Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

ahmet atıcı' Alıntı:
Ben kırsam bu kadarını bile yapamam bu bile bu yolda büyük başarı. %p

Ahmet abi 12nci kırım oldu. :D
Toplaya toplaya alıştık :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Horizontal fin denen o parçanın bizim makinelerdeki tek fonksiyonu bir yerlere takılmak, bir yeri çizmek :D Ben hiçbir modelimde kullanmıyorum.
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Şafak geçmiş olsun.Cesaretine hayranım.Ben daha idle açmayı yeni yeni deniyorken,senin denenen ve sonucu ne olursa olsun o duyguyu tatman bile büyük bir aşama. :thumbup:
Olsun varsın ,sağlık olsun,bolca simde idle açmanı ve bir dahaki sefere daha soğukkanlı bir uçuş yapmanın diliyorum. :saygilar:
 
Şafak geçmiş olsun.Model kırılır, toplanır önemli olan cana gelmesin.

Hobiye ilk başladığımda 450 sınıfı ayarında bir modelim vardı.Modeli sıfır rtf olarak almıştım.

Öncesinde simulatöre başlamıştım ama daha çok oyun mantığında uçuşlar yapıyordum. Neyse vakit geldi modeli kaldırmaya aynı anda sonuç hüsran..Model kalktı ve anında çakıldı. Şaka gibi gelmişti. Hiç bir şekilde kontrol bile edememiştim.

Sonra simulatörü daha ciddiye aldım.Uçuşa haftada bir kere gitmekle olmaz dedim. Bulabildiğim tüm geniş kapalı alanlarda günde 4-5 pil uçarak hover ,alan turu vs. olaylarını kısa bir sürede tamamlamıştım.Bu şekilde acemilik dönemini 1,2 küçük kırımla atlattım.

Sanada tavsiyem aynı şekilde günlük olarak uçaşa gitmek zordur. Ama bulduğun müsait alanlarda hover dahi olsa yapmak ilk başlarda çok faydalı olacaktır.Modelin sesine alışırsın,tepkisini bilirsin,güven kazanırsın,kontrol sağlarsın bir sürü fayda.

Birde pilotajın yanında model şansı olduğuna inanırım.Pilotajın ne kadar iyi olursa olsun bu sonucu değiştirmiyor.Ne yaptıysam randıman alamadığım modellerimde oldu.Uzun süreler sorunsuz uçuşlar yaptığım,tamir etmeyi özleten modellerimde oldu.Nasıl başlarsa genelde öyle gidiyor.Bazen çok zorlamayıp yeni bir başlangıç yapmakta iyidir.
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Şafak geçmiş olsun kardeşim, Benimde 3,4 kırımım var, birinde yeni olduğum zamanlarda Abimi götürmüştüm uçuşa ilk defa gitmişti bend dedim abi kayıt yap, daha önce ne simde nede gerçekte denemediğim çok basit zannettiğim ilk alan turunda noise inde baktım üstümüze geliyor hold bile çekmedim direk senin gibi negatif pitch ile bastim yere helikopteri, o gün bu gündür abim uçuşlara gelmiyor, videosu aşağıda.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

sana sormak istediğim normalde ben bütün denemelerimi tail in kuyruk bana bana bakarken hover de deniyorum, bence senin hatan side in hover de idle açman.

buda sevdiğim uçuşlardan birtanesi inişi çok iyi olmasada.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Anlayacağın yılmak yok sime devam. :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum. Sizlerin değerli paylaşımlarıyla yorumlarıyla inanın hobiye olan hevesim ilk günkü gibi şuan.
İnş üstesinden geleceğim bakalım :)

Ciddi anlamda simülatör çalışıyorum aslında ama asıl problemim heyecan. Resmen elim ayağım beynim donup kalıyor, model düşünce kendime geliyorum. ;D

Neyse yılmak yok, kafaya koyduk bu işi Allah ın izniyle...
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Bu model artık uçar arkadaş :coolxf:

Birtek canopiyi takmak kaldı :halay: :yuppi: :hoppa:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

:bravo: :thumbup: :RCKolik:
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Geçmiş olsun Şafak. :( Kırım fobisi yaşamak gerçekten kötü birşey, insanın uçmaktan aldığı keyfi de baltalıyor üstelik. :'(

Hele sende olduğu gibi kırımlar üst üste geldiğinde uçarken fazlaca heyecan yüklemesi oluyor ve insanın eli ayağa birbirine dolanıyor. :-\

Bu heyecan ancak bir süre kırımsız uçup insanın kendine ve modeline güveni geldiğinde normal seviyelere inebiliyor. :rolleyes:

Neyseki moral bozukluğunu çabuk atlatmış ve modeli tekrar toplamışsın bile. :bravo: :bravo: :hoppa:

İnşallah bundan sonra uzunca bir süre kırım haberi almayız senden. :thumbup:
 
Şafak öncelikle geçmiş olsun. Kırımların kimisi mekanik elektrik kaynaklı, kimisi pilotaj... Senin özelinde mekanik elektronik sorunları aşama aşama çözdük gibi, artık sıra geldi pilotaj kısmına :)

Helikopter modelciliği nispeten en zoru mevcutlar arasında... Haliyle herşey bi anda olmuyor. Zamanla daha kolay olacak herşey, o zamanlar gelince de insan bu zamanları özlemle anıyor. Keşke diyorsun o günlerdeki gibi heyecanlı olsa, dizlerimin aşağısı titrese... İlk idle up, ilk inverte geçiş, ilk flip, ilk otorotasyon, ilk half piro.... Hepsinin heyecanı apayrı oluyor. Yapacaklarının sınırına gelip de, mevcut halinden şikayetçi olmadığı zamanlar insan heyecanını da kaybetmeye başlıyor, bu kırımlar o zaman çok sevimli bile geliyor geri dönüp baktığında...

Herkes bi nostalji yapmış, ben de yapayım.

İlk trex 450 sport v2 modeli var. Gökhan abi ile araziye çıktık. Ben modeli kendim topladım, ayarladım. O zamanlar cahillik tavan, böyle rckolik indeks sistemi de yok, heliteknik çat pat işte... Benim kumandada bütün curveler 0-25-50-75-100 :D ilk çalıştırıyorum, model kendini yere basıyor fena halde... Eğitim ayakları var, onu kırdı haliyle çünkü -12 ile basıyor... Bir de swash level ayarı yok, model sağa çekiyor falan... Neyse zamanla öğrendim hatalarımı düzelttim ama ortam tam oluşmadı, benim model de evde ayar dışında bi daha uçmadı, sonra sattım. Rc araba takıldım bi süre. Bi taraftan da v911 sonra v922 çok sonra v977 maceralarım oldu. Neyse mikro kırımlarımı yazmıyorum, özetle çok :)

Sonra Emre abi ile tanıştık. Rckolik aktif olmaya başladım, heliye hevesim de bitmedi. Celalettin abiden trex 450 plus aldım. Bu sefer ayarda da daha iyi gibiyim, en azından gyroda... Model flybarlı... Neyse ayarladım ettim, arazi için sözleştik. Daha Emre abi gelmemişti ben modeli kaldırdım (maiden), şöyle bi kuyruk çevirdim, kendi etrafında döndüreyim dedim. Rüzgardan mı, kayış mı gevşek hatırlamıyorum, kuyruk 90 derece kadar kaçtı... Şimdi olsa hemen toparlarım, ama o zaman nerde... Ne kadar yüksekte model, Hold çektim kontrol gitti diye :D tabi kuyruk yamuldu, fin kırıldı bilmem ne... İlk uçuşta o günkü macera bitti daha Emre abi gelmeden...

Neyse tekrar toparladım, bir iki güzel uçtum. Güzel dediğim tamamen tail in pozisyonda, kalk, biraz sola git Tail in, tekrar ortaya gel tail in... İn... Bundan ibaret... Normal mode...

Sonra osmangazi üni teknokent tarafa takılmaya başladık. Ben bir iki güzel uçunca irtifayı arttırdım, güveniyorum kendime falan... Modeli bayağı bi yükselttim, kafa kuyruk karıştı... Sonra toparlayamadım da, burundan dalmaya başladım. Hold da çekmedim son ana kadar, bodoslama daldım. Bayağı bi masraf... Tekrar topla... Başka bi gün idle up açtım da curveler mi uyumsuzdu yoksa el alışkanlığı bi hata mı yaptım hatırlamıyorum, yere sertçe indim, model vurdu kendini Skid üzerinde... Skid kırık, kuyruk servosu yandı, Rod yamuk, boru yamuk vs...

Böyle böyle bayağı bi "eğitim" oldu o model bana, senin yaşadıklarına benzer...

Sonra biraz daha iyi bir 450 model arıyorum, flybarless olsun falan... Ama bi yandan korkuyorum da fbl den çünkü elektronik ünite, ayar bilmiyorum. Onu ayarlamak o zamanlar gözümde ibm server kurmak gibi bişey :D hiçbir bilgim yok.. Youtube video izliyorum bolca, anlamaya çalışıyorum... Model olarak Emre abinin Gaui x3 ünü aldım, ünite olarak da Kbar... Bi şekilde ayarladım da, videosunu da çektim. Youtube kanalımdaki o bir saatlik video o zamanlardan. Kendisi bir saat olsa da, yaklaşık 4 saatlik bir çekim emeğim var, öncesinde saatlerce fbl ayar videosu izleme, konusu okuma... Neyse x3 zamanları çok bir kırım yaşamadım ama skidler gökyüzünü de hiç görmemiştir. Hep yapabildiğim kadar uçtum fazlasını zorlayamadım. O modele sonraları İkon fbl de aldım, onunla biraz selfleveldan ötürü cesaretim gelmiş olabilir.

Çile bitti mi? Tabi ki hayır :D 500 size geçiş yaptım, msh protos aldım. İlk escsi bozuk geldi, değiştirdiler, bir ay sürdü yenisinin gelmesi, bekledim. O ara bavarian demona geçtim, rescue olsun istedim self leveldan ziyade... Yeni esc geldi, bu da çalışıyor ama arada enerji kesiyor falan... Kafasına göre :) üç veya dört ciddi kırım oldu. Bir tanesi tamamen benim pilotaj hatam, geri kalanlar esc kaynaklı... Tabi bu arada yge esc ve timing olaylarını da öğrendim. Bu aralar pilotaj anlamında temel olayları yerleştirdim. Tamamen idle up uçmak, flipler, stall turn benzeri şeyler, ilk half piro falan, inişler otorotasyon gibi gibi...

Sonra logo 600sx e geçtim, bir gece yarısı Yozgatta kaybedene kadar kırımım olmadı, ne ben bi hata yaptım ne onun elektroniği üzdü sağolsun. Ama uçtu gitti yani birkaç saniye içinde beş altı bin lira... Enkazını bari alabilseydim işe yarar bişeyler kalırdı en azından... Neyse sağlık olsun, cana gelmesin.

550sx ile de mutluyum şimdi, bi antistatik olay dışında sorun olmadı, o da nazarlık olsun dedim geçtim.

Ama özellikle kırım ilk zamanlar hayatımın bir parçası gibiydi adeta :) hepsinden az çok bişeyler öğrendim.


Nostalji kısmı bu kadar yetsin şimdilik. Öneri olarak, nose in ve side in olarak da kendini geliştirmek isteyebilirsin fakat bence denemeleri uzakta çaprazda bir yerde side in değil de, hemen üç beş metre önünde, güvenli bir mesafede, tail in yap. Modelin sağı senin sağın, modelin solu senin solun olsun. O donma anında ters bir komut verme ihtimalin azalır. Yeni denemeleri mümkün mertebe Mehmet abilerin yanında yap, arka çaprazında bilen biri olsun, sen kilitlenip kaldığında ne yapman gerektiğini sana söyleyen biri olsun, o anda tepki vermene yardımcı olsun. Trainer falan daha da iyi olur. Simülatör konuları zaten konuşulmuş.

Benden şimdilik bu kadar, tekrardan geçmiş olsun ;)
 
O zaman pazar gunü once Micro ile sonra da 450 ile Trainer aktif iken uçuşlarımızı yapalım insallah :D o zamana kadar kendin deneme ama tamam mı Safak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Rasim Öztürk' Alıntı:
Şafak öncelikle geçmiş olsun. Kırımların kimisi mekanik elektrik kaynaklı, kimisi pilotaj... Senin özelinde mekanik elektronik sorunları aşama aşama çözdük gibi, artık sıra geldi pilotaj kısmına :)

Helikopter modelciliği nispeten en zoru mevcutlar arasında... Haliyle herşey bi anda olmuyor. Zamanla daha kolay olacak herşey, o zamanlar gelince de insan bu zamanları özlemle anıyor. Keşke diyorsun o günlerdeki gibi heyecanlı olsa, dizlerimin aşağısı titrese... İlk idle up, ilk inverte geçiş, ilk flip, ilk otorotasyon, ilk half piro.... Hepsinin heyecanı apayrı oluyor. Yapacaklarının sınırına gelip de, mevcut halinden şikayetçi olmadığı zamanlar insan heyecanını da kaybetmeye başlıyor, bu kırımlar o zaman çok sevimli bile geliyor geri dönüp baktığında...

Herkes bi nostalji yapmış, ben de yapayım.

İlk trex 450 sport v2 modeli var. Gökhan abi ile araziye çıktık. Ben modeli kendim topladım, ayarladım. O zamanlar cahillik tavan, böyle rckolik indeks sistemi de yok, heliteknik çat pat işte... Benim kumandada bütün curveler 0-25-50-75-100 :D ilk çalıştırıyorum, model kendini yere basıyor fena halde... Eğitim ayakları var, onu kırdı haliyle çünkü -12 ile basıyor... Bir de swash level ayarı yok, model sağa çekiyor falan... Neyse zamanla öğrendim hatalarımı düzelttim ama ortam tam oluşmadı, benim model de evde ayar dışında bi daha uçmadı, sonra sattım. Rc araba takıldım bi süre. Bi taraftan da v911 sonra v922 çok sonra v977 maceralarım oldu. Neyse mikro kırımlarımı yazmıyorum, özetle çok :)

Sonra Emre abi ile tanıştık. Rckolik aktif olmaya başladım, heliye hevesim de bitmedi. Celalettin abiden trex 450 plus aldım. Bu sefer ayarda da daha iyi gibiyim, en azından gyroda... Model flybarlı... Neyse ayarladım ettim, arazi için sözleştik. Daha Emre abi gelmemişti ben modeli kaldırdım (maiden), şöyle bi kuyruk çevirdim, kendi etrafında döndüreyim dedim. Rüzgardan mı, kayış mı gevşek hatırlamıyorum, kuyruk 90 derece kadar kaçtı... Şimdi olsa hemen toparlarım, ama o zaman nerde... Ne kadar yüksekte model, Hold çektim kontrol gitti diye :D tabi kuyruk yamuldu, fin kırıldı bilmem ne... İlk uçuşta o günkü macera bitti daha Emre abi gelmeden...

Neyse tekrar toparladım, bir iki güzel uçtum. Güzel dediğim tamamen tail in pozisyonda, kalk, biraz sola git Tail in, tekrar ortaya gel tail in... İn... Bundan ibaret... Normal mode...

Sonra osmangazi üni teknokent tarafa takılmaya başladık. Ben bir iki güzel uçunca irtifayı arttırdım, güveniyorum kendime falan... Modeli bayağı bi yükselttim, kafa kuyruk karıştı... Sonra toparlayamadım da, burundan dalmaya başladım. Hold da çekmedim son ana kadar, bodoslama daldım. Bayağı bi masraf... Tekrar topla... Başka bi gün idle up açtım da curveler mi uyumsuzdu yoksa el alışkanlığı bi hata mı yaptım hatırlamıyorum, yere sertçe indim, model vurdu kendini Skid üzerinde... Skid kırık, kuyruk servosu yandı, Rod yamuk, boru yamuk vs...

Böyle böyle bayağı bi "eğitim" oldu o model bana, senin yaşadıklarına benzer...

Sonra biraz daha iyi bir 450 model arıyorum, flybarless olsun falan... Ama bi yandan korkuyorum da fbl den çünkü elektronik ünite, ayar bilmiyorum. Onu ayarlamak o zamanlar gözümde ibm server kurmak gibi bişey :D hiçbir bilgim yok.. Youtube video izliyorum bolca, anlamaya çalışıyorum... Model olarak Emre abinin Gaui x3 ünü aldım, ünite olarak da Kbar... Bi şekilde ayarladım da, videosunu da çektim. Youtube kanalımdaki o bir saatlik video o zamanlardan. Kendisi bir saat olsa da, yaklaşık 4 saatlik bir çekim emeğim var, öncesinde saatlerce fbl ayar videosu izleme, konusu okuma... Neyse x3 zamanları çok bir kırım yaşamadım ama skidler gökyüzünü de hiç görmemiştir. Hep yapabildiğim kadar uçtum fazlasını zorlayamadım. O modele sonraları İkon fbl de aldım, onunla biraz selfleveldan ötürü cesaretim gelmiş olabilir.

Çile bitti mi? Tabi ki hayır :D 500 size geçiş yaptım, msh protos aldım. İlk escsi bozuk geldi, değiştirdiler, bir ay sürdü yenisinin gelmesi, bekledim. O ara bavarian demona geçtim, rescue olsun istedim self leveldan ziyade... Yeni esc geldi, bu da çalışıyor ama arada enerji kesiyor falan... Kafasına göre :) üç veya dört ciddi kırım oldu. Bir tanesi tamamen benim pilotaj hatam, geri kalanlar esc kaynaklı... Tabi bu arada yge esc ve timing olaylarını da öğrendim. Bu aralar pilotaj anlamında temel olayları yerleştirdim. Tamamen idle up uçmak, flipler, stall turn benzeri şeyler, ilk half piro falan, inişler otorotasyon gibi gibi...

Sonra logo 600sx e geçtim, bir gece yarısı Yozgatta kaybedene kadar kırımım olmadı, ne ben bi hata yaptım ne onun elektroniği üzdü sağolsun. Ama uçtu gitti yani birkaç saniye içinde beş altı bin lira... Enkazını bari alabilseydim işe yarar bişeyler kalırdı en azından... Neyse sağlık olsun, cana gelmesin.

550sx ile de mutluyum şimdi, bi antistatik olay dışında sorun olmadı, o da nazarlık olsun dedim geçtim.

Ama özellikle kırım ilk zamanlar hayatımın bir parçası gibiydi adeta :) hepsinden az çok bişeyler öğrendim.


Nostalji kısmı bu kadar yetsin şimdilik. Öneri olarak, nose in ve side in olarak da kendini geliştirmek isteyebilirsin fakat bence denemeleri uzakta çaprazda bir yerde side in değil de, hemen üç beş metre önünde, güvenli bir mesafede, tail in yap. Modelin sağı senin sağın, modelin solu senin solun olsun. O donma anında ters bir komut verme ihtimalin azalır. Yeni denemeleri mümkün mertebe Mehmet abilerin yanında yap, arka çaprazında bilen biri olsun, sen kilitlenip kaldığında ne yapman gerektiğini sana söyleyen biri olsun, o anda tepki vermene yardımcı olsun. Trainer falan daha da iyi olur. Simülatör konuları zaten konuşulmuş.

Benden şimdilik bu kadar, tekrardan geçmiş olsun ;)

Rasim üşenmemişsin yazmışsın tek tek, çok teşekkür ederim. Belliki herkesin başından geçmiş benzer şeyler. İnş benimde çilelerin bitmesine az kaldı, hissediyorum yavaştan bunu :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
O zaman pazar gunü once Micro ile sonra da 450 ile Trainer aktif iken uçuşlarımızı yapalım insallah :D o zamana kadar kendin deneme ama tamam mı Safak :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mehmet abi model hazır, çantasında bekliyor. Hiç göz göze gelmiyoruz :D
Artık heyecan Pazar günü kaldığı yerden devam inş :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Rasim abi yazdığın yazı moldelcinin çilesi die ayrı bi konu olur valla:)
 
Trex 450 - Yeniden Kırım / Moral Sıfır

Şafak geçmiş olsun kardeşim :(
Kırımlar üzücüdür, Ard arda gelen daha da üzücüdür, ama birilerine veya kendine zarar vermesi ise yıkıcıdır :( :( önemli olan kimsenin zarar görmemesi %p

Varsın kırılsın hepimiz kırdık güldük bir şeyler öğrendik, sen de bu aşamalardasın, Sabır etmek en güzeli, ben inanıyorum başaracaksın inşallah :saygilar: