PHOENIX ALPHA Trainer 1600mm 46-55 ARF uçak

Ben de aynısını öneriyorum. Deponun gövdeye temas ettiği yerleri tercihen kauçuk sünger gibi, titreşimleri emen bir malzeme ile desteklemek doğru olur. Ayrıca servoları bağlarken de kauçuk takozlardan başka hiçbir yerlerinin temas etmemesi de çok büyük bir fayda sağlar. Aynı şey alıcı için de geçerli tabi. Bunun dışında oje vidaları titreşimden dolayı gevşemelerini önlemek açısından iyi bir fikir ancak yakıt veya yakıt artığı ojeyi kısa zamanda eritir. CA yapıştırıcısını az miktarda kullanabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erokan Günel
Tamer, depoyu yerleştirmeden etrafına yumuşak birşeyler koyarak gövdeye doğrudan temasını engellersen daha iyi olur. Motor yüksek devirlerde çalışırken yakıtın köpürerek fakirleşmesine ve düzensiz çalışmasına engel olmak bakımından.
Öneriniz için teşekkürler Ömer abi.Aslında aklımdaydı fakat elimde malzeme olmadığı için kullanma fırsatım olmadı.Tedarik edip ilk fırsatta halledeceğim.

Ben de aynısını öneriyorum. Deponun gövdeye temas ettiği yerleri tercihen kauçuk sünger gibi, titreşimleri emen bir malzeme ile desteklemek doğru olur. Ayrıca servoları bağlarken de kauçuk takozlardan başka hiçbir yerlerinin temas etmemesi de çok büyük bir fayda sağlar. Aynı şey alıcı için de geçerli tabi. Bunun dışında oje vidaları titreşimden dolayı gevşemelerini önlemek açısından iyi bir fikir ancak yakıt veya yakıt artığı ojeyi kısa zamanda eritir. CA yapıştırıcısını az miktarda kullanabilirsin.
Deniz abi tavsiyeniz için teşekkürler.Servo bağlantılarının hepsinde kauçuk malzeme var vidaların olduğu yerde.Önerilerizi dikkate alacağım.Ufak tefek işler dışında hemen hemen uçuşa hazır gibi.Elektroniklerin gelmesini bekliyorum, motoru da tedarik edince tamam gibi.

Bu arada motor mount montajını yaptıktan sonra resimdeki gibi oluyor pozisyonu.Sağa açılı gibi duruyor.Sizce de anormal bir durum değil mi? Bu arada resimler telefonda normal görünürken foruma yüklediğimde ters oluyor.:rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Tamer, depoyu yerleştirmeden etrafına yumuşak birşeyler koyarak gövdeye doğrudan temasını engellersen daha iyi olur. Motor yüksek devirlerde çalışırken yakıtın köpürerek fakirleşmesine ve düzensiz çalışmasına engel olmak bakımından.

Benzer şekilde, deponun ön yüzü ile firewall arasında da kalınca bir sünger ya da köpük tabaka olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Motorun sağa ve aşağıya bakması zaten olması gereken bir durum.
Cıvataların tespiti için CA ya da oje değil Loctite ya da muadili (orta kuvette olanı) kullanmalısın. Bu yoksa, cıvataların başlarına, baş ile pul arasına yaylı rondela koyabilirsin. Motorun açıkta olduğu için her durumda sık sık vida sıkılığını kontrol etmen uygun olur.
 
Motorun sağa ve aşağıya bakması zaten olması gereken bir durum.
Cıvataların tespiti için CA ya da oje değil Loctite ya da muadili (orta kuvette olanı) kullanmalısın. Bu yoksa, cıvataların başlarına, baş ile pul arasına yaylı rondela koyabilirsin. Motorun açıkta olduğu için her durumda sık sık vida sıkılığını kontrol etmen uygun olur.
Yaylı rondela zaten var abi vida ve pul arasında.Bu durumda loctite'a gerek yok sanırım.
 
Loctite en iyisi. Elinde olmadığını varsayarak CA önerim. Yaylı rondelaya da çok güvenme derim.
 
Yaylı rondela zaten var abi vida ve pul arasında.Bu durumda loctite'a gerek yok sanırım.
Metal metal gevşeye ihitmali olan her yerde Loctite en kesin çözümdür. Her ne kadar konu heli için hazırlanmış olsa da aynı şeyler tüm modeller için geçerli.


 
Bu uçakta Loctite çok şart değil. Özellikle ilk birkaç uçuşta motor cıvatalarını kontrol etmek sonra da en azından her uçuş gününün başında ve sonunda kontrol etmek kolay ve yeterli olacaktır. Ama Loctite varsa rahatlıkla kullanılır tabii ki. (NOT: Motor mount orta yerde ve cıvatalara ulaşmak kolay olduğu için bunu önerdim).
 
Merhaba. Yakıt deposunun montajinı da gövdeye yapmış bulunuyorum.Fakat deponun baş kısmı motor mount un olduğu yerdeki delikten fazla ilerlemiyor.Oldukça sıkı oldu süngerlerden dolayı ve titreşimi absorbe edecektir.Sizin düşüncenizi rica edebilir miyim? Hatalı bir durum varsa tecrübenizden yararlanarak düzeltmek isterim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ben o yakıt deposunun ağzını o delikten dışarıya hiç çıkarmam ve önüne küçük bir kontrplak kapak vidalayarak kapatırım. Yakıt borularını, bu kapağa açtığım boruların tatlı sıkı geçeği deliklerden çıkarırım. Tabii üreticinin yaptığı yalıtıma güvenmem ve motor bölmesini ve de o kapağı vernikle yeniden kaplarım. Böylece oldukça büyük olan o delikten içeri yakıt, dolayısıyla yağ pislik girmesini engellerim. Çünkü iç kısımlara giren yakıt ve yağı balsa emer. Bu da ilerde herhangi bir kırım olduğunda yapıştırıcı yağlı balsayı tutmayacağından modelin tamirini güçleştirir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Ömer bey, yakıta karşı koruma için poliüretan vernik mi kullanıyorsunuz?
 
Ömer bey, yakıta karşı koruma için poliüretan vernik mi kullanıyorsunuz?

Levent bey, yıllar önce Humbrol'un "Enamel Paint" diye bir verniği vardı. Küçük bir kutu ama beni uzun süre idare etti. En son Caparol'ün silikonlu yat verniğini küçük balsa parçaları üzerinde denedim ve kullandım. Etkilenmeyeceğini düşünüyorum ama, modeli hala bitiremediğim için yakıtla uzun süreli temas sonrası sonuç için henüz yüzde yüz bir şey diyemiyorum.
Sanayide, boyacılarda falan çok aradım ama, "Enamel" kelimesinin kimyasal olarak ne anlama geldiğini bilmediğim/bulamadığım için birebir Humbrol'un yerine koyabileceğim bir boya ya da vernik bulamadım. Hatta kaşık kadar motor kaputu boyamak için bir sürü boya denedim, lakin hiç biri işe yaramadı. Çift bileşenli oto boyası falan kullanılması gerekiyormuş. En son tamir ettiğim kaputu da hayrına sanayide bir boyacı boyayıverdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Humbrol denemedim. Herhalde yakıta karşı korumalı bir vernik. Silikonlu yat verniği sonucunu yazarsanız ben de bilgi sahibi olurum. Çift bileşenli oto boyası büyük boyda satılıyor. Kalanı arta kalıyor, bir işe yaramıyor. 24 saatte kuruyan epoksi yapıştırıcı biraz alkolle inceltilip sürünce işe yarıyor. Şu an epoksi kullanıyorum. Az sürede kuruyan epoksiler yakıtla çözünebiliyor. Zamanında Aerogloss butirat esaslı selulozik yapıştırıcı almıştım. Yakıt korumalı olduğu için onu da kullandım. Poliüretan vernik iyi bir çözüm, ancak selülozik yapıştırıcı ve vernik gibi zamanla sararıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Yazmayı unuttum, bir de Atalar Model'de satılan Eze Dope var. Yakıt korumalı, PVA yapıştırıcı benzeri bir ürün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Epoksi pahalı ama garantili bir koruyucu katman sağlar. Tavsiyem her hobi mağazasında bulabileceğiniz akrilik boya; çok güzel koruma sağlar. Aralarında 3-4 saat kuruma süresi bıraktığınız iki kat mükemmel bir koruma sağlar. Akrilik bir kez 'kemikleşince' solventlerden etkilenmez.