[Urun]: Koala K-Bar Mini

[Urun]: Koala K-Bar Mini

k-bar mini kullanan arkadaşlar yardımlarınız bekleniyor. :halay:
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Ahmet Bey, bende iki gündür kbar ile ince ayar işleri yapmaya çalışıyorum ama bahsettiğiniz sıkıntıyı hiç yaşamadım. :-\ Ben spektrum kumanda ve satellite kullanıyorum.
Size ancak Deniz veya Battal yardımcı olabilir diye düşünüyorum.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Tevfik bey spektrum+satellite ikilisinde sanırım sorun yok. Bu ikili ile bağlantı da esc üniteye bağlanıyor. Benim bağlantı biçimimde alıcıya bağlanıyor. Ama ünite esc datasını okuyamıyor, belki de doğrusu bu şekilde bilemiyorum. Bilen arkadaşlar bir el atsa da kurtulsak içimi kemiren şu şüpheden :)
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Doğrusu o şekilde olabilir. Alıcı+satellite bağlantı tipinde esc alıcıya bağlandığından ünite arayüzünde görünmüyordu, diğer taraftan esc nin doğrudan üniteye bağlandığı sadece satellite bağlantı tipinde ise esc datası ünite arayüzünde görünüyordu diye hatırlıyorum.

Bunun da çok problem olduğunu düşünmüyorum. Collective pitch ayarlanabiliyorsa (-100 0 +100) önemli olan o... Tabii esc den gaz kalibrasyonunu yapmayı unutmayın.


Elinizde spektrum sistem varsa, sadece satellite bağlantı yöntemi ile, esc yi doğrudan üniteye bağlayarak (RXB ye idi sanırım), ESC/Throttle barı hareket ediyor mu bunu deneyebilirsiniz.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Selam Rasim

Maalesef spektrum sistem yok. Model forza450 seninde bildiğin model. Forumdan arda arkadaşımızdan aldım. ESC kalibrasyonu yapıldı mı bilmiyorum ama yapıldığını düşünüyorum. Bende nasıl yapıldığı ile ilgili kitapçığına bakayım. O zaman benim tüm bağlantım doğru. Sadece ince ayarlarına bakacağız.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Ahmet abi üniteye baştan bütün adımlara baktıysan (kalibrasyon, açılar, limitler vs.) , esc ayarları tamamsa, kumandada bütün curveler, switch atamaları, dr expo ayarları tamamsa... Alanda da kuyruk gain değerlerine bakman gerek. Sonrası bol bol uçuş...

Forzanın esc si heli için ayarlı geliyor, default ayarları heli için... Yine de kitapçığında var anlatımı, adım adım gözden geçirirsin, bip sayılarını kontrol edersin.

Bence esc/throttle barının hareket etmemesi çok sıkıntı değil, ama bu konuda net bilgiye sahip arkadaşlar yardımcı olacaklardır. Esc doğrudan üniteye bağlanmadığı bağlantı tiplerinde, arayüzden değerini okuyamıyoruz diye kalmış aklımda.. Onu da Emre abi söylemişti sanırım da, zaten bütün ünitelerimde hep doğrudan satellite seçeneğini kullandım.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Sadece açılarla ilgili net ayar yapamadım ölçüm aleti olmadığı için. Onuda sipariş ettik geldikten sonra açıları çözeceğiz. Diğer ayarlar tamam gibi. Ufak tefek eksikler var. Onları da hafta içinde yavaş yavaş çözeriz. Teşekkürler.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

arkadaşlar vstabide forza için kuyruk servosu savox olanını mı seçmeliyim
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

murat kurdoğlu' Alıntı:
arkadaşlar vstabide forza için kuyruk servosu savox olanını mı seçmeliyim

JR DS3500G servonun pulse ve frequency sini araştırdığımda 1520us ve 270hz değerlerine ulaştım.

Bu yüzden sanırım 1520 ve 333 değerlerine ayarlanmalı... O da savöx lü olan... Ama net emin değilim, forza kullanıcıları yazsın. ben eskiden ne ayarladığımı unuttum ama savöxtü sanırım yani aslında 1520 / 333 grubu...
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

rasim teşekkürler bence de o sanırım,ama halen bi kaç sıkıntı var.
Kumanda spektrum dx7se,ünite koala k-bar
1-input selectten AUX2 ---- GYRO seçtim
ve de GEAR ---- GEAR Switchini seçtim
model forza kuyruk servosu da paketten çıkan JR 3500G
sorun şu ;
kuyruğu sağa çektiğimde slider sola sola çektiğimde sola dayanıp kalıyor,head lock modda olması gereken de bu,fakat hiçbir şekilde rate moda geçmiyor.Yani atadığım gear switchini aşağı çektiğimde sliderın ortaya gelmesi gerekirdi,gelmiyor.Bi de sliderı tam sağa dayayamazken sola fazla dayanıyor,servo linkini doğru monte ettiğimi sanıyorum ama kontrol edecem.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Rasim Öztürk' Alıntı:
JR DS3500G servonun pulse ve frequency sini araştırdığımda 1520us ve 270hz değerlerine ulaştım.

Bu yüzden sanırım 1520 ve 333 değerlerine ayarlanmalı... O da savöx lü olan... Ama net emin değilim, forza kullanıcıları yazsın. ben eskiden ne ayarladığımı unuttum ama savöxtü sanırım yani aslında 1520 / 333 grubu...

Ben burada 1520us ve 250hz olan değerini seçmiştim ama throttle verdiğimde kuyruk da hareket ediyordu. Mixlerle alakalı dendi kumandadan iptal edemedim mixleri. Birde bunu deneyeyim.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Ahmet SAĞIR' Alıntı:
Ben burada 1520us ve 250hz olan değerini seçmiştim ama throttle verdiğimde kuyruk da hareket ediyordu. Mixlerle alakalı dendi kumandadan iptal edemedim mixleri. Birde bunu deneyeyim.
teşekkür ederim ahmet bey ben de onu seçtim,kuyruk ve limit ayarları tamamlandı,doğukan kardeşime yardımından ötürü teşekkür ederim.Fakat halen rate moda geçiremedim...
Bi de tek sorunum kaldı pitch açılarında paller arasında 1 derece fark var,bir pal +12 -12 iken diğeri +11 -13 veya tam tersi oluyor.JR forza 450 FBL,linklerin birinin uzun veya kısa olma şansı yok.Böyle bi durum yanılmıyorsam forumdan birinin başına gelmişti sanırım,yanılmıyorsam ilker beydi,o konuyu aradım bulamadım.Konu başlığını hatırlayamadım.haftasonu da bu şekildeydi hovera kalktım,tracking veya titreme yoktu,acaba göz yanılgısı mı anlayamadım gitti.bir pali ölçtükten sonra diğer pali rotoru çevirerek önüme getirip ölçtüm.diğer türlü rotoru çevirmeden modelin diğer tarafına geçerek de ölçtüm değişen birşey yok 1 derece fark hep var :(
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

murat kurdoğlu' Alıntı:
teşekkür ederim ahmet bey ben de onu seçtim,kuyruk ve limit ayarları tamamlandı,doğukan kardeşime yardımından ötürü teşekkür ederim.Fakat halen rate moda geçiremedim...
Bi de tek sorunum kaldı pitch açılarında paller arasında 1 derece fark var,bir pal +12 -12 iken diğeri +11 -13 veya tam tersi oluyor.JR forza 450 FBL,linklerin birinin uzun veya kısa olma şansı yok.Böyle bi durum yanılmıyorsam forumdan birinin başına gelmişti sanırım,yanılmıyorsam ilker beydi,o konuyu aradım bulamadım.Konu başlığını hatırlayamadım.haftasonu da bu şekildeydi hovera kalktım,tracking veya titreme yoktu,acaba göz yanılgısı mı anlayamadım gitti.bir pali ölçtükten sonra diğer pali rotoru çevirerek önüme getirip ölçtüm.diğer türlü rotoru çevirmeden modelin diğer tarafına geçerek de ölçtüm değişen birşey yok 1 derece fark hep var :(

Murat abi kusura bakma akşam yazamadım. İki husus var anladığım kadarıyla eksik kalan.

** Vstabi ana ekranda (setup içinde değil) ortadaki Tail Rotor kısmının advanced arayüzünü açınca (sağ üst köşedeki şapkaya tıklayarak) orda modlar var. Lock mode, rate mode, microheli mode...

**JR forza 450 nin pallerinin biri uzun biri kısa olma ihtimali var neden olmasın. Pallere açı veren linkler her ne kadar dışarıdan solid görünüyorsa da döndürülebiliyorlar. 11-13 olanı bir tur gevşetirsen sorun çözülecektir diye düşünüyorum. Olmadı yarımşar tur oynamalarla ayarlarsın. Bir tur dönüş genelde 1 dereceye tekabül ediyor ama yine de pitch gauge ile bakmak lazım.
 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

murat kurdoğlu' Alıntı:
....Bi de tek sorunum kaldı pitch açılarında paller arasında 1 derece fark var,bir pal +12 -12 iken diğeri +11 -13 veya tam tersi oluyor.JR forza 450 FBL,linklerin birinin uzun veya kısa olma şansı yok.Böyle bi durum yanılmıyorsam forumdan birinin başına gelmişti sanırım,yanılmıyorsam ilker beydi,o konuyu aradım bulamadım.Konu başlığını hatırlayamadım.haftasonu da bu şekildeydi hovera kalktım,tracking veya titreme yoktu,acaba göz yanılgısı mı anlayamadım gitti.bir pali ölçtükten sonra diğer pali rotoru çevirerek önüme getirip ölçtüm.diğer türlü rotoru çevirmeden modelin diğer tarafına geçerek de ölçtüm değişen birşey yok 1 derece fark hep var :(
Bu durum gayet normal Murat Bey :thumbup: Zaten siz de ucus sıradında Tracking tespit etmemişsiniz. Tamamen FBL ve Digital açı ölçerin azizliği :D
Aradığınız konu Ilker hocamın aşağıdaki konusu olmalı ;)

 
[Urun]: Koala K-Bar Mini

Rasim kardeşim mehmet abicim,ellerinize sağlık.Çok teşekkür ederim.Pal linklerini gerçekten de solid zannediyordum,eşit olmama ihtimallari aklıma çok yattı.Her ne kadar japon arkadaşlar çinlilere göre daha fazla güven veriyorsa da sonuçta insan yanlış yapabiliyor,nitekim kitten çıkan one way bearing resmen tersti bundan bahsetmiştim,ben de düzeltmeye çalışırken elimde kalmıştı,yenisini sipariş edip taktığımda kitten çıkanınn ters olduğu ıspatlanmış oldu.Belki de tersti dememiz doğru değil adamların hakkını yemeyelim,sonuçta ana rotor saat yönünde dönecek diye bi şart yok,pek tabi palleri ters çevirerek de model ayarlanabilir diye düşünüyorum,öyle olmasa ünite ana rotor dönüş yönünü seçmemizi istemezdi sanırım.Ya da benim yaptığım gibi pinyonu değiştirmek de çözüm.En kısa yol bildiğin yoldur :) Tekrar teşekkür ederim inşallah bu haftasonu forza havalanacak,geçiken maiden gerçekleşecek...