OS MAX 55 AX-II Havada Stop Problemi

O ringin etrafına değil de O ringi kenara kaydırıp yuvanın içine teflon sarıp sonra O ringi yerine yerleştirmek daha uygun bir yöntem olabilir. Biz buna kendi aramızda "O ringi şişirmek" diyoruz.

O-ring sağlamsa çok iyi bir fikir. Benim etrafına sarma sebebim, o-ring'in zamanla sertleşip, çatlaması nedeniyle. Eğer altına koyup şişirirsem, çok muhtemel tamamen kopacaktır.
 
" O-ring şişirme" işini ben de uygulayacağım. Motorum 6 sene kadar çalışmadan beklemiş bir motor. Bu zaman zarfında kurumuş-sertleşmiş olabilir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Sümer abi bahsettiğiniz testleri yaptım.Test öncesi titreşimi en aza indirebilmek adına resimdeki gibi yakıt deposunun etrafına mümkün olduğu kadar sünger koyup sıkıştırdım.Motor çalıştırıp büyük iğneyi ayarladıktan sonra gaz kolu rölantideyken karbüratöre giden hortumu karga burun ile sıkarak pinch test(cimcikleme yöntemi) yaptım.5 saniye sonra motor devri artarak stop etti.Ardından aynı testi büyük iğne için yaptım.Tam gaz verdikten sonra hortumu tekrar karga burun ile sıktım ve takribi bir buçuk saniye gibi sürede motor aniden stop etti.Yakıt, yarım deponun altına inince de ağabeyimden yardım ederek burun dikme testi yaptık.Model düz iken ağabeyim kumandadan tam gaz verdi, 2 - 3 saniye içinde modelin burnunu havaya diktim ve modeli salladım devirde düşme olmadı.Onun haricinde bir de şöyle test ettim.Kumandadan tam gaz verip en yüksek devirde 5 saniye bekledim sonra gaz kolunu rölantiye aldım.Kumandanın zamanlamasını açıp 30 saniye bekledikten sonra aniden tam gaz verdim ve düzgün bir şekilde devirlendi.

Daha öncesinde depoyu söküp gerekli kontrolleri yapmıştım, hortum esnekliği idealdi ve de katlanacak gibi görünmüyordu.Depoyu kapatıp suyun içine koydum.Egsoz ve karbüratör hattına hortumları takıp suyun içerisinde depoya hava üfledim herhangi bir yerden baloncuk gözlemlemedim.Hava kaçağı olacağını sanmıyorum.Bugün İzlenimlerim bu yönde oldu.2 Uçuşta motor stopu yaşadıktan sonra açıkçası gözüm korkmuyor da değil.Çekirge bir sıçrar iki sıçrar misali...Zaten ya problemi çözeceğiz ya da modeli kıracağız gibi geliyor bana ve de bu konuda çok endişeliyim.Karbüratör ve yakıt deposunun fotoğraflarını paylaşıyorum.Umarım sorunu çözebilirim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Deneme deneme bir-ki-üç...deneme... ;D
Önce Karbüratörü söktüm. Contayı yerinden çıkarmadan hafifçe yukarı aldım. Yumuşak, tek parça halinde... Gözle görülen bir hata yoktu. Contanın dibinde hafif tortu tespit ettim. Yakıt ile (kulak çöpü kullanarak) oraları temizledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Biraz zor da olsa bir iki denemeden sonra teflonu krbüratörün alt uzantısına sardım. Tur bindirmeden, tek kat olarak...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra yuvasına oturtup sıktım. Orijinal O-ring in üzerinde beyaz beyaz sırıttığı fotoğrafta da görülüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


1) O-ring iyi gözüktüğü için gereksiz bir hamle mi oldu bu?
2) Uygulama başarılı görünüyor mu? Yani: O-ring im şişmiş midir?;D;D;D
3) Eğer uygulamada bir hata yaptıysam, motoru çalıştırdığımda nasıl tepkiler alırım? Yapabileceğim bir test var mı?
Teşekkür ederim...
 
O-ring sağlam göründüğü için bence zararı olmayan, ama faydası da olmayan bir uygulama. Benim bahsettiğim o-ring ise, yüksek devir iğnesinde mercimek kadar olandır. Gerçi her motorda farklı olabilir ama.
Yaptığınız uygulamada hava kaçağı falan olacağını zannetmiyorum. Varsa motor ayar tutmaz.
 
Selamlar bir şey danışmak istiyorum;

Karbüratörü tutan vidaların girdiği dişliler yalama oldu, bende bir boy büyük klavuz çektim şu anda sorun yok ancak fazla sıkmadım, pek güven vermiyor yeni dişler.

Bu şekilde bir kaç sorti uçtum sorun çıkmadı ama çıkar ise; karşıdan karşıya vida geçirip somun ile sıksam (insan gibi tabiki) motorda ayar tutmama gibi sorun yaşar mıyım?
 
Öncelikle tüm Rckolik ailesine iyi hafta sonları diliyorum.Yakıt deposunun dışına sünger desteği de koyduktan sonra bugün test etmek üzere uçuş alanına gittim.Yerde tüm kontrolleri yaptıktan sonra havalandım.Kalkışa müteakip yaklaşık 1-2 dakika sonra motor yine stop etti.Küçük iğne ve büyük iğne ayarları düzgündü.İnat ettim ayarları gözden geçirip tekrar havalandım yine aynı sürede stop etti.Küçük iğne ve büyük iğneyi hafif zenginleştirdim denedim yine düzelmedi.Motorun devirlenmeleri ve ara gazları düzgündü.Karbüratörde hava filtresi vardı acaba ondan mı diye düşündüm, söktüm yine aynı.Üçüncü denemede de stop edince pes ettim modeli daha deneyimli bir ağabeyime götürdüm.Kompresyon gayet iyi herhangi bir problem görünmüyordu yaptığımız değerlendirmede.Dikkatimi çeken tek şey motor stoplarının hepsi aynı sürede meydana geldi.Ayrıca motor fazla ısınıyor gibi geldi bana.Hava sıcaklığı 22 santigrat derece olmasına rağmen yerde motor kafasına elimi değdirdiğimde yakıyordu sabit tutamıyordum elimi.Gerçekten enteresan bir durumla karşı karşıyayım.

Bu arada kullandığım ekipmanlar şöyle;
Pervane: APC 12X6
Yakıt: Merlin %5 Nitro
Buji: OS No:8

Daha önceleri aynı ekipmanlarla sorunsuz uçabiliyordum...
 
Geçmiş olsun... Tez zamanda sebebi belli olur umarım...
Benim korkularımda bir kat daha derinleşmiş oldu:rolleyes: Bugün saha, dün yağan yağmurdan ötürü müsait olamayınca yarına kaldı bizim uçuş.
Bakalım benim motor ne yapacak? ?:rolleyes::rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk