O.S. 46 AX II Sorunlar

Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
187
Tepkime puanı
158
İlgi Alanı
Heli
Merhaba, bu konuyu O.S. 46 AX II motorunda yaşadığım/yaşayacağım sorunlar için açtım.

Bugün yaşadığım ilk soruna gelirsem. Motorun ilk çalıştırması olacaktı. Motorun yanında gelen O.S. 6 numara bujiyi takmadan önce testini yaptım ve her elektrik verişimde akkor oluyordu. Bujiyi taktım, büyük iğneyi iki tur açığa ayarladım, karbüratör kolunu 1/4 açık olacak şekilde ayarladım, karbüratöre parmak basarak yakıtı verdim, starter ile başladım döndürmeye ancak motor çalışmadı. Kaç defa denediysem de en ufacık bir çalışma sinyali bile vermedi. Rölantiyle uğraştım 1/4 açık-yarım açık-tam açık ama nafile. Sadece her döndürmede püskürterek egzozdan çok az yakıt geliyordu. Bujiyi söktüm tekrar test yaptığımda ise bu sefer akkor olmuyordu. Isıtıcıda sorun vardır diyerek 2 farklı AA pille deneme yaptım yine akkor olmuyordu. Yakıtla ıslanmış olabilir dedim ve sıcak hava tabancasıyla bujiyi ısıtıp tekrar denedim sonuç aynı. Multimetre ile bujiye kısa devre testi yaptım, telin en ucundan dıştaki proba doğru ve kopukluk yoktu. Dilimle test yaptığımda ise dilimi yarım saniye bile tutamayacak kadar ısınmış oluyordu ancak akkor olmuyordu! Yani buji ısınıyor ama akkor olacak kadar değil. Elimde yedeği olmadığı için başkasıyla deneme şansım yok maalesef. Ayrıca yakıt hakkında bir bilgim yok. İkinci el olarak aldım. Açılmış şekilde (kapağı kapalı ama) ve ne kadar süredir böyle duruyor bilmiyorum. Uçağın haline bakacak olursam iki yıldan uzun süredir sanırım. Sizce sorun buji kaynaklı mı? Bujinin alev almaması ancak ısınması bozuk olduğuna işaret mi? Hiç kullanılmamış bir bujinin daha ilk kullanımda bozulması normal mi?
 
Yanında gelen buydu abi. 8’lik mi dene dersin?

Bu makinede OS.8 standart buji kullanirdim... Sicak buji neden kullanayim...


En bastan:


1-Yakit hattinda sorun var mi ? Tikaniklik, hava alma, depo cikisinda kacak, clunk depo icine dusmus o olmus bu olmus... Bunlardan eminmiyiz ?
2-Ignede tikaniklik var mi ? Yakit karburatore geliyor mu ?
3-Yukaridaki 2 den eminsek, simdi bujiyi konusabiliriz. Buji isiticiniz anladigim kadariyla sarjli degil, market piliyle denenmis. Yuksek kapasiteli bir batarya ile deneme sansi var mi ?
4-Eger bujidense, degistirirsin, yok bataryadansa ona gore bir batarya bakilir sarjli vs...
5-Motoru calistirirken tam gaz verip, parmaginla girisi kapatip islanincaya kadar jigle yaptirmani tavsiye ederim (atesleme kapali)
6-Calistirma icin rolanti veya biraz fazlasi yeterli olur. Ateslemeyi tak, cevir gitsin...

Basit makinedir AX, calismayacak birseyi yok... Yalniz ilk basta calissa bile sorun yasamamak adina kaucuk parcalarin, oring vs duzgun islev gordugunden emin olmakta fayda var...
 
Bu makinede OS.8 standart buji kullanirdim... Sicak buji neden kullanayim...


En bastan:


1-Yakit hattinda sorun var mi ? Tikaniklik, hava alma, depo cikisinda kacak, clunk depo icine dusmus o olmus bu olmus... Bunlardan eminmiyiz ?
2-Ignede tikaniklik var mi ? Yakit karburatore geliyor mu ?
3-Yukaridaki 2 den eminsek, simdi bujiyi konusabiliriz. Buji isiticiniz anladigim kadariyla sarjli degil, market piliyle denenmis. Yuksek kapasiteli bir batarya ile deneme sansi var mi ?
4-Eger bujidense, degistirirsin, yok bataryadansa ona gore bir batarya bakilir sarjli vs...
5-Motoru calistirirken tam gaz verip, parmaginla girisi kapatip islanincaya kadar jigle yaptirmani tavsiye ederim (atesleme kapali)
6-Calistirma icin rolanti veya biraz fazlasi yeterli olur. Ateslemeyi tak, cevir gitsin...

Basit makinedir AX, calismayacak birseyi yok... Yalniz ilk basta calissa bile sorun yasamamak adina kaucuk parcalarin, oring vs duzgun islev gordugunden emin olmakta fayda var...
İlk ikiden eminiz abi. Uçak gelince depoya güvenmeyip söküp tekrardan montelemiştim dikkat ede ede.

Çalıştırmaya kalkarken sarjlı pille denendi 1.2 volt’luk bujiyi sökünce hem 1.2 hem 1.5. Multimetreyle ölçtüm değerlerinde çıktı hepsi de. Maalesef abi kuru akü var anca elimde sadece.

Hortumları tekrar kontrol ederim abi.

Biraz önce nitrocu bir arkadaşla konuştum. Onun dediği de çok uzun süre ateşlemede kaldı mı dedi. Rahat bir dakikaya yakın motor çalışmaz halde ateşleme açıktı. Bundan dolayı sen bujiyi yakmışsındır dedi. Ama zengin kullanımlarda dakikalarca ateşlemede kullanıyorlar da bir şey olmuyor. Acaba bizim nitrocu eleman haklı mı?
 
Çalıştırmaya kalkarken sarjlı pille denendi 1.2 volt’luk bujiyi sökünce hem 1.2 hem 1.5. Multimetreyle ölçtüm değerlerinde çıktı hepsi de. Maalesef abi kuru akü var anca elimde sadece.
Tecrubeye dayali soyleyeyim, elindeki bataryalar bosalmis vaziyette... Yuksuz halde 1,5 gosterdigine aldanma, rezistansi kizdirirken voltaj dusuyordur muhtemelen... Zira bujin halen isitiyor az da olsa...
Bundan dolayı sen bujiyi yakmışsındır dedi.
Yansaydi hic isinmazdi... Gozle gorebilirsin, goremiyorsan telefonunla cekebilirsin rezistans telini... Kopukluk yoksa calisir her halukarda... Kopmus bile olsa acil durumda eskiden toplu igne ile kaynatiyorduk teli sahada :) Bir iki ucus idare ediyordu...
 
Tecrubeye dayali soyleyeyim, elindeki bataryalar bosalmis vaziyette... Yuksuz halde 1,5 gosterdigine aldanma, rezistansi kizdirirken voltaj dusuyordur muhtemelen... Zira bujin halen isitiyor az da olsa...
1.5’luklar GP Greencell diye dört tanesi 25 lira olan piller. Diğeriyse geldiğinde 0 volt gösteren yılların sarjlı pili :) O zaman en iyisi önce pilden şüphelenmeli. Bir deneyeyim, sağolasın abi.
 
1.5’luklar GP Greencell diye dört tanesi 25 lira olan piller. Diğeriyse geldiğinde 0 volt gösteren yılların sarjlı pili :) O zaman en iyisi önce pilden şüphelenmeli. Bir deneyeyim, sağolasın abi.

Jumbo pillerden baglasan... En azindan bir gun idare eder... Ya da bir tane GP nin sarjli 2700 mah liklarindan alip rahat edeceksin...
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Jumbo pillerden baglasan... En azindan bir gun idare eder... Ya da bir tane GP nin sarjli 2700 mah liklarindan alip rahat edeceksin...
Biraz önce 2 tane ucuz GP Greencell AA seriyle denedim telin yarısı akkor gözüktü ama maalesef tam değildi. Forumlarda çalışma aralıkları 1.2V-1.5V ve 3A yazmışlar. Biraz daha araştırmalı değerleri keşke lab tipi adaptörüm olsaydı. Benim tek alkalin pille değerlerse 1.4V ve 1.4A. Ya aküyle desteklenmiş bir Power Panel almam lazım ki istediğim gibi amper, volt oynayayım. Ya da bir 18650 ile devre kurmam gerekecek. Bakalım biraz araştırayım, belki evde 4-5 watt'lık bir adaptör bulurum, ona göre şekillenir artık.
 
Biraz önce 2 tane ucuz GP Greencell AA seriyle denedim telin yarısı akkor gözüktü ama maalesef tam değildi. Forumlarda çalışma aralıkları 1.2V-1.5V ve 3A yazmışlar. Biraz daha araştırmalı değerleri keşke lab tipi adaptörüm olsaydı. Benim tek alkalin pille değerlerse 1.4V ve 1.4A. Ya aküyle desteklenmiş bir Power Panel almam lazım ki istediğim gibi amper, volt oynayayım. Ya da bir 18650 ile devre kurmam gerekecek. Bakalım biraz araştırayım, belki evde 4-5 watt'lık bir adaptör bulurum, ona göre şekillenir artık.

Kafalar karisik...

3A diye yazdigin sey kapasite degil, akim degeri.... Yani 1,2v x 3A = 3,6 Watt (v x A) guc anlamina geliyor...

Simdi alkalin pilde ne olur bilemem... 3 amper asilinca muhtemelen voltaj dusuyor, haliyle watt degerin de dusuyor ve kizmiyor bujin...

Elektrik konusunda temel bilgileri biraz kurcalamanda fayda var, gecmis paylasimlardan yola cikarak yapiyorum bu tavsiyeyi... Birkac tane video izlesen sekillenir kafanda...
 
Kafalar karisik...

3A diye yazdigin sey kapasite degil, akim degeri.... Yani 1,2v x 3A = 3,6 Watt (v x A) guc anlamina geliyor...

Simdi alkalin pilde ne olur bilemem... 3 amper asilinca muhtemelen voltaj dusuyor, haliyle watt degerin de dusuyor ve kizmiyor bujin...

Elektrik konusunda temel bilgileri biraz kurcalamanda fayda var, gecmis paylasimlardan yola cikarak yapiyorum bu tavsiyeyi... Birkac tane video izlesen sekillenir kafanda...
Yok abi ya akım için yazmıştım zaten. Aliexpress’de görüyorum alkalinle çalışan kızdırıcılar. Ne hikmetse bir bende çalışmadı alkalin buna kafam basmadı :)

İzlerim abi sağolasın. Özellikle devre yapacam diye tutturursam kesin gerekecek :)
 
Yazdıklarınızdan anladığım ateşlemede problem var.Motorunuz için OS No:6 buji bence çok sıcak.Kullanmanız gereken buji OS No:8.Muhtemel başka sebepler de olabilir de, ateşleme ve buji sorununu çözmeniz gerekiyor önce...
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Yazdıklarınızdan anladığım ateşlemede problem var.Motorunuz için OS No:6 buji bence çok sıcak.Kullanmanız gereken buji OS No:8.Muhtemel başka sebepler de olabilir de, ateşleme ve buji sorununu çözmeniz gerekiyor önce...
İnşallah sadece onda problem vardır :) Hissediyorum bunu da aştık mı bir problem daha çıkacak...
46AX için No6 buji gayet iyi bir seçimdir. Özellikle de kış aylarında.

En basit kızdırıcı sistemi için dört adet paralel puntalanmış IKEA LADDA 2450 mAh pil paketini öneririm.
Sağolasın abi. Online IKEA'da yok ama yolum Adana'ya düşerse dediğin pillere bakacam. Fiyatları baya uygunmuş piyasaya göre özellikle sarj aletli olan.