TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emre12

Yeni Uye
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Yaş
46
İlgi Alanı
Heli
Sa. Arkadaşlar.
çok eskiden beri içimde bir uhdedir helikopter uçurmak.
Bu hayalimi gerçekleştirmek için biraz yol katettim ve en sonunda 2. El trex 450 dfc plus aldım.
Uzatmayalım, aldığım helinin birkaç parçasını değiştirdim.
Sorunum şu:
***** izlediğim videolarda kuyruk pervanesi içten dışa doğru dönerken benim kuyruk dıştan içe dönüyor.
Bu normal mi?
Yardımcı olursanız sevinirim.
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

İlk mesaj, ilk konu, hoşgeldiniz diyelim. Ateş alıp kaçacaksınız belli ki, ateşi verelim o halde... (normalde pek yapmam ama)

Dış iç... Bu tabirler pek kullanılmaz. Pallere karşıdan bakıldığında saat yönünde, saat yönünün tersine ibaresi kullanılır.

Modeliniz için ana paller saat yönünde dönerler, kuyruk palleri saat yönünün tersine... Yani kuyruk palleri, heliye arkadan bakarken denge durumunda sağa doğru hava üflerler, ana pallerin oluşturduğu torku dengelemek için. Hücum kenarları hafif sola açılıdır.

Eğer onlar da saat yönünde dönüyorsa kayış ters takılmıştır. Ayrıca kayışın kuyruk içinde 90 dereceden fazla dönmemesine özen gösterin, twisted olmasın yani. Bu kadar... Güle güle :)



EDIT: Arkadaşı takdir ettim, işi şansa bırakmamış, aynı başlığı heliteknik'e de açmış. Biz heliciler biraz arızayızdır, tripli adamlarızdır, aile ortamı oluşturduk, böyle ateş alıp kaçanlara sıcak bakmayız pek. Tepkiler gelir belki, benden söylemesi ;D
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

ALLAH RAZI OLSUN. HATAMI MESAJI YAZDIKTAN SONRA FARKETTİM.
DİĞER SİTELEREDE BAKTIĞINIZA GÖRE SİZDE AYNI ŞEYLERİ YAPIYORSUNUZ.
AMA YİNE DE GÜLÜMSEMEDİM DEĞİL.
İŞ GÜÇ ARASINDA ZAMAN AYIRMAYA ÇALIŞYORUM. BAZI TEKNİK TERİMLERİ BİLMİYOR OLABİLİRİM. AMA BEN ANLATABİLDİYSEM SİZDE ANLAMIŞSANIZ BENCE SIKINTI YOK.
İLKER ARKADAŞIMIZA GELİNCE;
ADANALIYIK :) AMA ŞU AN BAŞKA BİR İLDE GÖREV YAPIYORUM. YİNEDE KISMET DİYELİM.
MESAJIMDA YAZDIM AMA FAZLA BAHSEDEMEDİM KONU UZAMASIN DİYE. BU HELİ HOBİSİ KÜÇÜKLÜKTEN BERİ HAYALİM. AMA MALUM PAHALI BİR HOBİ. ANCAK ZAMAN VE PARA AYIRABİLDİM KISMET BU GÜNLEREYMİŞ. ATEŞ ALMA NİYETİM YOK. ATEŞE, YERİ GELİRSE VE ZAMANIM OLURSA BERARABER ORTAK OLMAK. :thumbup:
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

Küçük harflerle konuşurum, büyük harflerle konuşanlardan haz etmem, bu birincisi...

"Diğer sitelere de baktığınıza göre siz de aynı şeyleri yapıyorsunuz" demişsiniz, kendi içinizde çıkarımlarda bulunmuşsunuz. Öyle değil... Bir sorun olduğunda forumlarda yer alan "ARA" bölümünü kullanır, benzer konuları incelerim. Baktım bulamadım, helifreak rcgroups araştırırım. Baktım yine işin içinden çıkamadım, sadece burada başlık açarım veya konu hakkında bilgisi olan abilerimi arkadaşlarımı doğrudan cepten ararım. Diğer siteler dediğiniz yer, buradaki cemaatin bir dönem aktif olarak katılımda bulundukları, çeşitli sebeplerle artık fazla katılım sağlamadıkları ama ara ara hala inceledikleri takip ettikleri bir yer. Paylaşım olarak bilemiyorum ama üye sayısı olarak hala belli bir büyüklükte. Bu forumun admini de orada var hala, ben de aynı şekilde.

Aynı şeyleri ben de yapmıyorum özetle. Sizden farklı olarak uzun sayılabilecek bir süre emek verdim bu hobiye. Paylaşımlarda bulundum, dostluklar edindim. Az çok bilenler biliyor. Ama sizi pek bilemiyoruz, ilk mesajdan soruyla girmişsiniz, tanışma selamlaşma olmadan. Yine de cevap vermek istedim. Zamanla tanışırız da belki veya hiç tanışmayabiliriz de, bu da ikincisi...
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

ARKADAŞIM PUNTOLARIN BÜYÜK OLMASI BİLE RAHATSIZ ETMİŞ SİZİ.
BENİM AKLIMA BİLE GELMEZDİ PUNTOLARIN BÜYÜKLÜĞÜNDEN RAHATSIZ OLMANIZ. AMA BAKMAKLA GÖRMEK FARKLI BİR ŞEY BU OLSA GEREK.
SİZ BAKARKEN BENİM BÜYÜK PUNTOLARIMI GÖRMÜŞSÜNÜZ VE BUNU BİR BÜYÜKLENME BİR İTHAM BİR ......................... OLARAK GÖRMÜŞSÜNÜZ. KUSURA BAKMA KARDEŞ AMA BENDE BU TAVIRLARDAN HOŞLANMAM.
BİR ACEMİLİK YAPMIŞ OLUP DİREKT OLARAK KONUYA GİRMİŞ OLABİLİRİM. ADI ÜSTÜNDE ACEMİLİK. HER ZAMAN YAPTIĞIM İŞ DEĞİL BU FORMA GİRİP BİRŞEYLER SORMAK. AMA SİZ DAHA NEYİN NE OLDUĞUNU ANLAMADAN YOK BEN BU KADAR EMEK HARCADIM YOK BEN ŞÖYLE YAPTIM GİBİ ŞEYLER YAZMIŞSINIZ. SİZ HERHALDE BU HOBİCİLİK İŞLERİNİ RÜYANIZDA ÖĞRENDİNİZ DE HEMEN HELİ UÇURDUNUZ.
BUKADAR ANLAYIŞSIZ OLUNMAZ AMA. BİZ HADDİMİİZ BİLİRİZ AMA BÖYLE GURURLU KİBİRLİ LAFLARADA TAVİZ VEREMEM.
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

ARTI BEN KONUŞMUYORUM.
Y A Z I Y O R U M...........
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

Emre Bey bir dipnot olarak belirtmek gerekir ki forum kültüründe büyük harfle yazmak " BAĞIRMAK " manasına gelir.

Şahsen ben size cevap bile vermeyecektim ama arkadaşım nezaket gösterip yine de yardımcı olmaya çalıştı. Anlayışsız olmaktan bahsediyorsanız bence bunun muhattabı size cevap veren tek kişi olmasa gerek.

Yeni girdiğiniz bir ortamda esip gürlemeden önce ortamı algılamaya çalışmak ve üye olduğunuzda size gelen bilgilendirme mesajını okumak mantıklı bir iş olurdu bence.
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

kusura bakmayın. türker bey dedim ya acemilik çıkacak. bunuda sayenizde öğrenmiş oldum.
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

Bir insaniyetlik yaptım, armut piş ağzıma düş tarzı damdan düşüp soruyu sormuşsunuz, cevap verdim, pişman oldum.

Forumlarda büyük harf olayı genel geçer bir durumdur, yazılı olmayan kural gibi (hatta bazı forumlarda yazılı bir kuraldır da)... Okunurluğu da düşürür bana göre. Yazarken genelde noktalama imla kurallarına da özen gösteririm elimden geldiğince, okuyanlar fazla yorulmasın diye.

Hobicilik işini rüyamda öğrenmedim. Ama armutu ağzıma da beklemedim, araştırdım okudum uyguladım öğrendim, hala daha öğrenmeye devam ediyorum. Başkalarına faydalı olayım diye zaman zaman açtığım konular, paylaştığım linkler vs var. Sadece öğrenmekle yetinmiyor, paylaşmayı da seviyorum.

Tavırlarınıza rağmen cevap vermeye devam ediyorum bakın, bu bile bir anlayıştır anlayana... Ne anlayışsızlıklar gördüm ben forumlarda, onları görseniz benimkini öpüp başınızın üstüne koyardınız. Neyse benden bu kadar...
 
TERX 45O DFC PLUS KUYRUK YÖNÜ

Arkadaşlar,

Konu hem Teknik hem de idari anlamda bence netleşti. Ortamın daha fazla gereksiz gerilmemesi adına konuyu müsadenizle KILITLIYORUM.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...