Tek Rakibim Amerikan Donanması! :D

Mahallemizin delisi bu modeli bitirip, 10 günde yüzer hale getirebilir mi ?


  • Kullanılan toplam oy
    23
  • Anket kapatılmış .
Dün gece modelin güverteleri ile içinde ortadaki iki bölmenin iç yüzeyleri epoksi ile kaplandı. Baş ve kıç kısımlarına bu işlemi yapmam pek mümkün değil. Baş kısmını poliüretan köpükle doldurma planım var ama arka tarafa ne yapacağıma henüz karar vermedim...

Sabah itibariyle de gövdenin alt ve yanlarına ikinci kat epoksi uygulandı. Bugün saat 16-17 sularında modelin ilk kez su ile buluşması planlanıyor :thumbup: (bir yandan da evde tadilat var, duruma göre suya indirme yarına ertelenebilir).

Pervane için basit iki kanatçıklı bir tasarım yaptım, bu benim bugüne kadar yaptığım ilk pervane tasarımı oldu, haliyle epey kaba birşey:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Printerda basıp az biraz zımpara sonrasında yerine monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu pervanenin performansına göre yeni bir pervane yapacağım. Tahminim bu pervanenin gereksiz hızlı olacağı yönünde. Eğer bu pervane ile motor fazla ısınmaz ise ve tahmin ettiğim gibi gereksiz derecede hızlı olursa az biraz daha büyük çaplı ama hatvesi düşürülmüş üçkanatçıklı yeni bir pervane tasarlayacağım.

Dün bir ara yakındaki benzinciye gidip gres sormuştum, satılık olmadığını ama az birşeye ihtiyacım varsa verebileceklerini söylediler. Eve şu aşağıdaki “şey” ile döndüm :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu meretten bir şırıngaya doldurdum:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şırınganın ucunu da 11 numara bıçak ile gresörlük borusuna geçecek şekilde az bişey genişlettim ve sisteme gres bastım:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gresin hem üstteki boşluklardan hem de alt uçtan çıktığını görene kadar devam ettim:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dün ayrıca esc servo pil alıcı bağlantılarını da yaptım ve tüm sistemleri çalıştırdım (tüm sistemler! Gaz ve dümen ;D)

Yani teknik olarak bu meretin suda ilk seferini yapması için beklediğimiz tek şey epoksinin kuruması (ve evdeki tadilat) diyebiliriz :RCKolik:
(Kaçıncı gündeyiz? :evil:)
 
Aslında uygulamanın adı veya işlemin adı "vinly wrap" . Türkiye'de de yığun vir şekilde kullanılıyor ama dediğim gibi bizde daha çok kulkanılan marka ismiyle geçiyor . Yani gidip sanayiye ben arabama vinly wrap yaptıracağım dediğinizde ustanın yüzündeki ifadeyi tahmin edersiniz ? ama 5M kaplama yaptıracağım dediğinizde jeton herhangi bir pinge maruz kalmadan ini veriyor aşağıya . Uygulama aslında sizin kullandığınız lamine gibi ama yapışkan değil . Temizlenmiş yüzeye gerekli yerlerde ısıtma yapılarak ama aslında germe yöntemiyle yapılıuor ve uygulama yapılan yüze taş vurması durumunda veya tazyikli su uygulanması durumunda bile ( özellikle bunlara karşı üretilmiş ) %90 etkili .
Malzeme ve uygulama şekli
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu uygulamayı biliyorum, kullanılan film (vinyl) yine arkasında yapışkanı olan bir film ama bu yapışkan fazla agresif değil ve sorunsuz sökülebiliyor. Dediğiniz gibi koruyucu özelliği olması onu uçak modelleri için kullanışsız hale getiriyor çünkü diğer alternatiflere göre daha kalın ve ağır bir film söz konusu. Tekne modeli için ise yine en büyük sıkıntı bindirme yerlerindeki sızdırmazlık olur diye düşünüyorum. Araba kaplarken her bir panel bir parça olacak şekilde kaplanıyor, yani iki film parçasının birbiri üzerine binerek sızdırmaz bir birleşim sağlaması gibi bir ihtiyaç yok. Ama tekne modelinde, özellikle de köşeleri sert olan, tek parça filmle kaplama imkanı olmayan (filmlerin gerilme kapasitelerinin de bir sınırı var sonuçta) yerlerde bindirmeli ek yeri kaçınılmaz olur ve bu ek yerlerinin ne kadar dayanıklı olacağı da şüpheli olur. Dahası, hiç işlem görmemiş dahta yüzeyi pek de “temiz ve parlak” bir yüzey olmayacağı için filmin yapışma özelliği iyice azalacak (uçak filmlerinin yapışkanı bu nedenle daha güçlüdür). Eğer film kaplama öncesi dahta yüzeyini hazırlayalım dersek de zaten benim yaptığım işi yapıyoruz demektir :)

İlla film kaplama yapacak olsak uçak filmi kullanmak daha mantıklı ve pratik olurdu diye düşünüyorum.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vee model suyla buluşup ilk deneme seferini yaptı :thumbup::halay::yuppi::hoppa:

Evde modelin içine ağırlık niyetine ne bulabildiysem doldurup toplamda 2.3 kg a kadar yükledim:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra Deniz’le birlikte modeli ve kumandayı kapıp evden fırlayıp kanalın yolunu tuttuk.

Tam arabadan inerken telefonumu evde unuttuğumu farkettim, foto video çekemeyeceğiz ama olsun dedim. Tekneyi alıp rampanın kenarında yavaşça suya bıraktım, baktım dengesi fena değil hadi dedim açalım kumandayı. Amma velakin vericiyi açmamla birlikte daha önce hiç görmediğim bir ekranla karşılaştım! Modelin adı silinmiş, yayın frekansı olarak Amerikan bilmemnesi görünüyor kumanda da cayır cayır bağırıyor bu frekansta yayın yapamam ben diye. Baktım menüler çalışıyor hemen model değiştirdim ve seçtiğim modelin kanal atamalarına göre alıcıda esc ve servo kablolarının yerlerini değiştirdim, gayet güzel çalıştı. Tekneyi bırakmadan bir motor ve dümen testi yaptım, içime sinince de saldım tekneyi.

Modelin gidişi çok hoşuma gitti, dengesi de iyi ama tabi ki bu tür bir model için gayet normal bir şekilde pek bir sallanıyor ama dengesini kaybetmiyor. Sanki biraz daha hafif de gidebilirmiş gibi bir hissiyata kapıldım ama henüz modelin su kesimini boyamadığım için net birşey söyleyemiyorum şimdilik. Pervane tahmin ettiğim gibi hızlı ama modele yakışan bir hızda gidiyor, şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum.

Yaklaşık 3-4 dklık bir sürüş sonrası verici pili alarm vermeye başladığı için modeli hızlıca kıyıya yanaştırdım ve sudan çıkardık. Gövdenin hiçbir bölmesinde su sızma belirtisi yoktu ki bu da iyi haber :thumbup:

Modeli toparlayıp arabaya binip eve dönmek için yola çıktığımızda henüz ilk dönemeçteyken ilerde yürüyüşe çıkmış olan eşimi gördüm. Hadi dedim onda telefon vardır onu da alıp geri dönelim, tekrar yüzdürelim modeli o da foto çeksin bize :)

İkinci tur için biraz burundan ağırlık alıp arka bölmeye koydum, teknenin duruşu daha güzel oldu. Yine bir 3-4 dklık sürüş sonrası verici pili alarm vermeye başlayınca toparlanıp eve dôndük.

Modelin yüzerliliği netleştiğine göre artık üst yapıya geçebilirim. Ayrıca bu emanet ağırlıkları çıkartıp (yarım kiloluk lehim teli var orda ???) yerlerine kum doldurarak modeli şimdilik 2kg da balastlayacağım. İleriki sürüş denemelerinde gerekirse ilave ağırlık duruma göre öne veya arkaya eklenerek model olması gereken su hattına getirilecek.
 
Modeli toparlayıp arabaya binip eve dönmek için yola çıktığımızda henüz ilk dönemeçteyken ilerde yürüyüşe çıkmış olan eşimi gördüm. Hadi dedim onda telefon vardır onu da alıp geri dönelim, tekrar yüzdürelim modeli o da foto çeksin bize :)
Tüm ailenin ellerine sağlık. Resimler için özellikle teşekkür ederiz :thumbup::thumbup:

Sorunsuz şekilde suya inmiş ve yüzmüş olması da harika olmuş. Gerçi senin elinden çıkan modelden başka da bir şey beklenmez :)
 
Vee model suyla buluşup ilk deneme seferini yaptı :thumbup::halay::yuppi::hoppa:

Evde modelin içine ağırlık niyetine ne bulabildiysem doldurup toplamda 2.3 kg a kadar yükledim:
...

Tekne gayet güzel yüzmüş, ellerine sağlık! Ama anlamadığım şey, madem bu kadar ağırlık ilave edeceksin, niye caanım balsaları teknede harcıyorsun? Daha ağır, harcıalem bir dahta cinsi yok mu?
 
Tüm ailenin ellerine sağlık. Resimler için özellikle teşekkür ederiz :thumbup::thumbup:

İlettim teşekkürlerinizi :) iyi şans oldu gerçekten denk gelmemiz, yoksa foto olmayacaktı, bende foruma yazınca inanmayacaktınız :p

Sorunsuz şekilde suya inmiş ve yüzmüş olması da harika olmuş. Gerçi senin elinden çıkan modelden başka da bir şey beklenmez :)

Açıkçası benim beklentimin epey üzerinde oldu sudaki performansı, keyiflendim:thumbup::saygilar:


Tekne gayet güzel yüzmüş, ellerine sağlık! Ama anlamadığım şey, madem bu kadar ağırlık ilave edeceksin, niye caanım balsaları teknede harcıyorsun? Daha ağır, harcıalem bir dahta cinsi yok mu?

Ömer bey, teknik olarak "kabuk" ne kadar hafif olursa o kadar avantaj, çünkü teknenin ideal deplasmanına ulaşması için daha fazla ağırlık eklemek gerektirir ve bu ağırlığı nereyene şekilde koyacağımızı kendimizi belirliyor olmamız büyük avantaj. Herşeyden önce bu balastı olabildiğince aşağıya koymak isteriz ki teknenin stabilitesi artsın. Ayrıca yeri geldiğinde teknenin baş-kıç dengesini, yani sudaki oturuşunu ayarlamak için elimizde oynayabilecek kaydırabilecek ağırlık olması da güzel oluyor. Eğer kabuk daha ağır olursa, hem elimizde faydalı olarak kullanabileceğimiz balast azalır hem de obalastın karşılaması, dengelemesi gereken moment artar (kabuğun ağırlık merkezi çoğu zaman yüksektedir ve teknenin dengesini bozacak şekilde çalışır)

Hafiflik bir yana balsanın kolay işlenebilirliği sayesinde bu model bu kadar hızlı inşa edilebildi :thumbup:

Kısacası, balsalar faydalı bir amaç için feda edildiler diyebiliriz :lol::saygilar:
 
Dünkü başarılı ve keyifli deneme seferi sonrasında modeli bitirmek için gereken son adımlardan birisi olan üstyapıya başladım.
Bu kısmı tamamen dahtadan yapmak, tamamen 3D yazıcı ile yapmak ve hibrit bir şekilde kısmen dahta kısmen plastik yapmak seçenekleri üzerinde uzun uzadıya düşündükten sonra hibrit yöntemi seçtim ve teknenin üzerine oturacak olan ilk kısmı dahtadan, bunun üzerine çıkacak olan yapıları ise 3D yazıcı ile yapmaya karar verdim.

Eğer taban kısmı 3D yazıcı ile basmak istersem hem gereksiz ağır olacaktı (güverte seviyesinin bile üzerindeki fazla ağırlık hiç hoş değil) hem de büyük bir parça olduğu için baskı sırasında sorunlar çıkma olasılığı yüksekti, ben de bu kısmı plandaki yöntemle dahtadan yapmaya karar verdim. Öte yandan bu tabanın üzerindeki kısımları da dahtadan yapmak ve detayları eklemek vs epey el oyalayıp zaman alacaktı, bu kısımlar ince plastik olarak yapılabileceği için fazla bir ağırlık getirmeyeceğinden bunları da 3D yazıcıdan basmaya karar verdim ve dün gece oturup bu parçaların tasarımlarını yaptım. Sonrasında da baskıya verip, baskının ilk birkaç mm'sinin sorunsuz gittiğini görünce de yattım. Toplam 6 saatlik bir baskı olacaktı, yani sabah taze ekmek kokusuyla, pardon bitmiş baskı ile uyanacaktım. Ancak gerçekler pek de öyle olmadı :) Sabah uyandığımda gördüm ki yarı yolda filament bitmiş, neyse ki filament sensörü farketmiş ve baskıya ara verip filament değiştirmem için bekliyordu. Filamenti değiştirip baskıya devam ettirdim, 5-6 dk sonra kabin içindeki duman sensörünün yaygarası ile ev şenlendi. Hemen gittim neoluyor diye bakmaya ve gördüm ki yeni baskı eskisi ile tam anlamıyla kaynaşmadığı için bir yerden sonra yerinden kopup printerin sıcak kafasına dolama olmuş. Haliyle uzun süre ısıya maruz kalanplastikler de hafiften kararmaya başlamış ve gözle görülür bir duman olmamasına rağmen sensörü tetiklemiş.

Artık yapacak birşey olmadığı için baskıyı durdurdum ve yeni kısımları söktüm. Manzara şu şekildeydi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaları plakadan sökmeden önce dikkatlice yüksekliklerini ölçtüm, bu sayede baskının hangi aşamada yarım kaldığını belirleyebildim. Sonrasında ön kısımdaki parçanın sadece basılmayan kısmını içerenbir baskı dosyası hazırladım ve bastım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Parçaların uyumu tatmin edince diğer iki yapının da geri kalan kısımları için dosyaları hazırlayıp baskıya verdim. Hasat iş dönüşü olacak :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ömer bey, teknik olarak "kabuk" ne kadar hafif olursa o kadar avantaj, çünkü teknenin ideal deplasmanına ulaşması için daha fazla ağırlık eklemek gerektirir ve bu ağırlığı nereyene şekilde koyacağımızı kendimizi belirliyor olmamız büyük avantaj. Herşeyden önce bu balastı olabildiğince aşağıya koymak isteriz ki teknenin stabilitesi artsın. Ayrıca yeri geldiğinde teknenin baş-kıç dengesini, yani sudaki oturuşunu ayarlamak için elimizde oynayabilecek kaydırabilecek ağırlık olması da güzel oluyor. Eğer kabuk daha ağır olursa, hem elimizde faydalı olarak kullanabileceğimiz balast azalır hem de obalastın karşılaması, dengelemesi gereken moment artar (kabuğun ağırlık merkezi çoğu zaman yüksektedir ve teknenin dengesini bozacak şekilde çalışır)
Vay arkadaş, her işte ne kadar çok detay var öğrenilecek :D

Bu arada @Özgür Evren Varol kardeşim, senin daha önce tekne tecrüben vardı değil mi ? Olmaz mı illa ki vardır, benimki de soru işte :lollol:
 
İlettim ...

Ömer bey, teknik olarak "kabuk" ne kadar hafif olursa o kadar avantaj, çünkü teknenin ideal deplasmanına ulaşması için daha fazla ağırlık eklemek gerektirir ve bu ağırlığı nereyene şekilde koyacağımızı kendimizi belirliyor olmamız büyük avantaj. Herşeyden önce bu balastı olabildiğince aşağıya koymak isteriz ki teknenin stabilitesi artsın. Ayrıca yeri geldiğinde teknenin baş-kıç dengesini, yani sudaki oturuşunu ayarlamak için elimizde oynayabilecek kaydırabilecek ağırlık olması da güzel oluyor. Eğer kabuk daha ağır olursa, hem elimizde faydalı olarak kullanabileceğimiz balast azalır hem de obalastın karşılaması, dengelemesi gereken moment artar (kabuğun ağırlık merkezi çoğu zaman yüksektedir ve teknenin dengesini bozacak şekilde çalışır)

Hafiflik bir yana balsanın kolay işlenebilirliği sayesinde bu model bu kadar hızlı inşa edilebildi :thumbup:

Kısacası, balsalar faydalı bir amaç için feda edildiler diyebiliriz :lol::saygilar:


Herşeye de bir cevabı var...
 
Gövde astarla tanıştı!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Astar kuruyunca su kesimini maskeleyip alt kısımları sprey boya ile (bolca maceralı bir boyama seansıyla) parlak siyaha boyadım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modelin düzgün bir şekilde durabilmesi ve yüzdürmeye götürülüp getirilirken yuvarlanmaması için bir sehpaya ihtiyaç vardî. Tabii ki yine 3D yazıcı indada yetişti, hemen bir sehpa sistemi tasarlanıp elde kalan ve normalde başka hiçbir işe yaramayan filamentler kullanılarak basıldı. Teknenin oturacağı yerlere sünger şeritler yapıştırıldı

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


(son parça henüz baskıda, yarım saat sonra tamamlanmış olacak)

Sabah basılan üstyapı “yama” ları da ana parçalara yapıştırıldılar ve yuzeyleri aseton ile 2-3 kat boyanarak bir miktar düzleştirildiler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parçalar temellerine gelecek olan dahtadan yapı ve güverteler ile birlikte astarlanıp boyanacaklar. Sonra da radar antenleri, namlular, direkler vb yapılar eklenecek.