Phoenix Domino Trainer ARF: İlk RC deneyimim.

Servoları denedim ve çalıştı. İnsanlık için küçük, benim için baya büyük bir adım... Hiç ihtimal vermemiştim çalışacaklarına, çok şaşkınım ve de nasıl mutluyum anlatamam!
:halay:?:yuppi:?:hoppa:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İmkansız servoların çalışması, bir hata var bu işte! :lollol::lollol::lollol:
 
Servoları denedim ve çalıştı. İnsanlık için küçük, benim için baya büyük bir adım... Hiç ihtimal vermemiştim çalışacaklarına, çok şaşkınım ve de nasıl mutluyum anlatamam!
:halay:?:yuppi:?:hoppa:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hele bir de motorun ilk çalışmasını gör abi bu mutluluk onun yanına bile yaklaşmaz :):)
 
İmkansız servoların çalışması, bir hata var bu işte! :lollol::lollol::lollol:
Ben ilk başta çalışmaz diye düşünüyordum. Hatta çalışmayınca hemen buraya koşarım, şöyle yaptım, böyle yaptım bir türlü çalıştıramadım diye sızlanırım diyordum ama ne mutlu ki sıkıntı çıkmadı. Bu baya moral verdi bana, arada gidip çalıştırıyorum. :hoppa:
 
Aileron servosunu monte ettim fakat fotoğrafta göründüğü gibi servo kolu tam olarak yere paralel konumda durmuyor, çok az açılı duruyor, sağa bir diş ya da sola bir diş çevirsem de servoya tam dik konuma gelmiyor. Fakat stick tam ortadayken aileronların ikisi de dengede, kanat yüzeyiyle aynı hizada, yani olması gerektiği gibi. Bu hafif açılı servo kolu olmaması gereken bir durum mu?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pervaneyi sıkabildiğiniz kadar sıkmayın, yeterince sıkın. Gerekirse kontra bir somun da takıp daha da güvenli hale getirebilirsiniz. Kılavuzda da dikkat ederseniz "firmly tighten" demiş. Krank şaftı akma sınırına kadar hatta ötesine kadar sıktığınızda daha çok torklamış olmuyorsunuz.

Bir başka yöntem de 220-320 numara zımpara kağıdından ufak daireler kesin pervanenin ön ve arka yüzeyine birer disk takın, zımparalar çift yüzlü olsun, yani önce ince çift taraflı bantla zımparayı alın alına yapıştırıp ardından drive hub çapında diskler kesip, ortasını crankshaft çapında kesip, pervanenin önüne ve arkasına birer pul gibi bu zımpara disklerinden takın. Yüzey sürtünmesi artacağı için parçalar daha fazla tork alacaktır ve gevşeme ihtimali düşecektir.

Sevdiğim bir abim pervane somununu "sıkabildiği kadar sıkarken" şaftı koparmıştı, pek de zorlanmamıştı. Ben sıkabildiğim kadar sıksam da muhtemelen şaftı kopartamam da, sizi bilemem. O yüzden pek genel geçer bir ifade değil bence.

Yine de pervanem fırlar gider gibi bir endişe varsa spinner kullanımı fırlayıp gitme ihtimalini azaltan bir unsur.
Hem pervane hem de spinner balansı çok önemli. Titreşim ne kadar az ise birşeylerin gevşeme ihtimali bir o kadar düşüktür.
 
Aileron servosunu monte ettim fakat fotoğrafta göründüğü gibi servo kolu tam olarak yere paralel konumda durmuyor, çok az açılı duruyor, sağa bir diş ya da sola bir diş çevirsem de servoya tam dik konuma gelmiyor. Fakat stick tam ortadayken aileronların ikisi de dengede, kanat yüzeyiyle aynı hizada, yani olması gerektiği gibi. Bu hafif açılı servo kolu olmaması gereken bir durum mu?
Normalde trimler ortadayken ve subtrim 0 iken Servo Arm ın gövdeye dik bir şekilde konumlanmasını isteriz.İlk etapta mekanik olarak tam olmasa da bu konuma yaklaştırmaya çalışırız.Mekanik olarak genellikle tam dik olarak ayarlamak mümkün olmaz bu nedenle bir miktar subtrim vererek gövdeye dik olacak şekilde ayarlarız.Sonraki adımda ise aileronları simetrik olacak şekilde clevislerle ayarlarız.

Sizin aileronlar ve servo ayarlarınız da uygun görünüyor.Çok çok aileronların biri diğerine göre daha az hareket eder ama sorun oluşturacak boyutta olmaz.Ancak tarif ettiğim gibi ayarlarsanız daha sağlıklı olur.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ