Pervane İle Fırçasız Motor Kullanma Problemi

Doğukan BOZ

Yeni Uye
Katılım
16 Eyl 2022
Mesajlar
12
Tepkime puanı
3
Yaş
22
Konum
Samsun
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar fırçasız motoruma pervane takmayınca son hıza kadar çalıştırabiliyorum. Ancak pervane takıp son hıza kadar çıkmaya kalkınca motor birden duruyor ve bip bip diye ses yapmaya başlıyor ben bu problemi nasıl çözerim.
 
Pervane çok büyük olduğu için motoru çalıştırmaya yarayan sürücü (ESC) devreyi açıyor, yani elektriği kesiyor. Bunu yapmasını sebebi ESC'nin ve/veya motorun yanmasını engellemek.
Büyük ihtimalle ESC'nin başa çikabildiginden daha yüksek voltajı olan bir pil kullanıyorsun, ya da ESC yetersiz. Çok daha küçük bir ihtimal motorun da yetersiz. Ama problem sadece motor olsaydı ESC devreyi kesmeden once aşırı ısınıp yanardı.
Yani, önce voltajı daha düşük bir pil kullanacaksın.
Alternatif olarak da ya pervaneyi küçülteceksin, ya da ESC'yi büyüteceksin. Bunu yaparken de motor ve pervanenin uyumlu olmasına dikkat edeceksin.

Not: Motoru boşta çalıştırmak hiç bir şeyi göstermez!
 
Pervane çok büyük olduğu için motoru çalıştırmaya yarayan sürücü (ESC) devreyi açıyor, yani elektriği kesiyor. Bunu yapmasını sebebi ESC'nin ve/veya motorun yanmasını engellemek.
Büyük ihtimalle ESC'nin başa çikabildiginden daha yüksek voltajı olan bir pil kullanıyorsun, ya da ESC yetersiz. Çok daha küçük bir ihtimal motorun da yetersiz. Ama problem sadece motor olsaydı ESC devreyi kesmeden once aşırı ısınıp yanardı.
Yani, önce voltajı daha düşük bir pil kullanacaksın.
Alternatif olarak da ya pervaneyi küçülteceksin, ya da ESC'yi büyüteceksin. Bunu yaparken de motor ve pervanenin uyumlu olmasına dikkat edeceksin.

Not: Motoru boşta çalıştırmak hiç bir şeyi göstermez!
2200kv lik bir motorum var ve 2 tane 1s lik lipo pili seri bağlayıp ESC ye bağlıyorum. Esc de 30A lık bir ESC
30A yeterli olmaz mı böyle bir şey için
 
2200 kv motora 2S pil ile 7040 pervane uygun, 7040 demek 7 inç çap, hatvesi de 4 inç. Yani 7x4.
2200kv motorlarda 3S ile 5 - 6 inç, 2S ile en fazla 8 inç pervane takabilirsin. Üst sınır olarak düşün. Uzun süre tam gaz yapmazsan yeterli olur bunlar.
30 amp ESC de alt sınırda, yeterli. Ama pilin kapasitesi ne?
ESC nin bozuk olma ihtimali de var bu durumda. Ya da pilin sarj tutmuyor veya çok yetersiz.
Görüntü var mı?
 
2200kv lik bir motorum var ve 2 tane 1s lik lipo pili seri bağlayıp ESC ye bağlıyorum. Esc de 30A lık bir ESC
30A yeterli olmaz mı böyle bir şey için
Acaba kullandığınız liponun C değeri düşük olabilir mi siz gazı artırıp daha fazla akım çekmeye başladığınızda liponun verebileceği sınırı zorlayınca voltaj düşüyor olabilir. Bu sebeple esc lipoyu korumak için duruyordur kullandığınız pillerin özekllikleri nedir
 
2200 kv motora 2S pil ile 7040 pervane uygun, 7040 demek 7 inç çap, hatvesi de 4 inç. Yani 7x4.
2200kv motorlarda 3S ile 5 - 6 inç, 2S ile en fazla 8 inç pervane takabilirsin. Üst sınır olarak düşün. Uzun süre tam gaz yapmazsan yeterli olur bunlar.
30 amp ESC de alt sınırda, yeterli. Ama pilin kapasitesi ne?
ESC nin bozuk olma ihtimali de var bu durumda. Ya da pilin sarj tutmuyor veya çok yetersiz.
Görüntü var mı?
2 tane 1s 80C 800mah lık pili seri bağlayarak kullanıyorum. Aslında motorla birlikte gelen pervanede problem yaşamamıştım ancak bu pervanede yaşadım nedense
Aldığım setin linki: Elektrikli Hız Kontrol Cihazı,Irfora Fırçasız Motor 2200KV 30A ESC 6035 Pervane 9G Mikro Servo RC Uçak Helikopter XT60 Fiş için 2 adet
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
2 tane 1s 80C 800mah lık pili seri bağlayarak kullanıyorum. Aslında motorla birlikte gelen pervanede problem yaşamamıştım ancak bu pervanede yaşadım nedense
Aldığım setin linki: Elektrikli Hız Kontrol Cihazı,Irfora Fırçasız Motor 2200KV 30A ESC 6035 Pervane 9G Mikro Servo RC Uçak Helikopter XT60 Fiş için 2 adet
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pilin sayfasına baktığım üzerinde 80c yazmasına rağmen sürekli olarak verebileceği 20c olduğunu gördüm buda 16A yapar, anlık olarak 80c verebilecek yazsada bu tarz markasız pillerde genelde vaadettikleri değeri sağlamaz aklıma gelen ilk seçenek pilin yeterli gücü sağlayamaması ve voltajın düştüğü için esc bin pili korumaya alması. Ayrıca kullandığınız jumper kablolar pilin üzerindekiler ile benzer kalınlıkta olsada uzun bağlantılarda yüksek amperlere uygun değillerdir.
Escnizin datasheetini incelerseniz belki bip seslerinin ne anlama geldiği yazıyordur
 
Boşuna uğraşma, senin sorunun piller ve kablolar.
Kullanman gereken kabloların kalınlığının ESC'nin üzerindekiler kadar olmalı. O iki pil de 20-25 amper verebilecek kadar güçlü değiller.
 
Pilin sayfasına baktığım üzerinde 80c yazmasına rağmen sürekli olarak verebileceği 20c olduğunu gördüm buda 16A yapar, anlık olarak 80c verebilecek yazsada bu tarz markasız pillerde genelde vaadettikleri değeri sağlamaz aklıma gelen ilk seçenek pilin yeterli gücü sağlayamaması ve voltajın düştüğü için esc bin pili korumaya alması. Ayrıca kullandığınız jumper kablolar pilin üzerindekiler ile benzer kalınlıkta olsada uzun bağlantılarda yüksek amperlere uygun değillerdir.
Escnizin datasheetini incelerseniz belki bip seslerinin ne anlama geldiği yazıyordur
Peki nasıl bir çözüm yolu izleyebilirim. Uçağımın ağırlığı piller ve motor dahilken 500gr civarlarında.

Dün şu pervaneleri sipariş vermiştim işimi görürler mi


 
Boşuna uğraşma, senin sorunun piller ve kablolar.
Kullanman gereken kabloların kalınlığının ESC'nin üzerindekiler kadar olmalı. O iki pil de 20-25 amper verebilecek kadar güçlü değiller.
Peki bu pillerden bir tane daha elimde olsa ve o pili de bunlara paralel bağlasam amper değerini arttıramaz mıyım?
 
Gereken gücü vermez bu piller. Maalesef. İki set olsa ve seri bağlanmış iki seti paralel bağlarsan 2S 1600mah 20c pilin olur. Kisa süre için 32 amper güç alabilirsin teorik olarak. Ama tam "Türk işi" olur. Ve fakat pillerin kabloları da müsait değil.