O.S. Max 46AX vs O.S. Max 46LA

Katılım
10 Nis 2020
Mesajlar
149
Tepkime puanı
196
Yaş
37
Konum
Mersin
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba Rckolik Ailesi. Trainer ARF uçak toplamam ile ilgili kit bulamama sıkıntımı daha önce yazmış olmakla birlikte, o konuyu çok şükür hallettim ve kitimi aldım. 2. takıldıgım konu motor seçimi. Aslında seçim belli. OS46MAX ve OS46LA arasında kaldım ve ikisi arasında sağlıklı bir karşılaştırma yapamadım. İki motorun da PDF dokümanlarını inceledim; tork, beygir gücü, devir sayısı, ağırlık vb teknik verilerde farklılıklar haricinde açıkçası fazla bir fark göremedim ya da farkları anlayamadım. 46Max yerine 46La kullanmamın avantaj ya da dezavantajları ne olabilir, şiddetle birini önerip diğerini kesinlikle kullanma diyebilir misiniz, yoksa benim seviyemde birisinin herhangi bir motoru kullanması farketmez mi, ya da başka bir öneriniz olabilir mi ? Bir de 46Max şu an ulaşılabilir değil ama 46La ulaşılabilir durumda. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
OS46MAX diye bir motor duymadım. Yeni ise bilemem. 46AX var. LA'dan farkı LA burçlu AX rulmanlıdır. Güç, güvenilirlik ve ömür açısından AX tartışmasız ve açık ara öndedir.
Sümer abi aslında şöyle: OS motorlarının bir kısmında veya hepsinde bilemiyorum MAX adlandırmasını kullanıyor.Mesela OS 46AX'ın adlandırması OS MAX 46AX diye geçiyor.55AX için de OS MAX 55AX diye adlandırıyorlar.Hatta yanlış hatırlamıyorsam benim 55AX'in üstünde MAX ibaresi bulunuyordu.


Sümer ağabeyime katılıyorum.Ek olarak 46 lık bir modelden bahsediyorsak bir tık daha fazla güç daha iyi olacaktır.Eğer bulabiliyorsanız OS 55AX veya ASP 52 öneririm.Veya muadili başka motor da olabilir...
 
Son düzenleme:
Sümer abi aslında şöyle: OS motorlarının bir kısmında veya hepsinde bilemiyorum MAX adlandırmasını kullanıyor.Mesela OS 55AX'ın adlandırması OS MAX 46AX diye geçiyor.55AX için de OS MAX 55AX diye adlandırıyorlar.Hatta yanlış hatırlamıyorsam benim 55AX'in üstünde MAX ibaresi bulunuyordu.


Sümer ağabeyime katılıyorum.Ek olarak 46 lık bir modelden bahsediyorsak bir tık daha fazla güç daha iyi olacaktır.Eğer bulabiliyorsanız OS 55AX veya ASP 52 öneririm.Veya muadili başka motor da olabilir...
OS MAX 46 AX doğru tanım. OS 46 MAX diye bir motor benim bildiğim kadarıyla yok.
 
46 AX zamanı geldiğinde rulmanını değiştirerek yenilenebilir. Ama 46LA da aşınma, direkt olarak krank ve burçlarda gerçekleşeceği için çöp olur... Tecrübeli modelcilerden de bildiğim kadarı ile LA serisi pek tavsiye edilmiyor.
 
Her iki motordan hangisine daha kolay ulaşabilirsen onu al derim. Hangi sürede hangi motoru ne kadar yıpratacaksın ki?
OS 55 'i ben de tavsiye ederim. Zira ilave gücüne rağmen boyut ve ağırlık avantajı var. Ama bence fiyatı belirleyici olmalı.
 
Her iki motordan hangisine daha kolay ulaşabilirsen onu al derim. Hangi sürede hangi motoru ne kadar yıpratacaksın ki?
OS 55 'i ben de tavsiye ederim. Zira ilave gücüne rağmen boyut ve ağırlık avantajı var. Ama bence fiyatı belirleyici olmalı.
55AX mükemmel bir motor. Canına okumuşumdur o motorun, bir kere stop etti, o da yakıtı dibine kadar kullandığım için,
46FX'im de vardı, gömlek yeme problemi vardı, sanırım 46AX'te o problemi giderdiler. 46AX yerine 55AX seçmek bence de daha geniş yelpazede modellere hitap eden bir seçim yapmak anlamına gelecektir.
Eğer ilerde akrobasi için kullanılacaksa APC 13x4 ve APC 12.25x3.75. 13x4W pervane de denedim ama motorun ivmelenmesi kötüleşiyor. Trainer'da 12x6, 12x7 kullanılabilir. 46FX'te çapı bir alt kademe kullanırdım, yani spor uçuş için 11x6,11x7; akrobasi için 12x4.
 
55AX mükemmel bir motor. Canına okumuşumdur o motorun, bir kere stop etti, o da yakıtı dibine kadar kullandığım için,
46FX'im de vardı, gömlek yeme problemi vardı, sanırım 46AX'te o problemi giderdiler. 46AX yerine 55AX seçmek bence de daha geniş yelpazede modellere hitap eden bir seçim yapmak anlamına gelecektir.
Eğer ilerde akrobasi için kullanılacaksa APC 13x4 ve APC 12.25x3.75. 13x4W pervane de denedim ama motorun ivmelenmesi kötüleşiyor. Trainer'da 12x6, 12x7 kullanılabilir. 46FX'te çapı bir alt kademe kullanırdım, yani spor uçuş için 11x6,11x7; akrobasi için 12x4.
Bende de OS MAX 55AX-II motor var Sarven abi.Rodajını en deneyimli modelci abilerimden biri yapmıştı.Motor yeni sayılır, ilk başlarda saat gibi tıkır tıkır çalışıyordu ne olduysa havada kalkıştan yaklaşık 2 dakika sonra stop etmeye başladı.Bujiyi değiştirip OS No:8 takmıştım,yakıt deposunu söküp kontrol ettim ve hava kaçağı olmayacak şekilde geri kurdum, küçük iğne ayarı fabrikadan çıktığı gibiydi kısıp devirlenmeri düzgün olacak şekilde ayarladım yine olmadı.Ne yaptıysam çözemedim hatta konusu da vardı;

Büyük ihtimalle motorun bir kabahatı yok ama çözemedim bir türlü.:)
 
Bende de OS MAX 55AX-II motor var Sarven abi.Rodajını en deneyimli modelci abilerimden biri yapmıştı.Motor yeni sayılır, ilk başlarda saat gibi tıkır tıkır çalışıyordu ne olduysa havada kalkıştan yaklaşık 2 dakika sonra stop etmeye başladı.Bujiyi değiştirip OS No:8 takmıştım,yakıt deposunu söküp kontrol ettim ve hava kaçağı olmayacak şekilde geri kurdum, küçük iğne ayarı fabrikadan çıktığı gibiydi kısıp devirlenmeri düzgün olacak şekilde ayarladım yine olmadı.Ne yaptıysam çözemedim hatta konusu da vardı;

Büyük ihtimalle motorun bir kabahatı yok ama çözemedim bir türlü.:)
Yakıt taze miydi? Nitrometan havadaki nemi sünger gibi çeker ve yakıta su karışması da bazı motor stop'larının sebebi olabilir.
Depo ile motor arasında filtre var mı? Bu filtreler de hava yapıp yine motor stop'a sebep olabilir.
Büyük ve küçük iğne fabrika ayarı sadece motorun ilk çalıştırmada çalışabileceği bir noktadır. Küçük iğne fabrika ayarın düzgün çalışır diye bir genel geçer kaide yok. Karışım ayarı bir sürü etkene bağlı, hava sıcaklığı, nem, atmosfer basıncı.
Bunları bilmeye gerek yok açıkçası. Sümer abinin geçenlerde bir yazısı vardı, 2 zamanlı dandik motor diyordu. Dandikle kastettiği adilik değil de çok basit prensiplerle çalışan, tek teknolojik gelişimi daha hassas toleranslarla üretilebilmek olan 100 yıllık sıradan makineler.
Ben motor stop ile pek uğraşmadığım için ayardan da kitabi bilgiler dışında pek anlamam :) %10 nitro (tercihen wildcat premium extra), OS buji (yazın no8, kışın No3), depo ile karb arasında filtre kullanmam, dolum ekipmanlarımda çift filtre kullanırım (biri yakıt bidonu tarafında, diğeri el pompası çıkışında), uygun pervane, ne zengin ne fakir, arasında bir büyük iğne ayarı, tatminkar bir ivmelenmeyi sağlayan küçük iğne ayarı, uygun ebatlarda ve kaliteli pervane (tek tercihim APC)...

46FX'imde bir olaydan sonra devamlı motor stop problemi yaşadım. Bu olayda pervanenin ucu toprağa temas etti ve toz toprak kaldırdı yerden. O sırada içine toz toprak girdi sanırım ve gömlek hasarlanmış, kompresyon bir anda gitmişti. O yüzden senin 55AX'in üst kapağını açıp piston tepesini ve gömleği bir kontrol etmende fayda var.
 
Yakıt taze miydi? Nitrometan havadaki nemi sünger gibi çeker ve yakıta su karışması da bazı motor stop'larının sebebi olabilir.
Depo ile motor arasında filtre var mı? Bu filtreler de hava yapıp yine motor stop'a sebep olabilir.
Büyük ve küçük iğne fabrika ayarı sadece motorun ilk çalıştırmada çalışabileceği bir noktadır. Küçük iğne fabrika ayarın düzgün çalışır diye bir genel geçer kaide yok. Karışım ayarı bir sürü etkene bağlı, hava sıcaklığı, nem, atmosfer basıncı.
Bunları bilmeye gerek yok açıkçası. Sümer abinin geçenlerde bir yazısı vardı, 2 zamanlı dandik motor diyordu. Dandikle kastettiği adilik değil de çok basit prensiplerle çalışan, tek teknolojik gelişimi daha hassas toleranslarla üretilebilmek olan 100 yıllık sıradan makineler.
Ben motor stop ile pek uğraşmadığım için ayardan da kitabi bilgiler dışında pek anlamam :) %10 nitro (tercihen wildcat premium extra), OS buji (yazın no8, kışın No3), depo ile karb arasında filtre kullanmam, dolum ekipmanlarımda çift filtre kullanırım (biri yakıt bidonu tarafında, diğeri el pompası çıkışında), uygun pervane, ne zengin ne fakir, arasında bir büyük iğne ayarı, tatminkar bir ivmelenmeyi sağlayan küçük iğne ayarı, uygun ebatlarda ve kaliteli pervane (tek tercihim APC)...

46FX'imde bir olaydan sonra devamlı motor stop problemi yaşadım. Bu olayda pervanenin ucu toprağa temas etti ve toz toprak kaldırdı yerden. O sırada içine toz toprak girdi sanırım ve gömlek hasarlanmış, kompresyon bir anda gitmişti. O yüzden senin 55AX'in üst kapağını açıp piston tepesini ve gömleği bir kontrol etmende fayda var.
Yakıtı yeni almıştım Sarven abi.Merlin %5 nitro yakıt kullanıyorum aynı yakıtı kullandım şimdiye kadar sanıyorum bu üçüncü bidon.Yakıt bidonunu aşağıdaki hale getirdim.Kapakta 2 adet nipel bulunuyor.Ortadaki nipel yakıt dolumu için kapaktan bidonun dibine kadar yakıt hortumuyla iniyor ve ucunda yakıt filtresi mevcut.Diğer nipel ise boşta.Yakıt pompasının bir ucunu bidonun nipeline diğer ucunu yakıt deposunun karbüratör hattına bağlayarak dolum ve boşaltım işlerimi yapıyorum.İşim bittikten hemen sonra tekrar kapatıyorum resimdeki gibi.Amacım yakıtın hava ile temasını en aza indirmek.Depo ile karbüratör hattı arasında herhangi bir filtre bulunmuyor.Küçük iğneyi gaz geçişleri iyi olacak şekilde fabrika halinden yaklaşık çevrek tur kısmıştım ve öyle denedim.Gaz verdiğimde motor teklemeden ve stop etmeden üst devire ulaşıyordu.Yine motor stopu yaşayınca tekrar eski haline getirip incelemesi için bu konularda tecrübeli bir ağabeyime bırakmıştım modeli, küçük iğne ayarındandır dedi, küçük iğneyi tekrar ayarlayıp teslim etti fakat uçuşta deneme fırsatı bulamadım.Son uçuşu 2 Kasım 2019 tarihinde yapmıştım.Yakıt deposu etrafında sünger benzeri beyaz bir malzeme var.Gerçi bu yakıtta Merlin'in iddiasına göre köpürme olmuyormuş özel bir kimyasal kullandıkları için.Ne kadar başarılı onu bilemiyorum ama herkesin söylediği Merlin'in kaliteli bir yakıt olduğu.
-Buji değiştirdim(şimdiye kadar hep OS No:8 kullandım).
-Küçük iğne ayarı yaptım.
-Karbüratörde hava filtresi vardı söktüm.
-Yakıt deposunu söküp kontrol ettim.
-Hortumları kontrol ettim.
-Pervane APC 12x6 ilk günden bu yana.
-Motoru söküp kontrol ettim motor gıcır gıcır sanki ilk günkü gibi.

Kompresyon da ilk günkü gibi sağlıklı.Özellikle gömleğe baktım en ufak hasar yok.Karbüratör vidası M3.5x6 sıyırmıştı ve hiçbir yerde bulamamıştım.Aliexpress'den sipariş verdim muhtemelen Cuma elime ulaşacak.İlk fırsatta denemek istiyorum kısmetse.Kıbrıs'ın iklimi klasik Akdeniz iklimi.İlgili başlıkta Sümer ağabeyim daha sıcak buji ile denememi önermişti ancak uçuşa gitmediğimden deneme fırsatım olmadı.İlginiz için teşekkür ederim inşallah sorun çözülür.Küçük iğne sorunu çözmeyecek diye içime doğuyor ama inşallah yanılırım.:)


 
Yakıtı yeni almıştım Sarven abi.Merlin %5 nitro yakıt kullanıyorum aynı yakıtı kullandım şimdiye kadar sanıyorum bu üçüncü bidon.Yakıt bidonunu aşağıdaki hale getirdim.Kapakta 2 adet nipel bulunuyor.Ortadaki nipel yakıt dolumu için kapaktan bidonun dibine kadar yakıt hortumuyla iniyor ve ucunda yakıt filtresi mevcut.Diğer nipel ise boşta.Yakıt pompasının bir ucunu bidonun nipeline diğer ucunu yakıt deposunun karbüratör hattına bağlayarak dolum ve boşaltım işlerimi yapıyorum.İşim bittikten hemen sonra tekrar kapatıyorum resimdeki gibi.Amacım yakıtın hava ile temasını en aza indirmek.Depo ile karbüratör hattı arasında herhangi bir filtre bulunmuyor.Küçük iğneyi gaz geçişleri iyi olacak şekilde fabrika halinden yaklaşık çevrek tur kısmıştım ve öyle denedim.Gaz verdiğimde motor teklemeden ve stop etmeden üst devire ulaşıyordu.Yine motor stopu yaşayınca tekrar eski haline getirip incelemesi için bu konularda tecrübeli bir ağabeyime bırakmıştım modeli, küçük iğne ayarındandır dedi, küçük iğneyi tekrar ayarlayıp teslim etti fakat uçuşta deneme fırsatı bulamadım.Son uçuşu 2 Kasım 2019 tarihinde yapmıştım.Yakıt deposu etrafında sünger benzeri beyaz bir malzeme var.Gerçi bu yakıtta Merlin'in iddiasına göre köpürme olmuyormuş özel bir kimyasal kullandıkları için.Ne kadar başarılı onu bilemiyorum ama herkesin söylediği Merlin'in kaliteli bir yakıt olduğu.
-Buji değiştirdim(şimdiye kadar hep OS No:8 kullandım).
-Küçük iğne ayarı yaptım.
-Karbüratörde hava filtresi vardı söktüm.
-Yakıt deposunu söküp kontrol ettim.
-Hortumları kontrol ettim.
-Pervane APC 12x6 ilk günden bu yana.
-Motoru söküp kontrol ettim motor gıcır gıcır sanki ilk günkü gibi.

Kompresyon da ilk günkü gibi sağlıklı.Özellikle gömleğe baktım en ufak hasar yok.Karbüratör vidası M3.5x6 sıyırmıştı ve hiçbir yerde bulamamıştım.Aliexpress'den sipariş verdim muhtemelen Cuma elime ulaşacak.İlk fırsatta denemek istiyorum kısmetse.Kıbrıs'ın iklimi klasik Akdeniz iklimi.İlgili başlıkta Sümer ağabeyim daha sıcak buji ile denememi önermişti ancak uçuşa gitmediğimden deneme fırsatım olmadı.İlginiz için teşekkür ederim inşallah sorun çözülür.Küçük iğne sorunu çözmeyecek diye içime doğuyor ama inşallah yanılırım.:)




Karbüratör vidası sıyırmıştı demişsin, karbüratör dibinden bu yüzden hava alıyorsa ayar tutmaz haliyle.
Benim OS55AX'im geçmişte bir türlü ayar tutmuyordu. En az 3 usta kişi yardımcı olmaya çalışmıştı ama çözüm üretemedi. Neden sonra farkettim ki, yakıt hortumunu taktığımız nipel yarım tur kadar gevşemiş (yakıt doldurmak için çıkartıp takmaktan dolayı ), sıkınca motor canavara dönüşmüştü.

Aynı şekilde başka bir marka motorum da ayar tutmuyordu ve "küçük iğne sünneti" dahil hiç bir "tamir" işe yaramamıştı. Bu nipel olayından sonra onu da kontrol ettiğimde farkettim ki eksoza taktığımız hortumun nipeli tıkalıymış, açınca o motor da düzelmişti.