Pixhawk uçuş kartı ile wifi üzerinden follow me sorunu

sevgili izzet,

ilgili tlog dosyasından elde olunan param dosyası ektedir. (upload a müsaade etmesi için uzantısını txt olarak değiştirdim)

ilgili dosyada WPNAV_LOIT_SPEED: 500 olarak kayıtlıdır.buna göre;
1 sn de 500cm hız sözkonusudur. 1 sn de 500cm gidiyorsa 3600sn (yani 1 saatte) 1800000cm ilerler. bunu 100000 e bölersek (1 km 1000m yani 100000cm dir) hız 18km/saat bulunmuş olur.

ilgili dosyada MOT_THST_HOVER: 0.1476935 olarak kayıtlıdır. buna göre;
cihaz %14.7 thrust da hover yapabilmetedir. aslında kabul edilen sınır 0.2-0.8 dir. bu da multinizin çok güçlü olduğunun göstergesidir.

mission planner kendi bünyesinde tlog dosyasından cihazın uçuşu ile ilgili .param dosyasını extrakte edecek araçlarla gelmektedir.

ilgili dosyada FRAME_CLASS 2 olarak kayıtlıdır. kullandığınız frame hakikaten hexa dır. düzeltme için teşekkür ederim. bir şekilde dikkatimden kaçtı.

ilgili dosyada FS_BATT_VOLTAGE: 10.5 olarak kayıtlıdır. bu değer 3s lipo kullananlar için uygundur. bu değer ile battery failsafe çok geç devreye gireceğinden ciddi sorun yaşama ihtimali bulunuyor. en kısa zamanda bunu 14 olarak değiştirmeyi düşünmelisiniz.

ilgili dosyada FS_BATT_MAH: 0 olarak kayıtlıdır. akım sensörü yoksa bir diyeceğim yok ancak sisteme kayıtlı ve kalibre edilmiş akım sensörü varsa bu total lipo kapasitenin en az %20 si olarak yani 1600 olarak kayıt edilmesini düşünmelisiniz.

ilgili dosyada MOT_SPIN_ARM 0 olarak kayıtılıdır. arm olduğu zaman pervanelerin dönmesini görmek güvenlik için iyi bir seçenektir. bu bakımdan bu değerin 0.10 civarına ayarlanmasını düşünmelisiniz. arm olduğunda zaten dönüyor dediğinizi duyar gibiyim. nedeni RC3_MIN 1065 ayarlı olduğu içindir.

genel anlamda oldukça iyi konfigüre edilmiş bir cihaz bu yüzden tebriklerimi lütfen kabul buyurun.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
 

Ekli dosyalar

  • 2018-07-02 23-57-16.txt
    13.4 KB · Görülme: 2
sevgili izzet,

ilgili tlog dosyasından elde olunan param dosyası ektedir. (upload a müsaade etmesi için uzantısını txt olarak değiştirdim)

ilgili dosyada WPNAV_LOIT_SPEED: 500 olarak kayıtlıdır.buna göre;
1 sn de 500cm hız sözkonusudur. 1 sn de 500cm gidiyorsa 3600sn (yani 1 saatte) 1800000cm ilerler. bunu 100000 e bölersek (1 km 1000m yani 100000cm dir) hız 18km/saat bulunmuş olur.

ilgili dosyada MOT_THST_HOVER: 0.1476935 olarak kayıtlıdır. buna göre;
cihaz %14.7 thrust da hover yapabilmetedir. aslında kabul edilen sınır 0.2-0.8 dir. bu da multinizin çok güçlü olduğunun göstergesidir.

mission planner kendi bünyesinde tlog dosyasından cihazın uçuşu ile ilgili .param dosyasını extrakte edecek araçlarla gelmektedir.

ilgili dosyada FRAME_CLASS 2 olarak kayıtlıdır. kullandığınız frame hakikaten hexa dır. düzeltme için teşekkür ederim. bir şekilde dikkatimden kaçtı.

ilgili dosyada FS_BATT_VOLTAGE: 10.5 olarak kayıtlıdır. bu değer 3s lipo kullananlar için uygundur. bu değer ile battery failsafe çok geç devreye gireceğinden ciddi sorun yaşama ihtimali bulunuyor. en kısa zamanda bunu 14 olarak değiştirmeyi düşünmelisiniz.

ilgili dosyada FS_BATT_MAH: 0 olarak kayıtlıdır. akım sensörü yoksa bir diyeceğim yok ancak sisteme kayıtlı ve kalibre edilmiş akım sensörü varsa bu total lipo kapasitenin en az %20 si olarak yani 1600 olarak kayıt edilmesini düşünmelisiniz.

ilgili dosyada MOT_SPIN_ARM 0 olarak kayıtılıdır. arm olduğu zaman pervanelerin dönmesini görmek güvenlik için iyi bir seçenektir. bu bakımdan bu değerin 0.10 civarına ayarlanmasını düşünmelisiniz. arm olduğunda zaten dönüyor dediğinizi duyar gibiyim. nedeni RC3_MIN 1065 ayarlı olduğu içindir.

genel anlamda oldukça iyi konfigüre edilmiş bir cihaz bu yüzden tebriklerimi lütfen kabul buyurun.

sevgi ve saygılarımla
şakir polay
Tekrardan ilginize çok teşekkür ederim hover değerinin kullanım alanı hiç aklıma gelmemişti doğrusu referans konusunu da okudum gerçekten çok teşekkür ederim. Ne kadar dipsiz bir kuyuya taş attığını her an bilmediğim yeni bir şeyle karşılaşarak anlıyorum :) Yalnız 4s lipo için 14 değeri bana fazla geldi emin olamadım 3.2 x 4 ten 12.8 artı 2 de güvenlik için diye 13 olarak ayarlıyorum yanlış mı düşünüyorum acaba?

Battery fail-safe bende disabled durumda o değer sanıyorum o yüzden ayarsız. Pilin kontrolünü bende olacak şekilde şimdilik idare ediyorum. Battery fail-safe ile ilgili kötü anılarım var diye kullanmıyorum :) Valla bütün gizli bilgilerim ortaya çıktı akım sensörümde var ancak kalibrasyonunu yapmadım o kısmı da video olarak çekip paylaşmak istiyorum diye bir ampermetre ve voltmetre aldım ancak daha sıra gelmedi o yüzden henüz aktif değil :)

Son olarakta motor spin arm değeri 0 olarak kullanıyorum motorlarım dönmüyor armed konumunda gaz sıfıra ayarlıyken onu neden dönecek diye öngördüğünüzü tam anlayamadım. Bu şekilde tercih etme sebebimi de açıklayayım;

aslında güvenlik için faydalı biliyorum ancak 2 kere multi özellikle asfalttan kalkış ve iniş yapmadıysam iniş sonrası son düzlükte devrildi ayakları açısı biraz sıkıntı yaratıyor o durumda cihazın crash algılayıp sistemi kapatması veya disarmed olana kadar geçen süre bana çok uzun geliyor onun yerine stabilize moda alıp sıfır gaza çekmeyi çözüm olarak buldum.

Bir diğer konuda bir gün başıma gelen bir olay bir tanıdığım köpeği ile birlikte beni izlemek istedi köpeği elinde bağlı ve kaldırmadan pervaneyi yavaşça döndürmeye başladım ve öngörülemez bir şekilde tasmadan kurtulup multiye doğru fırladı kaldırma için yeterli süre yoktu ve motorları direk durdurabildim o olaydan sonra bu motorları istediğim an tamamen durdurabilir olmak istediğime karar verdim ve armed komutunu sadec e uçucaksam aktive ediyorum. O şekilde yürütmeye çalışıyorum.

genel anlamda oldukça iyi konfigüre edilmiş bir cihaz bu yüzden tebriklerimi lütfen kabul buyurun.

Çok teşekkür ederim sizden duymak gurur verici :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay
Sevgili izzet hocam

"Ne zaman multimizi yere indirelim ?" şeklinde bir soru sorulsa usta oscar ın verdiği cevap şu şekildedir.
bu camiadaki kardeşlerimizin genel olarak sordukları soru hangi voltajda multicopteri yere indirelim şeklinde olabilmektedir. Belkide verilecek en uygun cevap ``hücre başına voltaj 3.5-3.6 geldiğinde `` şeklindedir. zira uçuş sonunda lipo tam anlamı ile barındırdığı enerjinin tümünü harcamamalıdır. kabul edilebilir bir miktar enerji lipoda geride baki kalmalıdır. Kullanıan enerji ile voltaj düşüşü malesef li ion lar gibi lineer degildir. 3.5-3.6 civarindaki voltaj degerinde iken güvenli kullaılabilir kapasitenin yaklaşık %90-95 zaten harcanmış durumdadır.(istisnaları var).bu noktada iken eneri tüketimi devam etmesiyle voltajda ani ve dramatik düşüş olmaktadir. 3.5-3.6 v civarinda iken land yapilmazsa liponun overdischarge olması durumuyla karşı karşıya kalma riski oldukça artar. Bu durumun tekrar etmesi durumunda lipo kısa zamanda en iyi ihtimalle erken yaşlanır, yorulur veya geridönüsumsuz hasarlanır. 4s lipolar icin en uygun deger 14v tur. Genel kabül budur. Mini quad duayeni joshua nın da görüşü de bu doğrultudadır.
Mobilden yazdigimdan grafik koyamadim. En kisa zamanda grafigi ekler postu revize ederim


Sevgi ve saygılarımla
Şakir polay

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme: