Super Frontier Senior Tadilatı

Teşekkür ederim hocam. ?
Hocam elimden geldiğince düzeltmeye çalıştım ama 0.5 cm sola yatıklık var. Gözle fark edilmiyor cetvelle ölçtüğümde farkı görebiliyorum. Uçuşa etkisi olur mu?
Tamam o kadarı benden olsun! :)
 
Kuyruk kaplamasını yaptım ve mevcut kaplamalar üzerindeki yırtıkları onardım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mevcut kaplama biraz kırışık duruyordu ütüyü tekrar gezdirdim gayet güzel gerildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motorun montajına geçtim
Motorun üzerindeki mountun vida delikleri uçak üzerindeki deliklere uymadı. Bende uçak üzerinde bulunan mount üzerine yeni delikler açarak motoru yerleştirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi şöyle bir sorunum var:
Uçak üzerindeki throttle servosundan gelen push rod yeni taktığım motora den gelmiyor. Arasında 5cm civarı fark var. Servonun yerini yakıt tankına denk geldiği için değiştiremiyorum.
Motorun gaz kelebeğini biraz sağa doğru uzatayım dedim bi kaç saat uğraştım beceremedi. Yeni fikirlere açığım ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kuyruk kaplamasını yaptım ve mevcut kaplamalar üzerindeki yırtıkları onardım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mevcut kaplama biraz kırışık duruyordu ütüyü tekrar gezdirdim gayet güzel gerildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motorun montajına geçtim
Motorun üzerindeki mountun vida delikleri uçak üzerindeki deliklere uymadı. Bende uçak üzerinde bulunan mount üzerine yeni delikler açarak motoru yerleştirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi şöyle bir sorunum var:
Uçak üzerindeki throttle servosundan gelen push rod yeni taktığım motora den gelmiyor. Arasında 5cm civarı fark var. Servonun yerini yakıt tankına denk geldiği için değiştiremiyorum.
Motorun gaz kelebeğini biraz sağa doğru uzatayım dedim bi kaç saat uğraştım beceremedi. Yeni fikirlere açığım ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
durum vahim gibi gorunuyor ,servoyu deponun uzerinden gececek sekilde gaz kelebegiyle ayni hizada konumlandirma imkani varmi
 
Kuyruk kaplamasını yaptım ve mevcut kaplamalar üzerindeki yırtıkları onardım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mevcut kaplama biraz kırışık duruyordu ütüyü tekrar gezdirdim gayet güzel gerildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motorun montajına geçtim
Motorun üzerindeki mountun vida delikleri uçak üzerindeki deliklere uymadı. Bende uçak üzerinde bulunan mount üzerine yeni delikler açarak motoru yerleştirdim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi şöyle bir sorunum var:
Uçak üzerindeki throttle servosundan gelen push rod yeni taktığım motora den gelmiyor. Arasında 5cm civarı fark var. Servonun yerini yakıt tankına denk geldiği için değiştiremiyorum.
Motorun gaz kelebeğini biraz sağa doğru uzatayım dedim bi kaç saat uğraştım beceremedi. Yeni fikirlere açığım ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Resmde gözüken ilk dik yerdeki gibi yukarı doğru 90derece teli bük. Sonra çapraz olarak ikinci kıvrımdan teli jikleye götür ve bağlamayı dene. Motor maunt a değmeyecek şekilde yaparsan bence başarı şansımız yüksek. Bir dene bakalım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
selcuk o sekilde tel esner ve rolantide sorun cikarir ,

Maalesef aklıma sadece bu geliyor. Kalın tel kullanıp esneme en aza indirilebilinir. Ya da benim iniş takımında yaptığım gibi dik ve yatay açılı gelen yerlere bir destek teli bakır bir kablo ile sarılarak takılabilir. Ne bileyim düşün düşün sadece bu fikir çıkıyor benden :lol:
 
Fazla esnemeyen bir teli U şeklinde büküp karbüratör yekesine takıyoruz... Yani tel ileriye motorun ön kısmına gidip geri dönüyor. U nun iki bacağı olabildiğince yakın olsun birbirine.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk Erdoğmuş
Fazla esnemeyen bir teli U şeklinde büküp karbüratör yekesine takıyoruz... Yani tel ileriye motorun ön kısmına gidip geri dönüyor. U nun iki bacağı olabildiğince yakın olsun birbirine.
Yaklaşık olarak böyle bişey mi hocam?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN
Model epey toparlanmış maşallah :eek::thumbup:
Teşekkür ederim. Niyetim bu haftasonu ilk uçuş yapmaktı ama teknik aksaklıklar mani oldu. Sümer abinin anlattığı yöntemle bağlamayı denedim ama çok içime sinmedi esneme yapıyordu. Bende radikal kararlar aldım ve depoyu söktüm ön taraftan yeni delikler açıp depoyu da biraz aşağı alıp doğrudan motora push rod çekmeye karar verdim şu anda çalışmalar devam ediyor.
 
Nitro motorlarda depo konunu çok önemlidir. Uygun konumda olmazsa ayar tutturamazsın.
U'nun büküm yarıçapını ve kol boylarını azaltıp esnemeyi önleyebilirdin.
Kaldı ki nitro karbüratörü yaysız ve çok yumuşaktır. Esneme uygun endpoint ayarı ile en aza indirilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Nitro motorlarda depo konunu çok önemlidir. Uygun konumda olmazsa ayar tutturamazsın.
U'nun büküm yarıçapını ve kol boylarını azaltıp esnemeyi önleyebilirdin.
Kaldı ki nitro karbüratörü yaysız ve çok yumuşaktır. Esneme uygun endpoint ayarı ile en aza indirilebilir.
Aslında deponun yeri pek değişmedi hocam sadece yeni delik açmak için yerinden çıkardım delik açıp yerine geri taktım. Bir kaç milim aşağı kaydı sadece. Push rod deponun üzerinden geçti. Bu şekilde daha sağlıklı olacak gibi geldi bana. Bakalım motor çalışmadan bilemeyeceğim olup olmadığını.
 
En sonunda throttle işini şu şekilde tatlıya bağladım :)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçak uçuşa hazır hale geldi ama haftasonu geçti. haftaya da bizim pisti kurbanlık hayvanlar işgal edecekmiş :) Bizim ilk uçuş bayramdan sonraya kaldı.