Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergün Gürer' Alıntı:
Hover - nose-in hover - pirohover. Pirohover yıllarca çalışılır :) Rudder'ın limitine kadar. Ama bu çalışmanın karşılığı şu oluyor =

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ben de sol dominant'ım piro/x lerde. Sağ için hareketi tekrar baştan öğrenmek gerekiyor. Sadece sol ile uçulur mu, uçulur.

Ama piro bu işin nasıl "tuzu" ise, nasıl bir kez öğrendikten sonra her hareketin görünümünü bambaşka değiştiriyorsa, bu işin "biberi" de "reversal", yani bir yöne piro bir hareketin bir noktasında piro yönünü değiştirip harekete diğer yönde devam etmek. Reversal çıkartan üstadların eski videolarına bakın, hep sağ-sol rudder dağılımı vardır. Reversal'sız uçanların ise genelde baskın tek yönü vardır. Estağfurullah, topal ördek ile kastettiğim budur :) Yoksa hepimiz daha ördek yavrusuyuz :)

Şu videonun 1:07'sinde Kyle aynı anda hem transition (düz piro circuitten inverte) - hem reversal yapıyor.


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Abi dediğin gibi baştan bir çalışıp alışkanlık kazanmak lazım. :)

Sol rudderlarda beyinle parmaklar arasında bir iletişm hissetmiyorum fakat sağ rudderlara gelince hissediyorum. :laugh:

Bu arada Real flight konusunda ne diyorsun abi ? Benim yorumum şu ,

*** Real flight ile uçarken gerçek uçuşa kıyasla resmen daha zorlanıyorum. :D Model yer çekimine karşı koyarmıyor sanki sürekli düşme eğliminde.Yere yakın uçuşlarda bazen sanki model yere vurmadan kırılıyor.

*** Phoenixde ise model kırmak gerçekten zor. Model çok rahat ve kasmadan uçuyor.
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergün yazdıklarını zor toparlıyorum kafamda, bunları heliye uyarlamam baya zaman alır heralde :laugh: :laugh:
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Arda Erkan' Alıntı:
Abi dediğin gibi baştan bir çalışıp alışkanlık kazanmak lazım. :)

Sol rudderlarda beyinle parmaklar arasında bir iletişm hissetmiyorum fakat sağ rudderlara gelince hissediyorum. :laugh:

Bu arada Real flight konusunda ne diyorsun abi ? Benim yorumum şu ,

*** Real flight ile uçarken gerçek uçuşa kıyasla resmen daha zorlanıyorum. :D Model yer çekimine karşı koyarmıyor sanki sürekli düşme eğliminde.Yere yakın uçuşlarda bazen sanki model yere vurmadan kırılıyor.

*** Phoenixde ise model kırmak gerçekten zor. Model çok rahat ve kasmadan uçuyor.

Real flight'ın phoenix'e göre kesin bir artısı "heli orientation training" diye bir bölümü olması. Oradaki hover eğitimi gerçekten zor ve eğitici. Ayrıca realflight'ı bir süre stereoskopik 3d gözlük ile kullandım. Gerçi phoenix'de de 4.0 versiyon sonrası 3d scenery seçeneği geldi, artık phoenix ile de yapılabilir ama gerçekten realflight 5'te yaşadığım o tecrübeyi unutamam :)

Onun dışında başlangıç - orta seviye 3d açısından bir yorum yapmam doğru olmaz, realflight kullandığım dönemde hover ile cebelleşiyordum.

Uzun süredir phoenix kullanıyorum. Şu anda 5.0 ama bana kalırsa 4.0 daha iyiydi. 5.0'da helinin özellikle kırımlarda gerçekle bağdaşmayan hareketleri var (paller uçup giderken heli yerde kayıyor vs). Ayrıca 4.0'daki kontrol dağılımını daha çok seviyordum. 5.0'da stick hassasiyeti yüksek expo'lu model gibi, 4.0'da çok daha lineer kontroller vardı.

Gerçekte circuit / funnel / hurricane / parsel gibi hareketleri yapmak, phoenix'de yapabilmekten daha kolay. Gerçekte hissettiğiniz o modelin "yörüngeye yerleşme" hissi, phoenix'de yok. Bu açıdan bakıldığında phoenix'te bu hareketleri yapabilen birisi, gerçekte çok daha yüksek başarı ile yapabilecektir.

Tic-toc'larda model knife-edge (dik) pozisyonda iken, phoenix'te çok fazla irtifa kaybediyor. Bu da tic-toc alıştırmalarında sizi özellikle hızlı tictoclarda otomatik olarak pitch + cyclic komutunu aynı anda vermeye itiyor. Halbuki gerçekte cyclic>pitch>>>cyclic>pitch>>>cyclic>pitch şeklinde tictoc yapmak gerekli, motoru boğmamak için. Bu sorunu da simülasyonda tictocları daha yavaş ve salınımlı yaparak aşıyorum. Ama diyebilirim ki phoenix'te tic toc yapmaya alışan birisi, gerçek hayatta ya modeli tırmandıracak, ya da motoru boğacak / kafa hızını düşürecektir. Eğer yüksek C değerli batarya ve yüksek kalitede bir motoru yok ise.

Negatif özelliklerine rağmen, phoenix kurulum, upgrade ve yeni model yükleme kolaylığı açısından favorim. Ancak AccuRC simulasyonunu da çılgın gibi merak ediyorum.
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergün Gürer' Alıntı:
...Gerçekte circuit / funnel / hurricane / parsel gibi hareketleri yapmak, phoenix'de yapabilmekten daha kolay. Gerçekte hissettiğiniz o modelin "yörüngeye yerleşme" hissi, phoenix'de yok. Bu açıdan bakıldığında phoenix'te bu hareketleri yapabilen birisi, gerçekte çok daha yüksek başarı ile yapabilecektir.

Tic-toc'larda model knife-edge (dik) pozisyonda iken, phoenix'te çok fazla irtifa kaybediyor. Bu da tic-toc alıştırmalarında sizi özellikle hızlı tictoclarda otomatik olarak pitch + cyclic komutunu aynı anda vermeye itiyor. Halbuki gerçekte cyclic>pitch>>>cyclic>pitch>>>cyclic>pitch şeklinde tictoc yapmak gerekli, motoru boğmamak için. Bu sorunu da simülasyonda tictocları daha yavaş ve salınımlı yaparak aşıyorum. Ama diyebilirim ki phoenix'te tic toc yapmaya alışan birisi, gerçek hayatta ya modeli tırmandıracak, ya da motoru boğacak / kafa hızını düşürecektir.


Ergün benim phoenix ve real flight'la alakalı tespitlerim seninkilerin tam tersi yönde. Açıkçası böyle olması beni acaba benim algılamamda mı bir problem var diye düşündürdü şimdi.

Phoenix'i denediğimde bana hissettirdiği şey modelin yerçekimsiz bir ortamda uçuyormuş hissi oluyor, algoritmasını çok başarılı bulmuyorum. Örnek olarak Phoenix'te kumandayı elime alıp 15 dakika boyunca kesintisiz tic-toc yapabilirim ama gerçekte modelimle buna benzer bir tecrübe yaşayamıyorum. Realflight'ı gerçekte uçurduğum modele daha yakın görüyorum. Fakat şimdi sen böyle bir yorum yapınca acaba benim uçurduğum modelin ayarları ve konfigurasyonuyla alakalı da mı bir problem var diye düşünmedim değil. :laugh:
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Türker Akgün' Alıntı:
Ergün benim phoenix ve real flight'la alakalı tespitlerim seninkilerin tam tersi yönde. Açıkçası böyle olması beni acaba benim algılamamda mı bir problem var diye düşündürdü şimdi.

Phoenix'i denediğimde bana hissettirdiği şey modelin yerçekimsiz bir ortamda uçuyormuş hissi oluyor, algoritmasını çok başarılı bulmuyorum. Örnek olarak Phoenix'te kumandayı elime alıp 15 dakika boyunca kesintisiz tic-toc yapabilirim ama gerçekte modelimle buna benzer bir tecrübe yaşayamıyorum. Realflight'ı gerçekte uçurduğum modele daha yakın görüyorum. Fakat şimdi sen böyle bir yorum yapınca acaba benim uçurduğum modelin ayarları ve konfigurasyonuyla alakalı da mı bir problem var diye düşünmedim değil. :laugh:

O "balonsu" hissi herhangi bir yöne giderken tersine cyclic verdiğimde, ya da flip yapmadan önce çok az yukarı doğru pitch değişikliği verdiğimde hissediyorum. Sanki heli olması gerekenden daha fazla "zıplıyor". Ama rotor diskinin zemin ile 90 dereceye yaklaşan açılardaki hareketlerinde de gerçek hayatta yaşadığım o "helinin bi an için asılı kalması" hissini yaşamıyorum, direkt düşüyor gibi geliyor. Tabii tüm yazdıklarım goblin 700 (phoenix) için, 4.0'da advanced, 5.0'da standart ayarları ile kullanıyorum.

Şöyle yapalım, hangi realflight versiyonunu kullanıyor/öneriyorsunuz? Ben o versiyonu indireyim, onda bir deneyeyim. Hatta türkçe açıklamalı bir piroflip videosu hazırlamayı düşünüyordum, onda hazırlayayım.

Edit1: Phoenix fizik modelinde yerçekimini ivme değil, kuvvet olarak modelliyor olabilir. Bazı pozisyonlarda modelin fazla sıçraması, bazı pozisyonlarda ise hızlı düşmesi bundan kaynaklanabilir

Edit2: Realflight G5 varmış bende, bu olur mu?

Edit3: 4.5 + 7.5 = 12 , 12/2 = Realflight 6'da deneyeyim ben en iyisi :p
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Türker Akgün' Alıntı:
Ergün benim phoenix ve real flight'la alakalı tespitlerim seninkilerin tam tersi yönde. Açıkçası böyle olması beni acaba benim algılamamda mı bir problem var diye düşündürdü şimdi.

Phoenix'i denediğimde bana hissettirdiği şey modelin yerçekimsiz bir ortamda uçuyormuş hissi oluyor, algoritmasını çok başarılı bulmuyorum. Örnek olarak Phoenix'te kumandayı elime alıp 15 dakika boyunca kesintisiz tic-toc yapabilirim ama gerçekte modelimle buna benzer bir tecrübe yaşayamıyorum. Realflight'ı gerçekte uçurduğum modele daha yakın görüyorum. Fakat şimdi sen böyle bir yorum yapınca acaba benim uçurduğum modelin ayarları ve konfigurasyonuyla alakalı da mı bir problem var diye düşünmedim değil. :laugh:

Şu bir gerçekki phoenixle tic-toc çalışıp gerçekte yapmak tam bir hayal kırıklığı. :laugh: Aynı şekilde bende abi kesintsiz full tic-toc yapıyorum :laugh:

Ti-toc gerçek model üzerinde çalışmak en güzeli gibi. Bu arada Ergün abi rf 7.5 mutlaka dene. :saygilar:
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergün Gürer' Alıntı:
...Şöyle yapalım, hangi realflight versiyonunu kullanıyor/öneriyorsunuz? Ben o versiyonu indireyim, onda bir deneyeyim. Hatta türkçe açıklamalı bir piroflip videosu hazırlamayı düşünüyordum, onda hazırlayayım.
Yazılım olarak RF 4.5 kullanıyorum, model olarakta Domino 90 FBL modeli ile uçuyorum.

Ergün yorumlarını merakla bekliyor olacağım. :thumbup: Bu arada bende phoenix'i tekrar bir mercek altına alayim en iyisi :laugh:
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Şimdi realflight g5 kurdum, ayarlarını yaparken de bu simülatörü neden "terkettiğimi" hatırladım.

Realflight'da "collective pitch" diye bir ayar yok.

Throttle -> Throttle
Elevator -> Pitch
Aileron -> Roll
Rudder -> Yaw
E hani collective pitch? Ben nasıl idle up açacağım? (Kumandada st-1 flight modunda throttle hep %100, idle up olarak kullanıyorum)
Muhtemelen knob modelde idle up açıp kapatıyor.

Şimdi o knob'u aux2 kanalına tanıtsam, 7 kanallı bir alıcı kullanmam gerekecek. Kumandadan aux1'i komple aux2'nin üzerine mixlesem, bu sefer phoenix'te collective pitch (aux1) ayarı bozulacak.

Ben kendi kumandamı simülatörde kullanmaya başladıktan sonra realflight'ı terketmiştim "collective pitch diye kanal ayarı olmayan helikopter simülatörü mü olur?" diyip :)

Edit: Ben bu mesajı yazarken, fikrim geldi. Mixlemek yerine, aux2 switchinin sorumluluğuna gear kanalını verdim. Gear switchinin sorumluluğunda sadece throttle hold kaldı. Idle up yerine geçen smoke kanalına da gear kanalını atayıp aux2 switchi ile kontrol edince oldu. Sonuçta başarılı bir şekilde Realflight'ı kumandam ile kullanabildim. Şimdi tek problem arada kırım olunca spacebar ile modeli toplayamıyorum, interlink authorization soruyor, "kumandadan bi reset'e bas bakalım diyor". Bir de gear switchinde throttle hold kullanamıyorum.

Ama simülatör genel anlamda gayet başarılı, keyifle uçtum diyebilirim. Özellikle o phoenix'te olmayan "havada asılı kalma" hissini yaşadım :)
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Model resetleme için X tuşu kullanılıyor olabilir. Spacebar yerine onu bi denesen olur sanki Ergün hocam ;)
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergün abi dongle ile kullanıyorsun vakit kaybetmeden RF7.5 kur abi. :) Reset problemi için auto key programı var. Forumda bir arkadaş paylaşmıştı.

Ben biraz önce Mehmet abinin forumda önerdiği logo 700'ü inidirip kurdum.

Dx8 kumandamla uçtum.Uçuşu simulatör içinden kayıt ettim ama bulabilirsem forumda paylaşırım inanılmaz bir keyif aldım modeli gerçekte uçursam anca bu kadar olurdu. :thumbup: RF 7.5 son nokta diyorum başka bişey demiyorum artık. :lol:

Edit : Uçuşu buldum :yuppi: :yuppi: :yuppi:
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergün Gürer' Alıntı:
Şimdi realflight g5 kurdum, ayarlarını yaparken de bu simülatörü neden "terkettiğimi" hatırladım.

Realflight'da "collective pitch" diye bir ayar yok.

Throttle -> Throttle
Elevator -> Pitch
Aileron -> Roll
Rudder -> Yaw
E hani collective pitch? Ben nasıl idle up açacağım? (Kumandada st-1 flight modunda throttle hep %100, idle up olarak kullanıyorum)
Muhtemelen knob modelde idle up açıp kapatıyor.i komple aux2'nin üzerine mixlesem, bu sefer phoenix'te collective pitch (aux1) ayarı bozulacak.

Ergün hocam bu konuda bir iki videom var umarım size yardımcı olur fikir verir
1. konu
2. konu
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Çalismalar çok güzel %p
bizler de bunlari yapabilecekmiyiz diye dusunuyorum :rolleyes:
bir baska konuda exper pilot olma gibi bi dusuncem olmadigini soylemistim ama hareketleri gorunce insanin kani kaynamiyor degil hani ;D
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Ergünün problemini ben de yaşıyordum ve aynı sebepten dolayı rf'dan uzak duruyordum. Ama yorumlarınızdan sonra bir denemeye karar verdim. RF'da Phoenix'e göre hissedilen en büyük fark modelin ağırlığının hissedilmesi bence. Gerçeğe çok yakın geldi bana ilk denemelerimde. Ama kumanda ayarı çok sinir bozucu. Probleme gelince, ben ve sanırım tüm phoenix kullananlar sim'den bütün miksleri kapatıp, miksleme işini aynen gerçek helide olduğu gibi kumandaya bırakıyoruz. Mesela ben phoenix'de idle, th, hatta pitch curve ve expoya kadar kumandamdan ayarlayıp, gerçek helilerimdeki tepkilere yakın tepkiler alıyorum. Ama RF bu işi sevmiyor. Software miksleri kapatsam dahi işin içinden çıkamadım. Ben de vazgeçtim. Biraz orayı burayı kurcalayıp, biraz deneme yanılmayla bir ayar tutturdum ve daha fazla elleşmedim.

Futaba ile kullanıyorum ve ayarlarım şu şekilde:

Kumanda heli 1 servo seçili
sırasıyla A,E,T,R,aux5,P,aux7 ve aux8 diye kanallar atadım. Aux'lar kafa karıştırmasın, isim olarak öyle sadece. Benim kumandaya göre 5 ve 7. kanalları da reverse ettim.
Programın controller select ekranında üstteki seçenek çalıştı bende, 5inci kanalı mode, 7 smoke ve 8 de dual rates olarak değiştirdikten sonra istediğim kontrolleri sağlayabildim.

Şimdi 5. kanala atadığım switch idle, 7 th ve 8 de destekleyen modellerde rescue olarak çalışıyor.

Benim için ciddi sorun oluşturabilecek şey ise rescue modu. Bu modu upright'a yakınsa upright, inverte yakınsa invert olarak level konuma getirecek şekilde yapmış yapan arkadaş. Ama ben ikonda mecburen her konumdan upright ve skookumda da alışkanlığımın değişmemesi açısından yine aynı şekilde level olacak şekilde kullanıyorum. Rescue ayarlarının işleyişini bulup düzeltmem gerekecek..
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Arda Erkan' Alıntı:
Ben biraz önce Mehmet abinin forumda önerdiği logo 700'ü inidirip kurdum.
... inanılmaz bir keyif aldım modeli gerçekte uçursam anca bu kadar olurdu. :thumbup: RF 7.5 son nokta diyorum başka bişey demiyorum artık. :lol:
Bu logoyu mutlaka deneyin derim, başka birşey... Gerceği de böyle uçuyorsa malı mülkü sattırır adama. :laugh: :lol:
 
Sim Çalışmalarım - Ergün "Nightsinger" Gürer

Dedim realflight g5'i denerken hemen bir uçuş videosu çekip paylaşayım. Daha kontrollerin bu simülatörde tam tepkilerine alışamadım ama olsun.

Hem paylaştığım videoların hiçbiri serbest uçuş videosu değildi. Yine de bu başlıkta çalıştığımız hareketlerin bir kısmını uçuşa yedirmeye çalıştım.

Buyrun:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İndeks:
00:17 piroflip reversal (daha uzun soluklu olmuyor, çalışmak lazım)
00:26 piro loop
00:50 piro tictoc (çalışılacak)
01:16 piro circuit (inverti çalışılacak)
01:37 touch and go (biraz istemsiz oldu ama allahtan skidler sağlam kaldı :laugh: )
01:54 parsel
02:03 düz circuit - hurricane transition
02:44 mobius loop
03:17 piro loop

Daha bu simülatörde otorotasyon olmuyor, engine cut off tuşum kumandada yok, heheh :)