Uçakta servo seçimi ile ilgili faydalı bir site

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,770
Tepkime puanı
23,156
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Servo seçimini genellikle alışkanlıklar, eş dost önerileri ve çoğu zaman da cüzdan kalınlığı belirler. Ben flap servolarımdan pek memnun olmadığım için daha yüksek torklu bir şeyler bakınırken bir arkadaşımız bir hesaplama sitesi olduğunu söyledi. Kısa bir araştırma ile siteye ulaştım:



Kontrol yüzeyi boyutları, sapma miktarı ve uçuş süratini girince gerekli servo torkunu hesaplıyor. Bence faydalı bir eser olmuş. İlgili arkadaşlara bilgi amaçlı paylaşıyorum.
 
Abi bunun vantilatörler için de olanı var mı :p.
Olsa biz de faydalanırdık. :islik:
 
Uçakta servo seçimi ile ilgili faydalı bir site

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Abi bunun vantilatörler için de olanı var mı :p.
Olsa biz de faydalanırdık. :islik:

Siz zaten hep en muhteşem, en güçlü, en hızlı, en torklu servoları kullandığınız için gerek duymamışlardır hesaplamaya! :p
 
Teşekkürler Sümer abi :thumbup: bir gün mutlaka banada lazım olur diye düşünüyorum :)
 
Uçakta servo seçimi ile ilgili faydalı bir site

Ezberden hareket etmeden en efektifte urunu secmek isteyenler ıcın guzel bir uygulama :bravo:

Paylaşım ıcın tesekkur ederiz abi :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Uçakta servo seçimi ile ilgili faydalı bir site

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Abi bunun vantilatörler için de olanı var mı :p.
Olsa biz de faydalanırdık. :islik:
Heli içinde kullanılabilir mi diye baktım fakat mantıklı değerler vermiyor. :-\

Belki ben hesaplamada bir hata yapıyorumdur, kullandığım değerler :

Max Speed: 300 kph (Bir pali 800 mm uzunluğunda olan helinin pal orta noktasının 2000 RPM dönerken ulaştığı yaklaşık hız.)
Control Surface Chord (front to back) : 60 mm (Pal kalınlığı)
Control Surface Length : 1600 mm (Pal uzunluğu 800mm X 2)
Control Surface Max Deflection (from center) : 18 derece (+,- 12 derece collective açısının üzerine 6 derece cyclic açısının bindirilmiş hali)
Servo Max Deflection (from center) : 85 derece

Sonuç : 60.347 Ncm çıkıyor.

3 Cyclic servomuz olduğuna göre, yükün eşit dağıldığını kabul edersek bu durumda 2'şer kg/cm'lik tork üreten servolar ihtiyacı karşılarmış gibi duruyor. Oysa bunun neredeyse 10 katını veren servolar kullanıyoruz biz. :rolleyes:
 
Uçakta servo seçimi ile ilgili faydalı bir site

Türker Akgün' Alıntı:
Heli içinde kullanılabilir mi diye baktım fakat mantıklı değerler vermiyor. :rolleyes:

Belki ben hesaplamada bir hata yapıyorumdur, kullandığım değerler :
......
Sonuç : 60.347 Ncm çıkıyor.

3 Cyclic servomuz olduğuna göre, yükün eşit dağıldığını kabul edersek bu durumda 2'şer kg/cm'lik servolar ihtiyacı karşılarmış gibi duruyor. Oysa bunun neredeyse 10 katını veren servolar kullanıyoruz biz. :rolleyes:

Bkz. #2 no'lu yanıt! :D