- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,685
- Tepkime puanı
- 20,211
- Yaş
- 48
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Madem bu konulara giriyoruz bu günlerde
bu da benden gelsin bakalım…
Sene 2005 falan olsa gerek, ben Orhanlı'da uçuş yapıyorum, o zamanlar en çok uçtuğum model Phoenix'in 60'lık Mustang modeli. Henüz yolun başındayım, ilk büyük warbird modelim. Yolun başındayım ama felsefe aynı, kendi modelini kendin yap, ARF modelleri de sadece sistemleri denemek için test platformu olarak kullan. Bu mustang de o amaçla alındı ve uçuruluyor, hem retractlı ve flaplı warbird tecrübesi kazanmak, hem de o zamanlar çok da bilinmeyen magnum'un 90 lık 4 zamanlı motorunu test edip ilerde kendim yaptığım bir modele takabilecek kadar güvenilir olup olmadığını görmek. Ve tabiki, yine bir gün kendi yaptığım modelin üzerine takmayı düşüneceğim robart'ın pnömatik retractları, tekerlekleri, yekeleri vs vs de model üzerinde testte.
Bu Mustang ile uçuş yaptığım günlerden birisinde, sahada genç bir arkadaş beni izliyormuş, haberim yok, onun da bir mustangi var ama köpükten ve elektrikli, bir de 450lik helikopteri varmış galiba, bu genç arkadaş aslında içten içe scale uçaklar ve özellikle de warbirdler için yanıp tutuşuyormuş, ve sonradan kendisinin anlattığına göre o gün benim mustangle yaptığım uçuşları izlemek onun modelcilik hayatında dönüm noktası olmuş…
O genç arkadaş çok sevdiğimiz Sümer Abimiz! 



Tam olarak o güne ait bir foto yada video elimde yok malesef, ama en azından o modele ait eski videolarla bu önemli olayı modelin üzerinden anabiliriz diye düşündüm
İlk video tipik Orhanlı yazından, bol tezekli kuru toprak pist
ikinci video da yine Orhanlı'dan ama yüksek ihtimalle bahar sonu yada yaz başı, ortalık yemyeşil ve bihayli de rüzgarlı (video yüklenmesi 2007 nisan diyor ama doğru olmayabilir)
Üçüncü video benim videom değil ama ana karakterlerden birisi yine bu model, o gün Orhanlı'da Kaan'ın depron F-18'i ile dogfight yapmıştık, sahada olan arkadaşlarda sağolsunlar videoya çekip işleyip yayınlamışlar
(F-18 olaya 1:48 civarında katılıyor
)
Dedim ya, bu model bir test platformuydu, hizmet süresnin sonlarına doğru Airacobra modelim için aldığım RCV motoru da bu model üzerinde test ettim. İşte o test uçuşlarından ikisi. Mekan yine Orhanlı, ama Formula 1 pisti tarafı. Orhanlıya giremediğimiz soğuk kış günlerinden biri
İlk videonun sonunda sol dikmenin retractı su koyveriyor. Aslında hem uzun süre (modelin 5. sezonuydu sanırım) hizmet vermenin yorgunluğu hem de kötü yapılmış bir yan rüzgar inişişnde (dikmeye çok fazla yanal yük bindirdim) retractın plastik olan ana gövdesi kırılmıştı. Bu da güzel bir tecrübe oldu, sonrasında 3 kg dan daha ağır hiçbir modelde plastik gövdeli retract kullanmadım
İkinci videoda ise yeni metal gövdeli retractlar ve daha scale olan, gerçek mustanginki gibi ofsetli ve daha uzun olan ana dikmelerle görüyoruz modeli 
Hey gidi günler hey
Sene 2005 falan olsa gerek, ben Orhanlı'da uçuş yapıyorum, o zamanlar en çok uçtuğum model Phoenix'in 60'lık Mustang modeli. Henüz yolun başındayım, ilk büyük warbird modelim. Yolun başındayım ama felsefe aynı, kendi modelini kendin yap, ARF modelleri de sadece sistemleri denemek için test platformu olarak kullan. Bu mustang de o amaçla alındı ve uçuruluyor, hem retractlı ve flaplı warbird tecrübesi kazanmak, hem de o zamanlar çok da bilinmeyen magnum'un 90 lık 4 zamanlı motorunu test edip ilerde kendim yaptığım bir modele takabilecek kadar güvenilir olup olmadığını görmek. Ve tabiki, yine bir gün kendi yaptığım modelin üzerine takmayı düşüneceğim robart'ın pnömatik retractları, tekerlekleri, yekeleri vs vs de model üzerinde testte.
Bu Mustang ile uçuş yaptığım günlerden birisinde, sahada genç bir arkadaş beni izliyormuş, haberim yok, onun da bir mustangi var ama köpükten ve elektrikli, bir de 450lik helikopteri varmış galiba, bu genç arkadaş aslında içten içe scale uçaklar ve özellikle de warbirdler için yanıp tutuşuyormuş, ve sonradan kendisinin anlattığına göre o gün benim mustangle yaptığım uçuşları izlemek onun modelcilik hayatında dönüm noktası olmuş…




Tam olarak o güne ait bir foto yada video elimde yok malesef, ama en azından o modele ait eski videolarla bu önemli olayı modelin üzerinden anabiliriz diye düşündüm
İlk video tipik Orhanlı yazından, bol tezekli kuru toprak pist
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ikinci video da yine Orhanlı'dan ama yüksek ihtimalle bahar sonu yada yaz başı, ortalık yemyeşil ve bihayli de rüzgarlı (video yüklenmesi 2007 nisan diyor ama doğru olmayabilir)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üçüncü video benim videom değil ama ana karakterlerden birisi yine bu model, o gün Orhanlı'da Kaan'ın depron F-18'i ile dogfight yapmıştık, sahada olan arkadaşlarda sağolsunlar videoya çekip işleyip yayınlamışlar
(F-18 olaya 1:48 civarında katılıyor
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Dedim ya, bu model bir test platformuydu, hizmet süresnin sonlarına doğru Airacobra modelim için aldığım RCV motoru da bu model üzerinde test ettim. İşte o test uçuşlarından ikisi. Mekan yine Orhanlı, ama Formula 1 pisti tarafı. Orhanlıya giremediğimiz soğuk kış günlerinden biri
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İlk videonun sonunda sol dikmenin retractı su koyveriyor. Aslında hem uzun süre (modelin 5. sezonuydu sanırım) hizmet vermenin yorgunluğu hem de kötü yapılmış bir yan rüzgar inişişnde (dikmeye çok fazla yanal yük bindirdim) retractın plastik olan ana gövdesi kırılmıştı. Bu da güzel bir tecrübe oldu, sonrasında 3 kg dan daha ağır hiçbir modelde plastik gövdeli retract kullanmadım
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hey gidi günler hey