uçarsak tadından yenmez .:halay:
 

Ali Haydar GÖK

Çalışkan Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
210
Tepkime puanı
221
Yaş
22
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Özgür hocam senin bu titizce açı ayarı yapma tutkunu görünce bi anımı hatırladım, anlatmak isterim :)

2. El bir model aldım uzun uğraşlar sonucu helikopterin mekanik olarak bütün sorunlarını çözdüm. Açı ayarlamak konusunu ise göz kararı kabaca yaptım :D ogün modelle 2-3 uçuş yaptım. Hatta bir şey daha söyleyeyim ; paller düz değil ters takılıydı. Tabi o zamanlar bilgi düzeyim o kadardı. V977 micro modelimi uçurduğum için uçabilmiştim. Anlayamadığım birşey vardı modelde. Model çok güzel havalanıyor uçuyor fakat inmeye gelince nerdeyse motor susacak inmesi için. Yoksa inmiyor gibi birşey :D neyse sonra Kocaeliye gittiğim zaman zannedersem @Safak ALTINTAS abi ölçmüştü pallerin açısını. +26 -4 olarak ölçmüştük :lol::lol::lol: Model tabi inmez falan denilmişti :D Ama ben hiçbirşey farketmemiştim modelin uçuşunda.
Velhasıl 1derece fark bile olsa 2pal arasında acemi uçuşunu etkileyecek bir durum oluşmaz. Bence kafandan ince ayar düşüncelerini at uçmanın keyfine var :saygilar:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
77
Yaş
41
Konum
İSTANBUL
İlgi Alanı
Heli
@ Ali Haydar Gök kardeşim , bu senin anlattığını ben 2008 veya 2009 olması lazım ilk 6 kanal helikopterim olan eflite blade cp pro aldığımda neredeyse 1 yıl boyunca yaptım . Göz kararı ve su terazisi ile ayar yap uçur gitsin . Ben ilk 4 ay pitch gauge olmadan ayar yapıp uçurmuştum heliyi . Kimse bana pitch gauge nedir satın al kullan falan dememişti . Zaten heli de ready to fly . Uçur gitsin yani .
Şimdi biraz almış olduğumuz eğitimden kaynaklanan takıntılı olma durumu e bide bunun üstüne dijital açı ölçerler , dijital göstergeli su terazileri falan çıkmış istemsiz bir şekilde illede ince ayar olsun derdine düşüyorum . Tabi birde fb li helikopterde ayar çok daha kolaydı fbl ye göre .

Şimdi palleri söküp yeniden swash sevyeleyici ile başlıyorum hemde adım adım video ya çekip buraya yükleyeceğim . Umarım 2 saat sonra "rock solid " bir kuyruk ve kırımsız bir uçuş gerçekleştiririm .
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK

Benzer Konular