Messerschmitt Bf 109 E-3 Adolf Galland (1/72 ölçek, Tamiya)

Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,656
Tepkime puanı
20,075
Yaş
47
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
Şunu da şuraya koyuverelim :)

A’dan Z’ye Bf 109 ailesi procesi kapsamında yaptığım maketlerden biri. Adolf Galland’ın rivayete göre mayıs 1940 sularında kanal cephesinde kullandığı makina.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Maket Tamiyanın kiti, sorunsuz biraraya gelen keyifli bir kit. Boyamada Hataka lacquer serisi boyalar tercih ettim. O dönemin klasik RLM 65/02/71 renk şemasında boyandı. Uçak filo komutanının uçağı olduğu için nispeten az kirletildi.
 
Son düzenleme:
Bf 109’un aslında göreceli olarak ne kadar küçük bir uçak olduğunu göstermek için de şu “yanlış ellerdeki Mustang” ile yanyana fotoğrafladım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mustangin de göreceli olarak küçük bir uçak olduğunu eklemek lazım :) en iyisi ben bir de P-47 ekleyeyim bunların yanına ?
 
Üstad Luftwaffe'ler konusunda aklıma takılan bir konu var. Hatırımda iken sorayım dedim:
Stuka'da, FW190'da, Bf serilerinde... hatta sanırsam özellikle Alman tayyarelerinde gördüğümüz bir boyama şekli. Hani arkada Rudder'ın ya da dikey stabın tamamının ; önde motor kaputunun, kovan'ın ya da iniş takımı kapaklarının " sarı " olması durumu... Araştırdım biraz ama bir bilgi bulamadım. Hayır; bir itirazım yok harika görünüyor:) ama sebebi nedir? Kamuflaj mı? Çatışma kargaşasında kolay tanınabilme mi?
 
Ortalardan kayıp iken boş durulmamış anlaşılan :thumbup:

Fazla boş vakit olmadı ama olanı da boşa geçirmedim diyebiliriz :)

Üstad Luftwaffe'ler konusunda aklıma takılan bir konu var. Hatırımda iken sorayım dedim:
Stuka'da, FW190'da, Bf serilerinde... hatta sanırsam özellikle Alman tayyarelerinde gördüğümüz bir boyama şekli. Hani arkada Rudder'ın ya da dikey stabın tamamının ; önde motor kaputunun, kovan'ın ya da iniş takımı kapaklarının " sarı " olması durumu... Araştırdım biraz ama bir bilgi bulamadım. Hayır; bir itirazım yok harika görünüyor:) ama sebebi nedir? Kamuflaj mı? Çatışma kargaşasında kolay tanınabilme mi?

Luftwaffe uçaklarındaki sarı (RLM04) boyamalar genellikle kendi uçaksavarları tarafından tanınmak, dost ateşine kurban gitmemek için kullanılan bir ayırt etme yöntemiymiş.

Buradaki Mustangde olduğu gibi ele geçirilen ve aktif muharebede kullanılmayacak olanların altı tamamen sarı ile boyanırken muharip uçaklarda genellikle burunda veya burnun alt kısmında, bazen de kanat uçlarında ve/veya kanat ucu altında kullanılmış.

Gövdelerin arka kısımlarındaki renkli şeritler ise filoların kendi tanıma kodları gibi bir anlamda kullanılmış. Rudderların boyamalarından pek emin değilim, yerdeki uçaksavarların onlsrı görmesi pek olası değil, havada dost ateşine maruz kalmamak için olabilir belki ama yine havada onu görecek kadar yaklaşan pilot uçağı da rahatlıkla ayırt edebilir, o yüzden pek mantıklı gelmiyor bana. Pilotların kendilerine has “kişisel” boyamaları da olabilir. Bir ara kitaplarımı bir kurcalar bişeyler bulursam yazarım :)