OS MAX 55 AX-II Havada Stop Problemi

Geçmiş olsun... Tez zamanda sebebi belli olur umarım...
Benim korkularımda bir kat daha derinleşmiş oldu:rolleyes: Bugün saha, dün yağan yağmurdan ötürü müsait olamayınca yarına kaldı bizim uçuş.
Bakalım benim motor ne yapacak? ?:rolleyes::rolleyes:
Teşekkür ederim Ozan abi.Umarım en kısa sürede sorunları çözebiliriz.Benim size nacizane tavsiyem elinizde değerlendirebileceğiniz, pilotu zorlamayan Trainer tarzı uçak varsa sorunu çözene kadar onunla deneme yapmanızdır.Aksi halde olası kırım durumunda yeni modelinizin size yaratacağı psikolojik travma daha fazla olacaktır kanımca.Ümit ediyorum müjdeli haberlerinizi paylaşırsınız bizlerle. :)
 
pilotu zorlamayan Trainer tarzı uçak varsa sorunu çözene kadar onunla deneme yapmanızdır.
Çok güzel fikir! Teşekkür ederim.
Aynen, yarın bir de trainer havalandıracağız (Phoenix Convertible Sonic)
Bil bakalım üzerinde ne motor var?
O da OS 55 AX:lol::lol::lol:
2. el ASP, Thunder Tiger motorlarım oldu. Çok verimli kullandım onları... Onlar da arada stop etti ama bunun kadar değil:lollol: Bunu özene bezene, kullanılmamış aldım, rodajı öğrendim çok da güzel rodaj yaptım, gözüm gibi baktım; ama halen bir hayrını göremedim? Gerçi çok fırsat da tanımadım; ama son iki kalkış denemem bu motorla hüsrana uğradı. (HSN-LSN ayar hataları diyorum ya çaktırma:laugh: )
Uçuşu iptal etmeyi düşünmüyorum. Tabi ayarlardan sonraki testleri geçmesi şartıyla. Düşünmek bile istemiyorum, ama bir kırım yaşarsam geçireceğim "psikolojik travma"yı göze almış durumdayım:)
Hadi bakalım hayırlısı...
 
Çok güzel fikir! Teşekkür ederim.
Aynen, yarın bir de trainer havalandıracağız (Phoenix Convertible Sonic)
Bil bakalım üzerinde ne motor var?
O da OS 55 AX:lol::lol::lol:
2. el ASP, Thunder Tiger motorlarım oldu. Çok verimli kullandım onları... Onlar da arada stop etti ama bunun kadar değil:lollol: Bunu özene bezene, kullanılmamış aldım, rodajı öğrendim çok da güzel rodaj yaptım, gözüm gibi baktım; ama halen bir hayrını göremedim? Gerçi çok fırsat da tanımadım; ama son iki kalkış denemem bu motorla hüsrana uğradı. (HSN-LSN ayar hataları diyorum ya çaktırma:laugh: )
Uçuşu iptal etmeyi düşünmüyorum. Tabi ayarlardan sonraki testleri geçmesi şartıyla. Düşünmek bile istemiyorum, ama bir kırım yaşarsam geçireceğim "psikolojik travma"yı göze almış durumdayım:)
Hadi bakalım hayırlısı...
Ben de OS 55AX motorumu sıfır almıştım.Rodajını da sağolsun bir abimiz yapmıştı.Motor aslında yeni sayılır.Son zamana kadar motor sorunsuz bir şekilde çalışıyordu taa ki son hadiselere kadar.Durduk yere neden böyle oldu diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.Şuana kadar hiç fakir çalıştırmadım motoru, özenle kullandım.Öte yandan bir başka abimizden ikinci el ASP 52 satın aldım bakımlarını da yaptırdım.Phoenix Alpha Trainer modelimde kullanıyorum son derece de memnunum.ASP ve OS arasında malzeme kalitesi olduğu aşikar fakat hiç bir motorun sorunsuz çalışacağının garantisi yok markası OS olsa bile...Bizzat yaşayıp bunu da öğrenmiş oldum.Size de kırımsız uçuşlar dilerim Ozan abi.Güzel haberlerinizi bekliyor olacağım, bir de video paylaşabilirseniz güzel olur.:):saygilar:
 
O modele tavsiye edilen motor 25-32 arası. Hadi olsun 40'lık koyalım. 55'lik biraz fazla değil mi?

Üstad ben Sonic dedim daha kolay tanınsın diye... Aslında yanlış ifade etmişim, kusura bakmayın:laugh: Ama bu uçak Sonic modelinin bir çeşidi, çok benziyor ama o değil. Adında Sonic lafı da geçmiyor; adı tam olarak Phoenix Convertible. Bu traineri diğer trainerlerden ayıran ilginç bir özelliği var: kanadı üstten de takabiliyorsunuz, alttan da. Motor olarak ise 46-55 sınıfında geçiyor (Ayrıca elektrikli motor ile de kullanıma uygun) İsveç çakısı gibi bir şey yani:) Biz üst limitte bir motor kullanmış olduk; ama uçak 55'liğe uygun. Piyasada pek bilinen bir model de değil sanırım?

Susturucusuz performansı görmekte yarar var.
Levent Bey, susturucunun ucuna taktığımız silikonu değil de; komple susturucuyu sökmeyi mi kast ediyorsunuz? Daha önce hiç denemedim ama kompresyon kaybı yaratmaz mı? 2 zamanlı motorların susturucusuz çalışabildiğini duymuştum, ama uçuşta bu şekilde kullanımı ? Yanlış anlamayın bilmediğimden soruyorum... Teşekkür ederim.:saygilar:

Ayrıca benim durumum Tamer Bey'inki kadar kronik değil. Ben iğne ayar hatasına daha çok ihtimal veriyorum. Mesela son kalkış denememde -heyecanla karışık- bazı testleri yapmadım, bazılarını da kısaca yapıp geçtim:angry: Lafın kısası yarın belli olacak. Sevgili Stinson Voyager'imi bu deneye alet edeceğim ama durum böyle malesef. Eğer motor stobu bende de kronikleşirse o zaman hatayı motorda aramaya niyetliyim, şimdilik hata bende:)
Kısmet.. Bakalım... Yarın rapor vereceğim:)
 
Evet, komple susturucuyu söküp denemek gerek. Kompresyon kaybı olacak tabii. İğne ayarı gerekebilir. Bugünkü motorların karbüratör çapı eski motorlardan daha geniş olduğu için şimdiki motorlar yakıt tankı basınçlaması gerektiriyor. Ancak bu basınçlamada bir problem var olabilir. Motor aşırı yakıttan boğuluyor gibi. Veya aksine yeterli basınç ta olmayabilir, bir susturucu contası yıpranması veya susturucu parçalarının gevşek bağlantısı nedeniyle. Tüm bunları kontrol etmek gerekir diyorum.
 
Son düzenleme:
Hatırımı kırmadığınız için teşekkür ederim.

Şurada bir modelci silindir gömleğinin aşınmış olduğunu yazıyor:



Japonya'da sert krom kaplamanın yasaklanmasından sonra OS firmasının daha az güvenilir Nikasil kaplamaya geçtiğinden söz ediyor. Piston silindirin içinde sağa sola oynuyor diyor. Buna da bir bakmak lazım.
 
Hatırımı kırmadığınız için teşekkür ederim.

Şurada bir modelci silindir gömleğinin aşınmış olduğunu yazıyor:



Japonya'da sert krom kaplamanın yasaklanmasından sonra OS firmasının daha az güvenilir Nikasil kaplamaya geçtiğinden söz ediyor. Piston silindirin içinde sağa sola oynuyor diyor. Buna da bir bakmak lazım.
Levent abi ilginiz için teşekkür ederim.Hemen ilgili konuya bakacağım.Motoru söküp baktığımda herhangi bir parçanın (piston ve gömlek de dahil) aşınma veya deformasyon göremedim.Öyle olsa kompresyonda azalma olması gerekmiyor mu? Kompresyon ilk günkü gibi sağlıklı motorda.
 
Susturucu iki zamanlı glow motorun çalışması için çok önemli bir elemandır çünkü susturucu içine hapsolup sonra kısmen silindire geri emilen, yanmakta olan karışım, silindir içinde yanmanın devamını sağlayan faktörlerden biridir. Dolayısıyla susturucuyu komple sökmek, motor sorunlarının çözümü konusunda yol göstermeyecektir.
 
Japonya'da sert krom kaplamanın yasaklanmasından sonra OS firmasının daha az güvenilir Nikasil kaplamaya geçtiğinden söz ediyor. Piston silindirin içinde sağa sola oynuyor diyor. Buna da bir bakmak lazım.
Bahsettiğiniz yazı incelemeye değer, teşekkürler. Aynı yazıda 6-8 yıllık, 4 tane 55 AX motoru ile, bir kere bile stop etmeden yüzlerce uçuş yaptığını söyleyen bir modelci de var ama:lol:
Bu arada dün akşam OS firmasına mail yazdım problemle ilgili.Belki bir çözüm yolu bulunur...
Umarım... Japon bunlar, ciddiye alıp dönüş yaparlar bence:)

Biz iki arkadaş bugün uçuş için belirlediğimiz alana gittik. iki tane Os 55 ile... Önce benim motor gayet güzel çalıştı. Sonra da arkadaşımıkini çalıştırdık. O da gayet güzel çalıştı. Ben HSN ayarını sanırım çözdüm, her ikisi de HSN testlerini geçti (depo çeyrekten az burun dikme, sallama v.s.) Hepsini özenle yaptım o noktada kendime güveniyorum. Tam LSN testlerine başlıyorduk ki, diğer 55AX pervanevi bıraktı. Kovanı söküp baktık ki pervane somunu yalama olmuş, tutmuyor. Yanımızda yedek olmadığı için:mad: benim motora odaklandım. Kompresyon iyi, üst- orta- rölanti, her devirde kararlı çalışıyor, pinçik testinde 4-5-6 saniyede stop ederek doğru cevap veriyor. Her şey normal.. Fakaaat? Rölantide bekleyip (30sn) tam gaza geçerken, stop ettiğini fark ediyorum. 4ncü stop etmeden sonra LSNyi biraz kısıyorum. Buradan sonra her şey saçmalamaya başlıyor ve bezginlikle karışık, diğer motora odaklanıyorum. Benim pervne somunu söküp diğerine takıyorum...
Burada içten içe amacım diğer motorda da benzer sorunları görüp: "aha da bu motor da ayar tutmuyor, motorun suçu!" diyebilmek tabi :lollol: Şakası bir yana; bana mısın demiyor, 10 kere hatta daha fazla denedim, direk kesintisiz tam gaza geçiyor. Usta bir modelciden alındı, faal bir şekilde kullanıldı, "onun farkı olsa gerek..." diyorum şimdilik. Yani muamma devam ediyor?
Arkadaşımın kumanda sisteminde ve mekanikte bazı sorunları nedeniyle diğer uçağı da uçuramadık.? Fakat motorun sağlıklı çalıştığı ortada... durum bu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan