Quad uçarken neden gaz keser?

selman CİN

Yeni Uye
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
37
Tepkime puanı
5
Yaş
28
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Hepsi
Merhabalar,

ilk quadcopterimi bu gün topladım. ve gecenin 3'ünde çıkıp test ettim fakat herzamanki gibi hiçbirşey yolunda gitmedi :D

dronu toplarken herşeyi olması gerektiği gibi internetteki videoları izleyerek topladım fakat pdb henüz gelmediği için kumanda alıcımı 3.7V (1s) 300mAh lık bir pil ile besledim kontrol kartına gücü ise alıcıdan veriyorum pwm-sbus şeklinde bağlantı yaptım. alıcımın üzerinde 4 ile 8.4v ibaresi bulunuyor aniden gaz kesmesinin sebebi 3.7 V ile beslemem olabilirmi ? fakat alıcı kapanmıyor çünkü sinyal kopukluğu olmuyor.

Birde Escleri kalibre ederken blheli suite ile otomatik kalibre işlemi yapmadı hepsini manuel olarak 1000 ile 2000 değerlerine çektim. dikkatimi çeken bir başka şey ise yerden 5 cm civarında yüksekken genelde kesmiyor fakat bi 15 20 cm yükseklikte kesin gaz kesiyor.

Aşağıdaki malzemeler ile quadcopterimi topladım
- 11.1V(3s) 1800Mah 65C ZOP Batarya
- f3 flight controller
- racerstar 20a esc (blheli_s, DSHOT 300)
- racerstar br2202 motor
- flysky kumanda ve ia6b alıcı

Cevaplarınızı bekliyorum yardımlarınız için teşekkürler.
 
Kontrol Kartınız
f3
Model Sınıfı
220mm
Motor, Pervane ve ESC
motor: br2205, pervane: 5045, esc: racerstar 20a
Kumanda Alıcı ve Verici
Flysky Fs-i6x, Flysky ia6b
Extra Ekipman
yok
bu gün taşınabilir şarj aletinin içindeki devreyi söktüm ve 3.7 v olan pilime bağladım alıcımın okuduğu değer 5.04V bu alıcım ve kontrol kartım için yeterli diye düşünüyorum genede bir pdb kadar güven vermiyor. havadayken takla atmayı bıraktı fakat bazen sağ ön motor az dönüp dronun kalkmasına engel oluyor gazı kesip tekrar açınca düzeliyor. birde havada gaz cubuğunu sağa veya sola (YAW ekseninde) biraz hızlı çekersem sapıtıp takla falan atıp çakılıyor :(

BLheli suite yazılımından 2 motoru reversed olarak ayarladım bu motorlar bazen ilk gazla düz dönüp sonra terse dönmeye başlıyor fakat bunlar neden oluyor hiçbir bilgim yok
 
bu gün taşınabilir şarj aletinin içindeki devreyi söktüm ve 3.7 v olan pilime bağladım alıcımın okuduğu değer 5.04V bu alıcım ve kontrol kartım için yeterli diye düşünüyorum genede bir pdb kadar güven vermiyor. havadayken takla atmayı bıraktı fakat bazen sağ ön motor az dönüp dronun kalkmasına engel oluyor gazı kesip tekrar açınca düzeliyor. birde havada gaz cubuğunu sağa veya sola (YAW ekseninde) biraz hızlı çekersem sapıtıp takla falan atıp çakılıyor :(

BLheli suite yazılımından 2 motoru reversed olarak ayarladım bu motorlar bazen ilk gazla düz dönüp sonra terse dönmeye başlıyor fakat bunlar neden oluyor hiçbir bilgim yok
Ben mesajlarınızı bir kaç kez okudum ama gerçekten sorunu anlayamadım. Garip bir karışıklık var. Öncelikle 3,7V pil max 4,2 min 3,0V arasında olması önerilir ki bu durumda bu pili alıcı ve uçuş kartı beslemesinde kullanmanız önerilmez. Düşük volt ile cihazda genelde öngörülemez tepkiler alırız. Bazen herşey yolundaymış gibi çalışır bazen çalışmaz. Siz sanırım başka bir cihazınızdaki volt ölçen bir aleti kullanarak 1S pilin voltunu ölçtünüz be 5,04 çıktı bu durumda umarım ölçüm yaptığınız cihazın kalibrasyonu bozuktur. Çünkü lipoları hücre başına 4,2 voltun üzerine çıkarmak sadece lipoya zarar vermez patlama riskide ortaya çıkarır. Bence bu duruma dikkat etmenizde fayda var.

Motorlar ilk başta titreme veya düz gibi başlayıp terse dönüyorsa bence motor esc arası bağlantıları kontrol etmenizde fayda var. Bu tarz durumlar genelde 1 kablonun iç direnci artınca yani hasar görünce ortaya çıkıyor oradan giden elektrik gecikiyor. Gelen yük artınca normal yönde dönmeye başlıyor.

Son olarakta yaw ekseni ile ilgili durum için açıkçası bir şey diyemiyorum çünkü uygunsuz bir volt ile çalışan kart, terse çalışmaya başlayan motor ve çok net bilmiyorum ama esclerin sinyal değerlerini 1000-2000 yapmak bana direk kalibrasyon gibi gelmedi, yine de otomatik kalibre olmamış motorlar varken bence uçmak doğru seçenek olmayabilir. Bu sorunları adım adım hallederek ilerlemenizi tavsiye ederim.
 
Powerbank’dan bir voltage booster sokulup takilmis sanirim. Ne kadar saglikli bilemedim. Bunun yerine 1-2$ maliyetli bir bec alip kullansan cok daha guzel olur.

Kalibrasyon kismi ise apayri bir muamma. Blheliden kalibrasyona beden mudahale etme geregi duydun anlamadim. Zaten dshot300 ve uzerinde esc kalibrasyonuna gerek yok diye biliyorum.

Quadin durup dururken takla atmasi, motorlarin once ters sonra duz donmesi falan iki seyi aklima getirdi;

1- modlar sekmesindeki crash flip modunu istemeden aktif ediyor olabilirsin bir sekilde
2-configuration sekmesinde escler icin 3d secenegini secmis olabilirsin ve kalibrasyon da saglikli olmadigi icin her esc kendini sacma bir komutlar zincirinin icinde buluyor olabilir.

Bu tarz durumlarda en kestirme yol sudur. Herseyi sifirlayip, bastan yavas yavas gitmek. Ne ise yaradigini tam olarak bilmedigin hicbir ayar ile oynamadan ilerlemek ve her defasinda sadece 1 seyi degistirmek. Kontrol kartini, esclerini, kumandadaki modeli sifirlayip bastan basla ve yavas git.

Bir de bec al :D
 
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim çok faydalı oldu benim için eve gidince herşeyi sıfırlamayı denicem esc ler nasıl sıfırlanır bir bilgim yok fakat kontrol kartını tekrar flashlıcam reversed yaptıgım esc leri capraz bağlayıp blheli üzerinden extra ayar yapmıcam bu arada voltajı alıcı üzerindeki sensör ile ölçtüm bir alet kullanmadım 5.04 gösteriyordu ve esc kalibrasyonunu mecbur elle yaptım çünkü otomatik olmadı 7-8 kere denedim ekrandaki bildirimleri takip ettim fakat olmadı bu yüzden manual ayarladım. Escler nasıl sııfrlanır bunu bilmiyorum bu konu hakkında bilgi verirseniz sevinirim
 
Tekrardan merhabalar sanırım sorunu buldum 2 numaralı esc ye ani gaz verince videodaki gibi gaz kesiyor sanırım yaw dönüşü sırasında ve ani sağ sol dönüşlerinde motora fazla yük biniyor ve esc gaz kesiyor

Burada sormak istediğim 2 soru var sizce motor mu bozuktur yoksa esc mi bir diğer sorum da sizce bu düzelirmi esc ye baktım temiz duruyor yanık falan yok gibi

Video linkte 48mb olduğu için foruma yükleyemedim