PHOENIX ALPHA Trainer 1600mm 46-55 ARF uçak

Eğer küçük iğne fazlaca zengin ise, son yaklalmada uzun süre rölantide kalıp boğulmaya başlayan motor pas geçişte ani gaz açmayla stop eder.
Motora uygun olmayan bir buji de buna yol açabilir tabii.
Asla ani gaz hareketi yapmamak işin başında edinilecek iyi bir alışkanlıktır. Tabii motor ayarı da iyi yapılsa fena olmaz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Yakıtın köpürme yapması mümkün değil Levent abi.Merlin marka %5 nitro yakıt ve OS No:8 buji kullanıyorum.Merlin marka yakıtlarda köpürme olmuyor youtube da görmüştüm, farklı bir madde kullanıyor olmalılar.Yakıt deposu da süngerle destekli.Yakıt boruları ihtimalini gözden geçireceğim.Benzer sorun evde yerde çalıştırırken de olmuştu.Yeni aldığım yakıtla da(merlin %5) denemiştim bir değişiklik olmamıştı.
 
Eğer küçük iğne fazlaca zengin ise, son yaklalmada uzun süre rölantide kalıp boğulmaya başlayan motor pas geçişte ani gaz açmayla stop eder.
Motora uygun olmayan bir buji de buna yol açabilir tabii.
Asla ani gaz hareketi yapmamak işin başında edinilecek iyi bir alışkanlıktır. Tabii motor ayarı da iyi yapılsa fena olmaz. :)
Sümer abi yerde gaza tepkileri iyi gibiydi motorun bu nedenle küçük iğneye dokunmadık.Ani gaz vermiş olabilirim.2.sortide yine aynı durum oluştu.
 
Tam tersine küçük iğne fakir de olabilir. Depo tam doluyken belli etmez ama uçuşun sonunda böyle olabilir.
İmkanın varsa gaz tam açıkken karbüratörün içini görebileceğimiz bir fotoğraf paylaş.
 
İlk uçuşunuz hayırlı olsun:thumbup:Gerçekten çok sevindim... hasarı kafanıza takmayın, demiştim ya tamirat töleransı geniş bir trainer. Hatta tamirat konusunda da tam bir trainer o:lol: Sadece uçuşu değil atölyeyi de onla öğrenmeye başladım oradan biliyorum:) Siz de kısa zamanda halledersiniz eminim..
Neden böyle oldu anlamadım. :rolleyes:
benim neden böyle olduğuna dair naçizane birkaç fikrim var:
Motorun pas geçme anında stop etmesine diyecek bir şey yok. Sümer Bey gerekli açıklamayı yapmış, sorun ayar sorunu belli. Sümer Hoca dediğine göre zaten:saygilar:
Fakat bir kere uçuşa yanlış başladınız :rolleyes: Çok dik kalkış yaptınız... Mesela tam gaz ayarı yanlış olsa, burun dikildiğinde, kalkış halinde motorunuz stop edecekti ki: o zaman yaşanan kırım en kötü kırım oluyor malum.. .
Sonra dikkatimi çeken bir şey daha: hiç iniş denemesi görünmüyor. Zaten eğer kaydın tamamı bu ise: daha yakıtınız da olmalı.. İlk uçuşun bir kısmı uçağın karakterini anlamakla, bir kısmı da iniş karakterini test etmekle geçirilmeli bence, yarı-yarıya gibi..Pistin biraz yukarısında birkaç yaklaşma, rölanti vb. denemesi yapsaydınız, belki sorunu daha önce fark eder, daha sakin bir acil iniş yapabilirdiniz.
Bir de modele dair bir hatırlatma yapmak isterim: Bu uçağın süzülmesi oldukça uzun. Videoda süzülmeyi pek kullanmadığınız, daha doğrusu denemediğiniz görülüyor. Biraz daha güvenin süzülme payına. Zaten inişte pist süresince uçağın stoll dan uzak, sakince süzüldüğü görülüyor.
Aslında olay: Acil inişlerde kullanılan Rudder-aileron-elevatör konbinasyonları imiş... Planörcü arkadaşların uzmanlık alanı olan..:saygilar: Kesinlikle öğrenilmesi, geliştirilmesi gereken "hayati" manevralar..ki ben bunu kendi Alpha40'ımı kullandığım dönemlerde bilmiyordum. Hatta haberim bile yoktu:lol: Bu sebeple bunun gibi sayısız kırım yaşamıştım.
Neyse önemli olan Alpha'nınız uçabilitesinin ispatlı olması:halay: Tekrardan hayırlı olsun.. Darısı kırımsız inişlere! :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Tam tersine küçük iğne fakir de olabilir. Depo tam doluyken belli etmez ama uçuşun sonunda böyle olabilir.
İmkanın varsa gaz tam açıkken karbüratörün içini görebileceğimiz bir fotoğraf paylaş.
Olabilir abi fakat küçük iğnenin zengin olabilme ihtimali daha muhtemel geliyor bana.Modeli elden geçirmesi için bir ağabeyime verdim, muhtemelen çözecektir sorunu eğer çözülmezse yine fotoğraf paylaşabilirim isterseniz tabi.

Ozan abi öncelikle önerileriniz için teşekkür ediyorum.Gerçekten tatlı ve stabil uçan bir model.Bu arada modelcilikte yeni değilim ve alttan kanatlı modelim ile de uçuyorum.Kalkıştaki tırmanma açısının yüksek olduğunu belirtmişsiniz ama stall olacak kadar veya etkileyecek kadar fazla değil.Muhtemelen biraz ince ayar ile problem hallolacak fakat olayın özeti şu.Motorun rölantisi biraz yüksek kaldı yaklaşmada gazı önceden kapattığım halde motor devri biraz yüksek gibi görünüyordu.Hızlı yaklaşmıştım, pas geçmeye karar vermiştim tam gaz verdim motor videoda görüldüğü gibi öksürerek stop etti.Pistin uç kısmında toprak yığıntısı olduğundan dolayı çarparak ön iniş takımının çıkmasına sebep oldu.Modelin devrilmesinin sebebi tam olarak bu.Neyse ki ciddi bir problem söz konusu değil, halledilebilecek birşey.Yine de önerileriniz ve uyarılarınız için teşekkürler.
 
Olumlu veya olumsuz düşüncelerini sunan tüm ağabeylerime teşekkür ederim.Modeli incelemesi için bir ağabeyime vermiştim sorunun kaynağı depo içindeki hortumun bükülerek ters dönmesiymiş.Depo tekrar kurulup sorun giderildi.İnşallah tekrar uçacağız.Saygılar.