Silindir kapak contasi

punkpunkpunk

Yeni Uye
Katılım
11 Kas 2014
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Yaş
65
Merhabalar forumda yeniyim ve modelcilikle ilgileniyorum. Bir kaç sorum olacaktı. Enya 25ccm motor var silindir kapak contasi yenilenmesi gerekiyor. Orjinal parçalarını bulamıyorum ne yapabilirim tavsiyeleriniz nelerdir ? Aklıma gelenler teflon bant, yanmaz fırın kağıdı vs. Sizce olur mu ?
 
Silindir kapak contasi

Faruk bey, oncelikle hosgeldiniz. Ucakci abi ve kardeslerimiz en guzel sekilde size yardimci olacaklardir. Forum kurallari geregi rica etsek, kisaca kendinizi tanitir misiniz lutfen :)

 
Silindir kapak contasi

Çok özür dilerim. Ben Faruk Ankarada yaşıyorum emekli öğretmenim kendi çapımda modelcilikle uğraşıyorum. Sadece uçak olarak değil tekne ve airboatlada uğraşmaktayım.
 
Silindir kapak contasi

Faruk Bey, kapak contası olarak söylediğiniz seçenekler bence uygun değil. Onun yerine düşük nitro oranı kullanıp kapak contasız deneyebilirsiniz. Ayrıca bir kademe daha soğuk buji deneyebilirsiniz.
 
Silindir kapak contasi

Sümer Bey teşekkür ederim cevabınız için fakat hiçbir sonuç alamıyorum çünkü kompresyon çok zayıf kapaktan hava sızıyor.
 
Silindir kapak contasi

Faruk bey hoşgeldiniz, motorun ve conta kısmının fotoğrafını eklemeniz mümkünmü ?
 
Silindir kapak contasi

Mesut AKIN' Alıntı:
Faruk bey hoşgeldiniz, motorun ve conta kısmının fotoğrafını eklemeniz mümkünmü ?

Mesut bey hoşbuldum teşekkür ederim. Ben bu sabah şöyle bir şey yaptım :) fırın kağıdından (yağlı beyaz kağıt) iki kat silindir başına conta kestim monte ettim ve silindir basıncının tatmin edici olduğunu gördüm. Bu cesaretle ateşlediğim motorumu ve uğraştırmadan çalıştı. Bir depoya yakın çalıştırdım (%5 nitro) sıkıntı çıkartmadı. Havada ne olur bilmiyorum ama şu an birazda olsun rahatladım. Öte yandan hava kuvvetlerinden emekli uçak teknisyeni arkadaşıma da bu sorunu danıştım olmaz demedi net bir şekilde olur da demedi. Denemekte fayda var diyerek birazda onun teşvikiyle hareket ettim.
Ek not olarak, yanmaz kağıtlar 200-300 derecelere kadar dayandığı için silindir başı hararetine dayanacağını düşündüğünü söyledi. Benim için ayrı bir tecrübe oldu. İlk uçuşumdan sonra sizleri tekrar bilgilendirmek isterim. ve Mesut bey tekrar sorun yaşarsam fotoğrafı paylaşabilirim.
 
Silindir kapak contasi

Faruk bey nitro motorlarda silindirin en üst noktası 100 120 derecelerde olur normal şartlarda, hararet yapsa bile ben 240 derece üstüne çıkabilen motor görmedim, tek dez avantajı şu olur kağıt titreşimden ezilebilir ve boşluk yapabilir, ilk uçuştan sonra motorun soğutucu bloğunu8n vidalarının sıkılığını birdaha kontrol etmenizde fayda var
 
Silindir kapak contasi

faruk platin' Alıntı:
Mesut bey hoşbuldum teşekkür ederim. Ben bu sabah şöyle bir şey yaptım :) fırın kağıdından (yağlı beyaz kağıt) iki kat silindir başına conta kestim monte ettim ve silindir basıncının tatmin edici olduğunu gördüm. Bu cesaretle ateşlediğim motorumu ve uğraştırmadan çalıştı. Bir depoya yakın çalıştırdım (%5 nitro) sıkıntı çıkartmadı. Havada ne olur bilmiyorum ama şu an birazda olsun rahatladım. Öte yandan hava kuvvetlerinden emekli uçak teknisyeni arkadaşıma da bu sorunu danıştım olmaz demedi net bir şekilde olur da demedi. Denemekte fayda var diyerek birazda onun teşvikiyle hareket ettim.
Ek not olarak, yanmaz kağıtlar 200-300 derecelere kadar dayandığı için silindir başı hararetine dayanacağını düşündüğünü söyledi. Benim için ayrı bir tecrübe oldu. İlk uçuşumdan sonra sizleri tekrar bilgilendirmek isterim. ve Mesut bey tekrar sorun yaşarsam fotoğrafı paylaşabilirim.

Acaba aluminyum folyo mu kesseydiniz?
 
Silindir kapak contasi

Mesut bey ve Sümer bey tavsiyelerinizi değerlendireceğim. Haftasonu ilk ucusumdan sonra yazacağım tekrar.
 
Silindir kapak contasi

Merhaba arkadaslar, bu hafta sonu motorumla ucusumu yaptım toplamda 3 sorti tamamladım. Tork ve devirde sorun yaşamadım gayet güzel uçuşlar yaptım. Ve şükürler olsun kirimsiz tamamladım. Yer calistirmasinda son olarak silindir kapak hizasindan baloncuk yaptığını gordum yani hava kaçırıyordu sorun yaratmayacağını ümit ediyorum şimdilik böyle.
 
Silindir kapak contasi

Faruk bey oncelikle hosgeldiniz.
Ben neden sivi conta uygulamadiginizi merak ettim.. cunku bu tip durumlarda genelde patlamali motorlarda sivi conta guzel bir cozum ve onlem oluyor.
 
Silindir kapak contasi

Faruk Bey, kapaktan hafif sızıntı varsa en büyük sorun alt devirlerde ve rölantide ortaya çıkacaktır. Haa tabii ki üst devirden de kayıp olur ama standart bir kullanımı etkilemeyebilir. Ama rölantiye doğru stop etme riski vardır. Rölantiyi yüksek tutmak gerekir. Yine de riski bilip en azından normalden daha yüksekte uçup motor stopunda zorunlu iniş planlaması için vakit kazanmak uygun olabilir.
Serdar Bey, silindir kapağına sıvı conta uygulamasını görmedim, duymadım. Kişisel olarak bana pek uygun bir yöntem gibi gelmiyor. Ama denenebilir...
 
Silindir kapak contasi

Sumer bey uzun yillar motosiklet kullaniyorum. Bunun yaninda motosiklet motorlari konusunda epey bi tecrube ve deneyimim mevcut. Motor cinsine bagli olarak 2 ve 4 zamanli motorlar icin uretilen sivi contalar mevcut. Bu tecrubemin geneli 4 zamanli.motorlarda gectigi icin acaba bu tip motorlarda kullanilmamasnin ozel bi nedeni var mi onu merak etmistim. Evet belki 2 zamanli motorlarda sikistirma orani daha yuksek.. isi daha yuksek.. ama buna uygun olanlar da mevcut..bunlari soruyorum Cunku zamani gelecek ve ben de nitrojen motorlu bir rc ucak kullanmaya baslayacam. Lutfen yanlis yorumlamayin beni tek amacim bilgime bilgi ekleyebilmek..
 
Silindir kapak contasi

Benim açımdan ilginç bir bilgi oldu bu. Çok teşekkürler.
Bizde şöyle bir durum daha var aslında. O nedenle biraz tereddüt ettim. Bizim nitro motorlarda kapak contası olarak kullanılan metal diskin asıl görevi sızdırmazlık sağlamak değil, kompresyonu ayarlamak. Sıvı contaya o nedenle şüphe ile yaklaştım. Bir de motosiklet motorları boyut olarak nispeten büyük motorlar. Sanırım sıvı conta asıl kapak contasının yerine değil de ona ek olarak kullanılıyor değil mi? Yani klasik kapak contası yerine geçen sıvı conta oluyor mu?