Piper Cub 3m 55cc

Hocam iniş takımı tellerini örten bir kaplama olmayacak mı? (orijinal uçaktaki gibi) Bence genel görüntüde önemli bir eksiklik yaratıyor. Belki çoktan planlaması yapılmıştır; ama şimdiye kadar lafı geçmedi, bir sorayım dedim:saygilar:
 
Hocam iniş takımı tellerini örten bir kaplama olmayacak mı? (orijinal uçaktaki gibi) Bence genel görüntüde önemli bir eksiklik yaratıyor. Belki çoktan planlaması yapılmıştır; ama şimdiye kadar lafı geçmedi, bir sorayım dedim:saygilar:
Onların olması için önce düzgün bir iniş takımı olması gerekmez mi? :lol:
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Gövde şekillendi, elektronikleri ve pull pull rudder sistemi yerlestirmem gerekecek ve sonrasında kanada başlıyorum.
Hadi canım, hadi canım, dükkanın önünü kapatmayalım. Kendi konuna... :lol::lol::lol:
 
Venturi olmadan gyroları çalıştıramadığım için bir venturi ekledim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayrıca koskoca uçağın pitot tüpü yoktu. Ama biraz modernize bir şey takmak istedim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Maiden günü toplam üç uçuş yapmıştık. İlki daha 10 metrede motor stopu, ikincisi biraz uçtuktan sonra motor stopu ile sonlanmış, üçüncü uçuş (ayarlar sonrası) makul bir uçuş ve inişle tamamlanmıştı. Beş mm çelikten bükülen ana iniş takımının ve yukarıda fotoğrafları olan kuyruk iniş takımının bu uçak için yetersiz kaldığını görmüştük.
Tabii araya bayram tatili vs girince işler biraz yavaş ilerledi. Önce çok sağlam bir arka iniş takımı yapıldı. Kalın ve muhtemelen 7000 serisi aluminyumdan. Sonra ana iniş takımı 6 mm yay çeliğinden büküldü. Destek parçası yine 5 mm yay çeliğinden yapıldı. Yerine alıştırıldı. Birbirine kaynatıldı falan. Sonra sıra gergi yaylarına geldi.
Ortadaki merkez parça için bir zincir baklası kullanmak istedik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayar için turnbuckle yapalım dedik ama sonra vazgeçtik. Bugün uzunca bir süre sistemin montajı ile uğraştık. Bu arada şişme tekerler almıştım ama şişirmeye çalışırken birinin süpapı tekerin içine kaçmıştı. Bir arkadaşım daha küçük şişme tekerler verdi. Onun süpaplarını benim 6 inch tekerlere aktardık. İlk taktığım tekerlerin aluminyum jantlarını da bu şişme olanların plastik jantları yerine nakledince bence çok şık tekerler oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pitot tüpü de takıldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonunda akşam üzeri bir sorti uçabildim. İniş güzel bir yan rüzgarla oldu ve iniş takımları ile tekerler kendilerini kanıtladılar. Ben de bir motivasyon şeysi çektirdim. :lollol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ancak iniş sonrası motorun iki standoff'unun firewall'dan ayrılmış olduğunu gördük. Motor hafif öne eğilince cowling deliğini de azıcık tıraşlamıştı. Tabii o darbelerle cowling montaj vidaları falan ayrılmıştı. Ön tarafı dağıtıp her şeyi düzelttiğimizde ise artık akşam olmuştu. O nedenle günü tek sorti ile kapattık ama yeterince keyifli oldu.
 
Maiden günü toplam üç uçuş yapmıştık. İlki daha 10 metrede motor stopu, ikincisi biraz uçtuktan sonra motor stopu ile sonlanmış, üçüncü uçuş (ayarlar sonrası) makul bir uçuş ve inişle tamamlanmıştı. Beş mm çelikten bükülen ana iniş takımının ve yukarıda fotoğrafları olan kuyruk iniş takımının bu uçak için yetersiz kaldığını görmüştük.
Tabii araya bayram tatili vs girince işler biraz yavaş ilerledi. Önce çok sağlam bir arka iniş takımı yapıldı. Kalın ve muhtemelen 7000 serisi aluminyumdan. Sonra ana iniş takımı 6 mm yay çeliğinden büküldü. Destek parçası yine 5 mm yay çeliğinden yapıldı. Yerine alıştırıldı. Birbirine kaynatıldı falan. Sonra sıra gergi yaylarına geldi.
Ortadaki merkez parça için bir zincir baklası kullanmak istedik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayar için turnbuckle yapalım dedik ama sonra vazgeçtik. Bugün uzunca bir süre sistemin montajı ile uğraştık. Bu arada şişme tekerler almıştım ama şişirmeye çalışırken birinin süpapı tekerin içine kaçmıştı. Bir arkadaşım daha küçük şişme tekerler verdi. Onun süpaplarını benim 6 inch tekerlere aktardık. İlk taktığım tekerlerin aluminyum jantlarını da bu şişme olanların plastik jantları yerine nakledince bence çok şık tekerler oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pitot tüpü de takıldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonunda akşam üzeri bir sorti uçabildim. İniş güzel bir yan rüzgarla oldu ve iniş takımları ile tekerler kendilerini kanıtladılar. Ben de bir motivasyon şeysi çektirdim. :lollol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ancak iniş sonrası motorun iki standoff'unun firewall'dan ayrılmış olduğunu gördük. Motor hafif öne eğilince cowling deliğini de azıcık tıraşlamıştı. Tabii o darbelerle cowling montaj vidaları falan ayrılmıştı. Ön tarafı dağıtıp her şeyi düzelttiğimizde ise artık akşam olmuştu. O nedenle günü tek sorti ile kapattık ama yeterince keyifli oldu.
Elinize sağlık abi. İniş takımlarına birde kaplama yaparsanız efsane olacak ?. Darısı benim sarı piper a
 
Elinize sağlık abi. İniş takımlarına birde kaplama yaparsanız efsane olacak ?. Darısı benim sarı piper a
Yeto Abimi ikna edebilirsem gövde kaplama kumaşı ile yapmak ve boyamak istiyorum ama önce telleri bir boyayacağız.
 
Sonunda akşam üzeri bir sorti uçabildim. İniş güzel bir yan rüzgarla oldu ve iniş takımları ile tekerler kendilerini kanıtladılar. Ben de bir motivasyon şeysi çektirdim. :lollol:
Dün yine aşırı bir sıcak vardı. Buna rağmen sahaya gitmiş ve epey bir iş çıkarmışsınız abi, valla helal olsun :thumbup::bravo:%p
 
Önemli eksiklikler giderildi...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol