Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
13,573
Tepkime puanı
15,111
Yaş
44
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar,

Emre kardeşimin Mikado 690SX ile başlattığı Low RPM heli projesini bir anlık boşluğuna gelipte modeli satışa çıkarmasını fırsat bilerek devralmış bulunuyorum. :laugh: :D

Öncelikle o Emre'nin açmış olduğu efsane 690 konusunu, unboxing ve daha fazlasını görmeyenler aşağıdaki linkten mutlaka incelemeli bence. :laugh:



Pazar günü modelimizin maiden'ını çok şükür kazasız belasız yaptık. :hoppa: :hoppa:

Şimdi ise projenin ilerleyişiyle akalalı önemli kararları birlikte alalım istiyorum. İlk etapta üç tane kritik konu var karar verilmesi gereken :

1) Bu makinenin kafa devri kaç olacak ?
2) Optimum fayda-maliyeti sağlamak için hangi lipoyu seçmeliyim ?
3) Pitch açıları kaç derece olacak ?

Koşullar : :laugh:

1) Bize en güzel pal sesini dinletecek bir diğer taraftan manevra kabiliyetimizi de törpülemeyecek minimum kafa devri bulunmalı. Ben 1600 RPM gibi düşünüyorum şimdilik. :rolleyes:

Hedefim en önce ideal kafa devrini bulmak olacak. Çünkü farkettim ki kafa devrine göre kuyruk ayarlarını güzel bir noktaya getirmek için ciddi bir efor sarfetmek gerekecek. Bu durumda uğraşıp zaman harcayıp her devir değişiminde tekrar başa sarmayı istemiyorum. Devir tamamdır deyip artık o kafa devri ile yola devam etmek bana mantıklı geliyor. ;)

2) Hedefim 6 dakikalık bir uçuş süresini yakalayabilmek. Tüm uçuşumu Low RPM'de geçireceğim için 12S setup'ta 3800mah'lık pillerle bile bu süreyi sağlayabilir miyim diye merak ediyorum. Bu durumda pil maliyetlerim epey düşecek ve 2 takım yerine 3 takım pil edinme şansım olabilecektir diye düşünüyorum. Pil konusunda kafayı karıştıran bir diğer mevzuda fiyatının yanında ağırlık elbette. Hafiflikte ekstra bir avantaj sağlayacaktır, süre ve performans olarak. Sizlerden pil önerilerinizi bekliyorum. Şu an benim favorim aşağıdaki pildir, ne dersiniz ?

SAB 6S 4200mAh Lipo Battery 50C SB112


3) Gördüğüm kadarıyla Low RPM uçuşlarda baygın balık gibi uçan helilerde collective'e biraz daha iyi tepkiler alabilmek için Pitch açısını 14 derecelere kadar yükseltenler var. :eek: Acaba Pitch açısını bu şekilde arttırmanın " + " ve " - " leri ne olur dersiniz ? Bu açılarda düşük kafa devrinde kuyruktan performans alınabilecek bir setup yakalanabilir mi, sebep olacağı anlık stresleri elektronik ve mekanik sorunsuz karşılayabilir mi ?
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Satır arasında ağırlıklarla alakalı birkaç bilgi de unutmadan paylaşmak isterim. Biraz daha tecrübe kazandıktan sonra bir konu haline dönüşebilir belki. Ama henüz bizde keşfetme, bilgi ve tecrübe toplama sürecindeyiz. ;) Zaman geçtiğinde hatırlamak kolay olsun diye tutulmuş bir not gibi burada kalmasında fayda var. :laugh:

Tartım Sonuçları :

Logo 690SX, 2 X Gens 5000mah 45C Lipo ile : 4.850 gram
Logo 690SX, 2 X Opti Power 4000mah 50C Lipo ile : 4.550 gram (7 dakika uçuş sonrasında pil hücre voltajları ortalama 3,83 V)
Logo 690SX, 2 X Opti Power 3000mah 30C Lipo ile : 4.185 gram
Logo 690SX, 1 X Opti Power 3000mah 30C Lipo ile : 3.660 gram
Logo 690SX RTF (Pilsiz) : 3.135 gram

Birde meraktan benim Nitro'yu tarttım :

Align Trex 700N DFC : 4.250 gram ( Depo Boşken )
 
Son düzenleme:
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Türker abi güzel konu :)

Rezervemi alayım şöyle... Boş da durmasın, şurda güzel bilgiler var, paylaşmış olalım burda da...

 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Rezervemi doldurayım :D Öncelikle bir kez daha hayırlı olsun, model aklımda kaldı, ama gözüm kalmadı emin ol Türker :) Şu forumda en yakışacağı kişiye gitti, kesin bilgi :D İlerde bi tane daha alırız, kardeş getiririz yanına :)

Bence 4000 mah civarı pillerle 1600 rpm'de 6 dakikayı rahat verir 690, hatta aşar diye düşünüyorum.

Kuyruk işine gelirsek, ben heliyi neden sattım zannediyordun :lollol: :lol:

Şaka tabi, üçünden ilk giden bu oldu, hatta beni kendime getirdi, heli satılır mıymış... :eek:f:

Birazdan yazacaklarım biraz ahkam moduna girecek gibi, şimdiden affınıza sığınıyorum. Bu işe niyetlenmeden önce bir miktar araştırmasını yapmıştım ve aşağıdakiler konuyla ilgili okuyabildiğim kaynaklardan anlayabildiklerim ve özetleyebildiklerimdir. Tabi bir de aklımda kalanlar :)

Öncelikle neyle uğraştığımızı belirleyelim. Helinin standardı dışına çıktığımızda, ki burada low rpm ile çıkmış oluyoruz, işler daha az toleranslı hale geliyor. Yani, kuyruk ve governor gain ayarları, kuyruk ve ana pal boyları ve devirleri normalde de birbiriyle bağlıyken, low rpm'e doğru gidildikçe daha da ilgili hale geliyor. Standart setup'larda birinden birinin eksikliği yada fazlalığı o kadar hissedilmezken, standart dışına çıkıldığında ciddi ciddi sorun yaratabiliyor. Optimal ayarı kolaylaştırmak için bu değişkenleri sistemli olarak azaltmamız ve tane tane ele almamız lazım. Bu arada çok da gözümüzde büyütmeyelim, verimli bir uçuş gününde hepsi yapılır bence. Neyse, okuduklarıma göre, kuyrukta benim izlemeyi düşündüğüm yol şu şekildeydi. Zaten ilk maddeyi belirlemişiz bile.

1. En keyif veren devri tesbit ediyoruz ve buna odaklanıyoruz. Bu sırada devri belirlerken kuyruktaki ve governordaki ufak aksaklıkları göz ardı ediyoruz.
2. Kafa devrimiz düşecek, kuyruk devrimiz ise buna göre 4-5 kat daha fazla düşecek. Bunu göz önüne alarak kuyruk pallerimizi bir boy büyütmekte fayda var, ki zaten Logo'da bunu yaptık. Ayrıca p gainlerimizin alışkın olduğumuz değerlerden çok daha fazla olabileceğine de hazır olalım.
3. Gov ve tail gainler birbirinden ayrılmaz kardeş gibiler, hatta gov gain gıcık büyük kardeş gibi. Gov gain'in yediği her halt kuyruktan çıkıyor. İşe ciddi ciddi giriyorsak, öncelikle bu iki kardeşi ayırıp, ayrı ayrı dövmemiz gerekiyor.
3.a. Belirlediğimiz devri governor kapalı iken veren Thr yüzdesini buluyoruz ve flat olarak ayarlıyoruz. Bu durumda iken heliye ani pitch ve cyclic hareketleri vermememiz, kafa turunu denetleyen bir mekanizma olmadığı için pallere fazla yüklenmememiz gerek.
3.b. Önce tail P gain. Kuyruğun en gıcık olduğu durum direkt rüzgara maruz kaldığı durumdur. Helikopterdeki pal yükü olabildiğince sabitken geri hareketine bakacağız. Geri uçuş olur, geri atılan orta yavaşlıkta bir circle olur, geri yönde yapılan bir stall turn düşüşü olur... Hatta hava rüzgarlı ise kuyruğu rüzgara vererek hover bile olur. Bu durumlarda kuyruğu titretmeyen (hounting) en yüksek P gain'i bulup, hatta biraz da düşürerek belirliyoruz.
3.c. Geldik I gain'e. P ve I gain bir yere kadar beraber, bir yerden sonra birbirlerine karşı çalışırlar gibi bir genelleme sanırım yanlış olmaz. P gain'in tatlı noktasını bulmuşken, I gain de onunla aynı tatlılıkta olsun istiyoruz. I gain ayarlarken, heliye hafif hafif irtifa kazandırıyoruz ve kaybettiriyoruz. Pitch pump gibi sert şekilde değil, unutmayalım gov devre dışı. Yavaş yavaş yükselsin, yavaş yavaş düşsün istiyoruz. Bu hareketler sırasında kuyruğu gözlüyoruz, özellikle iniş sırasında, yani kafanın en az yükte olduğu durumda. Bir salınım (lazy wag) durumu varsa işimiz I gain ile. Burada tam olarak anlayamadığım bir nokta var ki, I gain yükseltilecek mi, düşürülecek mi belli değil :D Mesela bir yazıda adam demiş ki, lazy wag normalden hızlıysa, düşür, yavaşsa yükselt. Tamam da normali nedir bunun? Wag dediğimiz durum zaten normal bir durum değil ki, yavaşı hızlısı olsun... Neyse, burada işi kadere bırakıp, önce I gain bir miktar düşürüyoruz. Daha kötü mü oldu, o zaman yükseltiyoruz. Böyle böyle tatlı noktayı belirliyoruz. :)
3.d. D gain. En sevdiğim, en kolay gain :) Kuyruğumuzu saniyede bir tur atacak şekilde, eğer ünite açı değeri veriyorsa 360/s şeklinde ayarlıyor ve hover'dayken başlıyoruz çevirmeye. 1-2 tur attırıp hareketi durduruyoruz. Eğer kuyruk dur dediğimiz noktayı aşıyorsa D gain yükseltiyoruz. Dur dediğimiz noktada bir şeye çarpıp geri sekiyor gibiyse D gain düşürüyoruz. Aynı şeyi her iki yönde tekrarlıyoruz, birbirinin nerdeyse aynısı şekilde olmalı, dönüş hızı aynı olmalı, eğer değilse, kuyruk rodu uzunluğunda veya servo merkezinde mekanik bir hatamız var demektir, bütün ince uğraşımız boşa yapılıyor demektir.
4. Kuyruk bitti, küçük kardeşi dövdük, sıra büyüğünde. Governorumuzu açıp istediğimiz devre ayarlıyoruz.
4.a. Öncelikle sert cyclic hareketleri ile P gaine bakıcaz. Hızlı bir uçuşta ani bir cyclic komutu olur, peşpeşe olmayan sert pitch pump'lar olur, sürekli flipler olur, kafa devrinin düşmesini gözlemliycez. Kafa devrimiz makul sınırdan fazla düşüyorsa, hatta buna bağlı olarak kuyruğu kaybediyorsa, P gain arttırıyoruz. Kuyruğun burada bir suçu yok, kafa devri çok düşerse, kuyruk ne yapsın... Akabinde hızlı yapılan ve cyclic içerecek bir harekete meylediyoruz. Funnel, hurricane, baya hızlı atılan bir circle gibi. Bu hareket sırasında kuyrukta bir titreme (hounting) gerçekleşirse gov P gain biraz fazla kaçmış olabilir, azaltıyoruz.
4.b Governor I gain ise en güzel pallerdeki yükü bir artırıp bir azaltarak ayarlanıyor. Devamlı pitch pumplar, hatta biraz da cyclic ekleyerek tic-toc'lar, böyle pilleri motoru falan canından bezdirecek gereksiz hareketler yapıyoruz. :) Bu hareketleri yaparken devir makul seviyeden fazla düşüyorsa I gain yükseltiliyor. Hareketler sırasında devir biraz yükselebilir, ancak hareketi kestiğimizde devir normale dönmekte geç kalıyorsa, yada hareketler sırasında normal olup, hareketi kestiğimizde gereksiz bir yükselme oluyorsa I gain'i kısıyoruz.
5. Governor da ayarlanmış oldu. Son olarak bir-iki şeye daha bakalım. Her ünitede farklı adlandırılıyor olabilir, Türkçesi şöyle;
5.a. Ani bir pitch komutunda helinin kuyruğu sağa doğru bir kaçırma yapıyorsa, tail pitch pre-compensation veya revolution-mix veya revo-mix gibi bir adı olabilecek bir parametreyi bulup yükseltiyoruz. Yok sola doğru kaçıyorsa, azaltıyoruz.
5.b. Ani bir pitch komutunda heli yükselirken kuyruk aşağıda kalıyorsa, tail drag compensation veya benzer bir ada sahip değeri bulup yükseltiyoruz, tersiyse düşürüyoruz.

Gördüğümüz gibi çok da bişey yok :lollol: :lol: 3-4 pilde yapılabilecek ayarlar. Eğer competition seviyesindeysek bu ayar setini 3-4 kere tekrarlıyoruz, değilsek bir kere yapsak da olur. En azından belli başlı kısımlarını yaparsak bile bir şeydir bence ;D :lol:
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Türker abi öncelikle tekrardan modelin hayırlı olsun.
Pazar günü anladım ki bu model seni epey uğraştıracak :) Ama sen herzamanki gibi üstesinden gelirsin.
Pazar günü en son uçuşunda (kuyruk probleminin yok olduğu uçuş) devir ne idi hatırlamıyorum ama bence pal sesi çooooook hoştu. :bravo: %p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

tekrar hayırlı olsun türker abi mod 1 ede iyice alışınca güzel uçuşlar göreceğimize eminim :thumbup: logonun plastık serisi hep ilgimi çeken bir helikopter oldu dışardan çok rijit durmasada uçuş videolarına baktığımızda gayet sağlam olduğunu görüyoruz bu arada ben tsa 700 de 2 pil kullanıyorum biri gens ace 5000 45 c diğeri haiyin 4000 mah 40 c ,4000 mah pil ile 2040 devirde 30 saniye daha az uçuş yapıyorum ama low rpm de daha keyıflı oluyor hafıf pil
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Rezerve mesajım güncellenmistir :) :halay:

 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Ufak bir tavsiyem olacak. Daha önce kuyruk palinin bir boy büyüğü takılması söylenmiş ama,
sadece boy olarak değil, yatay kalınlığı olarak da ( yani palin yüzey alanı da büyük olsun) daha büyük bir kuyruk paliyle bu işi yapmanızı öneririm. Çok ufak kalınlık farkları bile inanılmaz farklı hisler yaratabiliyor.
Geçen gob500'de orjinal SAB kuyruk palleri yenine Rail Blade kuyruk palleri taktım, boyları aynıydı ama kalınlıkları aynı değildi, bambaşka bir kuyruk hissi verdi.

Hatta kuyruk pali olabildiğince büyük olsun :lollol: Sonuçta merkezkaç kuvveti devire bağlı olarak daha az olacak. Orjinal pallerin ağırlığıyla merkezkaç kuvveti ve yenisininki hesaplanıp karar verilebilir %p

Emre abi eline sağlık bu arada, gov gainin büyük gıcık kardeş olduğu doğrudur :lol: :lollol:
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Emre sen ne yaptin ya :laugh: ;D Alti ustu bir Heli ucuralim dedik, sanki uzay mekigi ayarliyoruz :lollol:

Eger ben bizi biliyorsam bunlari ayarlamak bizim nereden bakarsan 3 ayimizi alir :laugh: Anlasilan o ki Bayram sonrasi mangali hazirlayip, ayar icin Eskisehir ekibini buraya davet edecegiz ;D

Bu arada yazi o kadar guzel olmus ki, ben bunu ayri bir konu olarak paylasayim :RCKolik:
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Ellerinize ve emeklerimize sağlık arkadaşlar. :saygilar: :bravo:
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Arkadaşlar öncelikle ilgi alakanız ve desteğiniz için herbirinize çok teşekkür ederim. :thumbup: :halay: :RCKolik:

Bir konuda daha fikirlerinizi almak istiyorum (ilk mesaja 3. soru olarak ilave edeceğim)

Gördüğüm kadarıyla Low RPM uçuşlarda baygın balık gibi uçan helilerde collective'e biraz daha iyi tepkiler alabilmek için Pitch açısını 14 derecelere kadar yükseltenler var. :eek: Acaba Pitch açısını bu şekilde arttırmanın " + " ve " - " leri ne olur dersiniz ? Bu açılarda düşük kafa devrinde kuyruktan performans alınabilecek bir setup yakalanabilir mi, sebep olacağı anlık stresleri elektronik ve mekanik sorunsuz karşılayabilir mi ?
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Türker Akgün' Alıntı:
Arkadaşlar öncelikle ilgi alakanız ve desteğiniz için herbirinize çok teşekkür ederim. :thumbup: :halay: :RCKolik:

Bir konuda daha fikirlerinizi almak istiyorum (ilk mesaja 3. soru olarak ilave edeceğim)

Gördüğüm kadarıyla Low RPM uçuşlarda baygın balık gibi uçan helilerde collective'e biraz daha iyi tepkiler alabilmek için Pitch açısını 14 derecelere kadar yükseltenler var. :eek: Acaba Pitch açısını bu şekilde arttırmanın " + " ve " - " leri ne olur dersiniz ? Bu açılarda düşük kafa devrinde kuyruktan performans alınabilecek bir setup yakalanabilir mi, sebep olacağı anlık stresleri elektronik ve mekanik sorunsuz karşılayabilir mi ?
Abi mekanik olarak stres bence yüksek devirli setuplardan düşük olacaktır. tek problem 14 derece pitch 'i aniden verince zaten motorun ve rotorun momentumu daha az, bayılma eğilimi de buna bağlı olarak daha fazla olacaktır. Yani aslında iki farklı setup için aynı pitch değerlerini bile kullansak low rpmde bayılma eğilimi daha fazla olacaktır. Bu durum da bayılma istemeyen bizlere gov gainlerini yükselttirecektir. Sonuç olarak ani collective hareketlerinde yada ani manevralarda motor daha çok bayılacak, governor daha ani gaz verecektir. Soft startsız başlangıç gibi birşey olacak, yani aktarma organlarına stres yaratacaktır. Uzun vadede daha kısa sürede kayış değişimi olarak geri döner. Ancak oynar parçaların, rulmanların , damperlerin çok daha az stres altında çalışacağı kanaatindeyim. Governorun bu ani gaz açmaları esc ve pilde de etkisini gösterir. Ama zaten tictoc yapan bir insansan buna çok da kafa yormamak lazım :saygilar:
Ben de bu aralar havaların çok sıcak olması ve pillerimin çok ısınması nedeniyle daha düşük rpm'lerde uçuyorum. Tam olarak low rpm denecek kadar düşük olmasa da daha düşük. Biraz pitch açılarımı artırdım, artırmadan önce tam senin dediğin baygın balık modunda takılıyordu :lollol:
 
"Collective Management" terimini ben Türker'den öğrendim. +-14 derecelerden bahseden bir başkası olsaydı biraz daha düşünelim üzerinde derdim ;D

Logo için konşursak; 1600 devirlerde thr yüzdesi büyük ihtimalle 45-50 gibi bir yerde olacak. %50 gibi bir governor payı kalacak. Bu muazzam pay dolayısıyla, motorun ani yükten bir endişe duymayacağını düşünüyorum. Tabi piller için aynı şeyi söyleyemem, ancak piller de yeni olacağı için o konuda da çok sorun yok gibi. Türker'in asıl endişesinin boğulmadan çok, kuyruğun 14 derecedeki pal torkuna cevap verip veremeyeceği olduğunu düşünüyorum. Yani fiziksel olarak bu mümkün müdür gibi... Bence o da mümkündür ;D

Ama bir de işin şu yanından bakalım. Helikopterin hareket kabiliyetini veren başlıca iki parametremiz pal dönüş hızı ve açısı. Amacımız low rpm uçuş yapmak ve adamın elinden pal dönüş hızının bir kısmını alıyoruz, daha zor hareket eden bir hale sokuyoruz. Bunu da gıcıklık olsun diye değil, uçurmak keyifli olduğu için yapıyoruz. Devir eksikliğini açıları arttırarak kapatma yoluna gitmek nacizane fikrimce ilk baştaki amacımıza ters düşüyor. Low rpm'e uygun şekilde daha yumuşak ve akıcı uçmak, hareketleri daha keyifli yapmak amacındayız.

Yine ben olsam ne yapardım diye bitireyim. Ben olsam, +-12 derece ile kalır, zor durumlarda kullanmak üzere ikinci bir idle modunu 1800-1900 civarında ayarlardım. Ama kullanmazdım sanırım. 690 az da olsa birkaç defa uçurdum, öyle uçurulamayacak kadar sağırlaşmadığını, gayet güzel tepki verdiğini hatırlıyorum.

Bu konuya yazmaya devam edersem bir 690 daha alacağım gibi bir his var içimde, tehlikeli sularda yüzüyorum :D
 
Mikado Logo 690 SX Low RPM Setup

Kağan ve Emre bilgiler ve yorumlar için çok teşekkürler. :thumbup:

Pal açısını arttırırsam daha baskın bir pal sesine ve uçuş hissiyatı yönünden aynı etkiyi alabileceğim daha düşük bir kafa devrine ulaşabilir miyim acaba diye aklımdan geçirmiştim. Ayrıca acaba nadiren kullanacak olsam bile elimin altında acil durumlar için collectivede küçük bir marj kalması iyi olabilir mi diye de düşündüm.

Düşük kafa devirlerinde rescue kullandığımda üniteden nasıl cevap alacağımda ciddi şekilde bir soru işareti hala. :rolleyes:

Pal açısını yükseltmekle alakalı en önemli kaygılarım ise:
- Emre'nin tahmin ettiği gibi bu düşük devirlerde bu açılarla kuyruk performansı nasıl olur ?
- Devri korumaya çalışacak governor bir anda gaza bastığından pili haşat edecek kadar akım dalgalanmalarına sebep olur mu ?
- Uzun vadede dişli sıyırması, rulman dağıtması gibi mekanik sıkıntılar kapıyı çalabilir mi ?

Sizlerin geri dönüşleriniz ile olayı değerlendirince :
- Kuyrukta sorun olmaz gibi görünüyor,
- En olumsuz etkilenecek zayıf halka pil olacak gibi,
- Mekanik problemlerin yaşanmaması içinse gerçekten extrem hafif bir model kurgulamak lazım bence. 12S setup olacak modelimizin öyle sıradışı hafif olması beklenemez.

Sonuçta 14 dereceler için bence 1200 RPM kafa devirlerinde 6S setuplar falan düşünmek lazım sanki. Biliyorum inanılır gibi değil ama adamlar bu kafa devirleriyle uçabiliyorlar. :eek: Bana göre bu 1200 - 1300 gibi RPM'ler ancak bizim hedeflediğimiz kafa turlarıyla (1600 - 1800 RPM'ler) iki üç sezon uçtuktan sonra belki denenebilir. :laugh:

Sonuç olarak 12 dereceyle yolumuza devam edelim diye düşünüyorum. Uçtukça neler olup bittiğini daha iyi anlayacağız, bu olaylar kağıt üzerinde tartışılır sahada çözülür öyle değil mi. :laugh: :RCKolik:
 
Türker abi öncelikle kolay gelsin. :saygilar:

Goblin 700'le low rpm uçuşlar yaptığım oluyordu;

- Scorpion 130 amper esc 'de Active Free-wheeling olsada esc ısınıyor.Olabildiğince düşük pinyon seçimi ile %65-70 curvelerin altına düşmemekte fayda var.

- Hurricane, funnel gibi sabit irtifada yapılan hareketler için +-12.5 açılarda bir eksiklik hissetmedim.Hatta bu hareketlere çalışmak isteyen arkadaşların kesinlikle low rpm ile başlamasını tavsiye ederim.

- Açıların yetersiz kaldığı hareketler, özelikle yere yakın flipsler de ciddi anlamda huzursuzluk var.Topla hadi ARTIK ! Modeli yere yapıştırmamak için açıları sonuna kadar kullanıyordum.Son derece stress ve zaman kaybı.

- Bu açıdan low rpm uçacak olsam açıları +- 14 yaparım. Evet fazla gelebilir fakat hepsini kullanmak zorunda değiliz.Burada Collective Management ortaya çıkıyor.

- Low rpm işi gerçekten pilotu ciddi anlamda zorlayan bir uçuş tarzı, her hareketi özenle ve modeli hissederek yapmak gerekiyor. Biraz nitro model uçurmaya benzetiyorum :)