Lanier Stinger 10

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,379
Tepkime puanı
5,515
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Evet arkadaşlar, yıl sonu indirimlerini bekledik bekledik, dağ fare doğurdu. Ben de elimdekilerden bir tane tezgaha koyayım dedim. Bir bakıma iyi de oldu, naftalinli kutulardan biri azalır hiç olmazsa. İnşaattan da keyif aldığım için yılda bir yada iki kit yapmaya çalışıyorum zaten. Yapım aşamalarını tembelliğime gelmezde üşenmezsem buradan paylaşacağım.

Modelimiz, Tower'dan bilmemkaç sene evvel aldığım Lanier'in 10'luk patlarlı motorlar için ürettiği Stinger kiti. Kanat açıklığı 91,5 cm (36"), simetrik damla kesitli. Ağırlık 822 gr (29 oz). Modelin en ilginç yanı, köpük kanat olması. Ancak, hücum ve firar kenarları balsa çıta, ayrıca belli bir kısmı balsa levha ile kaplama. Yani sinir ve serenden oluşan bir inşaat değil. Ayrıca gövde üst parçaları da, motor kaputu (cowling) gibi, şekillendirilmiş plastikten. Gövde bölmeleri gibi parçaları ise hafif kontraplaktan laser kesim. Kitin içinde sadece modelin kaba inşaatı için gerekli olan malzeme var. Bir de alüminyum bükülü iniş takımı. Diğer bağlantı parçaları, yekeler, menteşeler, kaplama, motor yatağı, tekerlek vs gibi tamamlayıcı malzemeleri ayrıca temin etmek gerekiyor.

Montaj Sonrası Tanıtım Videosu:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İşte aşağıda birkaç resim...

[attachimg=1] [attachimg=2] [attachimg=5]

Planı tezgaha yayıp, birkaç gün karşılıklı bakıştıktan sonra, bugün ilk işlemi yaptım. Kanat hücum ve firar çıtalarını yapıştırdım. Kuruyana kadar maskeleme bandı ile sabitledim. Yalnız, çıtaları yapıştırmadan önce, kanat kesitine göre şekillendirilmiş olmadığından, Deremel sabit freze ile kısmen şekillendirdim. Daha sonra zımpara ile işlem tamamlanacak. Yeri gelmişken, burada yapıştırıcı olarak Polidol iskelet tutkalı denilen beyaz tutkal kullanıyorum.

[attachimg=3] [attachimg=4] [attachimg=6]
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5243.JPG
    DSCN5243.JPG
    175.8 KB · Görüntüleme: 233
  • DSCN5247.JPG
    DSCN5247.JPG
    176.7 KB · Görüntüleme: 233
  • DSCN5256.JPG
    DSCN5256.JPG
    76.4 KB · Görüntüleme: 233
  • DSCN5245.JPG
    DSCN5245.JPG
    175.8 KB · Görüntüleme: 232
  • DSCN5257.JPG
    DSCN5257.JPG
    75.5 KB · Görüntüleme: 229
  • DSCN5242.JPG
    DSCN5242.JPG
    182 KB · Görüntüleme: 235

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,379
Tepkime puanı
5,515
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Ynt: Lanier Stinger 10

Evet arkadaşlar, dediğim gibi elim biraz ağırdır. Ama kanat inşaatımız devam ediyor.

Kanadın hücum ve firar kenarı kaplamalarımız maskeleme bandı ve üzerine konulan ağırlıklarla kurumaya bırakılarak yapıldı. Ayrıca firar kenarı yapıştırılırken mandallardan da faydalanıldı. Yapıştırıcı olarak beyaz tutkal kullandığım için bir süre bu şekilde presleyerek kurumaya bırakmak gerekiyor. Ayrıca beyaz tutkal su bazlı olduğu için, balsanın yumuşamasına ve kururken kanadın çarpılmasına neden oluyor. Preslemek kısmen bunun önüne geçmek için.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Kanadın tamamı değil yalnızca orta kısmı, kanada direnç vermek için balsa levha ile kaplanıyor. Ancak kanadın orta noktasını bulmak için plana güvenmemek gerekiyor. Çünkü planda gösterilen ortayı dikkate aldığımda, tam ortada olmadığını, bir tarafın daha uzun olduğunu gördüm. Bu nedenle cetvel ile ölçerek belirledim. Tabii ölçerken yaşanan sıkıntı, Amerikan kiti olması nedeni ile imperyal ölçü sistemi kullanılmış olması. Bunun yanında, kesilmiş strofor kanadın boyu, plandakinden 4-5 mm daha kısa olduğu için, kanat uçlarına ince değil elimdeki 3mm'lik balsa levhadan kapak koydum.

Uzatmayalım, kanadın üzerinde, çıta yapıştırılacak yerleri işaretledim. Bu çıtaların kanadı güçlendirmek gibi bir amacı yok. Yalnızca kaplandığında kaplamaya destek olması ve tamamen balsa inşaat görümü vermek amacı güdülüyor. İşte son durum;

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5261.JPG
    DSCN5261.JPG
    179.5 KB · Görüntüleme: 14
  • DSCN5266.JPG
    DSCN5266.JPG
    159.9 KB · Görüntüleme: 12
  • DSCN5265.JPG
    DSCN5265.JPG
    175.7 KB · Görüntüleme: 11
  • DSCN5264.JPG
    DSCN5264.JPG
    165.6 KB · Görüntüleme: 7
  • DSCN5263.JPG
    DSCN5263.JPG
    176.8 KB · Görüntüleme: 7
  • DSCN5260.JPG
    DSCN5260.JPG
    161 KB · Görüntüleme: 9
  • DSCN5259.JPG
    DSCN5259.JPG
    159.8 KB · Görüntüleme: 23

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,379
Tepkime puanı
5,515
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Ynt: Lanier Stinger 10

Kanat inşaatımız, kanat üstü vida desteğinin yapıştırılmasıyla şimdilik sona erdi.

You must be registered for see images attach


Ancak, daha öncesinde hücum kenarında gövde girintisi açılıp, kanat destek levhası açılan yarığa yerleştirilip, yapıştırıldı. Kanat destek levhasının ortasını, yapıştırmadan önce belirledim. Böylece yapıştırırken kanadın tam ortasına denk gelmesini sağlamış oldum. Gövde ve kanat destek levhası girintisini açarken, önce üstteki balsa kaplamayı maket bıçağı ile kestim, sonra içindeki stroporu falçata ile ayrıca kestim.

You must be registered for see images attach


Kanat üzerinde yaptığım son işlem zımpara. Hücum kenarı çıtasını yapıştırmadan önce kabaca şekillendirmiştim. Şimdi, zımpara ile kanat profiline uyumlu son şeklini verdim. Firar kenarını da zımparalayarak tamamen pürüzsüz olmasını sağladım. Bu arada, hücum kenarı çıtası ile balsa kaplama kenarında yaklaşık 1mm kadar bir boşluk kalmıştı. Bunu da Micro-Fill ile macunlayıp doldurdum. Kuruduktan sonra tüm kanadı ince zımpara ile son olarak zımparaladım.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Yeri gelmişken, Micro-Fill'den biraz söz edeyim; Bir zamanlar Tower'dan almıştım, hafif, balsa rengi, su ile yumuşatılabilen bir malzeme:

You must be registered for see images attach


Aşağıdaki de yerli olanı; Polifill, aynı malzeme. Yalnızca rengi kar beyazı. Ama sorun değil, su bazlı boya ile renklendirebilirsiniz. Koçtaş'tan galiba 4 TL gibi bir fiyata almıştım.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5268.JPG
    DSCN5268.JPG
    164.5 KB · Görüntüleme: 4
  • DSCN5271.JPG
    DSCN5271.JPG
    170.9 KB · Görüntüleme: 4
  • DSCN5269.JPG
    DSCN5269.JPG
    171 KB · Görüntüleme: 6
  • DSCN5274.JPG
    DSCN5274.JPG
    161.1 KB · Görüntüleme: 5
  • DSCN5273.JPG
    DSCN5273.JPG
    161.9 KB · Görüntüleme: 7
  • DSCN5272.JPG
    DSCN5272.JPG
    154.5 KB · Görüntüleme: 5
  • DSCN5281.JPG
    DSCN5281.JPG
    163.7 KB · Görüntüleme: 5

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,379
Tepkime puanı
5,515
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Ynt: Lanier Stinger 10

Ve geldik kuyruk grubunun inşaatına. Klasik çıta inşaat, fazla bir özelliği yok. Planın üzerine dış çıtaları iğneleyerek sabitliyorsun. Sonrada ara çıtaları yerleştiriyorsun.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Yatay ve dikey dengeleyicinin hücum kenarları ile yön (rudder) ve yükseliş (elevator) dümenlerinin firar kenarlarının yuvarlatılması, yükseliş dümeninin hücum kenarları üçgen kesitli olması gerekiyor. Bu işlemi inşaat bittikten sonra da yapabilirsiniz. Ama daha zor olacağı için, ben buralarda kullanacağım çıtaları Dremel freze ile önceden şekillendirip öyle inşaata başladım.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Yine, iki parça yükseliş dümenini birleştiren yuvarlak çıtanın yuvalarını, çıtaları iğnelemeden önce açtım. Bunun için, bir tarafının iç yüzeyini maket bıçağı ile keskinleştirdiğim, metal bir tükenmez kalem borucuğunu (pirinç boru) kullandım. Böylece yuvarlak çıtaya göre yuvarlak şekilli bir yuva elde ettim.

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5278.JPG
    DSCN5278.JPG
    170.6 KB · Görüntüleme: 7
  • DSCN5279.JPG
    DSCN5279.JPG
    174.3 KB · Görüntüleme: 6
  • DSCN5275.JPG
    DSCN5275.JPG
    184.6 KB · Görüntüleme: 9
  • DSCN5277.JPG
    DSCN5277.JPG
    171 KB · Görüntüleme: 5
  • DSCN5283.JPG
    DSCN5283.JPG
    178.4 KB · Görüntüleme: 6
  • DSCN5282.JPG
    DSCN5282.JPG
    196.3 KB · Görüntüleme: 5

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,379
Tepkime puanı
5,515
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Ynt: Lanier Stinger 10

Yapım aşamalarını tembelliğime gelmezde üşenmezsem buradan paylaşacağım :saygilar:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,964
Tepkime puanı
39,852
Yaş
48
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Lanier Stinger 10

Abi öncelikle hayırlı olsun :) Merakla takipteyiz ;) Inşallah bahara yeni bir misafirimiz olacak desene :laugh:
 
T

Tolga

Guest
Ynt: Lanier Stinger 10

Omer Abi oncelikle kolay gelsin, sen de akrobasiye giris yapiyorsun sanirim :)
Bu ucagin da Phoenix gibi kucuk ama guzel bir ucakmis :)
Bir naftalinli ucaklari cikartip sevdiriyorsun, sonrasinda begeniyoruz ama bulup almak icin de cok ugrasiyoruz :laugh:
Simdiden kolay gelsin, ilk ucusunu merakla bekliyorum ;)
 
L

l3ycerkez

Guest
Ynt: Lanier Stinger 10

Ömer abi kolay gelsin, bakalım kim daha önce bitirecek, bende şamil 58 in lazer kesimlerini dün teslim aldım yarın hava müsade etmez uçuşa gidemez isek kanadı toplamaya başlarım. Ancak gövdede kullanacağım 6*12 çam çıtaları kestirmem gerekecek piyasada 5*10 var ama ben çizime sadık kalmak adına verilen ölçüde kestireceğim.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,617
Tepkime puanı
13,067
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Lanier Stinger 10

Ömer Abi hayırlı uğurlu olsun şimdiden merakla bekliyoruz. :thumbup:
 
A

altan

Guest
Ynt: Lanier Stinger 10

Ömer abi hayırlı olsun.Tembellik size yakışmaz,inşaa sürecini merakla bekliyoruz.Desenize Solaklar bu bahar NAFTALİN kokacak.Hatt modele isim düşünürseniz NAFTAIR nasıl sizce :thumbup:
 

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,379
Tepkime puanı
5,515
Yaş
63
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Ynt: Lanier Stinger 10

Arkadaşlar, hepinize teşekkür ederim.

Tolga, benim için birkaç hareket yapması yeter, fazla akrobasi takıntım yok.Bulmak konusunda ise sanırım artık tedavülden kalktı. :(

Yavuz, senin benden önce bitireceğin kesin. Benim elim biraz ağırdır.

Altan, bulduğun ismi tuttum, bir şirket kurup "NAFTAIR" diyebilirim... :lollol:
 
L

l3ycerkez

Guest
Ynt: Lanier Stinger 10

Abi benim modelin tahmini maiden süresi 30-35 gün gibi düşünüyorum, nedeni ise fazla detay çalışacağım.ağırlık noktalarını, vs vs tam milimetrik ayarlamak istiyorum kısacası kusursuz olsun.
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,905
Tepkime puanı
8,342
Yaş
46
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Lanier Stinger 10

Hayırlı olsun Ömer abi , sayenizde bende belki bir uçak yaparım , koca cnc ne işe yarıyacak , boz boz yenisini kes :lollol: :lollol:
Pitts 2B Modeli çok hoşuma gidiyor ,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ama seviyeme uygun değil galiba ,
bizi ancak Wingdragon paklar değil mi :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ekli dosyalar

  • m (1).jpg
    m (1).jpg
    12.2 KB · Görüntüleme: 2
L

l3ycerkez

Guest
Ynt: Lanier Stinger 10

Hakan Bey; Bu işe başlarken ilk yapacağınız uçağı çok detaylı değilde basit modellerden seçmenizi öneririm Pits zor bir model olabilir ama ille yapacam derseniz Fourstar40 modeli lazer kesim dosyalarıyla birlikte var bunu tavsiye ederim, zira çok söz dinleyen ve hata kaldırır bir model.