Ya da opentx kullanip, pito tupu ile aldigin airspeed verisini, gain ayari icin kullanacaksin. Benim igyro gps uzerinden hizi tespit ediyor ancak bunu s=d/t ile yaptigi icin Δ t biraz zaman aldigi icin olcumler biraz geriden geliyor. Pito tupu ile yapilan olcumler neredeyse es zamanli ancak olcum parazitli ve uzun vadese gps olcumlerine gore daha fazla hata iceriyor. Sonic model binary'de test amaci ile pito tupu ve gps hiz verisini fuse etmeyi basarmistim. Opentx'e gelen iki veriyi Complimentary filtre ile birlestirip gpsin uzun vadedeki keskinligi ile pito tupun kisa olcum suresinicinde verdigi tepkiden faydalandm. Karmasik goruksede temelde bilesik veri = gps verisi x 0.2 + pito tupu verisi x 0.8 olarak hesaplamistim. Tabi bu katsayilar istege gore de degistirilebilir. Bilesik hiz verisini de opentx uzerinden bir katsayi ile carparak gain kanalini kontrol etmek icin kullanmistim. Sonuc gayet guzeldi ozellikle de hover modu kullanmadan ucagi kolayca hovera almak sistemin guzel calisitigini ispatlamisti. Vakit bulursam denemek istedigim agirlik merkezi arkada olan bir ucagi gyro yardimi ile dinamik olarak stabil hale getirebilmek. Eger ben ve gyro bunu becerebilirsek o zaman gyrodan tamamiyle faydalanabildigimi soyleyebilirim.Gain ayarları özellikle motor titreşimi fazla olan uçaklarda zordur. düşük gain etkisiz kalır yüksek gain osilasyon yapar. Ama elektrikli modellerde bu aletler güzel çalışıyor kendinden çok daha büyük uçaklar gibi kararlı uçabiliyor. Kumandanın önemi yok her kumanda ile çalışır ama fazladan elinizde aux çıkış olmalı. Önce devreye almadan uçağınızı trimler dahil ayarlayacaksınız az rüzgarda sonra devreye alıp gain ayarlarına başlayacaksınız. Ben bu aletleri genellikle akrobasi hareketleri denerken bir sorun olduğunda modeli kaybetmemek için bir siwiçle (rescue olarak) devreye alıyorum. Sonra yine manuel uçuruyorum.