Tamiya TT-02 Beyaz özel şasi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,783
Tepkime puanı
10,529
Yaş
42
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Cahilliğimden kaynaklı birşey soracağım. :laugh:

Bu virgülden sonra 2 haneli tur zamanlarını nasıl ölçüyorsun ? Lap timer gibi birşey mi var ? Yere arabaya bir sayaç, sensör falan mı takılıyor ?
Normalde aynen dediğin gibi "lap timer" sistemleri var piyasada. Bu sistemlerde arabalara bir transponder takılıyor, sistemin başlangıç noktası olarak kabul ettiği noktadan her geçişinde zamanını kaydediyor. Hatta bazen pistin farklı noktalarına da sensörler konup gerçek yarışlarda olduğu gibi tur aralarındaki zamanlar da kaydedilebiliyor, bu özellikle antreman için, pistin hangi kısmında iyi hangi kısmında kötü olduğunu belirleyip ona göre çalışmak açısından faydalı olabilecek birşey ama pek yaygın kullanılmıyor yine de.

Bizim pistte henüz bir zamanlama sistemi yok, çocuklar bir sistem kurmak için çalışıyorlar ama kısa vadede yapabileceklerini pek sanmıyorum açıkçası. Ben kendi zamanlarımı epey zahmetli bir şekilde ölçüyorum, öncelikle zaman analizi yapmak istediğim sürüşleri "meşhur başüstü goprosu" :D ile videoya kaydediyorum, Sonra evde videoları izlerken kronometre ile süreleri kaydediyorum. Her videoyu iki kere izleyip iki kere zamanlıyorum, zamanlar arasındaki farklar kabul edilebilir mertebedeyse "budur" diyorum :) çoğu zaman fark 0.05 sn den daha az oluyor, bu sistem için fazlasıyla yeterli :) zaten benim amacım kendi gelişmemi takip etmek.

Öte yandan hem sürüşün iki katı daha fazla zaman harcamam gerektiği içni hem de sahada doğrudan sonucu göremediğim için pek etkin bir yöntem değil bu. Misal bir değişikliği denemek istiyorum diyelim, eve dönene kadar sonucu göremiyorum, haliyle sahada bir değişiklik yap, dene, sonucunu gör, gerekirse bir kademe daha ince ayar yap gibi bir şansım olmuyor. O yüzden anında sonuç alınan bir sisteme ihtiyacım var. Arduino ile yapılmış ve IR prensibiyle çalışan güzel örnekler var, eğer sadece kendim için yapacak olursam böyle bir sistem yapabilirim. Ya da benim Yunan kanki Kostas da bu işlere iyice girmeye niyetlenirse (ki öyle gibi görünüyor) o zaman ikimiz ortaklaşa bir lap timer sistemi alabiliriz önümüzdeki sene.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
11,791
Tepkime puanı
10,594
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ben kendi zamanlarımı epey zahmetli bir şekilde ölçüyorum, öncelikle zaman analizi yapmak istediğim sürüşleri "meşhur başüstü goprosu" :D ile videoya kaydediyorum, Sonra evde videoları izlerken kronometre ile süreleri kaydediyorum.
:eek: Hiç tahmin etmediğim bir şekilde ölçüyormuşsun. Ben acaba gps'le falan mı ölçüyorsun diye düşünmüştüm.

Bu iş bence @Sumer Yamaner çözer, süper bir proje olmaz mıydı. %p
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari

Özgür Evren Varol

Kıdemli Uye
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
2,783
Tepkime puanı
10,529
Yaş
42
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Hiç tahmin etmediğim bir şekilde ölçüyormuşsun. Ben acaba gps'le falan mı ölçüyorsun diye düşünmüştüm.
Onu da denedim abi, GPS'in ölçüm frekansı gayet iyi ve yeterli olmasına rağmen veri kayıt frekansı ve sonrasında o verileri geri okumak için elimde olan yazılımların frekansları hassas bir ölçüm yapmama imkan vermiyor. Bu yöntem epey zahmetli ama şu aşamada en iyi seçeneğim. Havalar sıcak olmasa Deniz'i yanımda götürüp ona kronometre tutmayı öğretirim ama şu aşamada o da imkansız :D

Bu iş bence @Sumer Yamaner çözer, süper bir proje olmaz mıydı. %p
Sümer abi araba gibi "maraba" işlerine bakmıyor malesef :)

Ayrıca bu onun için epey kolay bir proje olurdu :D Beyninde harcayacağı ATP'lere değmez :p Ha tabi önüne güzel bir havuç koyarsak, misal mevcut sistemler en fazla 100 arabaya kadar tanımlama yapabiliyor, sen bize 500 arabalık bir sistem yap dersek o zaman ilgisini çekebilir belki :laugh:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
30,573
Tepkime puanı
32,875
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Sümer abi araba gibi "maraba" işlerine bakmıyor malesef :)

Ayrıca bu onun için epey kolay bir proje olurdu :D Beyninde harcayacağı ATP'lere değmez :p Ha tabi önüne güzel bir havuç koyarsak, misal mevcut sistemler en fazla 100 arabaya kadar tanımlama yapabiliyor, sen bize 500 arabalık bir sistem yap dersek o zaman ilgisini çekebilir belki :laugh:
Bakalım @Sumer Yamaner abimiz bu konuda nasıl bir açıklama yapacak :rolleyes::D
 

Benzer konular