Pilot RC Extra NG 115" IMAC Edition

Hocam yaşıyormusun, arada ateş alıp gidiyorsun gibi geliyor :)
Yok be Rıfat ateş alma deği;l, gazlanıp modele geri dönmüştüm, pandemide teyyareyi yaptım, sonra tekrar çalışmaya başlayınca tekrar paus etmek zorunda kalmıştım.
Lakin geçen hafta itibariyle yine başladık uçuşlara. bundan sonra devammmmm.
Bir de İzmir'de uçuş alanı sorunu büyük, ama olumlu gelişmeler var gibi, bakıcez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Yok be Rıfat ateş alma deği;l, gazlanıp modele geri dönmüştüm, pandemide teyyareyi yaptım, sonra tekrar çalışmaya başlayınca tekrar paus etmek zorunda kalmıştım.
Lakin geçen hafta itibariyle yine başladık uçuşlara. bundan sonra devammmmm.
Bir de İzmir'de uçuş alanı sorunu büyük, ama olumlu gelişmeler var gibi, bakıcez.

Devam etmen guzel haber.... Videolar goruyorum zaman zaman izmirden, sanki bir pist var sahsi kullanima ait gibi anliyorum bakinca... Nasil gelismeler var ?
 
Vay be. Bu konuyu bu kadar geç okuduğuma üzülmekle beraber bir solukta da bitirdim. Müthiş keyif aldığım bir konu oldu. İmac sevdasında yolun sonunu görür gibi oldum. Ama buradan bakınca baya teleskop lazım bana :p

O kadar yazıyı okuduktan sonra böyle bir tespit yapılır mı bilmem ama cahilliğime ver abi ;D Hani dedin ya motor karbüratör ayarlarında dle 1.5 tur dediği halde ben doğru noktayı 0.7 turda buldum diye. Acaba tek karbüratör olarak kullanılıyor mu bu motor? Yada hesaplamayı yaparken çift karbüratör olduğunu unutup teorik olarak tek karbüratör için mi hesap yaptılar diye düşündüm. Her halükarda ortada ciddi bir problem var tabi.

Diğer taraftan yarışma hakkındaki yorumlarını çok merak ediyorum. Onlara geç kalmamaya dikkat edecem :thumbup:
 
Devam etmen guzel haber.... Videolar goruyorum zaman zaman izmirden, sanki bir pist var sahsi kullanima ait gibi anliyorum bakinca... Nasil gelismeler var ?
Selam;
İzmir içinde model uçuracak alan bulmak bir sürü sebepten, ama özellikle de sivil havacılıkla ilgili düzenlemelerden dolayı neredeyse ikansızdı. Gerçi sadece İzmir'e has bir problem değil tabii.
İZMUK üyeleri Seyrek köyü yakınında (Foça yolu üzeri) bir alanda Çiğli (veya Menemen) THK/Belediye vasıtasıyla model uçuşu yapmak için (tabi hava üssünün faaliyetlerini aksatmayacak şekilde) müsaade almışlar, uçuş yapmaya başlamışlar, ama izlenmesi gereken prosedürü henüz tam öğrenemedim.
Aslında forumda İZMUK üyesi arkadaşlar varsa detaylı bir yol gösterseler ne kadar hoş olur.
Manısa bu konuda iyi, asfalt apron ve pist (neredeyse yıllar öncesinin Şakirpaşa havaalanı itfaiye yanı/Tarkim pisti kadar temiz:lol::lollol:), kısıtlı da olsa kullanıma sunulmuş bina, görevli güvenlik personeli ve kullanım yöntemi tanımlanmış Uçuş yapacaksan güvenlik personeli sana bir form doldurtuyor, kolluk kuvvetlerini arayıp bilgi veriyorsun ve (varsa) talimatlarını alıyorsun ve uçuyorsun felan. Sistem işliyor yani :halay:
 
Selam;
İzmir içinde model uçuracak alan bulmak bir sürü sebepten, ama özellikle de sivil havacılıkla ilgili düzenlemelerden dolayı neredeyse ikansızdı. Gerçi sadece İzmir'e has bir problem değil tabii.
İZMUK üyeleri Seyrek köyü yakınında (Foça yolu üzeri) bir alanda Çiğli (veya Menemen) THK/Belediye vasıtasıyla model uçuşu yapmak için (tabi hava üssünün faaliyetlerini aksatmayacak şekilde) müsaade almışlar, uçuş yapmaya başlamışlar, ama izlenmesi gereken prosedürü henüz tam öğrenemedim.
Aslında forumda İZMUK üyesi arkadaşlar varsa detaylı bir yol gösterseler ne kadar hoş olur.
Manısa bu konuda iyi, asfalt apron ve pist (neredeyse yıllar öncesinin Şakirpaşa havaalanı itfaiye yanı/Tarkim pisti kadar temiz:lol::lollol:), kısıtlı da olsa kullanıma sunulmuş bina, görevli güvenlik personeli ve kullanım yöntemi tanımlanmış Uçuş yapacaksan güvenlik personeli sana bir form doldurtuyor, kolluk kuvvetlerini arayıp bilgi veriyorsun ve (varsa) talimatlarını alıyorsun ve uçuyorsun felan. Sistem işliyor yani :halay:

Bu mesaji atlamisim ben... Ozur...

Dedigin gibi, sivil havacilik apronu ne guzeldi Sakirpasa'da di mi... Guzel anilarimiz var...


Simdi, Izmir'in durumunu okurken bile icime sikinti oldu... Diger sehirlerde de durum cok farkli degil gerci...

Soyle birsey buldum haritadan, sanirim ayni yerden bahsediyoruz... Bir hareketlilik var gibi, zira fotograflar guncel, mart ayindan...



Yine de mucadeleye devam...
 
Son düzenleme:
Bu mesaji atlamisim ben... Ozur...

Dedigin gibi, sivil havacilik apronu ne guzeldi Sakirpasa'da di mi... Guzel anilarimiz var...


Simdi, Izmir'in durumunu okurken bile icime sikinti oldu... Diger sehirlerde de durum cok farkli degil gerci...

Soyle birsey buldum haritadan, sanirim ayni yerden bahsediyoruz... Bir hareketlilik var gibi, zira fotograflar guncel, mart ayindan...



Yine de mucadeleye devam...
Evet, tam olarak orası
 
hocam yazınız sanki bir destan gibi beni de mest etti süper bir çalışma başarınızın devamını dilerim. kırımsız uçuşlar..

Denizli de pist sorunu yüzünden ve sivil havacılık kuralları yüzünden model uçuran neredeyse kalmadı acil çözüm bulunmaz ise havacılık ve model ölecek :(
 
İnanılmaz iyi bir konu olmuş hocam film seyreder gibi yazınızı okudum resmen. Başarılarınızın devamını dilerim :)
 
kırımsız uçuşlar.
Teşekkür ediyorum...
Denizli de pist sorunu yüzünden ve sivil havacılık kuralları yüzünden model uçuran neredeyse kalmadı acil çözüm bulunmaz ise havacılık ve model ölecek :(
99 yılında dolmuşta uçak taşıyan lise öğrencisi...

10 yıl öncesinde petrol arama sahasında tutuklanma riskiyle şantiyede sabah 4'te uçuş yapan biri gözüyle samimi birşey söyleyeyim mi...

Hepsi bahane... Uçmak istedikten sonra bir yolunu buluyor insan...

Simülatöre de sivil havacılık mı ket vuruyor ? Ya da park flier uçaklar ?

Şevkimizi kıracak şeyler ezelden beri var, emin olun ilelebet olacak...

Mesele tutkulu olmak bence... Şartlar iyiyse iyi uçaklar, değilse daha düşük segment uçaklar... Ana mesele havada olmak...
 
Bayram oncesi guncelleme...

Eksiler
-Kuyruk teker sisteminden memnun degilim
-Ana inis takimindan memnun degilim
-Spinnerden memnun degilim
-Orjinal egsoz uzatmalari kisa kaliyor

Artilar:
Setup oturdu, su an kalip gibi ucak
Canopy sistemi beklentimin aksina cok sorunsuz
Servolarda titresim kaynakli bosluk yok

Bu hafta yedek tekerlek ve spinner siparisimle birlikte teflon egsoz uzatmam geldi.... Guzelce spinner delikelrini actim is cikisi hangar'a ugrayip... Guzel oldu...

Bayramda Turkiye'de ucagin canister degisimi isi var...Temmuzdaki IMAC Eurocup Turkiye oncesi icin son hazirliklari da yapmis olucam....



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bayram öncesi güncelleme yapmıştım...

Bayram sonrası siparişlerim de elime ulaştı...

İniş takımları ile ilgili şikayetlerimi yazmıştım... Arka iniş takımı sukoyuverince tekerleksiz şekilde asfaltı kazıyarak uçtum birkaç hafta...

Ana iniş takımı da oldukça fazla deplase olmaya başlamıştı ki, geçici olarak bir bungee/gergi sistemi kullanmam gerekti...

Üretici firma malının arkasında durmak yerine uçakla başbaşa bıraktı... Benim açımdan bitmiştir...

Ancak uçağı da çöpe atacak halim yok... Güzel bir seviyeye geldi, buradan ileriye nasıl taşırız ona bakalım dedik...

Skywing'ten Zhang ile temasa geçince sağolsun tüm parçaların tedariğini hızlıca yaptı... Arka iniş takımı pushrodlu ve yeni sisteme geçti...

Ana iniş takımı ise iki parçalıdan tek parçalıya evrildi... Yalnız bunu yapmak için uçağın altındaki tek parça iniş takımı yerine ikili yapmak için kullandıkları kapatma bloğunu kesip oraya klasik iniş takımlarındakine uygun bir kaplama yapmam gerekiyordu...

Bir Cuma'yı buna ayırıp tertemiz çalışıp tamamladım... İniş takımı Skywing için hazır üretimdi... Delik yerleri de tutmadı haliyle.... Bendekine göre hizlama yapıp yeniden deliklerini deldikten sonra yine yeni tip aks ve tekerlerle birlikte fairingslerini de takıp uçağı tekrar ayağa kaldırdım...

Ek olarak çindeki bir başka arkadaştan istediğim teflon uzatma borularının de aynı kargoda elime geçmesiyle birlikte egsoz çıkışlarını da gönlünmce uzattım...

Hazır cowling de sökülmüşken, hem bujilerimi yenilendim hem de alt havalandırmaları daha da genişlettim, zira havalar oldukça sıcak seyretmeue başladı artık iyiden iyiye...

Dakika skor bu şekilde, gelişmelerden haberdar edeceğim...


Inis takimi fotograftan da gorulecegi uzere iyi negatif kamberlenme yapti...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kendi agirligiyla boyleyken, bir de inis aninda lastige zarar veriyordu, ayrica git gide risk halien gelmeye baslamisti, her an basina bir is gelecek korkusuyla ucus yapmanin da bir anlami yok acikcasi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Gecici bungee/gergi cozumum bu sekilde oldu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Metal orgulu lufer teli sectim 50 kiloluk olanlarindan, ikiser kat cevirdim inis takimindan, esnemeyi kesti ancak bu sekilde hem uzun omurlu olmayacak hem de dogru duzgun suspansiyon yapamayacakti

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bungee sonrasi posturu duzeldi yakisiklinin
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Zhang, bu yeni tip arka inis takimi diye fotograf gonderdi... Tamam dedim, benim isimi gorur...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bayram sonrasi tatil donusu ofise birakmislar... Ucagin kendine gelmesi icin en onemli siparis sanirim bu oldu...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni arka inis takimi sistemiyle organ naklini yaptim... Yayli sistemi kaldirip attim, yerine bu cubuklu sistemi monte ettim, karbo braketi sokmedin, yalnizca teker asemblesiyle cubuk sistemini montajladim. Gayet guzel oldu...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Cindeki dostum Gao'dan Skywing'e ugrayip siparis paketlemesinin icerisine teflon uzatma borularindan birakip birakamayacagini sordum, hallederim takilma sen diyince, sevindim... Gelen teflonlari uzunca kesip yerlerine montajladim... Artik cowling'in icerisine yagli yakit bulasmiyor... Bu oldukca iyi oldu... Ucagin uzun omurlu olmasi bakimindan da onemli bir dokunus oldu acikcasi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3.kez yenisi ile degismeme ragmen balans yapan spinneri bu sefer Skywing olaniyla degistirdim... Ohhh be dunya varmis... Ne balans kaldi ne bas belasi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazir elim degmisken giris izgarasini da yerine alistirip sabitledim... Guzel gorundu bence...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Posturu jilet gibi artik...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Öğleden sonra uçuşa gittim sıcak havaya rağmen... Görmek istedim iniş takımını, genişletilmiş soğutma çıkışlarının performansını...

46 dereceyi gösteriyordu piste geldiğimde termometre... 😲

Herşey yolunda, uçağı yerde koşturmak çok kolaylaştı yeni arka iniş takımıyla...

Ana iniş takımı da sonunda olması gerektiği gibi...

Motorun bujilerini de değişmiştim... Tam 252 litre yakıt geçti makineden 18 Mart'tan beri... Söktüğümde ön silindirlerin zengin kaldıklarını farkettim... Ufaktan kıstım eşitlemek için ön karbüratörün ana iğnesini... Çok daha istekli çalışmaya başladı makine.... O sıcağa rağmen oldukça iyi çekiyor... Diğer yandan yaz için bi 2 pal pervane sipariş ettim, geldikten sonra onu da paylaşırım...

Birkaç güzel görselini paylaşmak istedim modelin hazır sırası gelmişken...



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol