Sabit Kanat Batarya Tüketimi

  • Konbuyu başlatan Üye silindi 16092
  • Başlangıç tarihi
  • 2,191
Ü

Üye silindi 16092

Guest
Sabit Kanat da kalkış ve iniş anlarındaki batarya tüketimi hakkında bilgi verebilirmisiniz ?
 
Vallahi inanması zor gelebilir ama biz modelciler bunlara fazla takılmayız, uçuş bizim için bir bütündür, Kalkıştan inişe, uçuşun toplamındaki tüketim pilimizi veya modelimizi öldürmüyorsa bu bilgi bize yeter de artar.

Öte yandan siz "İHA"cıların böyle kritik detaylı bilgilere ihtiyacı olduğu muhakkak... Bir düşünelim, "İHA"nızın görevi tanımlı, e tasarım da tamam, o zaman yüklü ağırlığı da biliniyor demektir. Görev profilleri de tanımlı olduğuna göre bu kalkış ile kastettiğiniz olayın hangi yükseklikte tamamlanacağı ve o sırada "İHA"nızın hangi hızda olacağını biliyorsunuzdur kesin. Hepsini bir araya getirip "İHA"nızın potansiyel ve kinetik enerjisini hesaplayabiliriz değil mi. Sonrasında motor/pervane/elektrik sistemlerinin verimlerini ve o ana kadar geçen süre içerisinde modele etki eden sürtünme ve sürükleme kuvvetleri sonucunda kaybedilen enerjiyi de hesaplayarak bataryanızı ne kadar tüketeceğinizi mutlak bir doğrulukla hesaplayabiliyor olmanız gerek sanki...
 
Vallahi inanması zor gelebilir ama biz modelciler bunlara fazla takılmayız, uçuş bizim için bir bütündür, Kalkıştan inişe, uçuşun toplamındaki tüketim pilimizi veya modelimizi öldürmüyorsa bu bilgi bize yeter de artar.

Öte yandan siz "İHA"cıların böyle kritik detaylı bilgilere ihtiyacı olduğu muhakkak... Bir düşünelim, "İHA"nızın görevi tanımlı, e tasarım da tamam, o zaman yüklü ağırlığı da biliniyor demektir. Görev profilleri de tanımlı olduğuna göre bu kalkış ile kastettiğiniz olayın hangi yükseklikte tamamlanacağı ve o sırada "İHA"nızın hangi hızda olacağını biliyorsunuzdur kesin. Hepsini bir araya getirip "İHA"nızın potansiyel ve kinetik enerjisini hesaplayabiliriz değil mi. Sonrasında motor/pervane/elektrik sistemlerinin verimlerini ve o ana kadar geçen süre içerisinde modele etki eden sürtünme ve sürükleme kuvvetleri sonucunda kaybedilen enerjiyi de hesaplayarak bataryanızı ne kadar tüketeceğinizi mutlak bir doğrulukla hesaplayabiliyor olmanız gerek sanki...

Aslında modelcilerin batarya konusu hakkındaki işlemlerini merak ediyordum. Çünkü genelde değerli fikirler üstünkörü çalışan insanlardan çıkıyor. Yorumun için teşekkür ediyorum. Youtube kanalınızı takip ediyorum. Ayrı olarak size bir sorum olacak. Atermit Epp Expanded Polypropylene Köpük kullandınızmı bu ürün hakkındaki yorumunuz nedir. Bir de köpük kaplaması için genel olarak bilinmesi gereken tüyolarınız varmıdır ?
 
  • Haha
Tepkiler: Türker Akgün
Aslında modelcilerin batarya konusu hakkındaki işlemlerini merak ediyordum. Çünkü genelde değerli fikirler üstünkörü çalışan insanlardan çıkıyor. Yorumun için teşekkür ediyorum. Youtube kanalınızı takip ediyorum. Ayrı olarak size bir sorum olacak. Atermit Epp Expanded Polypropylene Köpük kullandınızmı bu ürün hakkındaki yorumunuz nedir. Bir de köpük kaplaması için genel olarak bilinmesi gereken tüyolarınız varmıdır ?
Batarya tüketimi hakkında bilgi ne demek? Batarya konusu hakkında işlem ne demek? Köpük hakkındaki yorum ne demek?

Üstünkörü çalışan insanlar ne alaka? Özellikle havacılık alanında üstünkörü çalışmaların sonuçları çok daha belirgindir. Öyle üstünkörü çalışmalar bu alanlar için uygun değildir.

Ancak değerli fikirlerin gerçekten de üstünkörü çalışanlardan çıktığına inanıyorsanız, sorduğunuz soruların özenini de dikkate alırsam en değerli fikirler sizden çıkacaktır. Bu konuya ihtiyacınız yok.
 
Ben üstünkörü çalışan birisi olarak sabit kanatlarımın batarya konusunu açıklayayım. Benim sabit kanatlarda batarya inişte, kalkışta ya da düz uçuşta çok farklı davranmaz. Çünkü sadece alıcı, servolar ve ateşlemeyi besler. Uçuş öncesi bakarım. 2S LiPo pillerim 7.4V ya da üstünde bir gerilimdeyseler uçarım. Değilseler üstünkörü bir şarj edip uçarım.
 
Sayın @oxhue leon
Öncelikle adınızı yazarsanız daha anlaşılır ve samimi olacağı kanısındayım.
Tanışma mesajınızda 2 yıldır iha'lar üreten bir takımda görev aldığınızı yazmışsınız. 2 yıllık geçmişinizde hiç uçağın nasıl uçtuğunu yada benzer konuları merak etmedinizmi acaba...? Aslında bu 2 yılı üstünkörü geçirdiğinizi düşünüyorum.
 
Aslında modelcilerin batarya konusu hakkındaki işlemlerini merak ediyordum. Çünkü genelde değerli fikirler üstünkörü çalışan insanlardan çıkıyor.

Merak güzel birşeydir de merakı gidermek için soruların soruluş şekli de önemlidir. Senin soruş şeklinle ilgili bir benzetme yapayım müsadenle.
Makina mühendisliği okuduğunu yazmışsın, yaşına da bakarak akışkanlar mekaniği dersi almış olacağını varsayıyorum. Hadi diyelim ki ben de sizin akışkanlar hocanızım (ünvanım hazır, sıfırcı Evren hoca!), sınıfa geldim, "hadi bakalım bugün kısa sınav yapacağım, tek soruluk" diyorum, kitap defter herşey açık, arkadaşlarınızla da konuşabilirsiniz kopya saymayacağım...

Soru:
Bir boru üzerindeki x noktasındaki akışkanın enerjisini söyleyiniz.

Sonra da hiçbiriniz soruyu cevaplayamadığınız için hepinize 0 verip çıksam isyan etmez misiniz?
Ne akışkanın ne olduğu belli, ne başlangıç hareket koşulları belli, ne boru çapı, ne boru malzemesi, ne de boru üzerinde herhangi bir eleman olup olmadığı, böyle bir şeye cevap vermek mümkün mü?

Senin sorun da buna benziyor biraz, hiçbir şey net değil... Hadi yine de cevaplamaya çalışalım... Önceki mesajımda yazdığım gibi, teknik olarak modelimizin kalkışta ne kadar pil tüketeceği ile ilgilenmeyiz gerçekten de. Ama ben meraklı birisiyimdir, modellerim içerisine çeşitli ölçüm cihazları koyarım, kayıt alırım, sonra o kayıtları inceler çıkarımlarda bulunmaya çalışırım. Bu verileri kullanarak sana modellerimin kalkışta ne kadar pil harcadığını da söyleyebilirim. Mesela bir modelim vardı, 3.3Wh tüketim ile kalkış yapıp 300m irtifaya ulaşabiliyordu, öte yanda başka bir modelim var, aynı enerji ile anca yerden teker kesebiliyor. Her ikisi de sabit kanatlı. Oldu mu? Bu bilginin kime ne faydası var? Model tipi, ağırlığı/boyutu vs belli olması lazım ki bunların bir anlamı olsun... Mühendislerin ve ileride mühendis ünvanı taşıyacak kişilerin bu tür şeylere çok daha fazla dikkat etmesi gerektiğine inanıyorum...


Atermit Epp Expanded Polypropylene Köpük kullandınızmı bu ürün hakkındaki yorumunuz nedir. Bir de köpük kaplaması için genel olarak bilinmesi gereken tüyolarınız varmıdır ?

EPP ile hiç çalışmadım. bir bilgim yok. Ama farklı yoğunluklardaki EPS ile CNC sıcak tel kesim ile özel planör kanatları yapmışlığımız var. Bu kanatları da kesim sonrası 1 veya 1.5 mm balsa levha ile kaplarız genellikle. Direk köpük üzerine cam-elyafı epoksi kaplama yapmak da mümkün. youtubeda ve bu forumda paylaştığım yöntemler aynen kullanılabilir, ama daha kalın (50-100gr/m2 veya belki daha da kalın) kumaşların kullanılması gerekir çoğu zaman, ve sonuç da pek tatminkar olmayabilir, en azından bizim denemelerimizdeki sonuçlar balsa yüzeye kaplama kadar güzel olmuyordu. Zira kaplama sonrası gerekli olan tesviye işlemlerinde, altta köpük gibi ezilebilen bir yapı olması büyük dezavantaj.
 
Çok eğlendim. ;D :lol: :lol:

Arkadaşlar İHA'cı arkadaşlarımız çok hassas bilgilere sahiptirler. Öyle modelcilerdeki üstünkörü bilgiler gibi değil... Dikkat ederseniz kendi isimlerini bile asla kullanmak istemezler. Bunun en önemli sebebi bu bilgilerin çalınmasına karşın onları koruyabilmek oluyor çoğunlukla. Bu konuda daha önce başka bir arkadaşımız niye böyle yapıyorsun diye sorduğumuzda " Kendimle paylaşmaktan bile çekindiğim bilgiler var elimde ! " diye cevap vermişti bize. :eek:

Buradaki amacı anlayın lütfen. İyi eğitimli bir sadrazamın kılık değiştirerek sırf halk ile empati kurabilmek için semt pazarına, tekkeye gitmesi gibi bir şey.

Anlayış lütfen. :laugh: :D
 
Son düzenleme:
ayın @oxhue leon
Öncelikle adınızı yazarsanız daha anlaşılır ve samimi olacağı kanısındayım.
Aslında kayıt olurken kural olarak belirtildiği şekilde "Ad-Soyadı" kullanmış ama sonra nedense nickname olarak değiştirmişsiniz.

Lütfen @oxhue leon gün içerisinde profil sayfanıza girerek gerçek ad ve soyadınızı kullanınız.

Aksi takdirde forum kuralları gereği ÜYELİĞİNİZİ İPTAL edip, KONUYU KİLİTLEMEK zorunda kalacağız :saygilar:
 
Hocam konuya çok hakim değilim ama iha nın pilin çıkışına bir güç ölçer gibi birşey bağlayıp kalkış denemeleri yaparak ortalama ne kadar güç harcadığını ölçebilirsiniz ne kadar kağıt üstünde hesaplasanız da evdeki hesap çarşıya uymaz pratikte çok farklı etkenler olabilir(kabloların direnci, motorun verimliliği anlık rüzgar,pilin iç direnci vb)