Messerschmitt Me-262 1/10 ölçek - dahta inşaat :)

Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,447
Tepkime puanı
19,145
Yaş
45
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
Dört gözle 262 ve dahta inşaat bekleyenler, gözünüz aydın :)

Ne yalan diyeyim ben de epeydir konvansiyonel bir balsa/kontra inşaat hasretiyle yaşıyordum, Umman’dan İngiltereye taşınma, iş ve hayat koşullarındaki değişimle birlikte modelcilik malzemelerine erişimin kolaylaşması kombinasyonu bana “vakti geldi” dedirttirdi, bu uçağın planı zaten epeydir elimdeydi, atolyeyi biraz olsun adam edip çalışılabilir hale getirince de Sarik Hobbies’ten lazer kesim set ile birlikte ilave dahta setini de sipariş ettim.

Model küçük, çıtır çerez bişey, kabaca 1/10 ölçeğinde (tam olarak 1/9.89 :coolxf:) 50” (127cm) kanat açıklığına sahip. Tasarımcı Philip Noel, modeli iki tane 70mm EDF ile uçurulacak şekilde tasarlamış. Tasarım 2000’li yılların başlarının imkanları etrafında yapılmıştı, bu iki 70mm fan toplamda 700Wcivarında çekiyor anca. Modelde iniş takımı yok, bungee ile firlatıp motor podları üzerine inmece.. Rudder opsiyonel.

Bugünün koşullarına geldigimizde iki adet 50mm lik fan, 4S pil ile orjinal tasarımdaki fanların performansına yakın olacaktır diye düşünüyordum (ve hesaplıyordum). Lippisch P.13a nın 50mm fan ile gösterdiği uçuş performansı da bu konuda bir nevi teyid oldu, ki onun fanının arkasındaki çıkış tüpü hayli kayıplı bir sistem, Me-262’nin kanat altı podlarında aynı fan çok daha verimli olacaktır diye bekliyorum. Fanların 50mm ile değiştirilmesi modelin motor hava giriş ve çıkış ağızlarını da daraltıp ölçekli boyutlara getirebilecegim anlamına geliyor. Ağırlık kazancı da retractlı bir iniş takımı kullanma imkanı sağlayabilir gibi görünüyor ama buna inşaat biraz ilerledikten sonra karar vereceğim.

İlk olarak modelin Sarik Hobbies web sitesindeki fotolarını şuraya koyuverelim:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra da planlar ve dahtaların fotoğraflarıyla konuyu başlatalım!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,447
Tepkime puanı
19,145
Yaş
45
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
Ya bak iyi dedin, inşaata ne zaman başlayacağımı söylemeyi unutmuşum :lollol::lol:

Bugün gidip alçıpan levhamı aldım, tezgaha yerleştirdim. Kalan vaktimde de Acrowot ile uğraştım, son kontrolleri ayarları yaptım, motor çalıştırdım vs derken yarın uçuşa gitmeye hazır hale getirdim. Hava pek tatlı görünmüyor ama malum anlık değişiyor burda tahminler ve hava :D yağmur olmazsa sahaya gideceğim. İnşaata da pazartesi başlamak niyetindeyim. Hava kötü olur uçuşa gitmezsem o zaman belki yarın da başlayabilirimö her durumda pazartesi gecesi paylaşımlar gelmeye başlar diye umuyorum, çayını, kahveni, patlamış mısırını ona göre hazırlarsın artık :saygilar:
 

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
497
Tepkime puanı
1,279
Yaş
45
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Evet... Beklenen çılgınlık yeni bölümü ile başladı:D
Keyifle seyirdeyiz, kolaylıklar dileriz:saygilar:
Kış geldi ya, hangi diziyi seyretsem diye düşünüyordum!
Abi ne dizisi Allah aşkına? Biliyorsun arkadaş izleyici kitlesini tütsülüyor resmen, bağımlısı oluyoruz:) Netfliks ten beter:lol::lol::lol:
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
4,447
Tepkime puanı
19,145
Yaş
45
Konum
Wallingford / İngiltere
İlgi Alanı
Uçak
İnşaata gövde ile başladık..

Gövde boyuna bir omurga üzerine eklenen bölmeler ile bir nevi havada “çatılacak” şekilde tasarlanmış. Açıkçası pek de hoşuma giden bir yöntem olduğunu söyleyemem. Tasarımcı da kendi inşaatında iskeleti tezgahına pek çok noktadan destekleyerek çalıştığını anlatmış zaten. Hadi bu seferlik imama uyalım bakalım..

Gövde dahtaları kayın kontra, hafif kontra ve balsa olacak şekilde verilmiş. Sarik Hobbies ana omurgayı ikiye ayırıp kesmiş, yeterince uzun kontraplak levha bulamadılar sanırım (veya Trapletten devraldıkları gibi kesiyorlardır belki de günahlarını almayalım). Ama sonuç olarak yine sevmediğim birşey bu ek yeri, neyse ki uçağı seviyoruz, devam..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaların oturması tahminimden çok daha boşluklu.. Bu hem hizalama hem de montaj sırasında olması gereken yerde kalmaları açısından tatsız, üstelik ice CApon ile hafif ve sağlam bir yapışma elde etmenin de önüne geçiyor, etti üç :mad: Neyse ki uçağı çok seviyoruz, devam..

Şimdilik olabildiğince kuru birleştirme ve biraz da inca CApon ile puntolama tekniğiyle iskeleti geçici olarak biraraya getirip şöyle bir seyre ve düşüncelere daldım..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu meretleri düzgün bir şekilde yapıştırabilmek için bir “jig” sistemi gerekecek gibi görünüyor.

Bir alternatif, düzgün bir büyük dahta levha üzerine merkez hattı ve bölmelerin yerlerini çizip balsa çıtalar ile geçici olarak iskeleti o levhaya yapıştırarak ilerlemek var aklımda. Bu şekilde gövde üstünün ve kuyruk elemanlarının kaplamaları tamamlanana kadar iskelet tabana yapışık halde kalır ve herşeyin düzgün olması garantilenmiş olur. Ama bu yöntem epey dikkatli bir kesme biçme destekleme işi gerektirir, üstelik o alttaki dahta levhanın da dümdüz olması şart.
Diğer alternatif de 3D yazıcı ile destek ve hizalama parçaları basıp kullanmak, ancak plan dijital olarak bilgisayarımda yok, tasarım işini zorlaştırıyor bu da, üstelik 3D yazıcı halen kendi kabini için parça basmakle meşgul..

En iyisi uyuyayım, yarın karar veririm :)
:RCKolik::saygilar:
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
13,127
Tepkime puanı
14,351
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bayılıyorum @Özgür Evren Varol 'un konularına. :) Şaka yapmıyorum bu arada, gerçekten öyle. :saygilar:

Tahminimce bir sonraki mesajda uçağın genel psikolojisini anlayabilmemiz için gerekli olan bakış açısında 22,5 saniye boyunca stabil kalmasını sağlayacak tutucunun ilk testlerinin gerçekleştireceği tek kullanımlık standın prototipiyle alakalı detayları öğreneceğiz. :thumbup:

Harikasın valla, birazda deli tabi. :lol:
 

Deniz Tanrıverdi

Kıdemli Uye
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
2,725
Tepkime puanı
5,214
Yaş
51
İlgi Alanı
Uçak
En son"En iyisi uyuyayım, yarın karar veririm" demişti. Kış uykusuna yattı herhal...
Dizilerin kış ortasında Noel nedeniyle uzun aralar verdikleri oluyor da, noele de daha çok var!
Acaba Başbakan istifa edince bu kardeşimize ekstra bir iş filan mı verdiler de foruma giremiyor?