Pil hakkında soru ve öneri

Hocam yazınız için teşekkürler. Benim şu an bütçem kısıtlı olduğu için mümkün olduğunca uyguna halletmeye çalışıyorum aslında tek sebep bütçe de değil ilk defa uçurmaya çalışacağım için deneyim kazanıp sonra daha büyük para yatırmak gibi bir düşüncem var. Sormak istediğim bir şey var motor hakkında dediklerinize takıldım yani tatmin etmeyecek düzeyde derken ne kadar etkiler uçuşumu veya siz olsaydınız nasıl bir motor tercih ederdiniz?
@Yusuf Enes ilk defa uçuş yapacaksanız. Keşke hazır bir model değil de kendi yaptığınız basit strafordan yapılmış bir model ile başlasaydınız. Çünkü her aşaması kendi elinizden çıktığı için uçağın aerodinamiği ve yapısını daha iyi anlıyorsunuz dolayısıyla kırım vs. yaşandığında ki inş. olmaz tamir etmesi toparlaması daha kolay oluyor. Bu iş biraz sabır işi ilk uçuşlarda kırım ihtimali yüksek o nedenle kırım yaşandığında tamir edip devam etmek önemli. Yani benim tarafımda bu şekilde bir süreç yaşandı.

Bunu dışında ilk defa uçuş için simülasyonda yeterince alıştırma yapın. Özellikle uçağı kaldırma ve indirme durumlarına çalışın. Hatta kumandanın trim ayarları ile gereksiz oynayarak, hiç bir kontrol verilmediğinde uçağın havada düz uçmamasını sağlayın ki (muhtemelen gerçek uçuşta da bu durum olacaktır) eliniz kontrollere iyice alışsın.

En önemlilerinden birisi uçağın CG noktasını çok iyi ayarlayın. CG 'nin geride olmamasına çok dikkat edin geride olursa model ilk kalkışta stall olur ve kontrol etmesi çok güçleşir. Kanatlardaki CG noktasından tuttuğunuzda, uçak arkaya yatmasın veya düz olmasın, önü hafif ağır olacak şekilde (bu genellikle pil yeri değiştirilerek yapılır, mümkün olmadığı durumlarda öne ağırlık konulur) dengelerseniz başarılı bir uçuş yapabilirsiniz.

Ayrıca ilk uçuşu tamamen rüzgarsız bir hava ve geniş bir ortam seçin. Özellikle uçağı indireceğiniz yer geniş ve ağaç vs olmayan düz bir alan olsun. Bu durum uçağı indirirken oluşabilecek yanlış yere doğru sürüklenme ve indirme durumlarında kırım riskini azaltacaktır.
 
Son düzenleme:
@Yusuf Enes ilk defa uçuş yapacaksanız. Keşke hazır bir model değil de kendi yaptığınız basit strafordan yapılmış bir model ile başlasaydınız. Çünkü her aşaması kendi elinizden çıktığı için uçağın aerodinamiği ve yapısını daha iyi anlıyorsunuz dolayısıyla kırım vs. yaşandığında ki inş. olmaz tamir etmesi toparlaması daha kolay oluyor. Bu iş biraz sabır işi ilk uçuşlarda kırım ihtimali yüksek o nedenle kırım yaşandığında tamir edip devam etmek önemli. Yani benim tarafımda bu şekilde bir süreç yaşandı.

Bunu dışında ilk defa uçuş için simülasyonda yeterince alıştırma yapın. Özellikle uçağı kaldırma ve indirme durumlarına çalışın. Hatta kumandanın trim ayarları ile gereksiz oynayarak, hiç bir kontrol verilmediğinde uçağın havada düz uçmamasını sağlayın ki (muhtemelen gerçek uçuşta da bu durum olacaktır) eliniz kontrollere iyice alışsın.

En önemlilerinden birisi uçağın CG noktasını çok iyi ayarlayın. CG 'nin geride olmamasına çok dikkat edin geride olursa model ilk kalkışta stall olur ve kontrol etmesi çok güçleşir. Kanatlardaki CG noktasından tuttuğunuzda, uçak arkaya yatmasın veya düz olmasın, önü hafif ağır olacak şekilde (bu genellikle pil yeri değiştirilerek yapılır, mümkün olmadığı durumlarda öne ağırlık konulur) dengelerseniz başarılı bir uçuş yapabilirsiniz.

Ayrıca ilk uçuşu tamamen rüzgarsız bir hava ve geniş bir ortam seçin. Özellikle uçağı indireceğiniz yer geniş ve ağaç vs olmayan düz bir alan olsun. Bu durum uçağı indirirken oluşabilecek yanlış yere doğru sürüklenme ve indirme durumlarında kırım riskini azaltacaktır.
Aksine hazır bir modelle başlamak yeni başlayan biri için daha sağlıklı olacaktır.Sebebi ise bir model inşa ederken kanatların,yatay&dikey stabilizerlerin,gövdenin,...vs doğru bir şekilde inşa edilip,doğru şekilde montajının yapılması ve doğru bir şekilde ayarlarının yapılması önem taşıyor.Çünkü bir modelin ayarları ve aerodinamiği ne kadar iyi olursa o kadar güzel uçacaktır.Bu sebeple kendini kanıtlamış modeller yeni başlayan biri için daha iyi olacaktır.Hazır model derken neyi kastettiğinizi tam anlayamadım(lazer kesim kit mi yoksa RTF,ARF veya PNF mi) ancak lazer kesim kiti daha önce deneyimi olmayan biri zorlanabilir.Ancak iyi bir kullanım kılavuzu varsa kitin,hangi parçanın hangi şekilde hangi yapıştırıcıyla yapıştırılacağı yazıyorsa,inşa eden kişi de iyice araştırma yapıp bilgilendiyse inşa edebilir.Sadece işin püf noktalarına hakim olmak gerekiyor.

Modelcilikte yeni başlayan birinin köpük Uçakla başlamasının gerekliliğini düşünen bir grup var.Köpük Uçağı tamir etmek nispeten daha kolay olabilir ancak Balsa Uçağı tamir etmek tarif edildiği kadar zor olduğunu düşünmüyorum.Hepimizin modelleri taşıma sırasında çarpmadan dolayı zarar görüyor.Bu anlamda Balsanın mukavemeti daha avantajlı oluyor.Eninde sonunda bu işe gönül veren kişi zaten Balsa modele sahip olacak.Bu arada benim ilk uçağım Arttech Coota Amphibian idi o da köpük bir modeldi.Balsayla tanıştıktan sonra köpük uçakları hiç aramıyorum.Köpük uçakların ömürleri genelde daha kısa oluyor(çok büyük kaza kırım yaşanmadığı sürece).Bence kişinin tercihine göre köpük veya balsa ile başlanabilir.Sizin söylediğiniz yanlış, benim söylediklerim doğru demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın.Ancak nacizane kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim.CG konusuna değinerek çok iyi yapmışsınız.Kullanım kılavuzunda belirtilen yere göre ayarlamak iyi olacaktır, eğer CG'nin yeri belirtilmemişse Trainer uçaklarda hücum kenarından firar kenarına olan uzunluğun 1/3'ü kadar geride ayarlayıp, gerekiyorsa ufak ufak ayarlamalar yapıp optimum nokta bulunabilir.Tabi bunun yanında yatay ağırlık merkezi dediğimiz denge ayarı da yapılmalıdır.Aksi halde modelin bir tarafı diğer tarafa göre ağır olursa uçuşta ağır olan tarafa doğru dönecektir."Lateral CG Balancing" diye araştırılabilir.

Yeni başlayan birisi bilerek Trim'i yanlış ayarlarsa kontrollere hakim olmadığından başa çıkması mümkün olmayabilir.Bu nedenle ben buna gerek duymuyorum zaten uçuşu öğrendikçe kontrollere hakimiyet artacak hatta Tono ve loop gibi akrobasi hareketleri denenecek zamanla.:lol: Bence bu işi öğrenmede en akılcı hareket modelci topluluklarının arasına karışmak zaten gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.Bulunulan yerde hiç modelci topluluğu yoksa iyi bir Simülatör çalışması yapılarak uçuş için emniyetli bir yerde uçulabilir.Bu durumda olsam açık bir alanda uzun otların olduğu yer varsa uçuş için de emniyetli bir yer ise orada uçmayı tercih ederdim.Model düşse bile ya hiç zarar görmeyecek veya görse bile daha az hasar alacaktır.Uçak köpük de olsa,Balsa da olsa önemli olan hobiden keyif almaktır.Herkese kırımsız ve keyifli uçuşlar diliyorum.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
Aksine hazır bir modelle başlamak yeni başlayan biri için daha sağlıklı olacaktır.Sebebi ise bir model inşa ederken kanatların,yatay&dikey stabilizerlerin,gövdenin,...vs doğru bir şekilde inşa edilip,doğru şekilde montajının yapılması ve doğru bir şekilde ayarlarının yapılması önem taşıyor.Çünkü bir modelin ayarları ve aerodinamiği ne kadar iyi olursa o kadar güzel uçacaktır.Bu sebeple kendini kanıtlamış modeller yeni başlayan biri için daha iyi olacaktır.Hazır model derken neyi kastettiğinizi tam anlayamadım(lazer kesim kit mi yoksa RTF,ARF veya PNF mi) ancak lazer kesim kiti daha önce deneyimi olmayan biri zorlanabilir.Ancak iyi bir kullanım kılavuzu varsa kitin,hangi parçanın hangi şekilde hangi yapıştırıcıyla yapıştırılacağı yazıyorsa,inşa eden kişi de iyice araştırma yapıp bilgilendiyse inşa edebilir.Sadece işin püf noktalarına hakim olmak gerekiyor.

Modelcilikte yeni başlayan birinin köpük Uçakla başlamasının gerekliliğini düşünen bir grup var.Köpük Uçağı tamir etmek nispeten daha kolay olabilir ancak Balsa Uçağı tamir etmek tarif edildiği kadar zor olduğunu düşünmüyorum.Hepimizin modelleri taşıma sırasında çarpmadan dolayı zarar görüyor.Bu anlamda Balsanın mukavemeti daha avantajlı oluyor.Eninde sonunda bu işe gönül veren kişi zaten Balsa modele sahip olacak.Bu arada benim ilk uçağım Arttech Coota Amphibian idi o da köpük bir modeldi.Balsayla tanıştıktan sonra köpük uçakları hiç aramıyorum.Köpük uçakların ömürleri genelde daha kısa oluyor(çok büyük kaza kırım yaşanmadığı sürece).Bence kişinin tercihine göre köpük veya balsa ile başlanabilir.Sizin söylediğiniz yanlış, benim söylediklerim doğru demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın.Ancak nacizane kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim.CG konusuna değinerek çok iyi yapmışsınız.Kullanım kılavuzunda belirtilen yere göre ayarlamak iyi olacaktır, eğer CG'nin yeri belirtilmemişse Trainer uçaklarda hücum kenarından firar kenarına olan uzunluğun 1/3'ü kadar geride ayarlayıp, gerekiyorsa ufak ufak ayarlamalar yapıp optimum nokta bulunabilir.Tabi bunun yanında yatay ağırlık merkezi dediğimiz denge ayarı da yapılmalıdır.Aksi halde modelin bir tarafı diğer tarafa göre ağır olursa uçuşta ağır olan tarafa doğru dönecektir."Lateral CG Balancing" diye araştırılabilir.

Yeni başlayan birisi bilerek Trim'i yanlış ayarlarsa kontrollere hakim olmadığından başa çıkması mümkün olmayabilir.Bu nedenle ben buna gerek duymuyorum zaten uçuşu öğrendikçe kontrollere hakimiyet artacak hatta Tono ve loop gibi akrobasi hareketleri denenecek zamanla.:lol: Bence bu işi öğrenmede en akılcı hareket modelci topluluklarının arasına karışmak zaten gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.Bulunulan yerde hiç modelci topluluğu yoksa iyi bir Simülatör çalışması yapılarak uçuş için emniyetli bir yerde uçulabilir.Bu durumda olsam açık bir alanda uzun otların olduğu yer varsa uçuş için de emniyetli bir yer ise orada uçmayı tercih ederdim.Model düşse bile ya hiç zarar görmeyecek veya görse bile daha az hasar alacaktır.Uçak köpük de olsa,Balsa da olsa önemli olan hobiden keyif almaktır.Herkese kırımsız ve keyifli uçuşlar diliyorum.:)
Aldığım model lazer kesim ve yapım klavuzunu anlamak biraz güç ama yine de yavaş yavaş yapmaya başladım.
 
Aldığım model lazer kesim ve yapım klavuzunu anlamak biraz güç ama yine de yavaş yavaş yapmaya başladım.
O halde deneyimli bir modelciden yardım almanı, yardım alamıyorsan bol bol araştırıp acele etmeden neyin ne olduğunu anladıktan sonra sabırla inşa etmeni tavsiye ederim.İnternette bolca kaynak var.Youtube'dan da bakabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
O halde deneyimli bir modelciden yardım almanı, yardım alamıyorsan bol bol araştırıp acele etmeden neyin ne olduğunu anladıktan sonra sabırla inşa etmeni tavsiye ederim.İnternette bolca kaynak var.Youtube'dan da bakabilirsin.
Teşekkürler hocam birkaç tane kaynak buldum bakıyorum
 
Aksine hazır bir modelle başlamak yeni başlayan biri için daha sağlıklı olacaktır.Sebebi ise bir model inşa ederken kanatların,yatay&dikey stabilizerlerin,gövdenin,...vs doğru bir şekilde inşa edilip,doğru şekilde montajının yapılması ve doğru bir şekilde ayarlarının yapılması önem taşıyor.Çünkü bir modelin ayarları ve aerodinamiği ne kadar iyi olursa o kadar güzel uçacaktır.Bu sebeple kendini kanıtlamış modeller yeni başlayan biri için daha iyi olacaktır.Hazır model derken neyi kastettiğinizi tam anlayamadım(lazer kesim kit mi yoksa RTF,ARF veya PNF mi) ancak lazer kesim kiti daha önce deneyimi olmayan biri zorlanabilir.Ancak iyi bir kullanım kılavuzu varsa kitin,hangi parçanın hangi şekilde hangi yapıştırıcıyla yapıştırılacağı yazıyorsa,inşa eden kişi de iyice araştırma yapıp bilgilendiyse inşa edebilir.Sadece işin püf noktalarına hakim olmak gerekiyor.

Modelcilikte yeni başlayan birinin köpük Uçakla başlamasının gerekliliğini düşünen bir grup var.Köpük Uçağı tamir etmek nispeten daha kolay olabilir ancak Balsa Uçağı tamir etmek tarif edildiği kadar zor olduğunu düşünmüyorum.Hepimizin modelleri taşıma sırasında çarpmadan dolayı zarar görüyor.Bu anlamda Balsanın mukavemeti daha avantajlı oluyor.Eninde sonunda bu işe gönül veren kişi zaten Balsa modele sahip olacak.Bu arada benim ilk uçağım Arttech Coota Amphibian idi o da köpük bir modeldi.Balsayla tanıştıktan sonra köpük uçakları hiç aramıyorum.Köpük uçakların ömürleri genelde daha kısa oluyor(çok büyük kaza kırım yaşanmadığı sürece).Bence kişinin tercihine göre köpük veya balsa ile başlanabilir.Sizin söylediğiniz yanlış, benim söylediklerim doğru demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın.Ancak nacizane kendi düşüncelerimi paylaşmak istedim.CG konusuna değinerek çok iyi yapmışsınız.Kullanım kılavuzunda belirtilen yere göre ayarlamak iyi olacaktır, eğer CG'nin yeri belirtilmemişse Trainer uçaklarda hücum kenarından firar kenarına olan uzunluğun 1/3'ü kadar geride ayarlayıp, gerekiyorsa ufak ufak ayarlamalar yapıp optimum nokta bulunabilir.Tabi bunun yanında yatay ağırlık merkezi dediğimiz denge ayarı da yapılmalıdır.Aksi halde modelin bir tarafı diğer tarafa göre ağır olursa uçuşta ağır olan tarafa doğru dönecektir."Lateral CG Balancing" diye araştırılabilir.

Yeni başlayan birisi bilerek Trim'i yanlış ayarlarsa kontrollere hakim olmadığından başa çıkması mümkün olmayabilir.Bu nedenle ben buna gerek duymuyorum zaten uçuşu öğrendikçe kontrollere hakimiyet artacak hatta Tono ve loop gibi akrobasi hareketleri denenecek zamanla.:lol: Bence bu işi öğrenmede en akılcı hareket modelci topluluklarının arasına karışmak zaten gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.Bulunulan yerde hiç modelci topluluğu yoksa iyi bir Simülatör çalışması yapılarak uçuş için emniyetli bir yerde uçulabilir.Bu durumda olsam açık bir alanda uzun otların olduğu yer varsa uçuş için de emniyetli bir yer ise orada uçmayı tercih ederdim.Model düşse bile ya hiç zarar görmeyecek veya görse bile daha az hasar alacaktır.Uçak köpük de olsa,Balsa da olsa önemli olan hobiden keyif almaktır.Herkese kırımsız ve keyifli uçuşlar diliyorum.:)
Hazır model ifadesini , uçak lazer kesim olduğu için kırım yaşanması durumunda parça tedarik edilmesi gerektiğinden tamiri güç olabilir anlamında yazmıştım. Köpük uçaklarda kırılan bölümü kendimiz çizip kesip tamir edebiliyoruz. Köpük uçak ile başlanılsa daha iyi olabilir düşüncem buradan kaynaklanıyor. Dediğinizde haklı olabilirsiniz modelcilik konusunda benden daha deneyimli olduğunuz aşikar.

Tabi simülasyon için kumandanın trim ayarları değiştirilirse kumanda gerçek uçağa bağlandığında trim ayarlarının sıfırlanması gerekir burası eksik olmuş.

Tecrübeleriniz paylaştığınız için teşekkür ederim. Ben de yeni başlayanlardanım daha önce balsa model kullanmadım. Köpük uçakla yaşadığım deneyimleri faydalı olabilme açısından paylaşmak istedim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
Hahahahaha.:lol: Abi Coota, Tuğla gibi ilginç bir Uçaktı.Bir Pilot Coota'yı uçurabiliyorsa bütün Uçakları uçurabilir.:lol:
Ben de geriye dönüp baktığımda aynısını düşünüyorum. O tuğla, direğe çarpıp ikiye bölündüğünde öyle bir onarmıştım ki, briket olmuştu ve yine uçuyordu.
 
Ben de geriye dönüp baktığımda aynısını düşünüyorum. O tuğla, direğe çarpıp ikiye bölündüğünde öyle bir onarmıştım ki, briket olmuştu ve yine uçuyordu.
Abi yazışmalarımızı okudukça aynı şeyleri deneyimlediğimizi fark ettim.:lol: Ben hobiye başladığımda modelcilik topluluklarından haberim yoktu internet sayesinde bir şeyler öğrenip yapmaya çalışıyordum.Kimseden yardım almadan uçuşu öğrendim.İlk uçuşumu kırımsız bir şekilde gerçekleştirdim.Daha sonra pili aşırı ileri kaydırmam nedeniyle uçak burun aşağı vererek uçuyordu, trim mrim hak getire! ilk kırımı bundan dolayı yaşamıştım.Daha sonra şiddetli rüzgara dayanamadı garibim Coota öyle kırdım.Benim Tuğla parçası da delikli brikete dönmüştü her tarafı yamalı Epoxy'liydi.Modelciliği Tuğla ile öğrendim.Garibim Tuğla ne badireler atlattı.Ah bu Tuğla'nın bir dili olsa da konuşsa...:lollol::lol: Ne güzel günlerdi... :)
 
Hahahahaha.:lol: Abi Coota, Tuğla gibi ilginç bir Uçaktı.Bir Pilot Coota'yı uçurabiliyorsa bütün Uçakları uçurabilir.:lol:
Şu Coota modeli neymiş diye benim gibi düşünenler için 1 resim ilave edelim. :) O kadar da Tuğla gibi durmuyor ama arkadaşlar. :evil:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Şu Coota modeli neymiş diye benim gibi düşünenler için 1 resim ilave edelim. :) O kadar da Tuğla gibi durmuyor ama arkadaşlar. :evil:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bir eline al da sonra konuşalım :lollol: