Merhaba, bu konuyu O.S. 46 AX II motorunda yaşadığım/yaşayacağım sorunlar için açtım.
Bugün yaşadığım ilk soruna gelirsem. Motorun ilk çalıştırması olacaktı. Motorun yanında gelen O.S. 6 numara bujiyi takmadan önce testini yaptım ve her elektrik verişimde akkor oluyordu. Bujiyi taktım, büyük iğneyi iki tur açığa ayarladım, karbüratör kolunu 1/4 açık olacak şekilde ayarladım, karbüratöre parmak basarak yakıtı verdim, starter ile başladım döndürmeye ancak motor çalışmadı. Kaç defa denediysem de en ufacık bir çalışma sinyali bile vermedi. Rölantiyle uğraştım 1/4 açık-yarım açık-tam açık ama nafile. Sadece her döndürmede püskürterek egzozdan çok az yakıt geliyordu. Bujiyi söktüm tekrar test yaptığımda ise bu sefer akkor olmuyordu. Isıtıcıda sorun vardır diyerek 2 farklı AA pille deneme yaptım yine akkor olmuyordu. Yakıtla ıslanmış olabilir dedim ve sıcak hava tabancasıyla bujiyi ısıtıp tekrar denedim sonuç aynı. Multimetre ile bujiye kısa devre testi yaptım, telin en ucundan dıştaki proba doğru ve kopukluk yoktu. Dilimle test yaptığımda ise dilimi yarım saniye bile tutamayacak kadar ısınmış oluyordu ancak akkor olmuyordu! Yani buji ısınıyor ama akkor olacak kadar değil. Elimde yedeği olmadığı için başkasıyla deneme şansım yok maalesef. Ayrıca yakıt hakkında bir bilgim yok. İkinci el olarak aldım. Açılmış şekilde (kapağı kapalı ama) ve ne kadar süredir böyle duruyor bilmiyorum. Uçağın haline bakacak olursam iki yıldan uzun süredir sanırım. Sizce sorun buji kaynaklı mı? Bujinin alev almaması ancak ısınması bozuk olduğuna işaret mi? Hiç kullanılmamış bir bujinin daha ilk kullanımda bozulması normal mi?
Bugün yaşadığım ilk soruna gelirsem. Motorun ilk çalıştırması olacaktı. Motorun yanında gelen O.S. 6 numara bujiyi takmadan önce testini yaptım ve her elektrik verişimde akkor oluyordu. Bujiyi taktım, büyük iğneyi iki tur açığa ayarladım, karbüratör kolunu 1/4 açık olacak şekilde ayarladım, karbüratöre parmak basarak yakıtı verdim, starter ile başladım döndürmeye ancak motor çalışmadı. Kaç defa denediysem de en ufacık bir çalışma sinyali bile vermedi. Rölantiyle uğraştım 1/4 açık-yarım açık-tam açık ama nafile. Sadece her döndürmede püskürterek egzozdan çok az yakıt geliyordu. Bujiyi söktüm tekrar test yaptığımda ise bu sefer akkor olmuyordu. Isıtıcıda sorun vardır diyerek 2 farklı AA pille deneme yaptım yine akkor olmuyordu. Yakıtla ıslanmış olabilir dedim ve sıcak hava tabancasıyla bujiyi ısıtıp tekrar denedim sonuç aynı. Multimetre ile bujiye kısa devre testi yaptım, telin en ucundan dıştaki proba doğru ve kopukluk yoktu. Dilimle test yaptığımda ise dilimi yarım saniye bile tutamayacak kadar ısınmış oluyordu ancak akkor olmuyordu! Yani buji ısınıyor ama akkor olacak kadar değil. Elimde yedeği olmadığı için başkasıyla deneme şansım yok maalesef. Ayrıca yakıt hakkında bir bilgim yok. İkinci el olarak aldım. Açılmış şekilde (kapağı kapalı ama) ve ne kadar süredir böyle duruyor bilmiyorum. Uçağın haline bakacak olursam iki yıldan uzun süredir sanırım. Sizce sorun buji kaynaklı mı? Bujinin alev almaması ancak ısınması bozuk olduğuna işaret mi? Hiç kullanılmamış bir bujinin daha ilk kullanımda bozulması normal mi?