Arkadaşlar,
Emre kardeşimin Mikado 690SX ile başlattığı Low RPM heli projesini bir anlık boşluğuna gelipte modeli satışa çıkarmasını fırsat bilerek devralmış bulunuyorum.
Öncelikle o Emre'nin açmış olduğu efsane 690 konusunu, unboxing ve daha fazlasını görmeyenler aşağıdaki linkten mutlaka incelemeli bence.
Pazar günü modelimizin maiden'ını çok şükür kazasız belasız yaptık.
Şimdi ise projenin ilerleyişiyle akalalı önemli kararları birlikte alalım istiyorum. İlk etapta üç tane kritik konu var karar verilmesi gereken :
1) Bu makinenin kafa devri kaç olacak ?
2) Optimum fayda-maliyeti sağlamak için hangi lipoyu seçmeliyim ?
3) Pitch açıları kaç derece olacak ?
Koşullar :
1) Bize en güzel pal sesini dinletecek bir diğer taraftan manevra kabiliyetimizi de törpülemeyecek minimum kafa devri bulunmalı. Ben 1600 RPM gibi düşünüyorum şimdilik.
Hedefim en önce ideal kafa devrini bulmak olacak. Çünkü farkettim ki kafa devrine göre kuyruk ayarlarını güzel bir noktaya getirmek için ciddi bir efor sarfetmek gerekecek. Bu durumda uğraşıp zaman harcayıp her devir değişiminde tekrar başa sarmayı istemiyorum. Devir tamamdır deyip artık o kafa devri ile yola devam etmek bana mantıklı geliyor.
2) Hedefim 6 dakikalık bir uçuş süresini yakalayabilmek. Tüm uçuşumu Low RPM'de geçireceğim için 12S setup'ta 3800mah'lık pillerle bile bu süreyi sağlayabilir miyim diye merak ediyorum. Bu durumda pil maliyetlerim epey düşecek ve 2 takım yerine 3 takım pil edinme şansım olabilecektir diye düşünüyorum. Pil konusunda kafayı karıştıran bir diğer mevzuda fiyatının yanında ağırlık elbette. Hafiflikte ekstra bir avantaj sağlayacaktır, süre ve performans olarak. Sizlerden pil önerilerinizi bekliyorum. Şu an benim favorim aşağıdaki pildir, ne dersiniz ?
SAB 6S 4200mAh Lipo Battery 50C SB112
3) Gördüğüm kadarıyla Low RPM uçuşlarda baygın balık gibi uçan helilerde collective'e biraz daha iyi tepkiler alabilmek için Pitch açısını 14 derecelere kadar yükseltenler var. Acaba Pitch açısını bu şekilde arttırmanın " + " ve " - " leri ne olur dersiniz ? Bu açılarda düşük kafa devrinde kuyruktan performans alınabilecek bir setup yakalanabilir mi, sebep olacağı anlık stresleri elektronik ve mekanik sorunsuz karşılayabilir mi ?
Emre kardeşimin Mikado 690SX ile başlattığı Low RPM heli projesini bir anlık boşluğuna gelipte modeli satışa çıkarmasını fırsat bilerek devralmış bulunuyorum.
Öncelikle o Emre'nin açmış olduğu efsane 690 konusunu, unboxing ve daha fazlasını görmeyenler aşağıdaki linkten mutlaka incelemeli bence.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pazar günü modelimizin maiden'ını çok şükür kazasız belasız yaptık.
Şimdi ise projenin ilerleyişiyle akalalı önemli kararları birlikte alalım istiyorum. İlk etapta üç tane kritik konu var karar verilmesi gereken :
1) Bu makinenin kafa devri kaç olacak ?
2) Optimum fayda-maliyeti sağlamak için hangi lipoyu seçmeliyim ?
3) Pitch açıları kaç derece olacak ?
Koşullar :
1) Bize en güzel pal sesini dinletecek bir diğer taraftan manevra kabiliyetimizi de törpülemeyecek minimum kafa devri bulunmalı. Ben 1600 RPM gibi düşünüyorum şimdilik.
Hedefim en önce ideal kafa devrini bulmak olacak. Çünkü farkettim ki kafa devrine göre kuyruk ayarlarını güzel bir noktaya getirmek için ciddi bir efor sarfetmek gerekecek. Bu durumda uğraşıp zaman harcayıp her devir değişiminde tekrar başa sarmayı istemiyorum. Devir tamamdır deyip artık o kafa devri ile yola devam etmek bana mantıklı geliyor.
2) Hedefim 6 dakikalık bir uçuş süresini yakalayabilmek. Tüm uçuşumu Low RPM'de geçireceğim için 12S setup'ta 3800mah'lık pillerle bile bu süreyi sağlayabilir miyim diye merak ediyorum. Bu durumda pil maliyetlerim epey düşecek ve 2 takım yerine 3 takım pil edinme şansım olabilecektir diye düşünüyorum. Pil konusunda kafayı karıştıran bir diğer mevzuda fiyatının yanında ağırlık elbette. Hafiflikte ekstra bir avantaj sağlayacaktır, süre ve performans olarak. Sizlerden pil önerilerinizi bekliyorum. Şu an benim favorim aşağıdaki pildir, ne dersiniz ?
SAB 6S 4200mAh Lipo Battery 50C SB112
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3) Gördüğüm kadarıyla Low RPM uçuşlarda baygın balık gibi uçan helilerde collective'e biraz daha iyi tepkiler alabilmek için Pitch açısını 14 derecelere kadar yükseltenler var. Acaba Pitch açısını bu şekilde arttırmanın " + " ve " - " leri ne olur dersiniz ? Bu açılarda düşük kafa devrinde kuyruktan performans alınabilecek bir setup yakalanabilir mi, sebep olacağı anlık stresleri elektronik ve mekanik sorunsuz karşılayabilir mi ?