selam arkadaşlar aslında bir cogunuzun bildigi üzerede , bende değişik bir seviyede Thunder Tiger sevdasi var ...
Uzun zamandır , hatta ilk çıktıgı günden beri dir Raptor E700 inceliyor , videolarını izliyor , yurt dışında ki takım pilotu nick de dahil olmak üzere çeşitli videolarini takip ediyordum ...
geçen yazın aldıgım ufak tiyo üzerine E700 v2 cıkıcagını ögrendim ve gene sabırla beklemeye başladım , Türkiye sınırlari içerisine de girdiği anda solugu Türkiye dist. olan pro modelin kapısında aldım diye bilirim ..
v2 'nin ufak tefek farklılıkları var fiber canopy , heliborn dişli , boom uzatılıp 800 size olabiliyor gibi vsvsvs gibi okuldan dolayı son zamanlarda modelciliğe fazla vakit ayıramadıgım ıcın hayalimdeki inceleme konusu olmıyacak belki ama günden güne bu yazıma ufak tefek eklemeler yaparak son halini almasını saglıyacagım.. sebebine gelince , sürekli erteliyorum ha bugun yapıcam ha yarın yapıcam derken olmadı en azından kutu acılımı videosu ile başlayalım dedim ...
dip not : - en sevmedigim olay kit den pal cıkmıyor ...
ufak tefek yorumlarda eklıyım şimdilik , canopy fiber olması görsellik anlamında hoş gibi ama ilerde v1 canopysi alıcam , plastık canopyler kırımlardan etkılenmıyor dogru durust ...
E700 secmemın onemlı unsurularini siralarsam
1-Yurt dışı fiyatı neyse Türkiyeden aynı fiyata kredi kartına taksit imkani da olacak sekilde temin edebilmem ... gerçi bazen sıkıntı cekıyorum gene de o zaman yurt dışı yolları gözüküyor bu sebepden bazen stok bile yapıyorum
2-G4 deki oldugu gibi uçuk yedek parça fiyatları yok belkide 1/3 fiyatında..yurt dışındaki geri dönüşleri önem vermişler bunu anladım ...
3- bellcrank sistemli olması ( sanırım dogru yazdım )
4- lipo pil olayı frame arasında bu benim için cok onemli , kırım anında pil frame dısında olmadıgı ıcın pilin zarar görme olasılıgı cok daha az ...
5- frame alt ve ust frame olmak uzere 2 parça , ( ben burda frame arasına solıd den arkadasıma cızdırerek araya plexi gibi bi parca kestırdım frame 0.7 cm daha genişlettim bu sayede geniş pillerimi cok cok daha rahat koyabiliyorum )
6- Heliborn m1 dişli ( logo 700 gibi )
7- X50den referans olarak ( bana bugunkı 3d uçuş sevıyemde en cok etkisi olan helikopterim dogal olarakda en cok kırıp topladıgım helikopterim ) saglam olması , kırıldımı deyim yerindeyse şakulü kaymıyor helinin ve tamiri kolay o kadar cok kırdım demıyım ama saglam kırımlarım oldu ama ona ragmen tamirle bile ( frame mesela ) halen daha cok stabıl ucması masraf acmaması ...
cnc işciligindeki kalite laf denilemez heralde , bu yuzden cnc parçalari cidden ederinde pahali diyiyim ama o kadar yek pareki bu parçalar bile , bozulan veya hasar goren bi parça icin parçanın tamamını degil , kısım kısım alıp hasarlı parcayı degısıtırıp bırlestırıp gene butun halde kullanabılıyorsunuz .. maın blade holder mesela ...
x50 kac defa kırdım bılmıyorum ama 1 kere ana şaft değişmedim yada 1 kere degiştim diyim spindle saft ve maın saft acayip saglam bir yapıyor sahıp taıl saft genelde değiştigim kısım ...
frame yek pare oldugundan dolayı ımkanınız varsa bilgisayarda cizdirip g10( carbon fiber kadar saglam bir malzeme ) gibi malzemlerden alt frame mı temin etme ve cok daha ucuza mal edebilme imkani var ..
Dez avantajlari :
- ilk defa helikopter toplıyanlar uzak dursunlar manuel karışık ve yetersiz
- şahsi görüşüm bu benim maın blok yapısında tasarımsal olarak hata var demiyimde , daha göze hoş gelicek sekılde yapabılırlermiş rulman bloklarınından kastım ... görselini koyacagım ...
- esc yı ılk basta buruna koymustum şu an 2s lipo bec ile kullanacagım ıcın sol frame koydum ( nick maxwell hatta cogu raptor e700 kullanıcısının yaptıgı gibi ) 2s lipo yu buruna koyucam ... biraz daha en azından bu opsıyonları yerleştirebilecegim şekilde burun tasarımı yapabilirlermiş ... cunku ben ortada olmasından hoşlanmıyorum ama helıkopterde bunları koyabılecgım bir yer yok..
ve nalet olası ana saft ıcın ust maın blok hemen altına bılezık koyup ana saft ordan gecırıp soktugum bilezik ile asagıdan dişlinin ordan ayarlayıp vs vs derken her anasaft veya ana dişli veya o bölgene bir işleminiz varsa bu uğraştırıcı islemi yapıyor olmanız ... x50 de boyle bu konuda hale eksık alıgn veya goblın dıbı 2 dk lık ıs degıl malesef ...
şimdide kullandıgım setup kısmına gelelim ....
- ilk başta aklımdaki düşüncem goblinin uzerinde olan ve halen daha hevesimi alamadıgım scorpıon world speed recor lımıted edıtıon 540 kv motorumu koymaktı , tabi lazlık var zerde olmedımde olur diye gobline hemde denemek ıcın ve yakındanda bildigim quantum 500 kv goblın edıtıon motoru aldım ...
quantum geldı taktım goblının ustune ( o ara ucmaya devam ederım dıye de sokmedım goblının ustunden scorpıonu ) goblinin ustunden soktum 540kv yı takıcam motoru , daaaa daaaa
motor frame ın arasına girmiyor ve o kadar cok sevıyorum ki sinir oldum , quantumu da denemek ıstıyorum ne yapıcam derken , aslında bendeki motorla aynı olan ve bu model ıcın uretılmıs olan nıck maxwell edıtıon motora yonelcektım saolsun usama battal ıle gorustukden sonra benım 540 ıle onunda sıfır ayarındaki motoru takas yaptık boylelıkle bu sorunuda çözdüm
oda nick maxwell edıtıonuda goblın 630 da kullanıyordu ...
motor : - scorpion nick maxwell limited edition
esc : castle 120 HV ( yep 120 denk getiremedim )
bec : yep20 amper kullanıyordum bi sorun yaşamadım hiç ama farklılık olsun diye şu an gryphon bec kullanıyorum 2s lıpo ıle ....
FBL unıte :
- sk540 red
skookum 540 clear vardı onu nitromun uzerıne gecırdım tekrar ( benım rodajı bıle bıtmeyen ys91 tareqlı nıtrom hırs yaptım ucurmadan bırakmayacam onu )
Servo olarak da :
- Highest HV HT750
- Highest HV HG800
Servolar hakkinda da biraz bilgi veriyim , servolar aslinda piyasadaki cogu servo mesela futaba 9353 , amain hobbi de ki protek gibi servolari ureten , kore menseili bir firma nin urettigi servolar ..
Servolar corless motorlu , 32 bit mcu 4096 resolution ( cozunurluge sahip ) canevarlar ve 1.000.000 cyclic garantili
Servolar brushless degil , corless hatta bert kammerer yazinida paylasicam sizinle bu konuda corless ve brushless servo arasinda ki , bahsettigi yazida corless lerin brushless servolardan daha hassas tepkime lere sahip oldugu , brushles in corless e gore motor omrunun fazla oldugu ...
Bu servolarda motor omru sikintisida olmayinca bunlari tercih ettim ...
Hatta yeri gelmis ken muhtemelen forumda yok konusu neden brushless veya neden coress servo diye konu acip bilgilerimizi paylasalim
Ben bu noktada coreas servolarin brushless servolara gore daha hassas oldugu icin ( hakkini veremesekte ) tercihimi bu yonde kullandim ... bide bir milyon garantide olunca fazla dusunmedim ....
Uzun zamandır , hatta ilk çıktıgı günden beri dir Raptor E700 inceliyor , videolarını izliyor , yurt dışında ki takım pilotu nick de dahil olmak üzere çeşitli videolarini takip ediyordum ...
geçen yazın aldıgım ufak tiyo üzerine E700 v2 cıkıcagını ögrendim ve gene sabırla beklemeye başladım , Türkiye sınırlari içerisine de girdiği anda solugu Türkiye dist. olan pro modelin kapısında aldım diye bilirim ..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
v2 'nin ufak tefek farklılıkları var fiber canopy , heliborn dişli , boom uzatılıp 800 size olabiliyor gibi vsvsvs gibi okuldan dolayı son zamanlarda modelciliğe fazla vakit ayıramadıgım ıcın hayalimdeki inceleme konusu olmıyacak belki ama günden güne bu yazıma ufak tefek eklemeler yaparak son halini almasını saglıyacagım.. sebebine gelince , sürekli erteliyorum ha bugun yapıcam ha yarın yapıcam derken olmadı en azından kutu acılımı videosu ile başlayalım dedim ...
dip not : - en sevmedigim olay kit den pal cıkmıyor ...
ufak tefek yorumlarda eklıyım şimdilik , canopy fiber olması görsellik anlamında hoş gibi ama ilerde v1 canopysi alıcam , plastık canopyler kırımlardan etkılenmıyor dogru durust ...
E700 secmemın onemlı unsurularini siralarsam
1-Yurt dışı fiyatı neyse Türkiyeden aynı fiyata kredi kartına taksit imkani da olacak sekilde temin edebilmem ... gerçi bazen sıkıntı cekıyorum gene de o zaman yurt dışı yolları gözüküyor bu sebepden bazen stok bile yapıyorum
2-G4 deki oldugu gibi uçuk yedek parça fiyatları yok belkide 1/3 fiyatında..yurt dışındaki geri dönüşleri önem vermişler bunu anladım ...
3- bellcrank sistemli olması ( sanırım dogru yazdım )
4- lipo pil olayı frame arasında bu benim için cok onemli , kırım anında pil frame dısında olmadıgı ıcın pilin zarar görme olasılıgı cok daha az ...
5- frame alt ve ust frame olmak uzere 2 parça , ( ben burda frame arasına solıd den arkadasıma cızdırerek araya plexi gibi bi parca kestırdım frame 0.7 cm daha genişlettim bu sayede geniş pillerimi cok cok daha rahat koyabiliyorum )
6- Heliborn m1 dişli ( logo 700 gibi )
7- X50den referans olarak ( bana bugunkı 3d uçuş sevıyemde en cok etkisi olan helikopterim dogal olarakda en cok kırıp topladıgım helikopterim ) saglam olması , kırıldımı deyim yerindeyse şakulü kaymıyor helinin ve tamiri kolay o kadar cok kırdım demıyım ama saglam kırımlarım oldu ama ona ragmen tamirle bile ( frame mesela ) halen daha cok stabıl ucması masraf acmaması ...
cnc işciligindeki kalite laf denilemez heralde , bu yuzden cnc parçalari cidden ederinde pahali diyiyim ama o kadar yek pareki bu parçalar bile , bozulan veya hasar goren bi parça icin parçanın tamamını degil , kısım kısım alıp hasarlı parcayı degısıtırıp bırlestırıp gene butun halde kullanabılıyorsunuz .. maın blade holder mesela ...
x50 kac defa kırdım bılmıyorum ama 1 kere ana şaft değişmedim yada 1 kere degiştim diyim spindle saft ve maın saft acayip saglam bir yapıyor sahıp taıl saft genelde değiştigim kısım ...
frame yek pare oldugundan dolayı ımkanınız varsa bilgisayarda cizdirip g10( carbon fiber kadar saglam bir malzeme ) gibi malzemlerden alt frame mı temin etme ve cok daha ucuza mal edebilme imkani var ..
Dez avantajlari :
- ilk defa helikopter toplıyanlar uzak dursunlar manuel karışık ve yetersiz
- şahsi görüşüm bu benim maın blok yapısında tasarımsal olarak hata var demiyimde , daha göze hoş gelicek sekılde yapabılırlermiş rulman bloklarınından kastım ... görselini koyacagım ...
- esc yı ılk basta buruna koymustum şu an 2s lipo bec ile kullanacagım ıcın sol frame koydum ( nick maxwell hatta cogu raptor e700 kullanıcısının yaptıgı gibi ) 2s lipo yu buruna koyucam ... biraz daha en azından bu opsıyonları yerleştirebilecegim şekilde burun tasarımı yapabilirlermiş ... cunku ben ortada olmasından hoşlanmıyorum ama helıkopterde bunları koyabılecgım bir yer yok..
ve nalet olası ana saft ıcın ust maın blok hemen altına bılezık koyup ana saft ordan gecırıp soktugum bilezik ile asagıdan dişlinin ordan ayarlayıp vs vs derken her anasaft veya ana dişli veya o bölgene bir işleminiz varsa bu uğraştırıcı islemi yapıyor olmanız ... x50 de boyle bu konuda hale eksık alıgn veya goblın dıbı 2 dk lık ıs degıl malesef ...
şimdide kullandıgım setup kısmına gelelim ....
- ilk başta aklımdaki düşüncem goblinin uzerinde olan ve halen daha hevesimi alamadıgım scorpıon world speed recor lımıted edıtıon 540 kv motorumu koymaktı , tabi lazlık var zerde olmedımde olur diye gobline hemde denemek ıcın ve yakındanda bildigim quantum 500 kv goblın edıtıon motoru aldım ...
quantum geldı taktım goblının ustune ( o ara ucmaya devam ederım dıye de sokmedım goblının ustunden scorpıonu ) goblinin ustunden soktum 540kv yı takıcam motoru , daaaa daaaa
motor frame ın arasına girmiyor ve o kadar cok sevıyorum ki sinir oldum , quantumu da denemek ıstıyorum ne yapıcam derken , aslında bendeki motorla aynı olan ve bu model ıcın uretılmıs olan nıck maxwell edıtıon motora yonelcektım saolsun usama battal ıle gorustukden sonra benım 540 ıle onunda sıfır ayarındaki motoru takas yaptık boylelıkle bu sorunuda çözdüm
oda nick maxwell edıtıonuda goblın 630 da kullanıyordu ...
motor : - scorpion nick maxwell limited edition
esc : castle 120 HV ( yep 120 denk getiremedim )
bec : yep20 amper kullanıyordum bi sorun yaşamadım hiç ama farklılık olsun diye şu an gryphon bec kullanıyorum 2s lıpo ıle ....
FBL unıte :
- sk540 red
skookum 540 clear vardı onu nitromun uzerıne gecırdım tekrar ( benım rodajı bıle bıtmeyen ys91 tareqlı nıtrom hırs yaptım ucurmadan bırakmayacam onu )
Servo olarak da :
- Highest HV HT750
- Highest HV HG800
Servolar hakkinda da biraz bilgi veriyim , servolar aslinda piyasadaki cogu servo mesela futaba 9353 , amain hobbi de ki protek gibi servolari ureten , kore menseili bir firma nin urettigi servolar ..
Servolar corless motorlu , 32 bit mcu 4096 resolution ( cozunurluge sahip ) canevarlar ve 1.000.000 cyclic garantili
Servolar brushless degil , corless hatta bert kammerer yazinida paylasicam sizinle bu konuda corless ve brushless servo arasinda ki , bahsettigi yazida corless lerin brushless servolardan daha hassas tepkime lere sahip oldugu , brushles in corless e gore motor omrunun fazla oldugu ...
Bu servolarda motor omru sikintisida olmayinca bunlari tercih ettim ...
Hatta yeri gelmis ken muhtemelen forumda yok konusu neden brushless veya neden coress servo diye konu acip bilgilerimizi paylasalim
Ben bu noktada coreas servolarin brushless servolara gore daha hassas oldugu icin ( hakkini veremesekte ) tercihimi bu yonde kullandim ... bide bir milyon garantide olunca fazla dusunmedim ....
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol