Sizce sorunu nerede aramalıyım?

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,295
Tepkime puanı
21,972
Yaş
60
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Ender3 V2, direct drive, motorlu ikinci Z ekseni, all metal hotend.
Bir süredir kenarları böyle basıyor ve ek olarak dış katman kolaylıkla ayrılıyor baskı sonrası.
Nereye odaklanmalıyım?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,556
Tepkime puanı
4,176
Yaş
33
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Kayış gerginliğini düzgün yapmışsındır muhtemelen step motor arızası yaşıyorsun abi, konum sensörü mü, ya da içinde pod mu var bilemem ama o taraf ta doğru konumlama bilgisi gitmiyor olabilir ecu ya
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,295
Tepkime puanı
21,972
Yaş
60
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Teşekkür ederim. Kayış gerginliği iyi gibi. Baskı sırasındavda kayışın atlaması gibi sesler de çıkmıyor. Ama zaten o kadar atlasa baskıçok daha kötü olurdu gibime geliyor.
X ve y ekseninde birer end stop switch var ve sadece en başta konumu sıfırlarken kullanılıyorlar.
Bir de, fotoğraf çok iyi değil, hem x hem de y ekseni kayıyor. İki step motorunun birden saçmalaması da düşük olasılık gibi.
Sanırım bir büyük bakım istiyor.
 

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,556
Tepkime puanı
4,176
Yaş
33
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Haklısın abi iki moturun aynı anda saçmalaması imkansız gibi , ben tek eksen anladım, değin gibi bakım, ana kart, dilimle yazılımı kontrol edilmedi, başka bir dilimleme yazılı mı ile de kontrol etmek te yarar var.
 

Barkın Özer

Yeni Uye
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Yaş
16
Konum
Istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Y-Carriage hatası olduğu belli. Kayış düzgün olduğuna göre kasnakta sıkıntı olabilir bazen setskurlar gevşiyor. Eğer slicer ile düzelmezse bu setskurları kontrol edebilirsiniz. Bazen anakartta stepper voltajı normalin dışında olduğunda da bu tip sorunlar gözlemleniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,295
Tepkime puanı
21,972
Yaş
60
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Kayışlar bence normal değil. Sistemi dağıttım. Kayışlar atlama yapıyor. Dişliler sıkı geçme. Setuskur yok. Motorlarda da mekanik kusur yok. Tekerleklerde normal kirlenme dışında sorun yok. Bir takım kayış sipariş ettim.
 
Son düzenleme:

Ali Yalçın

Kıdemli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
2,556
Tepkime puanı
4,176
Yaş
33
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
Kayışlar bence normal değil. Sistemi dağıttım. Kayışlar atlama yapıyor. Dişliler sıkı geçme. Setuskur yok. Motorlarda da mekanik kusyr yok. Tekerleklerde normal kirlenme dışında sorun yok. Bir takım kayış sipariş ettim.
Sonucu merak ediyorum
 
Katılım
13 Ara 2022
Mesajlar
11
Tepkime puanı
25
Yaş
52
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
Yazıcıyı mümkünse bir UPS üzerinden beslemeyi deneyin, elektrik tesisatı üzerinden bir parazit, interferans gelmeye başlamış olabilir, step motoru saptırır. Tablayı x eksen arabasına bağlayan vidalar gevşemiş boşluk yapmış olabilir. Saçma ama yazıcının çerçevesini tutan vidalar gevşemiş olabilir. Yazıcıyı üzerine koyduğunuz masa, dolap vb vidaları gevşemiş, hızlı hareketlerde yazıcıya geri titreşim veriyor olabilir.
 
Katılım
13 Ara 2022
Mesajlar
11
Tepkime puanı
25
Yaş
52
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
Görebildiğim kadarıyla baskı hataları gevşeklik veya titreme değil step motor veya kayış atlaması gibi. Yani eksen kaçmış, 5 katman sonra tekrar kaçmış, bir 10 katman sonra tekrar kaçmış. X veya Y eksen kayışlarını geren rulmanlarda sorun olabilir, kayışı gevşetip elinizle çevirin bakın takılma var mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ara 2022
Mesajlar
11
Tepkime puanı
25
Yaş
52
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
Atlama yapan kayışta gözle görünür bir sorun var mıydı? Ne zaman değiştirmemiz gerektiğini nasıl anlayabiliriz?
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,295
Tepkime puanı
21,972
Yaş
60
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Atlama yapan kayışta gözle görünür bir sorun var mıydı? Ne zaman değiştirmemiz gerektiğini nasıl anlayabiliriz?
Açıkçası benim bakarak görebildiğim bir şey yoktu. Ancak motor dişlisine takıp iki uçtan gerdirip, hızlıca hareket ettirince anlaşılıyordu atlama. Yaklaşık 20 ay yoğun bir şekilde çalışmıştı. Değişim için sanırım çıktı kalitesini izlemek lazım.