- Katılım
- 4 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,590
- Tepkime puanı
- 6,187
- Yaş
- 67
- Konum
- Başiskele - Kocaeli
- İlgi Alanı
- Uçak
Tüm modelci dostlara selamlar...
Kış geldi, uçuşlar bitti, bir şeyler yapmak lazım diye kaşıntılar başladı. Bunun sonucunda, elimdeki bir kaç kiti kurcalamaya başladım. Sonunda bende uzuun zamandır bekleyen, bana gelmeden önce de kim bilir daha ne kadar uzuuuuun (uzun'daki u'ların sayısına dikkat!) beklemiş olan kutu ile karşılıklı kesişmeye başladık. Bu model Top Flite'ın, sanırım 2000'li yılların başlarında, belki daha önce, çıkardığı Gold Edition serisi kitlerden AT-6 Texan. Ben de ikinci el almıştım, bir gün inşa ederim diye. Ama, o gün şimdiye kadar gelmedi, gelecek gibi de görünmüyor aslında. Atölyede yer sıkıntısı had safhada...
Öte yandan, eller ve gözler gittikçe işlevini azalttığı için, tezgaha çıkarmaya karar verdim. Yalnız, bu demek değildir ki bu model bitecek. Hatta, başlayacak anlamına bile gelmez. Yine de, planı, yapım klavuzunu falan incelemeye başladım. Bu kit şimdiye kadar inşa ettiğim kitlerin içinde benim için en teferruatlısı. İsteğe bağlı olarak, kanat flapları ve kanat ortası olmak üzere üç flaplı ve iniş takımını retract'lı yapabiliyorsunuz. Top Flite zamanında İniş takımı için Robart'ın #605TFT6 havalı iniş takımını kullanmış. Ama, benim tutup da bir iniş takımına yüz bilmemkaç USD vermeye niyetim yok. Ama, eğer olursa makul bir bedelle elektrikli retract koymak isterim. Şimdiye kadar hiç retract'lı model yapmadım. Dolayısıyla nasıl bir şey edinmem gerek bir deneyimim yok. Ali Express'e bir göz attım, bir sürü şey var. Ama, çoğu küçük uçaklar için basit şeyler gibi. Bu modelin uçuş ağırlığı, uygulanan seçeneklere göre 3,8 -4,5 Kg arasında değişiyor. Burada sizlerin önerisinden/deneyiminden faydalanmak isterim. Güvenilir ve makul bedelli bir yol bulamazsam sabit iniş takımı ile devam ederim olmazsa.
Motor konusunda ise, kafam daha bir karışık. Top Flite bu model için .60-.90 arası 2 zamanlı, .90-1.20 arası da 4 zamanlı motor önermiş. Klavuzda prototiplerinin, İsteğe bağlı bütün seçenekler yapılmış olarak, OS .61 SF motor ile gayet iyi uçtuğunu söylüyor. Elimde Tower'ın .60'lık motoru var. Ancak, bana .60'lık bir motor ile bu model havada ancak sürünür gibi geliyor. Bu bağlamda, elimdeki motorları düşündüğümde, seçenekler içinde .75'lik Süper Tigre, .80'lik 4 zamanlı Magnum ve DLE 20 benzinli var. Hani elimde olsa 1.20 4 zamanlı bir motor yakışır. Ama, .80'lik bir motor yeterli olmaz sanırım. Süper Tigre uygun gibi görünüse de, bunun da çok yeterli geleceğini düşünmüyorum. Benzinli bir motor olsa ne olur dediğimde ise, 15cc civarı bir motor, inşaat esnasında sarsıntı vs için önlemler alınmak kaydıyla, uygun olur sanırım. Bu durumda DLE 20 ise gereğinden fazla olur gibi görünüyor.
Bu arada, ismi lazım değil, bazı arkadaşlarınki kadar ayrıntılı ve düzenli bir paylaşım beklemeyin, tezgaha konacağı bile şüpheli. Konuyu ısınma turları ve biraz da gaz amaçlı açtım. Artık, "du bakali n'olcek?" hep beraber göreceğiz!....
Hadi bir kaç da resim koyalım o zaman;
Kutunun hali...
Ve bakıştığımız planlar...
Kış geldi, uçuşlar bitti, bir şeyler yapmak lazım diye kaşıntılar başladı. Bunun sonucunda, elimdeki bir kaç kiti kurcalamaya başladım. Sonunda bende uzuun zamandır bekleyen, bana gelmeden önce de kim bilir daha ne kadar uzuuuuun (uzun'daki u'ların sayısına dikkat!) beklemiş olan kutu ile karşılıklı kesişmeye başladık. Bu model Top Flite'ın, sanırım 2000'li yılların başlarında, belki daha önce, çıkardığı Gold Edition serisi kitlerden AT-6 Texan. Ben de ikinci el almıştım, bir gün inşa ederim diye. Ama, o gün şimdiye kadar gelmedi, gelecek gibi de görünmüyor aslında. Atölyede yer sıkıntısı had safhada...
Öte yandan, eller ve gözler gittikçe işlevini azalttığı için, tezgaha çıkarmaya karar verdim. Yalnız, bu demek değildir ki bu model bitecek. Hatta, başlayacak anlamına bile gelmez. Yine de, planı, yapım klavuzunu falan incelemeye başladım. Bu kit şimdiye kadar inşa ettiğim kitlerin içinde benim için en teferruatlısı. İsteğe bağlı olarak, kanat flapları ve kanat ortası olmak üzere üç flaplı ve iniş takımını retract'lı yapabiliyorsunuz. Top Flite zamanında İniş takımı için Robart'ın #605TFT6 havalı iniş takımını kullanmış. Ama, benim tutup da bir iniş takımına yüz bilmemkaç USD vermeye niyetim yok. Ama, eğer olursa makul bir bedelle elektrikli retract koymak isterim. Şimdiye kadar hiç retract'lı model yapmadım. Dolayısıyla nasıl bir şey edinmem gerek bir deneyimim yok. Ali Express'e bir göz attım, bir sürü şey var. Ama, çoğu küçük uçaklar için basit şeyler gibi. Bu modelin uçuş ağırlığı, uygulanan seçeneklere göre 3,8 -4,5 Kg arasında değişiyor. Burada sizlerin önerisinden/deneyiminden faydalanmak isterim. Güvenilir ve makul bedelli bir yol bulamazsam sabit iniş takımı ile devam ederim olmazsa.
Motor konusunda ise, kafam daha bir karışık. Top Flite bu model için .60-.90 arası 2 zamanlı, .90-1.20 arası da 4 zamanlı motor önermiş. Klavuzda prototiplerinin, İsteğe bağlı bütün seçenekler yapılmış olarak, OS .61 SF motor ile gayet iyi uçtuğunu söylüyor. Elimde Tower'ın .60'lık motoru var. Ancak, bana .60'lık bir motor ile bu model havada ancak sürünür gibi geliyor. Bu bağlamda, elimdeki motorları düşündüğümde, seçenekler içinde .75'lik Süper Tigre, .80'lik 4 zamanlı Magnum ve DLE 20 benzinli var. Hani elimde olsa 1.20 4 zamanlı bir motor yakışır. Ama, .80'lik bir motor yeterli olmaz sanırım. Süper Tigre uygun gibi görünüse de, bunun da çok yeterli geleceğini düşünmüyorum. Benzinli bir motor olsa ne olur dediğimde ise, 15cc civarı bir motor, inşaat esnasında sarsıntı vs için önlemler alınmak kaydıyla, uygun olur sanırım. Bu durumda DLE 20 ise gereğinden fazla olur gibi görünüyor.
Bu arada, ismi lazım değil, bazı arkadaşlarınki kadar ayrıntılı ve düzenli bir paylaşım beklemeyin, tezgaha konacağı bile şüpheli. Konuyu ısınma turları ve biraz da gaz amaçlı açtım. Artık, "du bakali n'olcek?" hep beraber göreceğiz!....
Hadi bir kaç da resim koyalım o zaman;
Kutunun hali...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve bakıştığımız planlar...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol