Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Dün uçağın tüm kontrollerini yapmış ve motor çalıştırıp kontrol etmiştik. Bugün alanda uçağı hazırlayıp önce cowlingsiz olarak motor çalıştırdık ve taksi yaptık. Her şey yolunda görünüyordu. Cowlingi de taktık (çünkü 810 gram geliyor ve ekstra ağırlık gerektirmiyordu buruna, dolayısıyla onsuz uçamazdık).
Tekrar motor çalıştırdık ve pistte biraz gezindikten sonra havalandım. Daha 7-8 metrede motor stop etti. Pist doğrultusunda devam edip otlara indim. Azıcık sert inince iniş takımının yayları falan açıldı. Cowlingdeki motor kafaları motor iğne ayar vidalarının hizasında olduğu için ayar deliği açamamıştık. Cowlingi söküp ayar yaptık. Yayları değiştirdik. Hafif offset bir ayar deliği açtık cowlinge. Tekrar motor çalıştırıp havalandım. Pek fazla trim gerektirmedi. Ama flaplar ciddi bir kabartma eğilimi gösteriyordu. Ben de flapsız iner, sonra flap - elevatör miksi yaparım derken, paylaştığım videoda gördüğünüz motor stopunu yaşadık. Bu kez iyice alçalana kadar uçağı saldım, son anda topladım ve herhangi bir hasar olmadan indim. Bu arada ilk videoyu paylaşamıyorum çünkü motor stop edince Yeto Abi sunturlu bir küfretti ve video bir anda +18 oldu
İğne ayarını biraz daha detaylı yaptık. Sonra tekrar kalktım ama bu kez motor stop etmemesine rağmen video çeken olmadı. İniş takımı aşırı yumuşak ve yaylar fena sektiriyor uçağı. İniş için iyice enerjiyi bitirip uçak uçamayacak hale geldiğinde teker koymak gerekiyor. Neyse bir şekilde indim.
Muhtemelen ilk sert inişte ana iniş takımı biraz yamulmuş, sol teker sağın hizasında değil biraz önde kalmış. O nedenle de uçak kalkışta full sol rudder ile bile sağa kaçıyor. Ayrıca back teker sistemi de uçağın ağırlığını pek taşıyamayıp sürekli yamuluyordu. Ancak uçak havada kelimenin tam anlamıyla ip gibi gidiyor. Trimler tamamlanınca sakin havada hands free uçuyor. İniş takımları üzerinde biraz daha çalışacağız. Onun dışında verilen emeklere değdiğini söyleyebilirim. Motor stopu ile sonlanan ikinci uçuşun videosunu da yüklenince paylaşırım.
Sümer bey ilk başlık açıldığı günden bu yana zevkle takip ettiğim bir konuydu, mutlu sona ulaştı nihayet, çok güzel uçuyor gerçekten emekler boşa gitmemiş, ellerinize sağlık. Kırımsız uçuşlarınız olsun ?
Sümer bey ilk başlık açıldığı günden bu yana zevkle takip ettiğim bir konuydu, mutlu sona ulaştı nihayet, çok güzel uçuyor gerçekten emekler boşa gitmemiş, ellerinize sağlık. Kırımsız uçuşlarınız olsun ?
Abi uçuş gerçekten harika çok sevindim inşallah bir gün canlı izlemek de kısmet olur . Sıradaki geleneksel bayrak uçuşu da bu modelle olur herhalde 30 Ağustos'u dört gözle bekliyorum.
Ellerine sağlık abi, model yakından daha muhteşem görünüyor, güle güle keyifle uzun sortiler uçur. Sana ve nezdinde tüm Hezarfen Ekibine misafirperverlik ve hoş karşılamalarından ötürü hepimiz adına teşekkür ediyorum.
Ellerine sağlık abi, model yakından daha muhteşem görünüyor, güle güle keyifle uzun sortiler uçur. Sana ve nezdinde tüm Hezarfen Ekibine misafirperverlik ve hoş karşılamalarından ötürü hepimiz adına teşekkür ediyorum.