Video Uçuşta 15. Gün (:

Yaklaşık 20 gün önce başlayan model merakım ve simülatör çalışma sürecimden sonra Super Ez Trainer modelim ile uçuşumun 15. gününü ve akrobasi denemelerimi sizinle paylaşmak istedim.


simülatör candır :) etkilerini burada açıkça görmekteyiz. tebrikler ve bu yolda devam!
yalnız naçizane eleştirim: tono ve hover denemelerini yere çok yakın irtifada yapmışsınız. özellikle bu düzeyde iken biraz daha yukarıda bu becerilerinizi geliştirmeniz faydalı olur derim. unutmayın gerçek uçağı kırdığınızda simulatördeki gibi f5 tuşuna basarak geri getiremezsiniz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Çalış


Uzak irtifada da denedim ama nedense gözümün önünde olunca daha rahat görüyorum sanki yönünü ve kotrolü daha kolay geliyor.
Bu arada tabi ki simülatör müthiş bişey çok faydası var.
dip not: Modeli bir çok kez kırdım bi taraflarını ne yazık ki :)
 
nedense gözümün önünde olunca daha rahat görüyorum sanki yönünü ve kotrolü daha kolay geliyor.
:) nedeni belli, sizin modeli büyütmeniz gerekiyor. nispeten küçük bir uçakla başlamışsınız. tam da bu sebepten ötürü trainer düzeyindeki uçaklar 160 cm. ve üzerinde kanat açıklığında tavsiye edilir. yine de modelinizi fazla riske atmayın ve akrobasi için fazla acele etmeyin derim..
 
:) nedeni belli, sizin modeli büyütmeniz gerekiyor. nispeten küçük bir uçakla başlamışsınız. tam da bu sebepten ötürü trainer düzeyindeki uçaklar 160 cm. ve üzerinde kanat açıklığında tavsiye edilir. yine de modelinizi fazla riske atmayın ve akrobasi için fazla acele etmeyin derim..

Doğru tespit hocam. Bu modelimden sonra ki model en az 160 cm olur zaten :) Teşekkürler
 
Elinize sağlık, kısa sürede pilotaj bu hale geldiyse...:)
Önümüzdeki günlerde sizi tutamayız. :thumbup:
Kalkış ve inişler videoda olmayınca tam olmadığını da belitmek isterim. :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Çalış
Elinize sağlık ama ben pek hoşnut kalmadım. Heves kırmak için değil kendimce doğru olduğunu düşündüğüm yolu göstermek için yazıyorum.
Uçan cisimlerle uğraşanlar için olmazsa olmaz kavram "disiplin"'dir. Havacılık disiplinsizliği hiç kaldırmaz. O nedenle yeni başlayan arkadaşlarımdan (tabiri mazur görün lütfen) haldır huldur uçup tanımsız hareketleri başarıyla yapmalarını değil, önceden tanımlanmış bir uçuş planı izlemelerini isterim.
Yani, pist olarak düşünülen bir hattan düzgün olarak havalanıp, bir dikdörtgen çizip piste gelmelerini... Bunu farklı rüzgar yönü ve şiddetlerinde sürekli uygulayıp uçaklarına tamamen alışmalarını.
Belki altı ay belki bir senelik hemen her hafta uçuş sonrası iyice piştikten sonra yine önceden planlanmış aerobatik hareketler yapılabilir. Bu aşamadan sonra kişi uçak modelciliğinde kendi tercihi olan kanala yönlenir. Hassas uçuş mu yapacak, scale mi uçacak, 3D mi uçacak ya da pylon mu... Ona göre de yine planlı bir şekilde ilerler.
Can sıkıcı bulduysanız bu mesajı görmezden gelin lütfen...
 
Can sıkıcı değil Sümer abi. Söylediklerine tamamen katılıyorum. Havada, irtifada herkes her modeli uçurur. Rastgele yapılan akrobasi hareketleri uçağa hakimiyeti göstermez. Olsa olsa oryantasyona hakim olunduğunu gösterir. Gerçek hakimiyet düzgün bir kalkış, doğru bir yükseliş, dikdörtgen şeklindeki meydan turu ve düzgün yapılan bir iniş yapabilmektir. Bunu aynı uçakla üst üste en az beş kez yapan birine uçağa ve uçmak için gerekli fizik kanunları bilgisine ve dolayısıyla uçağın dinamiğine hakim olduğu söylenebilir. Akrobasi uçuşu ile uçağın kontrolünü kontrollü olarak ve kısa süreliğine bilerek kaybetmek farklı şeyler. Akrobasi uçuşu havalanmadan önce yerdeyken, kalkışan itibaren inişe kadar planlı ve sıralı olarak yapılır.
 
Bu arada Mehmet arkadaşım bu mesajları ofansif almasın. Amacım eleştirmek değil. Hepimizin (istisnasız) geçtiği yol aynı. Acemilik gereği bir kaç kez kırım yaşarız. Sonra artık kontrol etmeyi öğrendiğimizi zannederiz ve büyük bir mutlulukla "tamamdır, artık öğrendim ben bu işi" dediğimiz gün kırımların en acısını yaşarız. Bir iki sene uçurduktan sonra sertifika sınavında yukarıdaki "çok basit" paterni uçmamızı isterler ve işte o zaman ne kadar da acemi olduğumuzu anlamış oluruz. Disiplinli uçmayı öğrenmek hem güvenlik için hem de bu işten azami ölçüde keyif almamız için şarttır.
 
bu tavsiyeler çok kıymetli.. birçoğumuz için tecrübe ile sabit, ezberden değil yaşanmışlıklardan kaynaklı öneri ve eleştiriler..modelcilik işinde tecrübe ve bilimsel yaklaşım ve disiplinin önemi ortada. aksi halde olanlar, olabilecekler ise açıkça ortada.. kimsenin sözüne gerek yok: kendimden, kendi tecrübelerimden biliyorum :)
bu eleştirilerle "hevesi kırılan" biri zaten modelciliği yanlış anlamış demektir. burada kibirle, çok bilmişlikle... v.b. olumsuz duygularla yapılmış hiçbir eleştiri yok Mehmet arkadaşım da eminim bunun farkında. ve elbette sadece arkadaşımız için değil, hepimiz için geçerli olan şeyler bunlar..
Deniz Bey'e katılıyorum. ve bunları belirtme ihtiyacı duydum..
 
Öncelikle benim için bu forumda herkesin en ufak cümleleri dahi kıymetlidir. Çok güzel ve samimi bir ortam buldum burada. Bu yüzdendir ki, tüm söylediklerinizi dikkate alıyorum.
İniş ve kalkışlarım ilk 2 gün hariç, hiç bir sıkıntı yaşamadım. Tüm kurallara uygun şekilde tamamladım(bana göre tabiki:)) Uygun pistlere her zaman gidemiyorum. Evimin arkasında ekin tarlası var. Kalkış için modeli elimizle fırlatıyoruz bunun bir adı var ise onu öğrenmedim henüz :) İnişi ise süzülerek tarlanın boş kısmına paralel bir şekilde tamamlıyoruz. Zarar görmüyor. Ramazan ayında çalışmıyorum zamam bolluğum var. Bu yüzden simülatör işini biraz abarttıktan sonra kendime heyecan katmak istedim galiba (günde 5 saat gibi:)). Bunun yanında günde 2 kez uçuş yapıyorum. Akrobasi çok seviyorum. Bir de modelim Trainer model olduğu için her türlü kırımı göze alıp hareketleri bir an önce yapmak istiyorum. Akrobasi hareketlerinin isimlerini ve nasıl yapıldıklarını araştırıyorum, videolar izliyorum. Mutlaka eksi yanlarım olacaktır henüz çok yeniyim. Sizler sayesinde bu işte olgunlaşacağımı biliyorum ve ileride bana akrobasi için daha prof bir model önereceğinizide şimdiden hissediyorum :) Çok teşekkür ediyorum...
 
"Kalkış ve inişler videoda yok o yüzden tam sayılmaz "dememin nedeni, uçuşun en önemli kısmları diye... Malum uçuş sonrası uçağın tekelekleri yere değince kabin içinde yolcu olarak ALKIŞ tutarız. :bravo:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Çalış