Phoenix Domino Trainer ARF: İlk RC deneyimim.

Eee yani çelişmiyor bu durumda. :lol: O zaman iki bidon birden almıştım. Birini açtım ve kullandım. Beş kalkış beş stop olunca diğer bidonu iade etmiştim. Ancak aynı marka yakıtı keyifle kullanan birçok arkadaş olunca muhtemelen benimkinin saklama koşllarına bağlı olarak saçmaladığını düşündüm.


Ben profesyonel değilim. Halen kullandığım örneğin 55 cc, 61 cc benzinli motorlar da "dandik"! Öncelikle şurada anlaşalım. Birisi çıkıp motorunuza dandik derse size hakaret etmiş olmuyor. Bunu iyice anladıysak devam edebiliriz... :D
İki zamanlı bir glow motor gerçekten de dandik bir nesnedir. Ne ciddi bir ayarı vardır ne bir şeyi. Koyarsın yakıtı, vurursun starteri çalışır. "Dandik" sözcüğünden kasıt budur. Arkadaş, dost ortamında "basit" demek yerine daha vurgulayıcı olması bakımından "dandik" denilmiştir. Ama rahatsız edici bulduysanız benim "dandik" sözcüğümü "basit" olarak düşünüp okuyabilirsiniz. :D
Bu arada trainer için 46AX harika bir seçimdir. Sorunsuz bir motordur. Ama sonuçta iki zamanlı glow motordur yani. :lollol:
Gelelim rodaja...
Rodajı anlayabilmek için öncelikle "segmanlı" ve "segmansız" ayrımını anlamak gerekir. Çünkü iki tip motorun rodajı tamamen farklı yapılır.
Segmansız bir pistonun gerekli sıkıştırmayı sağlayabilmesi için, gömlek yani pistonun içinde hareket ettiği silindirik parça üst tarafına doğru daralacak şekilde tasarlanır. Bu tür motorları elle çevirdiğinizde üst ölü noktada sıkıştıklarını farkedersiniz ve aslında pek de elle çevirmemelisiniz. Özellikle kuruyken. Çünkü piston ve gömlek zarar görebilir.
Motor çalışmaya başlayıp ısınınca gömleği oluşturan iki metal katmanı farklı şekilde genleşerek gömleğin konik halden silindirik hale geçmesini sağlar. (Bimetalik sistemleri anlamak için örneğin şu link fayda sağlayacaktır: )
İşte tam da bu nedenle segmansız motorların en yoğun aşınmaları soğukken olur ve motoru çalıştırır çalıştırmaz tam gaza çıkıp ısıtmanız gerekir.
Segmansız motorlara rodaj yaparken de aynı ilke geçerlidir. Büyük iğne normalden zengine ayarlanır ve ilk depo rodajı gerekirse kızdırıcı ayrılmadan tamamlanır (zengin karışımda kızdırıcıyı ayırınca buji hızla soğuyup stopa yol açabilir).
İlk depo rodajı tam gazda yapılır. Motor çalışırken büyük iğne kısılıp iki zamanlı adı verilen tiz sesin oluştuğu çalışmaya kadar fakirleştirilir. Bu aşamada motor iyice ısınır. On saniye sonra yine çok zengin karışıma dönülüp 30 saniye kadar yağlı çalışması beklenir. Bir depo ya da yaklaşık 15 dakika boyunca bu tekrarlanır.
İlk depo rodajın hiçbir aşamasında tam gazın altına düşülmez.
Motorum şu an "kıymetlimissss" benim için ve ileride kullanılamaz duruma geldiğinde emin olun vitrinime koyacağım. İlk göz ağrım o benim ?
Bu son yazdıklarınızla bu konu da halloldu, çok teşekkür ederim :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ATICI
Motorum şu an "kıymetlimissss" benim için ve ileride kullanılamaz duruma geldiğinde emin olun vitrinime koyacağım. İlk göz ağrım o benim ?
Bu son yazdıklarınızla bu konu da halloldu, çok teşekkür ederim :saygilar:
Yahu buna bir itirazım yok zaten. 2008 yılında Futaba kumandam kargodan geldiğinde ona nasıl sarıldığımı ben bilirim. :lollol: Ayrıca ileride kullanılamaz duruma gelme ihtimali çok zayıf. O motor birkaç modelciye daha acemiliğini attırır...
 
Motora pervane montajını aşağıdaki sıraya göre mi yapacağım? ☺ Bunu sorup sormama konusunda çok kararsız kaldım ama sormam gerekiyor. Sonuçta önce güvenlik... Hiçbir yerde bulamadım pervane montajıyla ilgili bilgi. Yabancı bir video buldum onda da motor farklıydı, değişik parçalar vardı, tam olarak anlayamadım. Kendim bir şeyler denedim, sanki olmadı gibi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Alüminyum plate'den sonra spinner plate, pervane ,somun pulu,somun ve üzerine spinner şeklinde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ
Pervaneyi sıkarken gücünü esirgeme, sıkabildiğin kadar sık. Pervaneyi tuttuğun elini kesebilir ya da acıtabilir; bir bez ya da eldivenle tutabilirsin. Starterin var ise spinner kullanmak işini kolaylaştırır...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ
O derece sıkılacağını bilmiyordum. :saygilar:
Gevşek kalırsa, hele de kovan (spinner) yoksa, pervane direk ileri doğru fırlar! Şakası yoktur aman dikkat... Zaten herhangi bir çalıştırma denemesinde uçağın önünde ve pervanenin hizasında kimse olmamalı. Özellikle de çevrene toplanacak meraklı insanları uyarmalı, onları kontrol altına almalısın.
 
Gevşek kalırsa, hele de kovan (spinner) yoksa, pervane direk ileri doğru fırlar! Şakası yoktur aman dikkat... Zaten herhangi bir çalıştırma denemesinde uçağın önünde ve pervanenin hizasında kimse olmamalı. Özellikle de çevrene toplanacak meraklı insanları uyarmalı, onları kontrol altına almalısın.
Hocam zaten gerek rodaj, gerekse uçma için çok çok uzaklara gideceğim, yanımda da sadece bir kişi olacak. O da, kendim bir kazaya uğrarsam bana müdahale için uzaktan izleyecek. Öyle meraklı kalabalık falan mümkün değil çalıştırmam motoru, buji kızdırıcıyı bile takmam. Pervane hizası ya da önüne geçmek yok, sadece arkadan müdahale. ÖNCE GÜVENLİK!
 
Yalnız başına gideceksin, yanında da güvenlik amacıyla sadece bir arkadaşın olacak. Sen sor kardeşim, sor. Çekinmeden sor. Ben "ben oldum artık" demeye başladığım zamanlarda bile cesaret edemezdim tek başıma (danışacak kimse olmadan) model uçurmaya.

Bir tavsiye, yanında uçağı yere sağlam bir şekilde sabitlemek için gerekli şeyler al. Ben o zamanlar arabamda uzun bir kayış ve yere çakabilmek için bir kazık bulundururdum. Kazığı derin bir şekilde yere çakarsın, kayışla da uçağı kuyruğundan o kazığa bağlarsın. Motor çalıştırırken büyük kolaylık. Ayrıca CA yapıştırıcı bulundur. Pervane keserse en azından hastaneye gidene kadar japonla kanamayı bir süre durdurursun.
 
Yalnız başına gideceksin, yanında da güvenlik amacıyla sadece bir arkadaşın olacak. Sen sor kardeşim, sor. Çekinmeden sor. Ben "ben oldum artık" demeye başladığım zamanlarda bile cesaret edemezdim tek başıma (danışacak kimse olmadan) model uçurmaya.

Bir tavsiye, yanında uçağı yere sağlam bir şekilde sabitlemek için gerekli şeyler al. Ben o zamanlar arabamda uzun bir kayış ve yere çakabilmek için bir kazık bulundururdum. Kazığı derin bir şekilde yere çakarsın, kayışla da uçağı kuyruğundan o kazığa bağlarsın. Motor çalıştırırken büyük kolaylık. Ayrıca CA yapıştırıcı bulundur. Pervane keserse en azından hastaneye gidene kadar japonla kanamayı bir süre durdurursun.
Zaten motor çalıştırma konusunda fazlasıyla bilgi mevcut forumda. Hem de en ince detayına kadar. Okudukça hem daha çok öğreniyor, hem de daha çok cesaretleniyorum. Tabi araya videolar da serpiştirince iyice pekişti motor konusu. İlk başladığımda, komşu ile bile gitmeyi düşündüm ayar konusunda ama şu an kendimden eminim, sabırsızlanıyorum... Uçağı sabitleme konusunda hemen hemen aynı fikirdeyiz, bahsettiğinize çok yakın bir şekilde sabitleyeceğim. Artı olarak gövdeden de iki tarafa sabitleyeceğim, nolur nolmaz rüzgâr çıkar bir şey ters gider, uçağın burnu havalanır, sağa sola savrulur. Olmaz da beni bulur, bende olur. Gerçi kanatları çıkartacağım bu işlem esnasında, yine de sağlam kazığa bağlamak lazım.
Bu CA konusunda ciddi misiniz? Kesiğe de mi sürülüyor? ???
 
Pervane konusu gerçekten de korkulması gereken bir konu ama söylediğiniz kadar bilinçli hareket ederseniz bir sıkıntı yaşamazsınız. Ben de yeni bir uçak aldım ama sadece uzaktan bakıyorum inşallah haftaya buluşmada tecrübeli abilerim ile bir sıkıntı çıkmazsa uçuracağız. Her ihtimale karşı çaylak modelimi de hazırladım. Hatta onda da bir sıkıntı çıkarsa diye off road aracımı da götüreceğim.
 
Her ihtimale karşı çaylak modelimi de hazırladım. Hatta onda da bir sıkıntı çıkarsa diye off road aracımı da götüreceğim.
Suya kendim girmemde risk olan ortamlarda RC tekne yüzdürmeye giderken hiç olmazsa kurtarma amaçlı bir dandik tekne daha birlikte yanıma alıyorum. Muhittincim sen uçağı kurtamak için off road mı kullanıyorsun? ;D?