Pilot RC Extra NG 115" IMAC Edition

Son birkaç adımı da tamamlıyorum...

Yaz için 32x12 2 pal denemek istedim... Genel kanı motoru daha az yüklediği ve bu muazzam sıcak günlerde motor sağlığı açısından daha iyi sonuç olacağı ve de çekişin birkaç kilo daha artacağı yönünde idi... Bakalım görüp deneyeceğimZzz

Pervane birkaç gün önce teslim olduysa da, birkaç gün rahatsızlık dolayısıyla evde istirahat sonrası Cuma uçuş öncesi perşembe geceden hangar'a gidip pervane delik işini hallettim...

Jig'i 12/6 hizasına sabitledim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Basit bir press drill kullanıyırum delikler için... Ahım şahım birley değil, hatta mandreninde de ufaktan boşlukları var ama iş görüyor...

Arkadan öne delim yapıyorum tavsiye olunduğu üzere... İlk delik sonuna kadar karşıdan çıkacak şekilde sakince açılıyor... Diğer 5 deliği ise yarım açıyorum (15-20 mm civarı)

Daha sonra jig' i söküp bir pas deliği tekrar elle deldikten sonra.... Jig'i ters taraftan takıp tam açık olan delikten matkap ucunun tersini sallandırıyorum, bu sayede jig direk hizalanmış oluyor... Jig' i o haliyle sabitledikten sonra matkap ucunu çekip çıkarıyorum ve bu sefer önden arkaya doğru yarım deliklere ulaşacak şekilde deliyorum... Delikler birbirini karşıladıktan sonra jigi söküp çapak vs kalmayacak şekilde elimle matkapta ileri geri yaparak işlemi bitiriyorum...

Kontrol etmeye bile gerek yok, direk tak vidala gitsin, kasma yok tertemiz delik...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Birkaç kaplama işim vardı, onları ütüleyip gerdirdikten sonra da asıl genişlettiğim cowling havaladırması için bir negatif vakum barajı imal edip yerine montajlamak istiyordum...

Yüzey kompleks olunca pek kolay olmadı... Baya bir düşünüp taşındım sonra cowlingin kesik kısmına malzemeyi yaslayıp güzelce kalemle çizdim, falçatayla kestikten sonra da, dremel ile pahını kırdım ve arından 10 ar dakika arayla UHU Por yapışkanı uygulayıp beklemeye koyuldum. İyice uçtuktan sonra ortadan kenarlara doğru yedire yedire yapıştırdım, terzi kalıbı gibi oldu 😊

Bu arada UHU Por malum bulaşık bir malzeme... Değdiği yerden temizlemesi pek kolay olmuyor... Kalıntı bırakıyor ve üzerine daha sonra toz toprak gelince de çok çirkin bir görüntü çıkıyor ortaya... Yeni birşey keşfettim, kimyacı arkadaşlar konuya çok daha hakindirler gerçi ama, benzinle taze Uhu Por çok kolay çözülüyor... En ufal bir kalıntı olmaksızın tertemiz oluyor yüzey...

Lafı daha fazla uzatmayayım, nihai hali bu şekilde, yarın sabah 5 te uçuşta deneyip göreceğim...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Saat beş geç olur, geceden gitsen?:lol:
Tesiste konaklama yasak Sumer abi, malum savunma sanayi ile ortaklasa kullaniyoruz...Yoksa bana gore hava hos :lol: Diger bekciyle aram iyi, bazen sabahliyorum calismam gereken birsey olunca, o sorun etmiyor ama su an izinde...

Sabah 4'te girdim tesise, 4:45'ten 9:45'e a kadar araliksiz uctum.... Yaz aylari icin dik pisti kullaniyoruz sabah gunesinin tabak gibi karsimizda olusundan dolayi ana pistte... Gecen hafta toplasip basit golgelik, sokme asfalt falan yaptirdik... Artik saat 10:00 lara kadar ucus yapilabiliyor hava sicak olmasina ragmen...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugun 11 sorti, 22 sekans tekrari yaptim... Temmuz'da Hezarfen'deyiz...Gelecekmisin organizasyona ?
 
Kucuk bir guncelleme... Dun ufak bir talihsizlik oldu... Ucagi yuklerken arkadasim sagolsun, hafif ileri kaydirmis romork uzerinde ucagi, manevra sirasinda golf arabasinin arka koruma demiri kanadin altini bicti... O sirada distaki aileron hornuna yandan dalip budamis resmen... Hangar'a varinca farkettik... Yalnizca yekeyi hasarlamis allahtan... Baska bir hasar yoktu...

Sevgili Hamad, gec sen arkana yaslan, soguk birsey ac kendine dedi.... 15 dakika sonra baktim, disci frezesiyle dremelle guzelce yeke yatagini bosaltmis, yeni yekeyi epoxyliyordu yerine :):):) Sagolsun... Guzel dostlar edinmisim...Orjinal yekenin de o an elimizin altinda olmasi da ayri bir sans oldu....Cok can sikacak bir konudan tereyagindan kil ceker gibi siyrilmis olduk.... Epoxy kurlendikten sonra servo ayarlarini yeniden yapip eve dondum... Nazar diyelim...

Bugun sabah 4:20 gibi tesisteydim, 4:50 gibi de teker kestim... 6:50 ye kadar 5 sorti-10 sekans tekrarinin ardindan ofisteki mesaime basladim...

Kisa bir hazirlik videosu ve bir gunesin dogus saatinde yakaladigim guzel bir fotograf karesini paylasiyorum....

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Setup ile ilgili guncelleme:
Havalandirma icin yaptigim yeni lip guzel calisiyor... 2 pal pervane ile motor biraz rahatladi, yaz icin guzel bir tercih oldu gibi...
Yeni inis takimi cok cok guzel oldu... Arka inis takimini da sevdim.... Su an keyifli keyifli devam... Etti 284.5 Litre...
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun. Fatih hocanın dediği gibi hiçbir başarı tesadüfi değildir.
 

Yaslanmis ama halen ates gibi, gecen yine bagirip cagiriyordu macta :) Geldi sonra, sakinleştirdik 😋



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Yaslanmis ama halen ates gibi, gecen yine bagirip cagiriyordu macta :) Geldi sonra, sakinleştirdik 😋



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Belliydi bu başarılarının arkasında birinin olduğu.