PHOENIX ALPHA Trainer 1600mm 46-55 ARF uçak

Akrilik bir kez 'kemikleşince' solventlerden etkilenmez.
Tabir çok güzel olmuş :) Aynen 3 ya da 4 kat atılmış akrilik sağlam bir katman olur. Akrilik üzerine spray vernik uygulaması denediniz mi? Ne tür bir vernik iyi gidebilir? Ömer Erkan Bey in bahsettiği yalıtım da çok güzel fikir..
böylece formül şöyle olabilir: yalıtım+akrilik+vernik= yağsız-kirsiz firewall :D Bence çok güzel ve kolay bir uygulama olurdu.
Alpha Trainer konusunda benden de Tamer Bey'e naçizane hatırlatma: Fotoğraflarda da görülen servo teli kılıfları uzun yol kat ediyor. Bu yol esnasında, gövdeye sabitlenmek için içinden geçtikleri delikler birbirlerini tutmayabiliyor.. Bağlantı yerleri güzel sabitlenmemiş olabiliyor.. veya bir şekilde pushroad telini kastırabiliyor..
Bunu hatırlatmak istedim çünkü uçuş karateri çok değişken bir uçak. Şöyle ki 46'lık GP motorla, sakin kullanımla ( yakıt tasarruflu :) ) tam bir süzülme uçağı. Sağa-sola yatışlarda elevatör beslemesi çok dengeli sakin bir model. Fakat aynı uçak, aynı motorla, agresif kullanımda roll, ters uçuş, -biraz geniş açılı da olsa- tono atabilen :) bir uçak! Elbette ki bir akrobasi uçağı değil yanlış anlamayın sakın:lollol: Ama kısa bir alışma süresinden sonra eminim bazı sert hareketler deneme ihtiyacı doğacaktır. Kendimden biliyorum:laugh: görülmesi muhtemel durumlar bunlar.. Bazı yerlerinde sağlamlaştırmalar ve iyileştirmeler faydalı olacaktır. Alpha nın ileride bunlara cevap verebilmesi açısından ;)
kolay gelsin, elinize sağlık..
 
Tabir çok güzel olmuş :) Aynen 3 ya da 4 kat atılmış akrilik sağlam bir katman olur. Akrilik üzerine spray vernik uygulaması denediniz mi? Ne tür bir vernik iyi gidebilir? Ömer Erkan Bey in bahsettiği yalıtım da çok güzel fikir..
böylece formül şöyle olabilir: yalıtım+akrilik+vernik= yağsız-kirsiz firewall :D Bence çok güzel ve kolay bir uygulama olurdu.
Alpha Trainer konusunda benden de Tamer Bey'e naçizane hatırlatma: Fotoğraflarda da görülen servo teli kılıfları uzun yol kat ediyor. Bu yol esnasında, gövdeye sabitlenmek için içinden geçtikleri delikler birbirlerini tutmayabiliyor.. Bağlantı yerleri güzel sabitlenmemiş olabiliyor.. veya bir şekilde pushroad telini kastırabiliyor..
Bunu hatırlatmak istedim çünkü uçuş karateri çok değişken bir uçak. Şöyle ki 46'lık GP motorla, sakin kullanımla ( yakıt tasarruflu :) ) tam bir süzülme uçağı. Sağa-sola yatışlarda elevatör beslemesi çok dengeli sakin bir model. Fakat aynı uçak, aynı motorla, agresif kullanımda roll, ters uçuş, -biraz geniş açılı da olsa- tono atabilen :) bir uçak! Elbette ki bir akrobasi uçağı değil yanlış anlamayın sakın:lollol: Ama kısa bir alışma süresinden sonra eminim bazı sert hareketler deneme ihtiyacı doğacaktır. Kendimden biliyorum:laugh: görülmesi muhtemel durumlar bunlar.. Bazı yerlerinde sağlamlaştırmalar ve iyileştirmeler faydalı olacaktır. Alpha nın ileride bunlara cevap verebilmesi açısından ;)
kolay gelsin, elinize sağlık..
Ozan bey ilginiz ve hatırlatma için teşekkür ederim.Dediğiniz durum için öneriniz nedir peki? Tanıdık bir ağabeyim sağolsun yardımcı oldu ve bu modele ASP 52 takmaya karar verdim ikinci el ama iş göreceğini söyledi.Bu modelde yatay stabilizatör 2 adet ahşap vidası ile gövdeye vidalanıyor.Ben de kullanma kılavuzuna uygun olarak montajı gerçekleştirdim sizce sorun olur mu bu şekliyle? Bir de depo montajım hakkında da yorum yapabilirseniz çok memnun olurum.Zira ilk defa kendim yakıtlı model kuruyorum, daha önce hep elektrikli modeller yapıp uçurmuştum.Halihazırda Phoenix Tiger 3 modelimle de uçuyorum fakat onun kurulumunu grubumuzdan bir başka ağabeyim yapmıştı.Çok teşekkür ederim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Ne demek ben teşekkür ederim:saygilar:
Dediğiniz durum için öneriniz nedir peki?

Servo koluna bağlamadan, teli elinizle hareket ettirip bir takılma olup olmadığını kontrol edin. Servosu tölere edecektir çalışmasında sorun olmaz ama ben kurulum yaparken elevatör hareketinin her iki yönde aynı rahatlıkta olmadığını fark etmiştim. Araştırınca kılıfın teli kastığını ve yerine de iyi sabitlenmediğini gördüm. Telin aşırı yük altında kaldığı bir pozisyonda büküleceği barizdi, bir kısmı boşta kalıyor ve esniyordu. "İmalat hatasıdır, olur" deyip çözdüm ama yıllar önce.. Konuyu anlamışsınızdır o zaman sizden de kaçmaz.. dermansız dert değil Allah beterinden saklasın:D:D:D
bu modele ASP 52 takmaya karar verdim
Harika olur! ASP hiç kullanmadım ama bildiğim güzel, verimli bir motor. Ayar töleransı iyi derler genelde. Fiyat açısından avantajlı olduğundan bol bol sattı bizim memlekette.. kullanıcısı çok yani, aramızda da vardır. Ayrıca şu açıdan harika olur: Çok kıvrak bir modele dönüşür. Ben 46'lık Tiger ile kullanmıştım, Hatta o da 2. eldi:) ve dediğim gibi model gayet hızlıydı. Bir Trainer Akrobasi modeli mi çıkıyor ortaya:thumbup: Ayrıca inişi rahat ama kalkışta biraz şaşkın bir model kendisi (kaçma yapabiliyor). Fazladan güç bu durumda çok iyi olacak..
Bu modelde yatay stabilizatör 2 adet ahşap vidası ile gövdeye vidalanıyor.
Bana hiç güven vermedi.. Bir arkadaşımın da tavsiyesiyle gövdeye temas ettiği yerden kaplamasını sıyırıp, epoksiledim, işkenceledim öyle vidaladım. Benim rahmetlinin enkazı halen elimde. Kanadın bitiminden itibaren komple kuyruk. Daha doğrusu kalan tek parçası da bu :) Burun üstü tam gaz yere çakılmıştı (kaderi benzemesin) Stabilizör ise halen yerli yerinde :) O darbeye -ve daha önceki bir çoğuna- rağmen milim oynamamış. Bence yapıştırın, en hayati yüzey malum..
 
İyi günler.Ozan ve Sümer hocamın da önerisiyle, normalde vidalı olan yatay stabilizatörü 5 dakikalık epoxy ile yapıştırdım.Yapıştırmadan önce ölçüm yaparak referans noktasına eşit mesafede olduğunu kontrol ettim.5 Dakikalık epoxy kullandım fakat yapıştırma esnasında yatay stabilizatörü, yatay pozisyonda bıraktığım için epoxy aktı ve ıslak mendille temizlemeye çalışmama rağmen biraz temizlense de tamamen çıkmadı sertleştiği için.Aslında 5 dakika'dan çok daha kısa bir sürede sertleştiği için böyle birşey oldu, epoxy'i uzun süre kullanmamıştım belki ondan olmuştur.Onun haricinde sağlamlık açısından sorun olacağını sanmıyorum çünkü gayet güzel yapıştı.Tek sorun kozmetik olarak epoxy var kaplama filmi üzerinde.Sizce temizlemenin başka yolu var mıdır? Benzin ile deneme yapayım diyorum yüzeye dokandığımda çıkar gibi izlenim veriyor.Önerilerinizi alabilir miyim rica etsem? Motor-alıcı-pil montajı,kablo yerleşimi,kontrol yüzeyleri ve ağırlık merkezi ayarı dışında birşey kalmadı.Uçuşa hazır sayılır.Saygılar. :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
:) Hoca kısaca fazla uğraşma demek istiyor sanırım. Doğru da diyor, görünmez ki! "Eskitme uyguladık" dersiniz :)
çok güzel olmuş bu arada elinize sağlık..
Ozan abi haklısınız aslında ama biraz da ben takıntı yapıyorum galiba.Sadece elle tuttuğumuzda yapışkan hissiyatı veriyor.Beğendiğinize sevindim.Ben teşekkür ederim sizlerin uyarısıyla daha sağlam oldu modelim.Sonuçta en önemli yerlerden birisi. :)
 
Sonuçta en önemli yerlerden birisi. :)
Ne taksi anında yerdeyken, ne de havada en görünmeyecek yer :) nazarlık olsun..Takmayın o kadar. Hem daha işiniz var.

normalde vidalı olan yatay stabilizatörü 5 dakikalık epoxy ile yapıştırdım.
Hani fikrim sorulsa, ustaların da izniyle :) Bence bu tür elemanlar (joiner, stab, rudder gibi) yapıştırılırken, 30 dakkalık epoxi kullanılmalı, mümkün olduğunca uzun, yeterli işkenceleme yapılmalı. Bence yani.. Belki alışkanlık :) Ama 5 dakikalık da zaten yeterince güçlü. Siz kuyruktaki orijinal civataları da sıktınız zaten... Yani sorun yok:thumbup:

Bir artısı da şu: Bu tür yapıştırıcı taşması vakalarında -ki ben de kendimden şikayetçiyim- temizlemek için daha çok zaman kalıyor. Ya da ufak tefek gözden kaçan bir hata varsa, sakin bir şekilde müdahale edebiliyorsun. ;)
Kolay gelsin.
 
Epoksi ahşabın içine nüfuz ederek yapıştırmayı sağladığı için güçlü yapışma gereken yerlerde uzun sürede kürlenen tipinin kullanılması önerilir. Bu şekilde epoksi ahşaba daha iyi girecek zaman bulur. Düzeltmeye zaman bırakması da ayrı bir artı tabii. Ancak bu yatay stab büyük yük taşımayacak. Ayrıca zaten vidalı. O nedenle 5 dakikalık epoksinin sakıncası yok. Epoksi ile yapıştırmalarda epoksi eğer aradan taşmıyorsa muhtemelen eksik epoksi kullanılmıştır. Taşma çok önemli bir güvenlik özelliğidir. Daha sertleşmeden izopropil alkol (o yoksa bildiğiniz kolonya da olur) ile hemen silinirse sıkıntı olmaz. Ama yatay stabın alt kenarındaki azıcık epoksiye kafayı takanı döverim, o ayrı konu!
 
Aslında haklısınız Ozan abi.Fakat 30 dakikalık epoxy bulamadım ne yazık ki.5 dakikalık epoxy kullandım hızlı olmama rağmen çabuk yapışma oldu.Şuan yatay stabilizatöre vida takılı değil fakat takmayı düşünüyorum. Gerçi bu haliyle takmasam bile sorun olacağını sanmam kaya gibi oldu çünkü. :) Epoxy damlayan yere dediğiniz gibi yapacak birsey yok oldu bir kere.Sümer abinin dediği gibi biraz pimpirikliyim galiba ufak tefek şeylere takılıyorum. Saygılar. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682