Phoenix Domino Trainer ARF: İlk RC deneyimim.

Klavuzuna baktığımda, rudder'ın bağlantısında tasarım hatası var. Rudderın yeke konumu ve bağlantısı klavuzda da yanlış. Ben bu modeli topluyor olsam, rudder telini gövdenin üst tarafından çıkarır, yekeyi kuyruk dikmesinin tam karşısına koyardım. Böylece hiç bir yere temas etmez, hareketi de kısıtlanmazdı.
Bana da bir hata varmış gibi geldi ama ona pek ihtimal vermedim, hata bendedir dedim. Ama benim hatam, yekeyi elevatörden kurtarmak için hem ters çevirmek, hem de menteşe ekseninden uzaklaştırmak oldu. Teli gövdenin üstünden çıkarmayı da düşündüm ama ona cesaret edemedim.
 
Bu bir seçenek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bulamadım hocam, sanırım yok. ?İnternetten gruplara baktım, aradım taradım ama bulunduğum şehirde bulamadım.
Katılmıyorum maalesef. Yeterince araştırmamışsınız bence...Mersin'de profesyonel düzeyde birçok modelci var. Ayrıca Adana da size uzak değil ve orada da aktif gruplar var. Mersin ile de doğal olarak bağlantıdalar. Ben sormadan sizi yönlendiremem; ayrıca sizin onlarla bizzat temas kurmanız daha kıymetli olacaktır. Bence yeniden, üniversite çevresinden başlayarak bir araştırma daha yapın. Çok zorda kalırsanız ben sizi birileri ile tanıştırmaya çalışırım; ama dediğim gibi Mersin modelcilik konusunda -nispeten- birçok yerden avantajlı bir yer. Bu avantajı kullanın...
Çok rica ederim ama ben Sivas şehrinde yıllardır tek başıma, tabiri caizse "debeleniyorum". Modelci çevresi, modelcilik gibi bir şey söz konusu bile değil... Mersin'in aynı seviyede olmadığını gözümle gördüm, oradan biliyorum.
 
Bu da başka bir seçenek.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tamer Bey'in aşağıdaki modeli gibi yapmaya karar verdim hocam. Çünkü mevcut durumda ne yaparsam yapayım, yekeyi kurtarsam bile, telin dışarıda kalan kısmı çok az olduğu için, rudderi sola döndürdüğümde tel yeterince esnemeyecek, servoyu çok zorlayacak ve de hareketi kısıtlayacak. Ama gövde üstünden bağlantı yaparsam hem yeke tam olması gereken hizada olacak, hem de tel çok rahat hareket edecek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılmıyorum maalesef. Yeterince araştırmamışsınız bence...Mersin'de profesyonel düzeyde birçok modelci var. Ayrıca Adana da size uzak değil ve orada da aktif gruplar var. Mersin ile de doğal olarak bağlantıdalar. Ben sormadan sizi yönlendiremem; ayrıca sizin onlarla bizzat temas kurmanız daha kıymetli olacaktır. Bence yeniden, üniversite çevresinden başlayarak bir araştırma daha yapın. Çok zorda kalırsanız ben sizi birileri ile tanıştırmaya çalışırım; ama dediğim gibi Mersin modelcilik konusunda -nispeten- birçok yerden avantajlı bir yer. Bu avantajı kullanın...
Çok rica ederim ama ben Sivas şehrinde yıllardır tek başıma, tabiri caizse "debeleniyorum". Modelci çevresi, modelcilik gibi bir şey söz konusu bile değil... Mersin'in aynı seviyede olmadığını gözümle gördüm, oradan biliyorum.
Evet hocam, hatta belediyenin yaptığı model uçak pistimiz bile var. Ben de ilk orada gördüm uçakları. Hatta her yıl model uçak festivali bile yapılıyordu, Adana'dan ve başka şehirlerden de gelenler oluyordu. Ben de bunlardan yola çıkarak modelci arayışına girdim fakat sadece Mersin Üniversitesi grubunu bulabildim, oysa daha çok kişi bulmayı beklemiştim. Baya da şaşırdım hatta bulamayınca. Son birkaç yıldır festival de yapılmaz oldu. Ama üstüne daha da düşerek tekrar araştıracağım.?
Hatta yeni aklıma geldi. Doğrudan THK Mersin Şubesi'ne gidip onlara sorayım, muhtemelen biliyorlardır.
 
Bahisler açıldı mı? Açıldıysa ben Sümer Hoca'nın 2. seçeneğine bire on diyorum;D
rudderi sola döndürdüğümde tel yeterince esnemeyecek, servoyu çok zorlayacak
Telin mümkün olduğunca esnememesi gerekli. Esneyen bir tel, yük altındayken rudder a yeterince yön veremez. Servonun da zorlanmaması gerek elbette; ama onu kumandadan endpoint ayarından halledeceksin zaten. Hepi topu her iki yöne 1'er cm. hareket edecek bu yüzey zaten.
Rudder yekesini yükseltip, gövdenin hizasına getirdiğinde bu sorunların hepsi ortadan kalkacak gibi görünüyor buradan. Hem -basit de olsa- bir inşaat tecrübesi yanında cabası...
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ
Bahisler açıldı mı? Açıldıysa ben Sümer Hoca'nın 2. seçeneğine bire on diyorum;D

Telin mümkün olduğunca esnememesi gerekli. Esneyen bir tel, yük altındayken rudder a yeterince yön veremez. Servonun da zorlanmaması gerek elbette; ama onu kumandadan endpoint ayarından halledeceksin zaten. Hepi topu her iki yöne 1'er cm. hareket edecek bu yüzey zaten.
Rudder yekesini yükseltip, gövdenin hizasına getirdiğinde bu sorunların hepsi ortadan kalkacak gibi görünüyor buradan. Hem -basit de olsa- bir inşaat tecrübesi yanında cabası...
Bu iki fikir de çok makûl ama bence bu uçakta olmaz. Eğer telin çıkış yeri A noktası değil de B veya C noktası olsaydı, iki seçenekten biri olabilirdi. Şu durumda herhangi bir seçenekte tel o kadar baskı uyguluyor ki, sanki gövdenin yan kısmını çıktığı delikten itibaren dışarıya doğru kırıp parçalayacakmış gibi kasılıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
O kılavuzu yazanı gerçekten de ıslak sopayla filan dövmek lazımmış.

Rudder hareket ettirildiğinde tel gövdedeki çıkış yuvasına sürtüyor, eğilmek bükülmek istiyorsa, slot boyu yetersiz olabilir. Çoğunlukla, slotu arkaya doğru pushrod hattı doğrultusunda uzatmak sorunu çözecektir. Dremel ya da kretuar ile dikkatlice yuvayı önce bir 10mm açıp kasıntı kontrolü yapıp azar azar slotu uzatarak devam edilebilir.
Eğer clevis yekeye takılıyken, pushrod üstten bakıldığında gövde dışına doğru bir yay çiziyorsa, bu durumda slotu öne doğru uzatmak gerekiyordur. Bu genişletme işlemini yaparken pushrod'un rudder yekesine takıldığındaki doğrultusu ne ise slotu da o doğrultuda açmak lazım.
Bazı durumlarda eğer slotu çok uzatmak gerektiği öngörülürse slotu uzatmak yerine dikkatli bir şekilde pushrodu bükerek bir basamak şekli yapmak da mümkün ama hataya pek açık değil ve geriye dönmek de mümkün olmayabilir. Elde yedek pushrod teli varsa tecrübe için denenebilir, başarılı iş çıkarsa ne güzel.
 
?
O kılavuzu yazanı gerçekten de ıslak sopayla filan dövmek lazımmış.

Rudder hareket ettirildiğinde tel gövdedeki çıkış yuvasına sürtüyor, eğilmek bükülmek istiyorsa, slot boyu yetersiz olabilir. Çoğunlukla, slotu arkaya doğru pushrod hattı doğrultusunda uzatmak sorunu çözecektir. Dremel ya da kretuar ile dikkatlice yuvayı önce bir 10mm açıp kasıntı kontrolü yapıp azar azar slotu uzatarak devam edilebilir.
Eğer clevis yekeye takılıyken, pushrod üstten bakıldığında gövde dışına doğru bir yay çiziyorsa, bu durumda slotu öne doğru uzatmak gerekiyordur. Bu genişletme işlemini yaparken pushrod'un rudder yekesine takıldığındaki doğrultusu ne ise slotu da o doğrultuda açmak lazım.
Bazı durumlarda eğer slotu çok uzatmak gerektiği öngörülürse slotu uzatmak yerine dikkatli bir şekilde pushrodu bükerek bir basamak şekli yapmak da mümkün ama hataya pek açık değil ve geriye dönmek de mümkün olmayabilir. Elde yedek pushrod teli varsa tecrübe için denenebilir, başarılı iş çıkarsa ne güzel.
Slotu uzatmayı da düşündüm ama sonradan ona cesaret edemeyip doğrudan üstten çıkardım. Sanırm pushrodu biraz basamak şekline getirmek daha iyi sonuç verecek ama dediğiniz gibi riskli. 10cm kadar fazladan tel vardı, onda biraz bükme denemeleri yaptım ne tepki veriyor diye, fazla uğraşınca kırıldı. Riskin büyüklüğünün farkındayım.?
 
Son düzenleme:
Son hali bu şekilde oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Rudder yekesi çok yukarda kalmış.Pushrod ve kontrol yüzeyleri kasılmadan rahat bir şekilde hareket etmeli.Dikey stabilizatörün yuvaya girdiği kısmın hizzasına yakın bir yere konumlandırırsanız iyi olur.
 
Son düzenleme:
Örnek olsun diye kendi modelimin resimlerini ekliyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ