Uçak için Gyro kullanımı

Gain ayarları özellikle motor titreşimi fazla olan uçaklarda zordur. düşük gain etkisiz kalır yüksek gain osilasyon yapar. Ama elektrikli modellerde bu aletler güzel çalışıyor kendinden çok daha büyük uçaklar gibi kararlı uçabiliyor. Kumandanın önemi yok her kumanda ile çalışır ama fazladan elinizde aux çıkış olmalı. Önce devreye almadan uçağınızı trimler dahil ayarlayacaksınız az rüzgarda sonra devreye alıp gain ayarlarına başlayacaksınız. Ben bu aletleri genellikle akrobasi hareketleri denerken bir sorun olduğunda modeli kaybetmemek için bir siwiçle (rescue olarak) devreye alıyorum. Sonra yine manuel uçuruyorum.
Ya da opentx kullanip, pito tupu ile aldigin airspeed verisini, gain ayari icin kullanacaksin. Benim igyro gps uzerinden hizi tespit ediyor ancak bunu s=d/t ile yaptigi icin Δ t biraz zaman aldigi icin olcumler biraz geriden geliyor. Pito tupu ile yapilan olcumler neredeyse es zamanli ancak olcum parazitli ve uzun vadese gps olcumlerine gore daha fazla hata iceriyor. Sonic model binary'de test amaci ile pito tupu ve gps hiz verisini fuse etmeyi basarmistim. Opentx'e gelen iki veriyi Complimentary filtre ile birlestirip gpsin uzun vadedeki keskinligi ile pito tupun kisa olcum suresinicinde verdigi tepkiden faydalandm. Karmasik goruksede temelde bilesik veri = gps verisi x 0.2 + pito tupu verisi x 0.8 olarak hesaplamistim. Tabi bu katsayilar istege gore de degistirilebilir. Bilesik hiz verisini de opentx uzerinden bir katsayi ile carparak gain kanalini kontrol etmek icin kullanmistim. Sonuc gayet guzeldi ozellikle de hover modu kullanmadan ucagi kolayca hovera almak sistemin guzel calisitigini ispatlamisti. Vakit bulursam denemek istedigim agirlik merkezi arkada olan bir ucagi gyro yardimi ile dinamik olarak stabil hale getirebilmek. Eger ben ve gyro bunu becerebilirsek o zaman gyrodan tamamiyle faydalanabildigimi soyleyebilirim.
 
Bu arada gyro kullanmak isteyenler icin potenza aura 8 ve ft aura 5 lite fiyat ve sunduklari bakimindan cok cazip secenekler. Aura 8 powerbox igyro ve igyro 3e kadar (daha cogu zaman daha iyi ) performans gosteriyor. Aura 5 lite ise yeni baslayanlar icin ideal. Ozellikle de elden atma modu gercekten kullanisli ve elden atma hatalarinin bir kismini telafi ediyor.
 
Bunca yıldır modelciyim, hiç bir şey anlamadım! Gyro'ya da yabancı değilim aslında, geçmişte de denemelerim vardır.
 
Forumda sürekli yeni konu açıp duruyorum kusura bakmayın lütfen ama uçağımı uçuramadığım her yağmursuz ve rüzgarsız hava bana eziyet oluyor. Uçağımın uçmasının devamlılığını sağlayabilmem için ise kırılmaması gerekiyor. Kırılmaması için de uçağın kontrolünü kaybettiğim anlarda (uçak küçük olduğu için tam göremiyorum bazı anlarda ve %50 ihtimalle kırım ile sonuçlanıyor. ) panik butonu gibi bir buton ulması gerekiyor bunu ise gyro ile yapmam gerekiyor. Yani amacım akrobatik hareketler yaparken ve bazı acil durumlarda kırılma olasılığını en aza indirmek. Gerçek hayatta uçmayı ben de öğrenmek istiyorum bu yüzden lütfen bana gyro kullanma demeyin.
Şimdi sorumu sorabilirim.
FMS’nin kendi uçaklarına özel üretmiş olduğu uçuş kontrol cihazın ismi “Reflex V2”. Bu biraz özel bir cihaz çünkü bu cihazı bilgisayardan hangi FMS uçağına takıldığına göre ayarlamak gerekiyor. Şimdi biz bu cihazı ev yapımı uçağa takabilir miyiz? Mesela cihazı FMS’nin trainer tipi bir uçağına ayarlayıp kendi ev yapımı trainer uçağımıza taksak sıkıntı olur mu? Daha önce başka bir gyro denedim ama stabilize etme modu havada iken düzgün çalışmıyordu. (Gyroyu açtığım an uçak nasıl duruyor ise orayı “0”Olarak baz alıyordu.)


Hazir bir model alip PANIC recovery kullanmaniza itirazim yok... Bir zamanlar elimin altinda duran PANIC li bir trainer vardi, es dost kim gelse tutustuyordum eline, birsey olursa su tusa bas duzelir diyordum... Kendi isimle mesgul oluyordum :)

Lakin bunu tek bir tusa basmaya indirgemek icin sistemin devreye alinmis olmasi, gain ayarlarinin vs nin yapilmis ve ucagin tercubeli ellerce kararli ucar hale getirilmis olmasi gerekiyor...Bu saydiklarimi urunu imal eden firma fabrika cikisli olarak yapmis idi... Bense aliciyi eslestirdim ve uctum, hepsi bu...

Sizin elinizde hazir bir model yok anladigim kadariyla... Buna gyro takayim PANIC gorevi gorsun diyorsaniz, oturup ayarlamaniz icab eder. Yapilmaz mi ? Yapilir tabi de, buna harcanak vakti birkac tane yedek modele harcayarak pilotajinizi da ozguveninizi de erkenden gelistirirsiniz...

Buradaki bircok dostun izah etmeye calistigi sey de bu...

Selamlar
Kirimsiz ucuslar...
 
Hazir bir model alip PANIC recovery kullanmaniza itirazim yok... Bir zamanlar elimin altinda duran PANIC li bir trainer vardi, es dost kim gelse tutustuyordum eline, birsey olursa su tusa bas duzelir diyordum... Kendi isimle mesgul oluyordum :)

Lakin bunu tek bir tusa basmaya indirgemek icin sistemin devreye alinmis olmasi, gain ayarlarinin vs nin yapilmis ve ucagin tercubeli ellerce kararli ucar hale getirilmis olmasi gerekiyor...Bu saydiklarimi urunu imal eden firma fabrika cikisli olarak yapmis idi... Bense aliciyi eslestirdim ve uctum, hepsi bu...

Sizin elinizde hazir bir model yok anladigim kadariyla... Buna gyro takayim PANIC gorevi gorsun diyorsaniz, oturup ayarlamaniz icab eder. Yapilmaz mi ? Yapilir tabi de, buna harcanak vakti birkac tane yedek modele harcayarak pilotajinizi da ozguveninizi de erkenden gelistirirsiniz...

Buradaki bircok dostun izah etmeye calistigi sey de bu...

Selamlar
Kirimsiz ucuslar...
Ben bu konuda artık konuşmaya utanıyorum ama aynen sizin dediğiniz gibi bir sistem yapmak istemiştim.
 
Ben bu konuda artık konuşmaya utanıyorum ama aynen sizin dediğiniz gibi bir sistem yapmak istemiştim.

Utanma güzel kardeşim. Utanılacak hiç birşey yok! Bilmiyorsan soracaksın, anlamadıysan bir daha soracaksın. Doğru bildiğin bir bilgi için gerekirse tartışırız da. Zevkli bile olur doğruyu hep beraber bulmak. Ama yanlışta ısrar etmek çok yanlış. Anlamı yok. Bilmediğimizi soracağız, arastıracağız, bildiklerimizi paylaşacağız. Bildiklerimizi uydurmuyoruz sonuçta. Yılların tecrübesi, araştırması, fizik ve güvenlik kuralları ve nice hatalardan alınmış dersler var.
 
Kamera aşamaşına ne zaman geciceksin ? @Adil Ertuğrul Kaya :)
Fpv sistemi kast ettiyseniz eğer daha öyle bir sistem kurmaya cesaret edemiyorum çünkü 2 uçuştan biri kırm ile sonuçlanıyor. Ama bir sefer cesaret edip üstüne aksiyon kamerası koymuştum. Ara sıra aksiyon kamerası koymayı düşünüyorum. Hayırlı ramazanlar herkese.
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Ahmet SANDIKLI
Ya da opentx kullanip, pito tupu ile aldigin airspeed verisini, gain ayari icin kullanacaksin. Benim igyro gps uzerinden hizi tespit ediyor ancak bunu s=d/t ile yaptigi icin Δ t biraz zaman aldigi icin olcumler biraz geriden geliyor. Pito tupu ile yapilan olcumler neredeyse es zamanli ancak olcum parazitli ve uzun vadese gps olcumlerine gore daha fazla hata iceriyor. Sonic model binary'de test amaci ile pito tupu ve gps hiz verisini fuse etmeyi basarmistim. Opentx'e gelen iki veriyi Complimentary filtre ile birlestirip gpsin uzun vadedeki keskinligi ile pito tupun kisa olcum suresinicinde verdigi tepkiden faydalandm. Karmasik goruksede temelde bilesik veri = gps verisi x 0.2 + pito tupu verisi x 0.8 olarak hesaplamistim. Tabi bu katsayilar istege gore de degistirilebilir. Bilesik hiz verisini de opentx uzerinden bir katsayi ile carparak gain kanalini kontrol etmek icin kullanmistim. Sonuc gayet guzeldi ozellikle de hover modu kullanmadan ucagi kolayca hovera almak sistemin guzel calisitigini ispatlamisti. Vakit bulursam denemek istedigim agirlik merkezi arkada olan bir ucagi gyro yardimi ile dinamik olarak stabil hale getirebilmek. Eger ben ve gyro bunu becerebilirsek o zaman gyrodan tamamiyle faydalanabildigimi soyleyebilirim.

Ucak ne ?
 
Kırılan trainer modelimin aynısını yapmaya karar verdim ama eski model kağıtta 500 gramdı ama benimki 850gr civarı bir şeydi e haliyle hızlı uçmam gerekiyordu stol olmaması için bu yüzden kanadını 80cm den 1 metreye çıkarmayı düşünüyorum. Sizce sadece kanadı büyütürsem ve diğer ölçüler sabit kalsa sıkıntı olur mu? Aslında biraz da yavaş uçsun diye istiyorum kanatları büyütmeyi.
 
Planı daha önce paylaşmış mıydın burada? Tekrar atar mısın?

Hatalarını farkettin mi? 350 g nereden geliyor?
 
Planı daha önce paylaşmış mıydın burada? Tekrar atar mısın?

Hatalarını farkettin mi? 350 g nereden geliyor?
Bu linkte aşağı tarafta biraz. Burun kısmına destek yaptım ve ön iniş takımını demir yapmıştım. Biraz fazla silikon kullandım. Bu yüzden bu kadar ağırlaştı.