[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,007
Tepkime puanı
12,193
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar arkadaşlar,

Ne zaman biteceği belli olmayan konumuza hoşgeldiniz. :saygilar:

En azından başlangıcı yapayım istedim. Elektroniklerim henüz tamamlanmadı, fakat montajın belirli bir safhaya ilerlemesine engel bir durum yok. Zaman içinde servoları da temin edince mekanik montajı tamamlayıp, kablolama ve ünite ayarlarını da sizlerle paylaşacağım.



KUYRUK

Montaj faslına kuyruk tarafı ile başlıyoruz. İlgili parçalar aşağıda görüldüğü gibi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk fininde neon kırmızıyı tercih ettim. Kanopi ve boom yeşil olduğundan ayırt edici olması açısından ve kanopi üzerindeki oxy3 yazısı ile uyumlu olmasından böyle tercih ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk rotorunda, pal tutucular içindeki ball ve thrust bearingler yağlı ve loctitelı geliyor. Pal tutucu içindeki vidalar loctitesız, onları yağdan arındırıp yataklarını loctitelıyoruz ki yol üstündeki rulmanları kilitlemesinler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sliderın pirinç yatağı montajlı geliyor. Sadece kolların vidalarını söküp loctitelıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Tensioner da monteli geliyor fakat vida yataklarını loctitelıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bell crankın slider kılavuzlarını ve topunu montajlıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bell crack arm ın rulmanları monteli geliyor kurcalamıyoruz. Plate'e montajlanan vidaların yataklarını loctitelıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Tensioner'ı vertical fin tarafına monte ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bell crank arm'ı diğer tarafa monte ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk şaftı 15T... Hafif yağlı geliyor. Ben yine de biraz silikon gresledim. Set screw ın yerleşeceği yere çok yağ sürmemeye dikkat.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Boom ve spacer üzerinde vidalar monteli geliyor, poşet içinden 6 tane M2*5 arayıp deli olmayın diye... Çıkarıp temizliyoruz, yataklarını loctitelıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kayışı bir iplik ve ucuna asılı bir ağırlık yardımıyla veya size ne kolay geliyorsa başka bir yöntemle boom içinden geçiriyoruz, tail case center aynı zamanda kayışın boom içinde dönme olayını zorlaştırıyor, faydalı bir zımbırtı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk şaftını, vertical fini ve spacerı da monte ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sağ tarafı da monte edip burayı kapatıyoruz. Şaftta yatayda bi oynama varsa fazlalık yedek malzeme poşetinde shimler var, ama bende gerekmedi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk üstten şöyle;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk rotorunu da set screw yardımıyla şafttaki yerine sabitliyoruz. Deliğin hizasına ve loctitelanacak yüzeyin yağsızlığına dikkat. Foto çekmemişim ama bell crankı da arm'a vidalayıp slidera yerleştiriyoruz pinlerini...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk rodunun uçlardaki plastik yatakları karbonfiber roda japonlu, dokunmuyoruz. Dişli kısım ile linkler arasında üçer mm boşluk bırakılsın denmiş ayar için, öyle yaptım. Aslında bu biraz da ince ayar için yoksa sıfıra sıfır monte edilip servo pozisyonu kaydırılarak da kuyruk ayarı yapılır ama her seferinde servoyu kaydırmakla uğraşmayalım diye biraz pay bırakılmış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




İlk günün özeti olarak;

- Manual hem görsellik olarak çok iyi, hem de çok detaylı... Bizlerin zaman içinde montajlarla tecrübe ettiğimiz hemen herşeyi uyarı olarak yazmışlar. Yeni başlayanlar için çok faydalı...

- Vidaları yağsız kontak spreyi ile temizlemeyi ihmal etmiyoruz, yoksa boşa loctitelıyor olabiliriz.

- Aralarda da belirttim, kısmi montajlı yerleri çok. Ama ilerde tamir maksatlı gerekebilir diye manualde onların da montaj detayları var. Tabii ki neresi montajlı geliyor, nereye loctite gerekiyor bunların hepsini yazmışlar.

- Zamanında msh protosta yaşamıştım, poşetlerin içinde çok sayıda değişik vidalar var ve ölçmek gerekiyor doğruları bulmak için. Logoda ise her sayfada hangi vidaların kullanılacağı bir kutucukta 1:1 oranda veriliyor ama yine arayıp bulmak gerekiyor. Oxy de ise bunların hiçbiri yok. Fabrikasyonda işçiliği biraz fazla tutmuşlar. Spacer vidaları spacer üzerinde geliyor tam sıkılmamış olarak, boom vidaları boom üzerinde, bell crank vidaları yine kendi üzerinde gibi gibi... Montajı çok kolaylaştırıyor, cetvele olan bağımlılığı azaltıyor. (aynı şeyler gövdede de karşımıza gelecek, ana şaftı yataklayan blokların da vidaları üzerinde mesela...)
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

GÖVDE

Gövde montajı ile ilgili parçalar aşağıda görüldüğü gibi... Blokların hem frame'e montaj vidaları, hem de blok üzerine servo montaj vidaları üzerinde geliyor. Servo montaj vidalarının üzerinde washerlar da var, frame montaj vidalarının ise yan taraftaki poşette yeşil, afilli washerları var. Kuyruk montaj kutusu için de aynı şekilde ilgili vidalar ve karbonfiber stiffenerları üzerinde geliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Upper, middle ve lower bearing blockların rulmanları montajlı geliyor, müdahale etmiyoruz. Vidaları ve yataklarını temizleyip loctitelıyoruz. Servo montaj vidalarına da şimdilik dokunmuyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Blokları yerlerine monte ediyoruz ama şimdilik tam sıkmıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pil ve esc yatağı tarafında parçalar şu şekilde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kanopi tutucunun yerleştiği breakaway mounta montajı yapıyoruz. Bu kısımda metal aldım ama çok gerek yokmuş, plastik tutucular da gayet sağlam görünüyordu, esneme yapmaları düşük ihtimal. Yine de almışken metal taktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Onu da gövdedeki yerine takıyoruz, şimdilik tam sıkmıyoruz. Pil yatağını da monte ediyoruz..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Boom clamp montajı şu şekilde... Pulleyleri takacağız sadece...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Boom clamp içini açıp vida temizlik ve loctite işlerini hallediyoruz. Pulleyleri monte edebiliriz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Guide pulleylerin pinlerini iyice bastırıp yerlerine tam yerleştiriyoruz. Tornavidadan yardım alabiliriz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Gövdede yerine yerleştiriyoruz ama kayış gerginlik ayarına kadar tam sıkmıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şimdiye kadar ilerlememiz şu şekilde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Frame sağ yanını da monte edip, gövde çatısını oluşturuyoruz, vidaları tam sıkmıyoruz....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana şaftı şimdilik monte etmiyoruz ama yerine yerleştirip serbestçe dönüşünü kontrol ediyoruz. Blokların vidalarını çapraz düzende sıkıyor bu sırada serbest dönüşü kontrol etmeye devam ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Motor montaj hazırlığı... (gövde içinde uğraşmak istemediğimden motor mountu buraya erteledim. Aslında skid takılı değil, alttan rahat çalışılır da, ben böyle tercih ediyorum.)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pinyon olarak 10T yi kullandım. 6s te 11T veya 12T de kullanabilirim fakat Hobbywing v3 esc ler nispeten yüksek rpm ler verdiği ve 3500-3900rpm aralığında kalmak istediğim için 10T dah adoğru olacak gibi, göreceğiz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Motor mountu da yerleştiriyoruz. Motor kablolarının modelin ön tarafına gelmesine dikkat. ESC kablajını sol taraftan yürüteceğim için, motor kablolarını da sağ tarafa yakın çıkardım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Motoru gövdedeki yerine yerleştirdim. Bu fotoda afilli yeşil washerlar taktım ama ilerde gear mesh sırasında biraz zor hareket ediyor gibiydiler, o yüzden düz metalik gri washera döndüm. 10T pinyonda bayağı yanaştırmak gerekiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana dişli slant 140T... Montajlı geliyor. Oneway sleeve montajına dokunmuyoruz, gresli... Dört adet vidayı ise çıkarıp loctitelıyoruz, çapraz düzende eşit torklarla sıkıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruğun üzerine servo olmadığı için takmadığımız mountları bu aşamada sıkmadan takıyoruz, kuyruk gövdeye girecek artık...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Işık kaynağından yararlanarak kayışın boom içinde dolanmadığından emin oluyoruz. Dönüş yönüne dikkat ederek 90° çevirerek gövdedeki yerine yerleştiriyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana dişliyi ve ana şaftı yerleştiriyoruz. Bir kargaburun yardımıyla lock nutı tutup, ana şaft vidasını sıkıyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana şaftı yukarı doğru çekip collar ring vidalarını sıkıyoruz. Dikeyde oynama olmuyor böylece...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Gear mesh ayarını yapıyoruz. Kağıt metodu kullanmıyoruz çünkü küçük helilerde çok fazla boşluk kalmasına yol açıyor. Ana dişli serbestçe dönecek kadar boşluklu oluyor, pinyon yatayda bir kuvvet uygulamıyor ana dişliye... Ama ana dişliyi elle hafif hafif hareket ettirdiğimizde, çok az bir boşluk hissediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kayış gerginliği bir tornavida yardımıyla kontrol ediyoruz. Boomu çekiyoruz geriye doğru, 8 vidayı tam sıkıyoruz. Hard3d bir pilota ortalama 400 uçuş dayanıyor kayış, firma garanti olsun diye 300 uçuşta bir değiştirin diyor. Bu bizim 2-3 yıllık uçuşumuz olacak, belki daha fazlası...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Gövde ile ilgili işlemlerimiz bu kadar, dükkanı bugünlük de kapatıyoruz. Model raftaki yerini alıyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

ANA ROTOR

Montaja ana rotorla devam edelim. Bu kısımda yapacağımız iş az, elektronik yerleşiminden önceki son adım diyebiliriz. Gerisi servolar ve esc ile birlikte gelecek.

Kalan parçalar (kanopi harici) aşağı yukarı şu şekilde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana rotor montajlı geliyor fakat tabii ki biraz gres biraz loctite gerekiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pal tutucular içindeki rulmanlar gresli, montajlı, dokunmuyoruz. Pullara spacer yönlerine dikkat ederek, spindle şaft hafifçe gresliyor, vida yuvalarını temizleyip loctitelıyor, herşeyi geri topluyoruz. Bende yine boşluk kalmadığı için shim ihtiyacı olmadı, fakat sizde olursa boşluğu gidermek için iki tarafa eşit sayıda shim koymanız gerekiyor. Herhangi bir kasma yok, yağ gibi kayıyor fakat sıfır boşluk var. Bu konuda firma gerçekten çok başarılı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Swashplate in ball larını söküp loctitelıyoruz. Antirotation çubuğunun da arka tarafı düz tornavidaya uyacak şekilde yarıklı, pense ile falan uğraşmıyoruz. (bunu akıl edemeyen firmalar var, evet.)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Son olarak yerine monte ediyoruz swash ve ana rotoru... Spindle şaftı dışarıdan görmeyi sağlayan ortası yarık bölüm değişik olmuş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bundan sonrası elektronik yerleşimi... ESC yerleşimi, kablolama, ünite montaj gibi hususlarda "alttan çalıştığımız" için skidi de takmıyoruz. Paller ve açı/ünite ayarları en son...
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

SERVO YERLEŞİMİ, KABLOLAMA, MONTAJIN TAMAMLANMASI

Montaja servo yerleşimi ile devam ediyoruz. Manualde 0.06s servolar tavsiye edilmiş ama tabii biraz da 3d uçan arkadaşları göz önüne alarak... Yine de model ufak, gereken torklar düşük, ilerde bir zaman burdan çıkan servoyu daha büyük bir modelde kullanmam (P380 de mks servolar var öyle bir ihtiyaçta öncelik onların olur). Neyse seçtiğim servolar pilottr den en geç iki günde gelmesi ve sorun olması durumunda muhatabın da yakın olması gibi sebeplerle (gümrük riskleri de arttı, limit aşağıya düştü) aşağıda görünen özelliklere sahip cyclic ve tail savöx servolar...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu noktada manuale bir kez daha hakkını teslim etmek isterim. Adamlar yazmaları gereken/gerekmeyen "herşeyi yazmışlar". Yani Lynx modeli kullanın kullanmayın, yeni model toplayan arkadaşlar bir kez okusun bence, kesinlikle çok şey öğrenirsiniz. Örneğin ben ilk zamanlarımda model toplarken rulman içinden geçen vidaya loctite sürmüştüm çünkü manual vidaya sür diyordu. Sonrasında o böyle kilitlenmişti... Burda öyle kritik yerlerde vidaya değil karşısındaki deliğin içine sür diyor. (bunu zor yoldan tecrübe etmenize gerek kalmıyor benim gibi.) Veya servoları kuru kuru monte ettirirlerdi, sonradan ayar yaparken hornlarını taktırırlardı. Ne gerek var? Servonun nasıl yerleşeceği belli, ilgili servoları işaretleyerek "dışarıda" temel bir ayar yapsak da montajdan sonra ufak trim işlerimiz kalsa güzel olmaz mı? Biz zaten bu iş mantıksız, dışarda ayarlayalım, model üzerinde erişim problemleri falan yorulmayalım diyerek bunu böyle yapıyorduk yine tecrübe kaynaklı... Ama onu da manualde yazmışlar. Özetle tebrikler Luca Invernizzi ve Lynx ekibi diyorum ve servo ayar ve montaj aşamaları ile devam ediyorum. Manual sırasıyla şu işlemleri yapmamızı istiyor;

- FBL ünitemize ve servolarımıza dışarda bir ilk/temel ayar yapıyoruz.
- Kumandadan yeni bir model seçiyoruz, fbl ünite resetleme/firmware upgrade varsa yapıyoruz ve temiz bir ayar başlatıyoruz.
- Bind ve temel fbl ünite ayarlarını yaptıktan sonra, servoları bağlayacağımız aşamaya kadar ilerliyoruz (oryantasyon, model boyutu seçimi, vs.)
- Collective sticki ortaya alıyoruz, hornları manualde gösterdiği şekilde takıyoruz, ve yine manualde gösterilen şekillerde hareket edene kadar reverse ve trimlerini ayarlıyoruz.
- Servoların üzerini ve girişlerinin üzerini etiketliyoruz ki sonra üniteye tekrar bağlarken yanlışlık yapmayalım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Montaja devam ediyoruz, önce elevatör servo, sonra aileron servolar...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Daha önce takmaya gerek duymadığımız kuyruk pallerini takıyoruz, çünkü onların alacağı açıya ayar sırasında ihtiyacımız olacak. HW v3 kullanıcısı olduğumdan yüksek rpm lerde kullanacağım, haliyle 47mm kuyruk pallerini tercih ediyorum. Ardından kuyruk servosunu da yerine takıyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



ESC yi yerine yerleştirdik, program girişine de ilk ayar için bir kablo takılı bırakıyoruz, motor kablolarını daha önceden bir çalıştırma kontrolü sırasında takmıştım doğrusunu biliyorum. Fakat bilmiyorsak da takın bir şekilde, esc ayar kartında zaten cw/ccw seçeneği var, gerekirse ordan dönüş yönünü değiştiririz. Üniteyi de düzgün bir kablolama için arka tarafa alta monte ediyoruz. Üstte de olabilir ama hem aileron servolara erişimi kısıtlar hem de kablolama açısından çirkin bir görüntü oluşur. Manualde her bir servo kablosunun ne boyutta kısaltılması gerektiğini belirtiyor ama ben kesmeye gerek duymuyorum, mevcut boylarıyla güzelce saklayacağız onları merak etmeyin.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Elevatör ve sağ aileron servosunu kuyruk kutusunun sağ tarafından, kuyruk ve sol aileron servosunu kuyruk kutusunun sol tarafından aşağıya alıyoruz. ESC zaten kenardan kenardan geliyor önden arka tarafa... Her servo kablosunu boyuna uygun olarak 3rd bearing support ve framedeki ziptie yerlerinden geçirerek sağlama alıyoruz. Framedeki keskin kenarlara gerekirse destekler koyuyoruz, malum kablolar narin, titreşim altında keskin kenarlar tarafından hasarlanmaya meyilli... Bolca ziptie çıkıyor kutudan...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Temiz bir kablolama oldu... Üniteye de eksta velcro atıyoruz manualde tavsiye ettiği şekilde... Kutudan kendi çift taraflı velcrosu da çıktı onu kullanabiliriz uygun boyda kesip...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Skidin cf parçasını plastikle birleştiriyoruz. Bunun üzerine satellite koyabilirsiniz demiş manual. Bizim ünitemiz dahili satellite'li, haliyle burası boş kalacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ve skidi modelin altındaki yerine alıyoruz. Kablolama ile ilgili ve ünite güncelleme vs ile ilgili tüm işlerimizde sadece skidi sökmemiz yetecek, alt tarafta herşeye kolayca erişim imkanı sağlıyor bu yapı.. Kendi güzel bir model olmasına rağmen ne yazık ki bu konularda çok da pratik değil Protos380. Oxy bu açıdan daha başarılı olmuş, üstelik daha küçük!

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Batarya montajı için iki kauçuk var, yerlerine güzelce yerleşiyorlar. Üzerlerinde farklı boyutlarda bataryaları düşünerek birkaç delik var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana palleri ve kanopiyi takarak montajı tamamlıyoruz... Raftaki yerini alıyor... Pal tutucusu da yeni moda 3d printer ürünü...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bundan sonra belki bir de açı ayarı ile ilgili birkaç foto paylaşırım. Sonrasında uçuşa hazırız (lipo lazım tabii ki)... Hobbywing governor store ayarı yapacağız ve esc de bıraktığımız kabloyu çıkaracağız. Kuyruk gainini ayarlayacağız... Bu kadar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İşte özlediğimiz montaj konularından birisi :thumbup: :bravo: Ellerine emeğine sağlık Rasim'cim :RCKolik:
 
Eline sağlık Rasim. :thumbup:

Model çok şık gözüküyor gerçekten. :coolxf:

Ayrıca OXY'nin vidalarla alakalı desteği gerçekten çok iyiymiş. %p

En kısa zamanda seni ve OXY'yi uçarken görmeyi istiyoruz artık. :)

Konunun devamı da elbette takibimizde. :laugh:
 
:saygilar: Hayırlı olsun Rasim bey ,model çok güzel görünüyor, rengi yakıyor, devamını merakla bekliyoruz , %p
 
Rasim başlamış işe gerisi gelir elbet, modelde süper görünüyor kısa zamanda uçuşunuda görürüz inşallah :thumbup:
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
İşte özlediğimiz montaj konularından birisi Ellerine emeğine sağlık Rasim'cim

Türker Akgün' Alıntı:
Eline sağlık Rasim.
Model çok şık gözüküyor gerçekten.
Ayrıca OXY'nin vidalarla alakalı desteği gerçekten çok iyiymiş.
En kısa zamanda seni ve OXY'yi uçarken görmeyi istiyoruz artık.
Konunun devamı da elbette takibimizde.

adnan kaptan' Alıntı:
Hayırlı olsun Rasim bey ,model çok güzel görünüyor, rengi yakıyor, devamını merakla bekliyoruz ,

Mustafa Hacılar' Alıntı:
Rasim başlamış işe gerisi gelir elbet, modelde süper görünüyor kısa zamanda uçuşunuda görürüz inşallah

Çok teşekkürler abilerim arkadaşlarım :)

Montaja gövde ile devam ettim... İkinci mesajda otuza yakın foto ile anlattım. Standart 450-500-550 heliler gibi bir yapısı var. Parça kalitesi muazzam. Tek yaptığım vida çıkar, temizle, loctitela, yerine tak...

Pil olsa, 380 den servoları buna takıp uçardım ama aceleye gerek yok. Keyfini çıkarmaya devam... Ana rotor montajında görüşmek üzere %p

 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Rasim abi eline sağlık döktürmüşsün gene, zevkle okudum, model çok güzel bence toplaması da bir okadar keyifliymiş, adamlar herşeyi düşünmüş sürpriz le karşılaşmamışsın

HTC One M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Rasim hocam emeğinize sağlık, tam bir katalog çalışması oluyor :eek:kuyun:. En kısa zamanda maiden uçuşunu da bekliyoruz. :agreed:
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Hayirli olsun cok guzel bir anlatim eline saglik rasim hocam.

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Doğukan Ocak' Alıntı:
Rasim abi eline sağlık yine harika bir konu oluyor

Teşekkürler Doğukan :) Montaj işleri soğuk kış günlerinde eğlenceli oluyor...

Ali Yalçın' Alıntı:
Rasim abi eline sağlık döktürmüşsün gene, zevkle okudum, model çok güzel bence toplaması da bir o kadar keyifliymiş, adamlar herşeyi düşünmüş sürprizle karşılaşmamışsın

Beğenmene sevindim Ali, modeli ben de severim eskilerden beri :)

Mesut Arslan' Alıntı:
Rasim hocam emeğinize sağlık, tam bir katalog çalışması oluyor. En kısa zamanda maiden uçuşunu da bekliyoruz.

Teşekkürler Mesut hocam, montaj konularım biraz manual havasında oluyor evet :)

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Hayirli olsun cok guzel bir anlatim eline saglik rasim hocam.

Teşekkür ederim Mustafa hocam.


Montaja az biraz devam etmek adına ana rotoru ekledim üçüncü mesaja. Bundan sonra biraz mola veriyoruz. :saygilar:
 
[Urun]: Lynx OXY3 Green Lantern Montaj / Ayar

Bu kadar mola yeter :)

Kaldığım yerden devam ettim servolar geldikten sonra ve montaj tamam... Maidenda görüşmek üzere :saygilar: