Super Frontier Senior Tadilatı

Müsait olduğunuz bi gün şu motoru bi test edelim. Uçuşa Allah Kerîm.
 
Müsait olduğunuz bi gün şu motoru bi test edelim. Uçuşa Allah Kerîm.

Tamiratlar güzel olmuş elinize sağlık.

Motor testi öncesinde, ilk 4 zamanlı motorunuz olduğunu da düşünerek bir uyarıda bulunayım (tekrar oluyorsa affola). 4 zamanlı motorlarda iki pervane somunu vardır, fotoğraflarda motoru spinnersız görmediğim için yazıyorum, her iki somunun da yerinde olduğundan ve kontra somunun iyice sıkıldığından (iki somun ters yöne çevrilerek) emin olun.

Uçağın hasarlı olması nedeniyle de motorun çalıştırılmadan önce bir görsel kontrolünde fayda var diye düşünüyorum. Subab ayarı yapabilecek alet edevatınız var mı? Ya da daha önce hiç böyle bir ayar, kontrol yaptınız mı?
 
Tamiratlar güzel olmuş elinize sağlık.

Motor testi öncesinde, ilk 4 zamanlı motorunuz olduğunu da düşünerek bir uyarıda bulunayım (tekrar oluyorsa affola). 4 zamanlı motorlarda iki pervane somunu vardır, fotoğraflarda motoru spinnersız görmediğim için yazıyorum, her iki somunun da yerinde olduğundan ve kontra somunun iyice sıkıldığından (iki somun ters yöne çevrilerek) emin olun.

Uçağın hasarlı olması nedeniyle de motorun çalıştırılmadan önce bir görsel kontrolünde fayda var diye düşünüyorum. Subab ayarı yapabilecek alet edevatınız var mı? Ya da daha önce hiç böyle bir ayar, kontrol yaptınız mı?
Motor bu uçağa ait değildi onu ayrı aldım. Motor dış görünüş olarak sıfır gibi duruyor. Ayar için herhangi bi alet yok bende. Zaten tek başıma çalıştırmaya kalkmam. @Burak Ağcayazı @Selçuk Erdoğmuş gibi daha tecrübeli arkadaşlarla birlikte deneriz muhtemelen :)
 
Motor bu uçağa ait değildi onu ayrı aldım. Motor dış görünüş olarak sıfır gibi duruyor. Ayar için herhangi bi alet yok bende. Zaten tek başıma çalıştırmaya kalkmam. @Burak Ağcayazı @Selçuk Erdoğmuş gibi daha tecrübeli arkadaşlarla birlikte deneriz muhtemelen :)

O zaman tamam, eğer gözle görülür bir darbe izi vs yoksa motorda çok sorun olmayacaktır. Öte yandan ASP/Magnum 4 zamanlı motorlardaki tecrübem sıfır motorun bile subablarının ayarsız olabildiğini söylüyor :) dahası, özellikle yeni motorlarda rodaj sırasındaki ilk aşınmalar nedeniyle ayarların çok değişebildiği de malum. O yüzden bir şekilde subab ayarı kontrolü ve ayarlamasını öğrenmenizde fayda var. Bu iş sanıldığı kadar da zor değil. Eğer Burak ve Selçuk arkadaşlarımızın da yeteri tecrübesi yoksa kısaca anlatabilirim yapılması gerekenleri...
 
O zaman tamam, eğer gözle görülür bir darbe izi vs yoksa motorda çok sorun olmayacaktır. Öte yandan ASP/Magnum 4 zamanlı motorlardaki tecrübem sıfır motorun bile subablarının ayarsız olabildiğini söylüyor :) dahası, özellikle yeni motorlarda rodaj sırasındaki ilk aşınmalar nedeniyle ayarların çok değişebildiği de malum. O yüzden bir şekilde subab ayarı kontrolü ve ayarlamasını öğrenmenizde fayda var. Bu iş sanıldığı kadar da zor değil. Eğer Burak ve Selçuk arkadaşlarımızın da yeteri tecrübesi yoksa kısaca anlatabilirim yapılması gerekenleri...

Abi anlatmalısın bence :)
 
O zaman tamam, eğer gözle görülür bir darbe izi vs yoksa motorda çok sorun olmayacaktır. Öte yandan ASP/Magnum 4 zamanlı motorlardaki tecrübem sıfır motorun bile subablarının ayarsız olabildiğini söylüyor :) dahası, özellikle yeni motorlarda rodaj sırasındaki ilk aşınmalar nedeniyle ayarların çok değişebildiği de malum. O yüzden bir şekilde subab ayarı kontrolü ve ayarlamasını öğrenmenizde fayda var. Bu iş sanıldığı kadar da zor değil. Eğer Burak ve Selçuk arkadaşlarımızın da yeteri tecrübesi yoksa kısaca anlatabilirim yapılması gerekenleri...

Anlatırsanız çok memnun oluruz.
 
Tamam, bilgisayar başına geçince yazarım.

Ama kontra somun konusu arada kaynamasın, tekrar hatırlatmış olayım :) 4 zamanlı motorların kendi kendilerine tek somunu açıp pervaneyi fırlatabilme yetenekleri vardır, o yüzden bu kontra somun olayı ihmal edilmemeli.
 
Tamam, bilgisayar başına geçince yazarım.

Ama kontra somun konusu arada kaynamasın, tekrar hatırlatmış olayım :) 4 zamanlı motorların kendi kendilerine tek somunu açıp pervaneyi fırlatabilme yetenekleri vardır, o yüzden bu kontra somun olayı ihmal edilmemeli.
Hatta iyi sıkılmadıysa kontra somun çiftini bile fırlatırlar. :)
 
Bir abimiz şu ürünü kullanmamızı önermişti
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Şaşırdım
Tepkiler: Selçuk Erdoğmuş
Buarada, aşağıda linkini verdiğim mesajdaki son videoda subab zamanlaması ile ilgili anlattığım bir kısım var (krank hareketine karşılık subabların açılıp kapanmaları), bu kısımdaki bilgi ile en azından motorunuzda bir zamanlama ayarsızlığı olup olmadığını anlayabilirsiniz. Videoda arka kapak açık olduğu için pistonunun konumunu doğrudan görebiliyordum ama sizin için arka kapağı açmanıza gerek yok (açmanızda da bir sakınca yok, tabi geri kapattığınız sürece :) ) arka kapağı açmak istemezseniz bujiyi söküp içeriye uzun bir çubuk sokup bir ucunu pistona dayayarak pervaneyi veya krangı elle çevirdikçe pistonun aşağı yukarı hareketini çubuğun hareketinden görebilir ve üst ölü nokta ile alt ölü noktayı yakalayabilirsiniz. Subab kapağını açarak subabların hareketini gözlemleyerek açılma kapanma zamanlamalarını görsel olarak kontrol edebilirsiniz.



Eğer motorun geçmişini biliyorsanız ve hiç açılmadığından veya işini bilen birisi tarafından toplandığından eminseniz bunu yapmanıza gerek yok, ama bir şekilde motor dağıtılmış ve geri toplanmışsa, egzantrik milinin yanlış takılması sonucunda subab zamanlaması da kaymış olabilir.