Phoneix Trainer 60 Kit Kaplama Yenilemesi

Selçuk Erdoğmuş

Tecrübeli Uye
Katılım
1 Şub 2019
Mesajlar
863
Tepkime puanı
1,781
Yaş
37
Konum
Ankara
Web sitesi
www.lazersanatevi.com
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba :RCKolik: .

Uçağımın kaplamalarını yavaş yavaş soymaya başladım. Başlar da bu kadar uğraşacağımı düşünmemiştim ama soymaya başlayınca ne kadar çok zor olduğunu anladım. (En azından benim için.:lollol:) Kuyruk bağlantı yerlerinde ki epoksiye benzer yapıştırıcı kalıntıları çıkarmak için çok uğraştım. Bu işlem 4 saatten fazla vaktimi aldı. Kaplamayı söktükçe de uçakta ki çatlaklar birer birer ortaya çıktı. :( Modelci bir abimin tavsiyesi üzerine Ağaç tutkalı ve balsa tozunu karıştırıp çatlaklara uygulayıp, kuruyunca da zımpara ile yüzeyi düzleştirmeyi planlıyorum. Bu işlemi ezik ve pürüzlü olan yerlerde de yapacağım. Sonrasında çok ince bir zımpara ile tüm yüzeyi tekrar hafifçe zımparalayıp, zımpara tozlarından iyice arındırdıktan sonra kaplama işlemine geçeceğim. Tabi ki Bu işleme başlamadan önce sizlerin de tavsiyelerinizi almak istiyorum. Zira eksik yada yanlış yapıyor olma ihtimalim çok fazla. :)

Mümkün olduğunca soyma ve kaplama işlemini burada paylaşmaya çalışacağım. Şimdiden herkese çok teşekkür ederim.

Keyifli forumlar. :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Çatlaklar;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kullanacağım Tutkal;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Aferin Selçuk :bravo::thumbup:
Önce o dahtanın tozunu yutacaksın, modeli tamir etmeyi falan öğreneceksin , sonra bunlar uçarken uçuşuna da etki edecek.Emek vereceksin ki emeğinin önemini havadayken hissedeceksin.Böyle böyle modelci olmaya başlayacaksın , işte bas parayı, al modeli, uçup kırmakla da bu işlerin olmayacağı anlam kazanacak :RCKolik:
 
Kolay gelsin @Selçuk Erdoğmuş :) Balsa konusunda tecrübeli abilerimiz gerekli tavsiyelerde bulunacaktır :) @Özgür Evren Varol , @Sumer Yamaner , @Ömer Erkan

Teşekkür ediyorum. Ayrıca Abilerimin tavsiyelerini de sabırsızlıkla bekliyorum. ? :saygilar:

Aferin Selçuk :bravo::thumbup:
Önce o dahtanın tozunu yutacaksın, modeli tamir etmeyi falan öğreneceksin , sonra bunlar uçarken uçuşuna da etki edecek.Emek vereceksin ki emeğinin önemini havadayken hissedeceksin.Böyle böyle modelci olmaya başlayacaksın , işte bas parayı, al modeli, uçup kırmakla da bu işlerin olmayacağı anlam kazanacak :RCKolik:

Çok teşekkür ederim abi. Beni biraz zorlasa da itiraf etmeliyim ki bundan çok keyif alıyorum:). Sürekli yeni şeyler öğreniyor, el becerilerimi geliştiriyorum. Adım adım modelci olmak yolunda tecrübe kazanıyorum. Sanırım bu zamana kadar en büyük şansım sizlersiniz. :) Ne kadar parayı basarsak basalım bu forumda ki modelcilerin tecrübelerini hiçbir yerde bulamayız. :saygilar::)
 
Geçmiş olsun Selçuk. Uçağı taşırken, yerde dururken, yüklerken kırmak tahmin ediyorum her modelcinin başına küçük veya büyük gelmiştir. :(

Kaplamayı komple yenileme konusunda emin misin ? Eski kaplamayı uçaktan sökmek pek kolay bir iş olmayabilir. Ayrıca yüzeyler yapıştırılmış oldukları için işin birleşim yerlerinde hiç kolay olmayacaktır. Yapılamaz mı elbette yapılır ama training bir uçağı uçma odaklı düşünmek lazım bence daha ziyade.

Sonra kendin bir kit yapıp güzel güzel kaplarsın diye düşünüyorum. Benimki sadece bir fikir elbette. ;)
Seninki bir fikir ama tamamen DOĞRU bir fikir. :)
 
Seninki bir fikir ama tamamen DOĞRU bir fikir. :)

Çok haklısınız. Ama maalesef yama yapacak durumda bile değildi kaplamalar. O kadar çok yıpranmış ki en ufak bir şeyde yırtılıyordu. Mecburi oldu biraz.
Şimdi de daha zor bir projeye dönüştü. :)

Bu arada sıkı bir takipçinizim. :saygilar:
 
Son düzenleme:
Çok haklısınız. Ama maalesef yama yapacak durumda bile değildi kaplamalar. O kadar çok yıpranmış ki en ufak bir şeyde yırtılıyordu. Mecburi oldu biraz.
Şimdi de daha zor bir projeye dönüştü. :)

Bu arada sıkı bir takipçinizim. :saygilar:
Yanlış anlama olmasın. Neden böyle yaptın, öyle yapma böyle yap falan demek istemiyorum. :)
Modelcilik aslında o kaplamayı söküp yenilemektir. Bunu da biliyorum. Sadece hiç kaplanmamış bir uçağı sıfırdan kaplamak bile yeterince zorken bir de kaplama söküp yeniden kaplama yapmak gözümde öyle bir büyüyor ki, o nedenle yazdım bunu.
Ama görünen o ki sağlam bir irade var bu yönde ve bunun karşısında saygı ile eğilmek lazım. :D Helal olsun demek lazım!
 
Yanlış anlama olmasın. Neden böyle yaptın, öyle yapma böyle yap falan demek istemiyorum. :)
Modelcilik aslında o kaplamayı söküp yenilemektir. Bunu da biliyorum. Sadece hiç kaplanmamış bir uçağı sıfırdan kaplamak bile yeterince zorken bir de kaplama söküp yeniden kaplama yapmak gözümde öyle bir büyüyor ki, o nedenle yazdım bunu.
Ama görünen o ki sağlam bir irade var bu yönde ve bunun karşısında saygı ile eğilmek lazım. :D Helal olsun demek lazım!

Teşekkür ederim. :) Benim de kaplamayı söküp yeniden kaplamak gözümde çok büyüyor :lollol: Başladım bir kere ve bitirmek için sanırım çok uğraşacağım:):saygilar:
 
Kolay gelsin Selçuk kardeşim! Artık geri dönüş yok, o model kaplanacak! Senin yatay ve dikey dengeleyicide olduğu gibi iskelet yapıları ben önce kaplayıp, sonra yerine yapıştırırım. Yapıştırmadan önce de gerdirme işlemini, çarpılmaması için, düz bir zeminde dikkatle yaparım. Ancak böyle bir imkanın olmadığı için senin buna özellikle dikkat etmeni öneririm. Tabii kanadı gerdirirken de çarpılmaması gerekir.
Kapalı zeminlerde kaplama yaparken ise, yapıştırma sıcaklığında kaplama genleşir, gevşer. Bu da dikkat edilmezse kırışıklıklara neden olur. Ayrıca, gerdirme aşamasında kaplamanın altındaki havanın kaçacak yeri olmadığı için hava kabarcıkları oluşur. Bunları da ince uçlu bir dikiş iğnesi ile hafifçe delip, ütüyle üzerinden geçmek gerekir.

Öte yandan, balsanın üzerindeki hafif ezikleri önce nemlendirip, sonra üzerinden ütü ile geçersen kaybolur. Macuna falan gerek kalmaz. Tabii kırık, çökük değilse.
 
Öte yandan, balsanın üzerindeki hafif ezikleri önce nemlendirip, sonra üzerinden ütü ile geçersen kaybolur. Macuna falan gerek kalmaz. Tabii kırık, çökük değilse.

Çok teşekkür ederim. :)

Balsa üzerinde hafif ezikler çok fazla. Dediğiniz şekilde nemlendirip, ütü ile üzerinden geçmek benim işimi de oldukça kolaylaştıracak. Evde balkon da çalışmaya çalışıyorum. Biraz dar bir alan ama elimden geldiğince dikkatli bir şekilde kaplamaya çalışacağım. Sizden öğrendiğim bilgileri hayata geçirmeye az kaldı. :saygilar:

Aslında benim gözümü korkutan yerler Rudder, elevator ve aileron ları kaplamak olacak. Araları o kadar dar ki kaplama ütüsünün ucu zor giriyor. ? Bir şekilde kapladım diyelim bu sefer de menteşe bağlantıları üzerindeyken yapacağım kaplama, hareket açılarını da azaltacak diye düşünüyorum.

Kolay gelsin Selçuk kardeşim! Artık geri dönüş yok, o model kaplanacak!

Ama tüm zorluklara rağmen o model kaplanacak. :) :saygilar: