- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,685
- Tepkime puanı
- 20,211
- Yaş
- 48
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Maiden ön raporu; bu meret çok kötü uçuyor yahu! Hiç warbird gibi değil, sanki eğitim modeli bu ne [emoji23][emoji23][emoji23] detaylı rapor, fotoğraflar, video gün içinde gelecek...
Şaka bir yana bugüne kadarki en düzgün uçaklarımdan birisi diyebilirim...
Śimdilik birkaç foto koyuvereyim şu köşeye
Bugün üç ana grupta toplam 6 sorti uçtum.
Uçuşlar boyunca veri kayıt sistemi ile hem motorun çektiği akım pil voltajı, kullanılan mAh vs. Hem de gps ile uçağın konum hız yükseklik gibi verilerini topladım. Henüz detaylı derinlemesine bir analiz yapmadım ama merak ettiğim parametrelere hızlıca bir göz attım.
En önemli şeylerden birisi pervanenin çektiği güç ve modelin uçuş hızı idi (her ikisi de pervanenin hatve ayarı ile bağlantılı parametreler). Pervaneyi hatvesi 16" olacak şekilde ayarlamıştım, teoride bu ayarla hızın 105 km/saat civarında olması gerekliydi (tabi statik devir hesabına göre, havada azalan yük ile bu hızın biraz daha fazla olması gerekir). Gps verilerine göre modelin maksimum hızı 120 km/saat civarında kaydedilmiş. Rüzgar sıfıra yakındı o yüzden gps hızını (yer hızı) hava hızı olarak kabül edebiliriz, hız açısından bu hatve iyi görünmekte. Güç tarafında ise maksimumda 1100watt civarı bir güç çekilmiş, ki bu da akımın 43-45 amperlerde olduğunu gösteriyor, motorun üst sınırı olan 60 ampere kadar birhayli payımız var demektir, güzel haber. Yani ihtiyaç halinde pervanenin hatvesi daha da arttırılabilir demektir. Bu verilerle hurricanein de bu motor pervane kombinasyonuyla gayet güzel uçacağını öngörmek yanlış olmayacaktır. Bu modele özel olarak motorun fazla ısınması gibi bir korkum vardı ama motoru en fazla %75ine kadar zorladığımız için en ufak ısınma olmadı, her uçus sonunda motor rahatlıkla dokunulabilecek (hatta öpülebilecek
) sıcaklıktaydı. Yani 40 derece üzeri değildi diyebilirim. Hava da 29-30 derece civarındaydı...
Düşük devirle dönen büyük çaplı pervanenin havada çıkardığı ses ise bir harika
Videoların bir kısmı (yine) çöp malesef. Ama kafama taktığım goprodan çıkan görüntüler gayet güzel, onları işleyip yayınlayacağım. Ayrıca bilgisayardan daha kaliteli bir fotoğraf serisi de koyacağım...
Ha bilgi için, bu hala detaylı maiden raporu değil
ara rapor diyelim. Detaylı rapor anca bilgisayar klavyesinden çıkar 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Şaka bir yana bugüne kadarki en düzgün uçaklarımdan birisi diyebilirim...
Śimdilik birkaç foto koyuvereyim şu köşeye
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bugün üç ana grupta toplam 6 sorti uçtum.
Uçuşlar boyunca veri kayıt sistemi ile hem motorun çektiği akım pil voltajı, kullanılan mAh vs. Hem de gps ile uçağın konum hız yükseklik gibi verilerini topladım. Henüz detaylı derinlemesine bir analiz yapmadım ama merak ettiğim parametrelere hızlıca bir göz attım.
En önemli şeylerden birisi pervanenin çektiği güç ve modelin uçuş hızı idi (her ikisi de pervanenin hatve ayarı ile bağlantılı parametreler). Pervaneyi hatvesi 16" olacak şekilde ayarlamıştım, teoride bu ayarla hızın 105 km/saat civarında olması gerekliydi (tabi statik devir hesabına göre, havada azalan yük ile bu hızın biraz daha fazla olması gerekir). Gps verilerine göre modelin maksimum hızı 120 km/saat civarında kaydedilmiş. Rüzgar sıfıra yakındı o yüzden gps hızını (yer hızı) hava hızı olarak kabül edebiliriz, hız açısından bu hatve iyi görünmekte. Güç tarafında ise maksimumda 1100watt civarı bir güç çekilmiş, ki bu da akımın 43-45 amperlerde olduğunu gösteriyor, motorun üst sınırı olan 60 ampere kadar birhayli payımız var demektir, güzel haber. Yani ihtiyaç halinde pervanenin hatvesi daha da arttırılabilir demektir. Bu verilerle hurricanein de bu motor pervane kombinasyonuyla gayet güzel uçacağını öngörmek yanlış olmayacaktır. Bu modele özel olarak motorun fazla ısınması gibi bir korkum vardı ama motoru en fazla %75ine kadar zorladığımız için en ufak ısınma olmadı, her uçus sonunda motor rahatlıkla dokunulabilecek (hatta öpülebilecek
Düşük devirle dönen büyük çaplı pervanenin havada çıkardığı ses ise bir harika
Videoların bir kısmı (yine) çöp malesef. Ama kafama taktığım goprodan çıkan görüntüler gayet güzel, onları işleyip yayınlayacağım. Ayrıca bilgisayardan daha kaliteli bir fotoğraf serisi de koyacağım...
Ha bilgi için, bu hala detaylı maiden raporu değil
Sent from my iPhone using Tapatalk
Moderatör tarafında düzenlendi: