Pixhawk Quadplane/Vtol maiden (Hürcan PT2)

@Ali Osman SEVİM bey, gerçekten başarılı bir çalışma olmuş, elinize sağlık! Ben otonom uçuş cahili olduğum için, o bahsettiğiniz modların ne olduğunu bilmediğimden soruyorum, kusura bakmayın. Modelin düz uçuşu tamamen uçak olarak mı? Yani, dikey motorlardan hiç destek yok mu?
 
@Ali Osman SEVİM bey, gerçekten başarılı bir çalışma olmuş, elinize sağlık! Ben otonom uçuş cahili olduğum için, o bahsettiğiniz modların ne olduğunu bilmediğimden soruyorum, kusura bakmayın. Modelin düz uçuşu tamamen uçak olarak mı? Yani, dikey motorlardan hiç destek yok mu?

Merhaba abi, teşekkür ederim.
Estağfurullah abi ne kusuru bende anladığım kadarıyla şöyle bir özet geçeyim. Evet düz uçuş geçiş yapıldıktan sonra tamamen uçak olarak devam ediyor.
Geçişte şu şekilde oluyor. Bu model ilk kalkışta Quadcopter motorlarını kullanıyor ve o şekilde uçak motoru çalışmadan havada bekliyor. Uçak motorunu çalıştırdığımız zaman quadcopter motorları durmadan uçak motorunun itkisi ile ileri doğru hareket başlıyor ve o esnada hem dikey yani quad motorları hemde uçak motoru hep birlikte çalışıyor. Sonrasında var ise hava hızı ölçüm sensöründen, yok ise bende de olduğu gibi Gps sisteminden gelen yeterli hıza ulaşıldığı bilgisi otopilot tarafından anlaşıldıktan 5. Sn sonra, quadcopter motorları otomatik duruyor ve yalnızca uçak motoru ile uçuş yapılıyor.
Durmak istenildiğinde ise uçak modundan direkt quadcopter moduna geçiş yapılıyor, Quadcopter motorları uçağı havada sabit tutuyor, ileri hareketin bittiği otomatik anlaşılınca da uçak motoru duruyor, ve quadcopter motorları ile dikey iniş yapılabiliyor.
Video da quadcopter ön motorlarının yavaşça döndüğü görülüyor, bu durum da sadece ileri uçuşta ön pervanelere çarpan havanın etkisi.:saygilar:
 
Son düzenleme:
Elinize saglik bende yapmayi dusunuyordum ama cok fazla batarya tuketimi ve ucagin agirliginin artmasi ucus verimini oldukca dusuruyor bu yuzden ertledim
Teşekkür ederim. Evet bende düsüncenize katılıyorum. Bu formda bir model inşaatında olabilecek en hafif malzemeler kullanılmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Teşekkür ederim. Evet bende düsüncenize katılıyorum. Bu formda bir model inşaatında olabilecek en hafif malzemeler kullanılmalı.
Ali Osman bey, aynı fikirdeyim. Hafiflik ve bazı bölümlerde mukavemet ön plana çıkınca bir anlamda kompozit yapmak kaçınılmaz oluyor.
'nın endişesine katılıyorum. Ancak model yeterli büyüklükte ve uçak modunda az enerji harcayan bir yapıya sahipse çok rotorlu kalkış ve iniş süresi kısa olacağı için harcanan enerji göz ardı edilebilir gibi. , Geriye kalır çok rotorlunun fazladan motor ve esc lerinin ağırlığı. Tricopter formuyla kısmen bir hafifleşme mümkün mü? ;D
Umarım bu tarz çalışmalara yeteri kadar ilgi gösterilir de farklı fikir ve düşüncelerle önderliğini yaptığınız sistem gelişip hakketiği yeri bulur. Takipteyim.:p
 
Ali Osman bey, aynı fikirdeyim. Hafiflik ve bazı bölümlerde mukavemet ön plana çıkınca bir anlamda kompozit yapmak kaçınılmaz oluyor.
'nın endişesine katılıyorum. Ancak model yeterli büyüklükte ve uçak modunda az enerji harcayan bir yapıya sahipse çok rotorlu kalkış ve iniş süresi kısa olacağı için harcanan enerji göz ardı edilebilir gibi. , Geriye kalır çok rotorlunun fazladan motor ve esc lerinin ağırlığı. Tricopter formuyla kısmen bir hafifleşme mümkün mü? ;D
Umarım bu tarz çalışmalara yeteri kadar ilgi gösterilir de farklı fikir ve düşüncelerle önderliğini yaptığınız sistem gelişip hakketiği yeri bulur. Takipteyim.:p
Sağol abi, etrafımda bu işlerle uğraşan kimse yok yakınımda bir hobidaşım olsaydı belki daha farkli modeller de ortaya çıkarabilirdik. :D
Konuya gelecek olursak evet bende Tricoptere baktım ve kabaca bu işin en verimlisi o gibi duruyor hatta tilt rotor formu olani da inceledim. Dediğiniz gibi Tricopterde bir motor ve esc daha az, hatta tilt rotor olup ön iki motor uçuş sırasında öne eğilip ileri hareketi sağlarsa bu daha da iyi olacak ilave uçak motoru da kullanılmayabilir. Sonuç olarak tilt rotor tercih edilirse 3 motor ile hem kalkış hem uçuş hem iniş tamamlanmiş olacak. Hiç kullanmadım elimde de yok ama izlediğim kadarıyla bu tilt kısmında hareketli olacak ön motorlar için, sağlam metal dişli servolara ve hareketli motor mountlara ihtiyaç da olacak.
Biraz 3b yazıcı işi de olabililir ya da hazır olanlara bakilabilir. Uzun lafın kısası tespitiniz çok doğru, ben tekrar Quadplane yapacak olursam ki yapmak isterim. Quad kısmını Tricopter ve tilt rotor yapmak isterim. Benim yaptığım modelin verimsiz olmasi deneme yapıyor olmam ve genelde elimde bulunan uygun olmayan ağır malzemeleri kullanmamdan da kaynaklaniyor. Quadplane kısmında kullandığım malzemeleri deneme amaçlı kullanmıştım ve söktüm.
Sonrasında o malzmeler ile H frame bir Quadcopter yaptım.:)
Dün gece yerden kısa mesafe kalkış ve hover denedim küçük bir manual pid müdahalesi ile gayet stabil bir hover yaptı. Uygun hava koşullarında Autotune yaptıktan sonra gimbal ve kamerayı takıp, kaliteli bir görüntü elde edebilirsem bir uçuş videosu yüklemeyi planlıyorum.:saygilar:
 
Ali Osman bey harika.:saygilar: Sizin yaşınız uygun uğraşırsanız sevinirim. Mekanik sorun değil de uçuş kartı, opentx filan devreye girince benim kulaklarımdan duman çıkmaya başlıyor. Siz çalışmaları paylaşırsanız sevinirim.
Bir dönem (3-4 yıl ) nazav2 nin hazırcılığına konduydum ve 8-6-4 motorlu versiyonlarla uğraşmıştım ama hep gönlüm tricopter de idi. Kısmet olmadı. Zaten naza kartlarda waypoint belirlemeleri yapamamak caydırıcı bir nedendi.
Kuyruk motoruna hassas bir mekanizma ve dijital servo gerekir. Ama çok büyük bir servo değil. 15-16 gr metal diş servo iş görür sanırım.;D

"sonra gimbal ve kamerayı takıp, kaliteli bir görüntü elde edebilirsem bir uçuş videosu yüklemeyi planlıyorum." demişsiniz. Sevinirim.:thumbup:
Selam ve sevgiler, Kolay gelsin.:p
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Osman SEVİM